Evaluation criterias

I. Group
ОБЩИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език - подписан с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
4.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно за подаване на проектното предложение, подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачено в ИСУН 2020.
Представя се във формат „pdf”.
(Изисква се в случай, че проектното предложение не се подава лично от кандидата). 
(В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва с КЕП от всеки от тях и прикачено в ИСУН 2020).
No
6.
Основната информация за проектното предложение е представена в изискуемия образец – Приложение № 1 от Условията за кандидатстване - във формат „pdf”, подписана от кандидата.
Yes
7.
Таблица за допустими инвестиции във формат „xls“ или „xlsx“ (Приложение № 2). Когато проектното предложение се подава от упълномощено лице, ТДИ се подава и във формат „pdf“, разпечатана и подписана лично от кандидата.
Yes
8.
Декларацията към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХ – е подадена в изискуемия образец - Приложение № 3 от Условията за кандидатстване.
Представя се във формат „pdf”, подписана от кандидата.
Yes
9.
Представен е документ, издаден от обслужващата банка за банкова сметка на кандидата.
Представя се във формат „pdf”.
Yes
10.
Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата.
Представя се във формат „pdf”.
Yes
11.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия.
Представя се във формат „pdf”.
(Документът се представя само от кандидати юридически лица)
No
12.
Представена е Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ - Приложение № 5 от Условията за кандидатстване.
Представя се във формат „pdf”, подписана и подпечатана от кандидата.
Yes
13.
Представена е Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) - Приложение № 6 от Условията за кандидатстване.
Представя се във формат „pdf”, подписана и подпечатана от кандидата.
Yes
14.
Представена е Справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация по чл. 3 и чл. 4 на ЗМСП (ако е приложимо) – (Приложение 6А).
No
15.
Представеният бизнес-план е за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" с подпис/и, печат на всяка страница – Приложение № 7 от Условията за кандидатстване.
Представя се във формат „pdf“.
Yes
16.
Представени са таблиците от бизнес плана (Приложение № 7А) в „xls” или „xlsx“ формат.
Yes
17.
Представен е Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година.
Представя се във формат „pdf“.
(Представя се, в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър и регистър на ЮЛНЦ)).
No
18.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци).
Представя се във формат „pdf“ .
No
19.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс към датата на подаване на проектното предложение (за юридически лица и еднолични търговци).
Представя се във формат „pdf“ .
No
20.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване.
Представя се във формат „pdf“ .
Yes
21.
Представено е Удостоверение за актуално състояние.
(За физически лица, чиито данни не подлежат на вписване в Регистър БУЛСТАТ и за юридически лица, чийто данни не подлежат на вписване в Търговски регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел). 
Представя се във формат “pdf”.
No
22.
Представено е Удостоверение за ликвидация и несъстоятелност.
(За физически лица, чиито данни не подлежат на вписване в Регистър БУЛСТАТ и за юридически лица, чийто данни не подлежат на вписване в Търговски регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел). 
Представя се във формат “pdf”.
No
23.
Представени са Удостоверения за наличие или липса на публични задължения към общините Троян, Априлци и Угърчин. 
Представя се във формат “pdf”.
Yes
24.
Представено е Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. 
(Документът се предоставя от всички кандидати). 
Представя се във формат „pdf“.
Yes
25.
Представено е Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата, че за кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения.
Представя се във формат “pdf”.
Yes
26.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите.
Представя се във формат “pdf”.
(Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока, определен в т.21.I от настоящите условия).
No
27.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г, ведно с банкови извлечения.
Представя се във формат “pdf”.
No
28.
Представени са Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините.
(Важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или декларация по образец (Приложение № 8) от кандидата с описани вид и количества на суровините (Важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на преработвателното предприятие за целия период на изпълнение на бизнес плана (Важи в случаите на проекти, включващи инвестиции по т. 4 от Раздел13.1 „Допустими дейности“).
Представя се във формат „pdf“.
No
29.
Представени са Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение.
(Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки или не попада в обхвата на Постановление № 160 на ПМС от 08.07.2016г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове). 
Представя се във формат „pdf“).
No
30.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. 
(Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
Представя се във формат „pdf“.
No
31.
Представена е една независима оферта, която съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 9. 
Представят се във формат „pdf“.
Документът се предоставя в случаите, че разходът, за който се кандидатства е наличен в публикувания списък с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи.
(Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси). (Важи в случаите, когато кандидатът не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160 или не се явява възложител по чл.5 и 6 от ЗОП).
No
32.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти в изискуемия образец съгласно Приложение № 9. 
Представят се във формат „pdf“.
(Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси).
(Важи в случаите, когато кандидатът не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160 или не се явява възложител по чл.5 и 6 от ЗОП).
No
33.
В случай на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите са приложени и количествено-стойностни сметки по образец - Приложение № 17.
Представят се във формат „pdf“ и „xls” или „xlsx“.
No
34.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител. 
(важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки).
Представя се във формат „pdf“.
No
35.
В случай, че избраната оферта не е с най-ниска цена е приложена писмена обосновка за мотивите, обусловили избора.
Представя се във формат „pdf“.
No
36.
Представена е Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато e необходимо да се проведе процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо).
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство.
Представя се във формат „pdf“.
No
37.
Представено е Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
(Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост).
Представя се във формат „pdf“.
No
38.
Представена е Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо).
Представя се във формат „pdf“.
No
39.
Представена е Декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец съгласно - Приложение № 10. 
Представя се във формат „pdf“.
Yes
40.
Представена е Декларация по чл. 24, ал. 1, т.8 от Наредба 22/14.12.2015г. от представляващия/ представляващите кандидата (Приложение №11).
Представя се във формат „pdf“.
Yes
41.
Представена е Декларация за нередности по чл. 36, ал. 1, т.2 от Наредба 22/14.12.2015г. от представляващия/представляващите кандидата по образец - Приложение №12.
Представя се във формат „pdf“.
Yes
42.
Представена е Декларация за неприложими общи документи - Приложение № 13.
Представя се във формат „pdf“.
Yes
43.
Представен е Формуляр за мониторинг по образец - Приложение №14.
Представя се във формат „pdf“.
Yes
44.
Представена е Форма за наблюдение на мярка 6.4.1. – Приложение № 15
Представя се във формат „pdf“.
Yes
45.
Представена е Декларация по образец – Приложение № 16, че кандидатът е запознат и е съгласен с правилата за отпускане на финансова помощ по Програма за развитие на селските райони 2014 - 2020 г.
Представя се във формат „pdf“.
Yes
46.
Представена е Декларация за съгласие данните от статистическите изследвания, провеждани от НСИ да бъдат предоставяни на УО – Приложение № 22.
Представя се във формат „pdf“.
Yes
II. Group
СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ - При извършване на строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Criteria Leads to rejection
1.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията.
(Представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата).
Представя се във формат „pdf“.
No
2.
Представено е Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение.
(Представя се в случайте, когато е учредено срочно право на строеж)
Представя се във формат „pdf“.
No
3.
Представен е Документ за ползване на имота, вписан в районна служба по вписванията, за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, 
б) строително-монтажни работи извън случаите на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ).
Представя се във формат „pdf“.
No
4.
Представено е Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява;
(Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).
Представя се във формат „pdf“.
No
5.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти;
(Представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).
Представя се във формат „pdf“.
No
6.
Представени са подробни количествено-стойностни сметки по образец, заверени от правоспособно лице - Приложение № 17.
(Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). 
Представят се във формат „pdf“ и „xls” или „xlsx“.
No
7.
Представено е Разрешение за строеж. 
(Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). 
Представя се във формат „pdf“.
No
8.
Представено е Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж. 
(Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
No
III. Group
СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ - При закупуване на машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане
Criteria Leads to rejection
1.
Представен е Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице.
(Представя се в случай, че с проектното предложение се кандидатства за производствени дейности и инвестицията по проекта е част от технологичен процес).
Представя се във формат „pdf“.
No
2.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (Важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения).
Представя се във формат „pdf“.
No
3.
Представен е Документ за ползване на сградата/помещението, вписан в районна служба по вписванията, за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение за проектите, включващи само заявени за подпомагане разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството, за които съгласно технологичен проект се изисква поставяне в затворени помещения.
Представя се във формат „pdf“.
No
IV. Group
ДРУГИ СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Представени са лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Представят се във формат „pdf“.
No
2.
Представена е Декларация по образец - Приложение № 4 от Условията за кандидатстване за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване.
(Не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани).
Представя се във формат „pdf”.
No
3.
Представен е Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни.
(Не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани).
Представя се във формат „pdf”.
