Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът  за кандидатстване  е подаден  в срока определен в обявата.
Yes
2.
Проектното предложение е изготвено във Формуляра за кандидатстване по настоящата процедура като са  попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Yes
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Когато кандидат е община Тунджа  е прикачена  Заповед на Кмета на общината.
Yes
5.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
6.
Представена е Таблица за допустими инвестиции  и дейности в електронен формат „xls“ или “xlsx” по образец – Приложение  № 1 от документи за попълване, и сканирана във формат „pdf“ или „jpg - с подпис/и  и  печат на кандидата;
Yes
7.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 - Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни 
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и прикачена сканирана в един от изискуемите формати.
Yes
8.
Представен е сканиран оригинал на нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата или заповед на кмета за кандидат община
Yes
9.
Представен  е учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища (не се изисква за кандидати общини)
Документът е сканиран оригинал, прикачен  в един от изискуемите формати.
Yes
10.
Представено е свидетелство за съдимост  от което да е видно, че кандидатът (вкл. собственик, съдружник, управител, прокурист или друго лице с правомощие за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата; за община – представено  е за кмета) не е осъждан, освен ако не е реабилитиран за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. 
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Yes
11.
Представено е Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Yes
12.
Представено е Удостоверение за липса на задължения към община Тунджа, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане; за кандидат община Тунджа  е  представено удостоверение от кмета. 
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Yes
13.
Представено е Удостоверение от Изпълнителна агенция  „Главна инспекция по труда” за  наличие или липса на  установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен.
Документът  е   сканиран оригинал и е  прикачен в един от изискуемите формати

Yes
14.
Представени са удостоверение за актуално състояние, удостоверение, че кандидатът не е в процедура по ликвидация и  удостоверение, че кандидатът не обявен в несъстоятелност, издадени от компетентния съд не по-късно от един месец преди датата на кандидатстване –  приложимо за кандидати ЮЛНЦ, регистрирани по Закона за ЮЛНЦ и читалища, регистрирани по ЗНЧ, които към момента на кандидатстване не са регистрирани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ. 

Yes
15.
Представена е Декларация за липса на основание за отстраняване (съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване) от представляващия/те кандидата – Декларацията е датирана, подписана и подпечатана и е прикачен сканиран оригинал в един от изискуемите формати.
Yes
16.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата ; 
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана и е прикачен сканиран оригинал в един от изискуемите формати.
Yes
17.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Yes
18.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Yes
19.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
.
Yes
20.
Представени  са лицензии, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо). Съответният документ е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.

Yes
21.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
.
No
22.
Представен е  Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 5а и 5б от Документи за попълване в изискуемите формати. 
Приложение № 5а е  представено сканирано в един от изискуемите формати”,  Приложение № 5б е представено в един от изискуемите формати
Yes
23.
Представено е решение на компетентния орган: решение на общинския съвет – за кандидат община Тунджа  или решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване към Стратегията за ВОМР по настоящата процедура.
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати.
Yes
24.
Представено е решение на Общинския съвет, (в случаите на проекти с  кандидат община Тунджа)  или решение на компетентния орган на читалището или юридическото лице с нестопанска цел ( в случаите на проекти на читалище или ЮЛНЦ),  че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати


Yes
25.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. 
Документът е сканиран оригинал, прикачен в един от изискуемите формати
No
26.
Извършена е служебна проверка в Мониторстат на Справка за дълготрайните активи- приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период ( за читалища/ЮЛНЦ  )
No
27.
Представена е декларация по чл. 4а, ал.1 от Закона за малките и средни предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката – когато е приложимо – съгласно Приложение № 6а и 6в.
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и  е прикачен оригинал, сканиран в един от изискуемите формати
No
28.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения.
Документите са   сканирани оригинали,  прикачени в един от изискуемите формати.
No
29.
Представена е пълната документация от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП).
Документите са   сканиран оригинал и прикачени в един от изискуемите формати
No
30.
Представени са изискуемите съгласно точка 6 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи. 
Документите са   сканиран оригинал и прикачени в един от изискуемите формати.
No
31.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му ( в случаите на кандидати възложители по ЗОП или при избор на доставчик/изпълнител по реда на ПМС 160 от 2016 г се представя решение за определяне на прогнозната  стойност на разхода.).
Документът  е   сканиран оригинал и е  прикачен в един от изискуемите формати.

