Evaluation criterias

I. Group
І. Проверка за окомплектованост на проектното предложение
Criteria Leads to rejection
1.
Допълнителна информация за проектното предложение
Yes
2.
Таблица за допустимите инвестиции (по образец, Приложение № 5)
Yes
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно
No
4.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване
No
5.
Декларация по образец по Наредба 22 и във връзка с отсъствие на обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ
Yes
6.
Декларация по образец по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП
Yes
7.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Yes
8.
Декларация за нередности
Yes
9.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, в изпълнение на проекта
Yes
10.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период (по образец, Приложение № 2), утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" и таблиците от бизнес плана в „xls” или „xlsx“.
Yes
11.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството
Yes
12.
Справка за дълготрайни материални активи – за предходната финансова година и/или последния отчетен период.
No
13.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите
No
14.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията.
No
15.
Документ за ползване на сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро-, малки или средни предприятия считано от датата на подаване на проектното предложение.
No
16.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице.
No
17.
Подписано от кандидата описание на процеса, годишния капацитет на предприятието по видове продукция, заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана и описание на необходимите за това машини, съоръжения и оборудване. /в случай на проекти, подадени от кандидати, регистрирани съгласно Закона за занаятите/
No
18.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение
Yes
19.
Удостоверение/я от общината/ите (Берковица и/или Годеч) по седалище и адрес на управление или постоянен адрес на кандидата, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
Yes
20.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/ услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС
No
21.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата  запитвания за оферти съгласно Приложение № 8 - не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост както и за нормативно регламентирани такси
No
22.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по ЗОП и не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора
No
23.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки и не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160.
No
24.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски
No
25.
Фактури, придружени с платежни нареждания за разходи по т.“в“ от раздел 14.3 извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, ведно с банкови извлечения
No
26.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки - важи в случай, че проектът включва разходи  по т.“в“ от раздел 14.3 от условията за кандидатстване, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по ЗОП.
No
27.
Декларация за размера на получените минимални помощи независимо от тяхната форма и източник по образец
Yes
28.
Свидетелство за съдимост от бенефициента на представляващия бенефициента едноличен търговец, търговско дружество или юридическо лице и член/ове на управителния им орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение
Yes
29.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2
Yes
30.
1. Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара (за физически лица) в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите, и 
2. Удостоверение за регистрация по БУЛСТАТ /ЕИК/ придружени от: 
3. Майсторско свидетелство или Свидетелство за калфа или, свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или  диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява.
No
31.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни - не се представя от кандидати, които не са земеделски стопани.
No
32.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството. (В случай че кандидатът не е земеделски стопанин и/или е земеделски стопанин, които е микро- предприятие, декларацията е неприложима)
No
33.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година. (В случай че кандидатът не е земеделски стопанин и/или е земеделски стопанин, които е микро- предприятие, декларацията е неприложима)
No
34.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, ал.10 и ал.12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. (Не се представя и от кандидати, които не са земеделски стопани и от земеделски стопани микро-предприятия)
No
35.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период (представя се в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър). Не се представя и от кандидати, които не са земеделски стопани и от земеделски стопани микро-предприятия
No
36.
Заверено копие от териториалната дирекция на Националната агенция по приходите (ТД на НАП) на годишна данъчна декларация (ГДД) за предходната финансова година, съгласно изискванията на Закона за данъците върху доходите на физическите лица.  Представя се само от кандидати регистрирани като земеделски стопани, които не са микро-предприятия.
No
37.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро-, малки или средни предприятия считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж (важи в случаите, когато имотът не е собственост на кандидата и се кандидатства за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията)
No
38.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).
No
39.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или “Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект, съгласно ЗУТ
No
40.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи,  заверени от правоспособно лице -  важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи.
No
41.
Влязло в сила Разрешение за строеж – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ
No
42.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ
No
43.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ – важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти
No
44.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане – важи в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя,  сгради и/или друга недвижима собственост
No
45.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
No
46.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице
No
47.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса
No
48.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или декларация по образец от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на преработвателното предприятие за целия период на изпълнение на бизнес плана (важи в случаите на проекти, включващи инвестиции за производството на биоенергия за собствени нужди)
No
49.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013, издадено в рамките на четири години преди датата на подаване на проектното предложение. (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 1)
No
50.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три години спрямо датата на подаване на проектното предложение. В случай на новосъздадени предприятия се подава Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение.  Кандидатът прилага съответния документ в случаите, при които е отбелязал приоритет и е заявил точки в т. 8 от критерии за оценка
No
51.