No
4.
Представен е документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. към други специфични документи
(Не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани).
(Представя се в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година).
Представя се във формат „pdf”.
No
5.
Представена е Справка – декларация за приходите от земеделски дейности – Приложение № 18. 
(Попълва се от кандидати земеделски стопани).
Представя се във формат „pdf“.
No
6.
Представен е Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област.
(Важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).
Представя се във формат “pdf”.
No
7.
Представено е Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 
(Изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности). 
Представя се във формат „pdf“.
No
8.
Представено е Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 7. 
Представя се във формат „pdf“.
No
9.
Представено е Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара (за физически лица) в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите (когато е условие за допустимост).
Представя се във формат „pdf“.
No
10.
Представен е Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от БАБХ, в случаите на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи. 
Представя се във формат „pdf“.
No
11.
Представено е Заверено копие от териториалната дирекция на Националната агенция по приходите (ТД на НАП) на годишна данъчна декларация (ГДД) за предходната календарна година от годината на подаване на проектното предложение. Към ГДД се прилагат съставните части на финансовия отчет съгласно изискванията на Закона за счетоводството (ЗСч), Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) и Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО) (когато е приложимо).
Представя се във формат „pdf“.
No
V. Group
КРИТЕРИИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ ОТ СВОМР НА МИГ
Criteria Leads to rejection
1.
Представено е Удостоверение от НСИ за основната и допълнителните икономически дейности, осъществявани от кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване.
(Представя се в случай, че кандидатът заявява точки от първа група критерии за подбор от раздел 22 към Условията за кандидатстване).
(Новосъздадени предприятия описват кода на икономическа дейност, за която кандидатстват с проектното предложение като за целта попълват декларация по образец – Приложение № 23 от Условията за кандидатстване).
Представят се във формат „pdf“.
No
2.
Представен е Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предприятия, които извършват дейност повече от една финансова година. В случай на новосъздадени предприятия се подава ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение; (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 3 от Раздел 22 към Условията за кандидатстване).
Представят се във формат „pdf“.
No
3.
Представена е Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година – Приложение № 19 от условията за кандидатсване.
(Представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет, чието изпълнение води до осигуряване на заетост на територията – критерий за подбор № 3). 
Представя се във формат „pdf“.
No
4.
Представени са Предварителни или окончателни договори с производители на традиционни храни и/или изделия от територията на МИГ с описани вид, количества, произход и цени на крайните продукти от местни суровини.
(Представят се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 6.1. от Раздел 22 към Условията за кандидатстване).
Представят се във формат „pdf“.
No
5.
Представена е Декларация по образец - Приложение № 24 от Условията за кандидатсване.
(Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 6.3. от Раздел 22 към Условията за кандидатстване).
Представят се във формат „pdf“.
No
6.
Представена е диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна)
и/или 
- копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност
и/или
- копие на удостоверението за професионално образование (средно-специално или друг вид образование)
и/или
- удостоверение за професионална квалификация, издадено от ЦПО.
Стажът се доказва с един или повече от следните документи на кандидата или представляващия кандидата или собственика/ците на кандидата: 
- копие от трудова/осигурителна книжка, от която да е видно най-малко 1 година трудов/осигурителен стаж по професията в съответния сектор.
В случай, че за доказване на тези обстоятелства се представят документи на един от съдружниците/собствениците, той следва да притежава най-малко 50 на сто от дяловете/капитала на кандидата.
(Представят се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 7.1.1. от Раздел 22 към Условията за кандидатстване).
Представят се във формат „pdf“.
No
7.
Представен е Договор за предоставяне на финансова помощ по мярка 312 или мярка 6.4;
(Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 7.1.2. от Раздел 22 към Условията за кандидатстване).
Представя се във формат „pdf“.
No
8.
Представено е предварително одобрение от банка за процента на финансиране на проекта.
(Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 7.2. от Раздел 22 към Условията за кандидатстване).
Представят се във формат „pdf“.
No
VI. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – Допустимост на кандидата съгласно изискванията на СВОМР на МИГ – Троян, Априлци, Угърчин
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е земеделски стопани или микропредприятие, регистрирано като едноличен търговец или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията, както и физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите.
Yes
2.
Минималния стандартен производствен обем на кандидат - земеделски производител е не по - малко от 8 000 евро.
No
3.