No
32.
Представени са в сканиран оригинал Предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят  сканирани във формат „pdf“ или „jpg”, „jpeg“, “pdf“, “zip“, “rar“, “7z“  и  във формат „xls” или “xlsx . Документите се представят се когато кандидатът не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ
No
33.
Представена е документация от проведените пазарни консултации, вкл. решение за обосноваността и определянето на прогнозна стойност на разхода, за който ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП след сключването на административния договор за предоставяне на БФП във формат pdf“ или „jpg. (важи за кандидатите, които се явяват възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП и набират офертите чрез провеждането на пазарни консултации по реда на ЗОП за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/ услуга/строителство)
No
34.
Представена е декларация в свободен текст от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения)
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е  прикачен сканиран оригинал  в един от изискуемите формати

No
35.
Представена е декларация  от кандидата за наличие или липса на двойно финансиране по проекта – съгласно Приложение № 7
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е  прикачен сканиран оригинал  в един от изискуемите формати.
Yes
36.
Представена е декларация  от  кандидата за липса на изкуствено създадени условия – съгласно Приложение № 8.
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и прикачен оригинал, сканиран в един от изискуемите формати
Yes
37.
Представен е  попълнен  и подписан от кандидата Формуляр за мониторинг – по образец съгласно Приложение № 9.
Представен е датиран,  подписан и подпечатан  от представляващия кандидата – сканиран оригинал в един от изискуемите формати
Yes
38.
Представена е Декларация за отсъствието на обстоятелства по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерския съвет от 2016 г. (Приложение № 11 от Документи за попълване)
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е прикачен сканиран оригинал  в един от изискуемите формати
Yes
39.
Представен е сканиран оригинал на Декларация по образец съгласно т. 1, буква ”б”  от Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020-Приложение № 12 от документи за попълване, датирана, подписана и подпечатана. (представя се само от кандидати, които не са публичноправни организации по смисъла на §2 т.43 от допълнителните разпоредби на ЗОП);
Yes
40.
Представен е сканиран оригинал на документ за  собственост или  учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ или  документ с правно основание за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване  само за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ.
Yes
41.
Представена е Декларация за съгласие за предоставяне на данни на НСИ- съгласно Приложение № 10
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и прикачен оригинал, сканиран в един от изискуемите формати.
Yes
42.
Документи при строително-монтажни работи (строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация):
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Документът  е   сканиран оригинал, прикачен  в един от изискуемите формати


Yes
43.
Документи при строително-монтажни работи (строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация):
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Документът  е   сканиран  оригинал,  прикачен  в един от изискуемите формати.
Yes
44.
Документи при строително-монтажни работи (строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация):
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо)
Документът  е   сканиран  оригинал,  прикачен  в един от изискуемите формати.


Yes
45.
Документи при строително-монтажни работи (строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация):
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице за съответните части от инвестиционния проект.
Представят се във формат „xls“ или “xlsx”, а също и подписани и подпечатани-  сканирани оригинал във формат  „pdf“ или„jpg”, „jpeg“, „zip“, „.rar“, „7z“;

Yes
46.
Документи при строително-монтажни работи (строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация):
Представена е Количествено-стойностна сметка (КСС)
 КСС е представена в оригинал, подписана и подпечатана във формат „pdf“ или “jpg” както и във формат „xls” или “xlsx” - съгласно Приложение № 14
Yes
47.
Документи при строително-монтажни работи (строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация):
Представено е съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности).
Документът  е   сканиран оригинал,  прикачен в един от изискуемите формати.

Yes
48.
Документи при строително-монтажни работи (строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация):
Представено е удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност (когато е приложимо)
Документът  е   сканиран  оригинал, прикачен  в един от изискуемите формати. .
Yes
49.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане).
Документът  е   сканиран оригинал, прикачен  в един от изискуемите формати.

