|
|
Criteria |
Leads to rejection |
| 1. |
Кандидатът е допустим, съгласно Условията за кандидатстване.
Проверката на кандидати общини се извършва в регистър БУЛСТАТ на Агенция по вписвания или др.
Проверката за кандидати – държавни, общински и частни училища се прави служебно в Регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование съгласно чл. 345 от ЗПУО, Регистър БУЛСТАТ или друг регистър (например НЕИСПУО). При кандидат частно училище проверка се извършва и на база представени документи по критерий № 11 по група I.
Проверката за кандидати ЮЛНЦ се извършва служебно в ТРРЮЛНЦ, Регистър БУЛСТАТ, както и на база представени документи по критерии №11 и №13 от група I.
Проверката за представляващи на кандидатите се извършва в Регистър БУЛСТАТ или в ТРРЮЛНЦ. Проектно предложение, което е подадено от кандидат, който не отговаря на изискванията за допустимост на кандидата, следва да бъде отхвърлено.
|
Yes
|
| 2. |
Партньорът/ите е/са допустим/и съгласно Условията за кандидатстване (приложимо в случай, че в проектното предложение участва/т партньор/и):
В рамките на настоящия критерий се оценява поотделно всяко едно от изискванията за допустимост на партньора/ите, които са посочени в Условията за кандидатстване.
Проверката за партньори общини, училища, ЮЛНЦ се извършва служебно в ТРРЮЛНЦ, Регистър БУЛСТАТ, регистър на МОН за образователни институции или в други публични регистри.
Проверката на партньори РУО се извършва в регистър БУЛСТАТ на Агенция по вписвания или др.
Проверката за партньори Национално представителни организации на работодателите и на работниците и служителите в България, както и техните поделения съгласно чл. 36, ал. 8 от Кодекса на труда, се извършва служебно в Държавен вестник, интернет страница на МТСП, Регистър БУЛСТАТ или в други публични регистри, както и съгласно представеното Удостоверение от съответната национално представителна организация по критерий № 11 от група I.
Проверката за партньори ЦПЛР се прави служебно, при наличие на такава възможност. При липса на възможност за служебна проверка, проверката се извършва въз основа на представения Учредителен акт/еквивалентен документ – Решение на общински съвет или на органа по учредяване, Правилник за дейността на ЦПЛР.
При партньор ЮЛНЦ проверка се извършва и на база представени документи по критерии № 11 и № 13 от група I, а при партньор частно училище проверка се извършва на база представени документи по критерий № 11 от група I.
Проектни предложения, в които партньор не отговаря на изискванията за допустимост, следва да бъдат отхвърлени.
|
Yes
|
| 3. |
Допустимите кандидати съгласно Условията за кандидатстване (община, училище, ЮЛНЦ) участват като кандидат само в едно проектно предложение по процедурата при спазване на ограниченията от Условията за кандидатстване:
- община участва като кандидат в проектното предложение задължително в партньорство с допустимо училище, само по един от трите компонента;
- държавно, общинско и частно училище участва като кандидат или като партньор само в едно проектно предложение;
- ЮЛНЦ участва като кандидат в едно проектно предложение задължително в партньорство с допустимо училище.
В случай че посоченото/ните ограничение/я по отношение участието на допустимите кандидати не е/са спазено/и проектното предложение следва да бъде отхвърлено.
В случай че кандидат е подал повече от едно проектно предложение, оценителната комисия следва да разгледа само последното постъпило проектно предложение, с изключение на случаите, в които кандидатът е оттеглил последното по ред на подаване проектно предложение.
|
Yes
|
| 4. |
Допустимите партньори (при наличие на такива) участват в проектното предложение при спазване на ограниченията от Условията за кандидатстване:
- Държавни, общински и частни училища участват като партньор само в едно проектно предложение, ако не участват като кандидат.
- Община участва като партньор в повече проектни предложения само по един от трите компонента;
- ЦПЛР участват като партньор в рамките на територията, която обслужват, съгласно Условията за кандидатстване
- ЮЛНЦ могат да участват като партньор в повече проектни предложения.
- РУО могат да участват като партньори в повече проектни предложения в рамките на един компонент.
- Национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите в България и техните поделения съгласно чл. 36, ал. 8 от Кодекса на труда, могат да участват като партньор в повече проектни предложения.
Проверката се прави сред всички подадени по процедурата проектни предложения с кандидати/партньор/и държавни, общински и частни училища, ЦПЛР, ЮЛНЦ, общини, РУО, национално представителни организации на работодателите и на работниците и служителите в България и техните поделения съгласно чл. 36, ал. 8 от Кодекса на труда, .
В случай че посочените ограничения по отношение участието на цитираните допустими партньори не са спазени, проектното предложение следва да бъдат отхвърлени.
|
Yes
|
| 5. |
За кандидата и партньорите не са налице обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕФСУ.
