|
|
Criteria |
Leads to rejection |
1. |
Кандидатът е:
1. Земеделски стопанин;
2. Призната група или организация на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9. „Учредяване на групи и организации на производители“ от ПРСР 2014 – 2020 г.;
3. Едноличен търговец и юридическо лице, различни от кандидатите по т. 1 и 2.
Кандидатите трябва да са регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
2. |
Кандидатът за финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица и постоянен адрес - за физическите лица –на територията на МИГ – Тунджа.
Кандидатът не е клон на юридическо лице или едноличен търговец.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля
|
Yes
|
3. |
В случай на кандидат земеделски стопанин, към датата на подаване на заявлението за подпомагане отговаря на следните условия:
1. регистрирани е като земеделски стопани съгласно Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани (ДВ, бр. 10 от 1999 г.);
2. минималният стандартен производствен обем на земеделското им стопанство е не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро.
|
Yes
|
4. |
Кандидатът е микро, малко, средно или голямо предприятие, дефинирано съгласно Препоръка 2003/361/ЕО на Комисията.
|
Yes
|
5. |
Кандидатът не попада в хипотезите за недопустимост, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура
Обстоятелствата се доказват с декларация за липса на основания за отстраняване Приложение №3, свидетелство за съдимост, Удостоверение от НАП, Удостоверение от община Тунджа, Удостоверение от ИА”ГИТ”. Извършват се и проверки в публично достъпни регистри и масиви информация. В случай на констатирани по документи несъответствия, водещи до отстраняване проектът се отхвърля.
|
Yes
|
6. |
Кандидатът не е публично правна организация и отговоря на изискванията, посочени в т.1, т.2 и т.3 от Декларацията, утвърдена като приложение по т. 1, буква ”б” от Заповед №РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. (Приложение № 13).
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение №13 и проверки в публично достъпни регистри и други източници на информация.
В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията проектът се отхвърля.
|
Yes
|
7. |
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца от датата на подписването на договора за предоставяне на БФП..
Крайният срок за изпълнение на проекта е не по-късно от 30 юни 2023 г
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
8. |
Минималният размер на общите допустими разходи за проектното предложение не е по-малък от 29 337,00 лева
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
9. |
Максималният размер на общите допустими разходи за проектното предложение не надхвърля 391 160,00 лева
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля
|
Yes
|
10. |
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект, представен от микро-, малко или средно предприятие е 14 668,50 лева
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект, представен от голямо предприятие е 11 734,80 лева (левовата равностойност на 6000 евро по курс 1,9558 лева за 1 евро);
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него.
|
Yes
|
11. |
Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ за проектното предложение не надхвърля 125 027,50 лева
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие КППП извършва корекция на размера на БФП до допустимия
|
No
|
12. |
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР по мярка 4.2 за територията на МИГ – Тунджа и Насоките за кандидатстване:
В размер 50 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, представени от микро-, малки или средни предприятия, а за проекти, представени от големи предприятия - в размер на 40 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него
|
No
|
13. |
Във формуляра за кандидатстване са въведени приложимите за проектното предложение индикатори и те са количествено определени.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности
|
No
|
14. |
Проектът включва някоя от следните дейности:
1. Инвестициите, обект на подкрепа следва да са свързани с: - преработка и/или маркетинг на продукти в обхвата на Приложение I към Договора за функциониране на Европейския съюз или на памук, с изключение на рибни продукти; - развитие на нови продукти, процеси и технологии за продукти в обхвата на Приложение I към Договора за функциониране на Европейския съюз или на памук, с изключение на рибни продукти. Подпомагат се: - Инвестиции в процеси и технологии за производство на продукти, включително такива свързани с къси вериги на доставка; - Инвестиции свързани с изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи необходими за производството и маркетинга; - Инвестиции в инсталиране на нови машини и оборудване за подобряване на производствения процес и маркетинга; - Инвестиции в активи за съхранение, преработка, пакетиране, охлаждане, замразяване и сушене с цел запазване качеството на продукцията и суровината; - Инвестиции в специализирани транспортни средства за превоз на суровини и/или готова продукция, включително хладилни транспортни средства ; - Инвестиции свързани с внедряването на системи за управление на качеството;
- Инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление; - Инвестиции за постигане съответствие със стандартите на Общността, включително пречиствателни съоръжения В следните сектори: 1. Мляко и млечни продукти, включително яйца от птици, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи мляко и млечни продукти; 2. Месо и месни продукти; 3. Плодове и зеленчуци, включително гъби; 4. Пчелен мед и пчелни продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на продукти, наподобяващи/заместващи пчелен мед и пчелни продукти; 5. Зърнени, мелничарски и нишестени продукти с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на хляб и тестени изделия;
6. Растителни и животински масла и мазнини с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на маслиново масло; 7. Технически и медицински култури, включително маслодайна роза, билки и памук, с изключение на производство, преработка и/или маркетинг на тютюн и тютюневи изделия, захар и сладкарски изделия 8. Готови храни за селскостопански животни (фуражи); 9. Гроздова мъст, вино и оцет.