Yes
50.
Списък с документи за доказване на критерии за ТФО:
Протокол/и  и присъствен/и списък/ци  от събития за консултиране на проектното предложение с  обществени консултативни съвети/местни общности/местни лидери на територията на МИГ, от който да е видно, че проектът получава тяхната подкрепа по отношение на значимостта и ползите от планираната инвестиция в публична инфраструктура (ако е приложимо с оглед доказване на съответния критерий за ТФО Документът  е   сканиран оригинал, прикачен  в един от изискуемите формати.
No
51.
Специфични документи за дейността строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:
Представена е декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях.
Документът  е   сканиран оригинал, прикачен  в един от изискуемите формати.

Yes
52.
Специфични документи за дейността реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
- Представено е решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. 
Документът  е   сканиран оригинал, прикачен  в един от изискуемите формати.
Yes
53.
Специфични документи за дейността реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
- Представено е обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради.
Документът  е   сканиран оригинал, прикачен  в един от изискуемите формати
Yes
54.
Специфични документи за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение, която включва детски градини, финансирани чрез бюджета на общината, или основни или средни училища, финансирани чрез бюджета на общината:
1. За основно общинско училище или средно общинско училище:
• Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. 
2. За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование:
• Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура. 
3. Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. 
(когато и което е приложимо)
Документът  е   сканиран оригинал, прикачен  в един от изискуемите формати
Yes
55.
Специфични документи за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
Представена е Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга. Представя се сканиран оригинал във формат „pdf“ или „jpg”, подписан и подпечатан от кандидата;
Yes
56.
Специфични документи за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
Представено е положително становище от Министерството на труда и социалната политика за необходимостта, целесъобразността за социалните услуги, които ще се разкрият и спазването на изискването инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта  да отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, в съответствие с действащите нормативни актове на социалните услуги, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.)
Yes
57.
Специфични документи за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
Представена е  Декларация за минимална помощ по образец на МФ  /ако е приложимо съгласно  условията на Раздел  16 от УК/ - Приложение № 15 от Документи за попълване. 
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е  прикачен оригинал, сканиран   в един от изискуемите формати.
Yes
58.
Специфични документи за дейността изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
-Представена е  Декларация за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП /ако е приложимо съгласно  условията на Раздел  16 от УК/ - Приложение № 6а и Приложение № 6в  от Документи за попълване. Декларацията е попълнена съгласно указанията в Приложение 6б.
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е  прикачен оригинал, сканиран   в един от изискуемите формати.