Проверява се чрез Декларация за кандидатстване – Приложение I към Условията за кандидатстване.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
|
Yes
|
| 6. |
Проектното предложение отговоря на изискванията за териториален обхват, съгласно Условията за кандидатстване.
Мястото на регистрация на всички училища, общини, ЦПЛР и РУО в проектното предложение и мястото на изпълнение на проектното предложение, посочено в секция „Основни данни“, раздел „Местонахождение(Място на изпълнение)“ от Формуляра за кандидатстване, следва да бъде на територията на един компонент съгласно Условията за кандидатстване.
Проверката за място на регистрация на училище се прави в Регистър на институциите в системата на предучилищното и училищното образование на МОН, а на община и РУО в регистър БУЛСТАТ.
Проверката за място на регистрация на ЦПЛР се прави служебно, при наличие на такава възможност. При липса на възможност за служебна проверка, проверката се извършва въз основа на представения Учредителен акт/еквивалентен документ – Решение на общински съвет или на органа по учредяване, Правилник за дейността на ЦПЛР.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
|
Yes
|
| 7. |
Дейностите, включени в проектното предложение, са допустими съгласно Условията за кандидатстване.
В случай че проектното предложение съдържа недопустими дейности, тези дейности, както и предвидените разходи за тях, ще бъдат отстранени от оценителната комисия на етап техническа и финансова оценка.
|
Yes
|
| 8. |
В проектното предложение са включени всички задължителни и всички приложими индикатори за краен продукт и за резултат съгласно Условията за кандидатстване с положителни целеви стойности, различни от 0.
Присъединените индикатори отговарят на вида регион/и, избрани от кандидата за реализиране на проектните дейности – категория Регион в преход и/или категория По-слабо развити региони.
|
Yes
|
| 9. |
Целевите групи са допустими съгласно Условията за кандидатстване.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Целеви групи“.
|
Yes
|
| 10. |
Описаният Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи и включването им в дейности по процедурата предвижда задължителна комуникация с Дирекции „Бюра по труда“ на Агенция по заетостта в процеса на идентифициране на конкретните представители на целевите групи.
Проверява се във формуляра за кандидатстване, секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение, поле „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“
|
Yes
|
| 11. |
Формулирани са конкретни и реалистични цели на проектното предложение, които съответстват на целите на процедурата, посочени в Условията за кандидатстване.
|
Yes
|
| 12. |
Заявената безвъзмездна финансова помощ (преки и непреки разходи) е в рамките на минималния и максимален размер, определен в Условията за кандидатстване.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
|
Yes
|
| 13. |
Проектното предложение допринася за реализиране на хоризонталните принципи на Програма „Образование“ 2021-2027 (устойчиво развитие; вкл. принос към умения за зелена икономика, равни възможности и недопускане на дискриминация; равенство между половете) и прилагането на Хартата на основните права на ЕС и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Принос на проектното предложение за реализиране на хоризонталните принципи на ПО“ и поле „Механизъм за ефективно прилагане и изпълнение по проекта на принципите на Хартата на основните права на ЕС и на Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания“.
Проверката се прави и в Раздел „Прилагане и спазване на ХОП и на КПХУ на ООН“ в представената/ите Декларация/и на кандидата/партньора – Приложение I към Условията за кандидатстване.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
|
Yes
|
| 14. |
Дейностите по проекта НЕ са финансирани със средства от Европейските фондове при споделено управление или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 63, параграф 9 от Регламент (ЕС) 2021/1060, както и с други публични средства, и НЕ са били физически завършени или изцяло осъществени преди подаването на проектното предложение за финансиране по програмата, независимо дали всички свързани плащания са направени от конкретния бенефициент или не.
Проверява се въз основа на представената Декларация на кандидата/партньора – Приложение I към Условията за кандидатстване.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
|
Yes
|
| 15. |
Кандидатът е декларирал във Формуляра за кандидатстване, че в хода на реализиране на дейностите по проектното предложение ще извърши необходимите дейности за организация и управление, за видимост, прозрачност и комуникация и за осъществяване на мониторинг на резултатите по проекта, вкл. мониторинг на образователните резултати и удовлетвореността на лицата, участници в дейностите по процедурата.
Кандидатът е декларирал информацията в секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване.
В случай че кандидатът не е декларирал, че в хода на реализиране на дейностите по проектното предложение ще извърши необходимите дейности за организация и управление, и за видимост, прозрачност и комуникация, и за ежегоден мониторинг на образователните резултати на децата и учениците в резултат на подкрепата по операцията, проектното предложение ще бъде отхвърлено.
|
Yes
|
| 16. |
Кандидатът и партньорите разполагат с административен капацитет.