Съответствието на проектите със секторите се определя въз основа на селскостопанските продукти, за чиято преработка и/или маркетинг се кандидатства, технологията на производство и получените крайни продукти.
Допустими дейности: Подпомагат проекти, които водят до подобряване на цялостната дейност на предприятието чрез: 1. Внедряване на нови и/или модернизиране на наличните мощности и подобряване на използването им, и/или 2. Внедряване на нови продукти, процеси и технологии, и/или 3. Намаляване на себестойността на произвежданата продукция, и/или 4. Постигане на съответствие с нововъведени стандарти на ЕС, и/или
5. Подобряване на сътрудничеството с производителите на суровини, и/или 6. Опазване на околната среда, включително намаляване на вредните емисии и отпадъци, и/или 7. Подобряване на енергийната ефективност в предприятията, и/или
8. Подобряване на безопасността и хигиенните условия на производство и труд, и/или 9. Подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост, и/или 10. Подобряване на възможностите за производство на биологични храни чрез преработка на първични земеделски биологични продукти.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
15. |
Проектът ще се осъществява на територията на община Тунджа, формираща територията на МИГ - Тунджа.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
16. |
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля
|
Yes
|
17. |
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата или е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години при спазване изискванията на т.6, т.7 и т.8 от раздел 13.2 на УК.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица.
В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
|
Yes
|
18. |
В случай на проект, представен от признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020, той е пряко свързан с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
19. |
В случай на инвестиции за дейности за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление , са спазени изискванията на т. ІІ.1 от раздел 13.2 от УК.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
20. |
За дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство са представени съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията.
При наличие на публичен регистър, оценителната комисия извършва служебна проверка в него за оценка на съответствието с това изискване. Това се отнася за случаите, в които подпомаганата дейност се упражнява от кандидата към датата на подаване на проектното предложение и/или за стартирането и е необходимо предварително лицензиране, разрешение и/или регистрация на дейността или на собственика/управителя.
|
Yes
|
21. |
В случай, че проектът включват разходи за преместваеми обекти, се придружава с разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ.
При несъответствие с критерия се изисква допълнителна информация. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
22. |
За проект, включващ разходи за СМР са представени:
а) заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, когато за предвидените СМР не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ;
б) одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект” или „Работен проект” в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.), когато за предвидените СМР се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ;
в) подробни количествени сметки за предвидените СМР, които са заверени от правоспособно лице;
г) влязло в сила разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ;
д) становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ.
При несъответствие с критерия се изисква допълнителна информация. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
23. |
В случай на инвестиции за закупуване на транспортни средства по настоящата процедура се закупуват специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините и/или на готовата продукция използвани и произвеждани от предприятието съгласно дефиницията за специализирани транспортни средства, дадена в част Обяснителни бележки/Дефиниции на Условията за кандидатстване.
Попълва се отговор „ДА“ в случай че изброените за съответната дейност условия са спазени. Неспазването (отговор „НЕ“) води до отхвърляне на съответната дейност или на проекта, ако тази дейност е единствена или без нея е невъзможно неговото осъществяване.
|
Yes
|
24. |
В случай на инвестиции за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, които са част от технологичен процес, е представен изготвен и заверен от правоспособно лице технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес и описание на годишния капацитет на предприятието по видове продукция, заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана, както и техническа спецификация на предвидените за закупуване съоръжения, машини, оборудване, обзавеждане.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него, вкл. Бизнес плана
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля
|
Yes
|
25. |
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства (раздел 13.3 Недопустими дейности от УК):
1. В рамките на процедурата не се финансират дейности, които не са свързани с преработката и/или маркетинга на селскостопански продукти от обхвата на секторите по Приложение I на Договора за функциониране на Европейския съюз, посочени в т.13.1.
2. Не са допустими проекти, за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
3. Не са допустими проекти, които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
4. Финансова помощ не се предоставя, ако за същите инвестиционни разходи кандидатът е получил публична финансова помощ от държавния бюджет или от бюджета на ЕС.