Yes
59.
Специфични документи за дейности: изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура И изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
- Специфични документи за дейности: изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура И изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
Yes
60.
Специфични документи за дейности: изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура И изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
-Представена е  Декларация за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП /ако е приложимо съгласно  условията на Раздел  16 от УК/ - Приложение № 6а и Приложение № 6в  от Документи за попълване. Декларацията е попълнена съгласно указанията в Приложение 6б.
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е  прикачен оригинал, сканиран   в един от изискуемите формати.
Yes
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ 
ОБЩА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение допринася за постигане на поне една от целите, посочени в таблица Б и таблица Б1А на Анализа на разходите и ползите (Приложение 5а и Приложение 5б).
Yes
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа  на база конкретно описани във раздел ІІІ Финансов план  на Анализа на разходите и ползите ( финансова анализ)  обекти и източници за финансиране на проекта  и показатели на анализа.
Yes
3.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
4.
Проектът е в съответствие с поне един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1.	Равенство между половете и липса на дискриминация, 
2.	Устойчиво развитие (защита на околната среда), 
3.	Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността,
4.	Съответствие с програмите на ЕСИФ.
Кандидатът е предоставил информация във Формуляр за кандидатстване, т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение”
Yes
5.
ІІ.1	ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Кандидатът е:
1.	Община Тунджа;
2.	 Юридическо лице с нестопанска цел за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот.
3.	 Читалище за дейности, свързани с културния живот.
Проверка за регистрацията на ЮЛНЦ и НЧ  се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията.
Yes
6.
Кандидатът  има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ-Тунджа
Изискването за седалище  и адрес на управление не се прилага по отношение на община „Тунджа”, която е  включена в приложение № 3 от Постановление № 161 от 4 юли 2016 година.
Проверка  се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран - в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията.
Yes
7.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ-Тунджа.
(Обстоятелството следва да е посочено във Формуляра за кандидатстване и приложени документи)
Yes
8.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.2 Критерии за недопустимост на кандидатите от условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват с приложените документи: Декларация- Приложение № 3, Удостоверение от НАП, Свидетелство за съдимост, Удостоверение от община Тунджа, Удостоверение от ИА „ГИТ, Когато кандидат - НЧ и ли ЮЛНЦ не е вписани в ТР и РЮЛНЦ следва да са представени издадени от компетентния съд удостоверение за актуално състояние, удостоверение, че кандидатът не е в ликвидация и удостоверение, че кандидатът не е в несъстоятелност.
Yes
9.
ІІ.2	ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г
Yes
10.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не по- малък от 4889,50 лева;
Yes
11.
Максималният  размер на допустимите разходи на проектното предложение е  не по-голям от  293 370,00 лева ;
Yes
12.
Заявеният от кандидата интензитет на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ -Тунджа  и Насоките за кандидатстване.
No
13.
Във формуляра за кандидатстване  са въведени  приложимите индикатори за съответния проект  и те са  количествено определени.
No
14.
Проектът включва поне една от следните дейности: 
1. Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях;                                                                                                                                                             2. Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение;                                                                                                                                                            3. Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства;                                                                                                         4. Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност;                                        
5.Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;                                                                                                                                                       6. Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;                                                                                                                                            7. Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение, която включва детски градини, финансирани чрез бюджета на общината, или основни или средни училища, финансирани чрез бюджета на общината.
Yes
15.
Дейностите по проекта съответстват на приоритетите на общинския план за развитие (съгласно представеното решение на Общински съвет-Тунджа) – за проект, представен от кандидат община Тунджа и съгласно посочено съответствие в решението за кандидатстване, взето от компетентния орган на съответното юридическо лице – за проект на читалище или ЮЛНЦ
КППП проверява съответствието с актуалния към момента на кандидатстване документ на  Общински план за развитие на  община Тунджа за периода 2014-2020
Yes
16.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Yes
17.
Дейностите, включени в проектното предложение, отговарят на общите изисквания съгласно Условията за кандидатстване, раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите
Yes
18.
В случай на проект дейности за  строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях
 той отговаря на следните изисквания:
Подпомагат се проекти, ако под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор.
Доказва се с декларация от кмета на общината
Yes
19.
В случай на проект за дейности за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства, той отговаря на следните изисквания:
1.	Са за интервенция върху социална инфраструктура за предоставяне на социални услуги съгласно чл. 15 от Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 24 от 22 март 2019 г.);
2.	Дейностите, включени в проектите, са придружени с обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга към която са насочени инвестициите по проекта;
3.	Инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите  за местоположение и материална база в съответствие с действащите нормативни актове, свързани с регулацията на социалните услуги, а когато социалните услуги са за деца, отговаря и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца  (ДВ, бр. 102 от  21 ноември 2003 г.);
Следва да бъдат представени: 
1. Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга. Представя се сканиран оригинал във формат „pdf“ или „jpg”, подписан и подпечатан от кандидата;
2. Положително становище от Министерството на труда и социалната политика за необходимостта, целесъобразността за социалните услуги, които ще се разкрият и спазването на изискването инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта  да отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, в съответствие с действащите нормативни актове на социалните услуги, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.)
4. Декларация  за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП (ако е приложимо – съгласно условията на раздел 16) ( съгласно Приложение № 6а и Приложение № 6б документи за попълване от Условията за кандидатстване). 
5.Декларация за минимална помощ / ако е приложимо – съгласно условията на раздел 16) / - ( съгласно Приложение № 15 от Документи за попълване от Условия за кандидатстване


Yes
20.
В случай на проект за реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност, той отговаря на следните изисквания : (когато е приложимо)
1. Дейностите по проекта, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на община Тунджа;
2. Извършено е обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация,  изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
Следва да бъдат представени: 
1. Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на  община Тунджа. 
2. Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се  сканиран оригинал във формат „pdf“ или „jpg”.