Кандидатът ФЛ има постоянен адрес, а кандидатът едноличен търговец и ЮЛ има седалище/клон и адрес на управление на територията на действие на МИГ – Троян, Априлци, Угърчин.
Yes
VII. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ- Троян, Априлци, Угърчин.
Yes
2.
Дейностите по проекта съответстват с целите и обхвата по мярката от СВОМР за територията на МИГ – Троян, Априлци, Угърчин.
Yes
3.
Продължителността на изпълнение на проектното предложение съответства на изискванията съгласно Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Времевият график на дейностите по проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Yes
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба № 22 от 14 декември 2015г. за съответната мярка от ПРСР и Условията за кандидатстване.
Общата стойност на допустимите разходи е в размер на............................лв.
(Изписва се стойността, получена от таблицата за допустимост на разходите – Приложение № 9 от документите за информация към Условията за кандидатстване)
Yes
6.
Минимумът на общите допустими разходи е не по-малък от 10 000 лева.
Yes
7.
Максимумът на общите допустими разходи е не по-голям от 200 000 лева.
Yes
8.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ – Троян, Априлци, Угърчин и Условията за кандидатстване.
Yes
9.
Във формуляра за кандидатстване задължително е попълнен индикаторът „брой работни места, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен, различно от „0“.
Yes
10.
Във формуляра за кандидатстване е обоснована добавената стойност на проектното предложение с цел покриване на задължителен индикатор за резултат: „Добавяне на стойност на проектите“.
Yes
11.
Във формуляра за кандидатстване е обоснован приноса на проекта към целите и приоритетите на стратегията с цел покриване на задължителен индикатор за резултат: „Принос на проекта към целите и приоритетите на Стратегията“.
Yes
12.
Във формуляра за кандидатстване е обоснована устойчивостта на проектното предложение с цел покриване на задължителен индикатор за резултат: „Проектите имат устойчиви резултати до 2023г.»
Yes
13.
Във формуляра за кандидатстване е обоснована насочеността на проекта към опазване на околната среда с цел покриване на задължителен индикатор за резултат: „Проекти, които предвиждат дейности, свързани с опазването на околната среда».
Yes
14.
Проектното предложение включва една или няколко от следните дейности:
•	Развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги);
•	Производство или продажба на продукти, които не са включени в Приложение 1 от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените продукти и материали);
•	Развитие на услуги във всички сектори (например: грижи за деца, възрастни хора, хора с увреждания, здравни услуги, счетоводство и одиторски услуги, ветеринарни дейности и услуги базирани на ИТ и др.;
•	Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление;
•	Развитие на занаяти (включително предоставяне на услуги, свързани с участието на посетители в занаятчийски дейности) и други неземеделски дейности.
Yes
15.
Инвестициите в производство на електроенергия от биомаса отговарят на условието да произвеждат 10% топлинна енергия от общо произведената енергия.
(Когато е приложимо)
No
16.
При производство на биоенергия (включително биогорива) суровините от зърнени и други богати на скорбяла култури, захарни култури, маслодайни култури, както и суровини, които могат да се използват за фуражи са ограничени до 20%.
(Ограниченията от 20% не се прилагат за отпадъчни продукти от тези култури, които не се използват за фуражи).
(Когато е приложимо)
No
17.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите нна стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.)
18. Проектното предложение НЕ включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи, посочени в чл. 21 на Наредба № 22 от 14 декември 2015 година като недопустими:
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми.
От стратегията за ВОМР не са допустими за финансиране от ЕЗФРСР и разходи:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за обикновена подмяна и поддръжка;
4. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5.за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6. за режийни разходи;
7. за застраховки;
8. за закупуване на оборудване втора употреба;
9. извършени преди 1 януари 2014 г.;
10. за принос в натура;
11. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14. за строително-монтажни работи, извършени преди посещение на място от МИГ;
15. надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
16. определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020г., извън посочените в т. 1 - 15.
Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
2.
Кандидатът е представил декларация за липса на изкуствено създадени условия - Приложение № 21.
Представя се във формат „pdf“.
Yes
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е попълнил декларация за минимални и държавни помощи – Приложеие № 10.
Представя се във формат „pdf“.
Yes
2.
При проверка в информационна система: „Регистър на минималните помощи“, се установи, че кандидатът НЕ надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Yes
X. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 от 14 декември 2015г. съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
No
XI. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Представеният формуляр за кандидатстване отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021