5. Финансова помощ не се предоставя за проекти, включващи инвестиции, които не отговарят на Европейското и национално законодателство.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля
|
Yes
|
26. |
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране:
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в публично достъпни официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
27. |
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
|
Yes
|
28. |
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
В случай, че Финансово подпомагане е за „Инвестиции в преработка/ маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти извън Приложение І на ДФЕС кандидатът е представил Декларация за размера на получените държавни помощи – По образец Приложение № 12.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията извършва проверка на декларираните обстоятелства в публично достъпни регистри.
|
No
|
29. |
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Съгласно протокола от посещение на място (Приложение 1а Протокол от посещение на място към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
30. |
ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
В проектното предложение са включени разходи, които са:
Разходи, които имат характера на инвестиционни по смисъла чл. 45 от Регламент (EC) № 1305/2013;
Други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (EC) № 1305/2013 и приоритетите на Стратегията за ВОМР;
Съобразени с общите национални правила и детайлните правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ), за програмен период 2014 - 2020 г и по-специално за разходите, съфинансирани от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР), определени в Постановление № 189 на Министерския съвет от 2016 година (Обн.ДВ бр.61/2016).
Определени като допустими разходи в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират на УО на ПРСР 2014 -2020 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
31. |
Проектното предложение включва някои или всички от следните разходи:
І.Материални инвестиции, включващи:
1. Разходи за изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи необходими за производството и маркетинга;
2. Разходи за закупуване и инсталиране на нови машини и оборудване за подобряване на производствения процес и маркетинга в т.ч. за преработка, пакетиране, охлаждане, замразяване, сушене и съхраняване, за производство на нови продукти, въвеждане на нови технологии и процеси, за опазване на околната среда, за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, включително чрез преработка на растителна и животинска първична и вторична биомаса, за подобряване на енергийната ефективност и за подобряване и контрол на качеството и безопасността на суровините и храните; 3. Разходи закупуване на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините и/или на готовата продукция използвани и произвеждани от предприятието;
4. Разходи за изграждане и/или модернизиране на лаборатории за нуждите на предприятието;
5. Разходи за инвестиции за постигане на съответствие с новоприети стандарти на Общността;
6. Разходи закупуване на земя, необходима за изграждане/ модернизиране на сгради, помещения и други недвижими активи предназначени за производствена дейност.
ІІ. Нематериални инвестиции, включващи:
1. Общи разходи, свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта;
2. Разходи за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, разходи за регистрация на търговски марки и процеси необходими за изготвяне и изпълнение на проекта”;
3. Закупуване на софтуер;
4. Разходи, свързани за достигане съответствие с международни признати стандарти, само в случаите, в които същите част от общ проект на кандидата;
5. Разходи за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация в предприятията;
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
32. |
В случай на включени разходи за проекта по т.ІІ.1 от раздел 14.1 от УК, свързани с подготовката и управлението на проекта, те не превишават:
• Допустимите разходи по т. ІІ.1 от раздел 14.1 не могат да надхвърлят 12 % от общия размер на допустимите инвестиции по проекта.
• Разходите, свързани с консултации по разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, част от разходите по т. ІІ.1 от раздел 14.1, не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на общия размер на допустимите инвестиции по проекта.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД
|
No
|
33. |
Разходите по т. ІІ.1 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
34. |
Разходи закупуване на земя, необходима за изграждане/модернизиране на сгради, помещения и други недвижими активи предназначени за производствена дейност са в размер до 10 % от общия размер на допустимите инвестиционни разходи по проекта. Разходите за закупуване на земя, сгради и други недвижими имоти - недвижима собственост, са допустими за финансиране до размера на данъчната им оценка, валидна към датата на подаване на заявлението за подпомагане. В случай че към датата на придобиването данъчната оценка е с по-ниска стойност, допустими за финансиране.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД
|
No
|
35. |
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на транспортни средства, те представляват „специализирани транспортни средства“ в съответствие с изискванията на т.ІІ.2 от раздел 13.2 от УК
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи за закупуване на транспортни средства, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
36. |
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД
|
No
|
37. |
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за данък добавена стойност, освен невъзстановимия;
4. за обикновена подмяна и поддръжка;
5. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7. за режийни разходи;
8. за застраховки;
9. за закупуване на оборудване втора употреба;
10. извършени преди 1 януари 2014 г.;
11. за принос в натура;
12. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16. надвишаващи определените референтни разходи;
17. определени като недопустими в мярка 4 от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 – 15.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
38. |
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на недопустими разходи, определени в Постановление № 189, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
39. |
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИ.
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т.9 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД
|
No
|
40. |
ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Показателите на Бизнес планът доказват икономическата жизнеспособност на проекта и предприятието.Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанството/ предприятието чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности, подробно описани в него. Инвестициите и дейностите допринасят за решаването на идентифицирани проблеми и нужди на територията по отношение на развитието на целевия сектор.
Бизнес планът, представен от група/организация на производители доказва, че инвестициите и дейностите са от полза на цялата група/организация на производители ( ако е приложимо)
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №5а и 5б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното:
1. Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV по-голяма от 0)
2. Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6% (IRR по-голяма от r (6 %) и IRR1 е по-голяма от r (6 %).
3. Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI е по-голяма 1).
4. Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
|
Yes
|
|