Yes
21.
В случай на проект за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение, той отговаря на следните изисквания: 
1. за основно общинско училище или средно общинско училище: представена е заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
2. За професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование се представя копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура.
3. за детска градина: представена заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
Yes
22.
В случай на проект за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура и изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства следва да бъдат представени, ако е приложимо – съгласно условията на раздел 16 от Условията за кандидатстване:
1.Декларация за минимална помощ  (съгласно Приложение № 15 Документи за попълване от Условия за кандидатстване). Представя се  сканиран оригинал, датиран, подписан и подпечатан от кандидата във формат „pdf“ или „jpg”.
2.Декларация за обстоятелствата по чл.3 и чл.4 от ЗМСП                      (съгласно Приложение № 6а и Приложение № 6б Документи за попълване от Условия за кандидатстване). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
23.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства:
1. има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение / плана / програмата / проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон; 
3. по които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5. не съдържат анализ за социално-икономическите ползи (анализ разходи-ползи) за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията съгласно Приложение № 5а и 5б;
6.  включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.
Yes
24.
Проектното предложение не включва някоя от следните дейности: 
1. дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.5. „Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура“; подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“ по Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020 г.;
2. дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“;
3. инвестиции в държавна или общинска инфраструктура за здравеопазване;
4. дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“; 
5. дейности за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура от регионално и национално значение и по-конкретно спортни училища, училища по изкуство и култура и висши училища и професионални гимназии допустими за подпомагане по приоритетна Ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ от Оперативна програма „Региони в растеж“ по процедура BG16RFOP001-3.02 за професионални училища в Република България;
Yes
25.
Общият сбор на  допустимите разходи на оценявания проект и на  подадените до момента проекти не надвишава  максималният размер на общите допустими разходи за един кандидат  за проекти по  мярка 7.2  към Стратегията за ВОМР   за периода на нейното прилагане не може да надвишава  левовата равностойност на 700 000 евро при курс  1,9558 лева за 1 евро  ( 1 369 060 лева).
No
26.
Ако кандидатът  е  ЮЛНЦ или читалище той   кандидатства за подпомагане  по настоящия  проект след подадена  заявка за окончателно плащане по предходен одобрен проект по мярка 7.2 /ако има друг одобрен  проект./
Yes
27.
ПРОВЕРКА НА ПОКАЗАТЕЛИТЕ НА ПРЕДСТАВЕНИЯ АНАЛИЗ „РАЗХОДИ-ПОЛЗИ”  (ФИНАНСОВ АНАЛИЗ)
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула  и  кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%.
No
28.
Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е  по-голяма от нула  и кандидатът е заявил и обосновал интензитет на подпомагане по-нисък от  100%.
No
29.
В случай че проектът  генерира печалба, стойността на показателя „Финансова вътрешна норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%) – счита се, че проектът е нежизнеспособен и има нужда от безвъзмездно финансиране.
No
30.
ІІ.4	ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма  (Приложение №7 от документи за попълване)
Yes
31.
В публичния модул в ИСУН и регистъра на проектите на МИГ-Тунджа липсват данни за двойно финансиране на едни и същи активи или разходи от различни източници на финансиране.
Yes
32.
ІІ.5 ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение  ( формуляр  за кандидатстване) и представена декларация от кандидата (Приложение № 8 – документи за попълване). В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
„Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Yes
33.
ІІ.6	ПРОВЕРКА ЗА  ДЪРЖАВНИ/МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него.  
Проектът не генерира нетни приходи съгласно представения Анализ „Разходи-ползи” 
Оценка на базата на информацията в проектното предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство (когато е приложимо)
No
34.
Финансовото подпомагане представлява „помощ”, предоставяна по режим  de minimis съгласно  приложното поле на Регламент (ЕС) № 1407/2013. 
Проектът генерира нетни приходи съгласно представения Анализ „Разходи-ползи” 
 - оценка на базата на информацията в проектното предложение и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство (когато е приложимо)
No
35.
Кандидатът не попада в обхвата на секторите,посочени  в чл.1 на Регламент (ЕС) № 1407/2013
Yes
36.
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни  товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три бюджетни години. 