Удостоверение за постоянен адрес, издадено от съответната община (за кандидати физически лица, регистрирани по Закона за занаятите)
No
52.
Годишен отчет за дейността за 2018 г., подаден към НСИ или в ГДД за 2018 г. за кандидати физически лица, подадена към НАП. (Документа се изисква за кандидати, заявили приоритет по критерии № 6)
No
53.
Декларация за етническа принадлежност на кандидата
No
II. Group
ІІ. Оценка за допустимост на проектното предложение и на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН в срок
Yes
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата е прикачено/и нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „pdf“ или друг формат, подписано с КЕП от упълномощеното/ите лице/а.
No
4.
Декларациите, приложени към проекта са попълнени по образец/и, приложен/и към условията за кандидатстване и подписани лицето/лицата с право да представляват кандидата
Yes
5.
Приложени са всички изискуеми документи, съгласно група І от контролен лист за АСД към проектното предложение
Yes
6.
Кандидатът има седалище и адрес на управление – за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на МИГ – Берковица и Годеч
Yes
7.
Кандидатът отговаря на критериите за допустимост за видовете допустими кандидати
Yes
8.
Не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в т. 11.3 Условия за недопустимост на кандидатите от УК
Yes
9.
Не е установено несъответствие с разпоредбите на чл.18, ал. 4, т.1 от Наредба № 22/14.12.2015 г.
Yes
10.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на МИГ – Берковица и Годеч
Yes
11.
Целите на проекта съответстват на поне една от целите на мярката от СВОМР
Yes
12.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по мярката от СВОМР
Yes
13.
Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР
Yes
14.
В случай на проектно предложение, предвиждащо дейности за изграждане на помещения за туристическо настаняване, са изпълнени условията за допустимост на разходите, посочени в т.14 от УК
No
15.
Проектното предложение е с финансови параметри на допустимите разходи съгласно СВОМР
Yes
16.
Интензитетът на помощта е правилно определен съгласно определения в СВОМР и УК за мярката и не превишава 75%
Yes
17.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5 годишен период, а при инвестиции за извършване на строително-монтажни работи – за 10 годишен период
Yes
III. Group
ІІІ. Проверка на предложените за финансиране разходи и бизнес плана
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1, 14.3 и 14.4 от Условията за кандидатстване
Yes
2.
Планираните разходи са необходими, основателни и обосновани за постигането целите на проекта/ мярката и са в съответствие с предвидените дейности. 
За всеки заявен за финансиране разход е представена една и/или три съпоставими независими оферти, придружени от:
-	Запитване за оферта по образец, 
-	Решение за избор на доставчика/изпълнителя, 
-	Когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
Yes
3.
Проектното предложение НЕ включва недопустими разходи
Yes
4.
Не е установено дублиране на разходи
Yes
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите
Yes
6.
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта
Yes
IV. Group
ІV. Проверка за липса на двойно финансиране
Criteria Leads to rejection
1.
За дейностите/ разходите по проекта липсва двойно финансиране в публичния модул на ИСУН (за двата програмни периода 2007-2013 и 2014-2020)
Yes
2.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
V. Group
V. Проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия
Yes
2.
По проекта липсват данни за наличие на изкуствено създадени условия
Yes
3.
Въз основа на извършена проверка на всички представени от кандидата документи не са установени обстоятелства, съответстващи на определението Функционална несамостоятелност в декларацията.
Yes
VI. Group
VІ. Проверка за минимални помощи
Criteria Leads to rejection
1.
Проверка за минимални помощи в регистър „de minimis“
No
2.
Кандидатът е представил декларация за минимални помощи
Yes
3.
Заявената финансова помощ е в съответствие с изискванията посочени в т.16 Приложим режим на минимални/държавни помощи от УК
Yes
VII. Group
VІІ. Проверка от посещение на място за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокол от посещение на място съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
Yes
VIII. Group
Заключение
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021