Счита се, че е налице административен капацитет за изпълнение на проекта, в случай че всеки от предложените експерти в основния екип за организация и управление (ръководител на проекта, координатор и счетоводител (финансист) отговаря на изискванията от Условията за кандидатстване:
Ръководителят на проекта има минимум 2 години опит в управлението/изпълнението на сходен тип дейности и/или управление/изпълнение на сходен тип проекти, а всеки от останалите двама членове на екипа имат най-малко 1 година опит в изпълнението на сходен тип дейности и/или управление/изпълнение на сходен тип проекти. Проверката се извършва на база представените автобиографии от всеки от членовете на основния екип за организация и управление.
За целите на процедурата под „сходен тип дейности“ следва да се разбират дейности в сферата на образованието и/или работата с уязвими групи. Под „сходен тип проекти“ следва да се разбират проекти със сходни дейности или проекти за уязвими групи като тези по настоящата процедура. За счетоводителя (финансиста) под „сходен тип дейности“ се разбира „извършване на счетоводни/финансови операции съгласно националното законодателство“.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
|
Yes
|
| 17. |
Кандидатът разполага с необходимите финансови ресурси (финансов капацитет) и механизми за устойчивост, позволяващи да се изпълнят предложените в проектното предложение дейности и да се гарантира тяхната финансова устойчивост.
Счита се, че кандидатът разполага с финансов капацитет, в случай че неговият оборот с натрупване през последните две приключили финансови години преди датата на кандидатстване е поне 30% от стойността на исканото финансиране по проекта.
За кандидат – община финансовият капацитет се оценява на база на бюджета на общината за текущата финансова година от Закона за държавния бюджет към момента на кандидатстването.
За кандидат – държавно/общинско училище финансовият капацитет се оценява на база на касовото изпълнение на бюджета му за последните две приключили финансови години към момента на кандидатстването.
За кандидат – частно училище финансовият капацитет се оценява на база на оборота му за последните две приключили финансови години, вкл. финансирането от държавния бюджет, към момента на кандидатстването.
За кандидат – ЮЛНЦ финансовият капацитет се оценява на база на оборота му за последните две приключили финансови години от стопанската и нестопанската дейност към момента на кандидатстването.
Финансовият капацитет на кандидата се оценява на база представените счетоводни документи и служебната проверка по критерий № 10 от критериите за оценка на административното съответствие.
Счита се, че са налице механизми за устойчивост, когато кандидатът е посочил във Формуляра за кандидатстване, секция „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“, поле „Устойчивост“, начините, чрез които ще осигури възможност ползите от проекта за целевите групи да продължат да съществуват и след края на финансирането по проекта, и е посочил потенциалните източници за финансиране след приключване на проекта и те са реалистични и надеждни.
Проектни предложения, които не отговарят на изискването, следва да бъдат отхвърлени.
|
Yes
|
| 18. |
Демаркация и допълняемост:
Кандидатът е описал по какъв начин изпълнението на проекта ще осигури надграждащ ефект спрямо предходни проекти по ОПНОИР, проекти по ПО - подход ИТИ или национални програми (когато е приложимо). Посочено е и по-какъв начин ще се следи за демаркация и избягване на двойно финансиране с други проекти и национални програми.
Информацията е представена в секция „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“ от Формуляра за кандидатстване, поле „Демаркация и допълняемост“.
|
Yes
|
| 19. |
Бюджетът е попълнен съгласно изискванията на Условията за кандидатстване. Спазени са размерите на единичните разходи и размерът на единната ставка по операцията. Разходите не се дублират. Няма недопустими разходи.
Информацията се проверява в секция „Бюджет (в лева)“ от Формуляра за кандидатстване, Приложение „Помощна таблица“ към Условията за кандидатстване.
В случай че проектното предложение съдържа недопустими разходи, тези разходи следва да бъдат отстранени на етапа на техническа и финансова оценка.
|
Yes
|
| 20. |
Кандидат/партньор ЮЛНЦ или частно училище, както и партньор национално представителна организация на работодателите и на работниците и служителите в България, вкл. и техните поделения съгласно чл. 36, ал. 8 от Кодекса на труда, отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи в съответствие с Регламент (ЕС) 2023/2831 на Комисията от 13 декември 2023 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ако е приложимо).
Проверява се чрез представената Декларация за минимална помощ (Приложение IV към Условията за кандидатстване) и е приложима за кандидат/партньор - частно училище и/или ЮЛНЦ, както и за партньор национално представителна организация на работодателите и на работниците и служителите в България и техните поделения съгласно чл. 36, ал. 8 от Кодекса на труда, когато е приложим режим „минимална помощ“ съгласно Условията за кандидатстване.
Проектни предложения, за които изискването е приложимо и които не отговарят на това изискване, следва да бъдат отхвърлени.
|
Yes
|
|