Определя се на базата на представената декларация за минимални помощи и от Информационна система „Регистър на минималните помощи“ (когато е приложимо)
(http://minimis.minfin.bg/ReportBulstat.aspx)

При разминаване на данните от представената декларация с данните от  регистъра се изисква обяснение от кандидата и коректно попълнена декларация
No
37.
Проектът  включва само нестопански дейности и  е изпълняван от лице, регистрирано по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска дейност или по Закона за народните читалища.
В този случай, не се прилагат чл.107 и 108 от ДФЕС
No
38.
Извършена е  проверка в Мониторстат  (когато е приложимо, съгласно  условията на раздел 16 от УК) на   Годишен отчет за дейността за последната приключена финансова година, прехождаща годината на кандидатстване – по образец на НСИ,   
 (нестопанска и стопанска дейност), от която е видно, че  активите, пасивите, приходите и разходите от икономическите и неикономическите дейности на кандидата са ясно разграничени.
No
39.
В хода на извършената проверка  по раздел ІІ.5. не са констатирани изкуствено създадени условия, водещи до заобикаляне на праговете, посочени по-горе, вкл. чрез  изкуствено разделяне на проекти със сходни характеристики и бенефициенти.
Yes
40.
ІІ.7	ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение № 6 към документи за информация), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
No
41.
ІІ.8	ДОПУСТИМОСТ И ОСНОВАТЕЛНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Yes
42.
Проектното предложение включва следните разходи - задължително поне един от разходите  по т.1, 2 и 3:
1. за строителство, реконструкция, рехабилитация, изграждане, обновяване, ремонт и/или реставрация на сгради и/или помещения и/или друга недвижима собственост, съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване: а) разходи, свързани с прякото изпълнение на строително-монтажните работи;б) непредвидени разходи в размер до 5% от стойността на одобрените разходи по буква „а“;                                                                                                                                                                          
2. за закупуване на нови транспортни средства, оборудване и обзавеждане до пазарната им стойност, включително чрез финансов лизинг, съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване;
3. за придобиване на компютърен софтуер, патентни и авторски права, лицензи, регистрация на търговски марки, до пазарната им стойност,  съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване;
4. Общи разходи, свързани с проекта, в това число разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, енергийно обследване, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на проектното предложение, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта, включени в т. 1 б „а”, 2 и 3. 
Непредвидените разходи по т.1 б. „б” са  в размер до 5% от стойността на одобрените разходи по буква „а“.    
Разходите за консултации не надхвърлят 5%      общия размер на допустимите разходи по проект.                                
Yes
43.
В случай на разходи по т. 4 от  раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, извършени преди датата на подаване на проектното предложение, кандидатът - в случай, че е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, е представил пълната документация от  проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка. (когато е приложимо)
Yes
44.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
11.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.   за данък добавена стойност, освен невъзстановимия;
4.	за обикновена подмяна и поддръжка;
5.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6.	за лизинг, освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7.	за режийни разходи;
8.	за застраховки;
9.	за закупуване на оборудване втора употреба;
10.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11.	за принос в натура;
12.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15.	за строително-монтажни работи, извършени преди посещение на място от МИГ;
16.	надвишаващи определените по реда на чл.41 от ПМС № 189 референтни разходи;
17.      определени като недопустими  в мярка 7.2 от ПРСР 2014-2020, извън посочените в т.1 - 15
No
45.
Проектното предложение не включва следните разходи: 
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми.
No
46.
Проектното предложение включва разходи за ДДС само  в случаите, когато същите  не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
No
47.
ІI.9	ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИ
Предложените за финансиране разходи по т. 1, 2, 3 и 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са  основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2 от Условията за кандидатстване.
No
48.
ІІ.10 ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНА  ПРАВОСУБЕКТНОСТ НА КАНДИДАТА
Кандидатът не е клон на юридическо лице
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021