Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока,определен в поканата;
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е генериран в ИСУН 2020 и е подаден с Квалифициран електронен	подпис(КЕП)	от законния представител на кандидата;
Yes
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра;
No
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат;
Yes
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил;
Yes
6.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно финансиране;
Yes
7.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени условия;
Yes
8.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
No
II. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg;
No
2.
Удостоверение, издадено от Национална агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения и Удостоверение за липса на задължения към общината по регистрация на кандидата, вкл. представляващия лицето, съдружници и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол издадени не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във някой от следните  формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Yes
3.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата, че за кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения.
Yes
4.
Свидетелство за съдимост от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (съгласно чл. 61д, т. 1 от Наредба № 22 от 2015 г.), издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат .pdf или .jpg;
Yes
5.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение № 2)Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf или .jpg  и електронен вариант на документа във формат .xls,  (.xlsx);
Yes
6.
Бизнес план и Таблиците от бизнес плана, (по образец по подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, с подпис и печат на всяка страница (Приложение №3 и 3а към Условията за кандидатстване/Документи за попълване). В ИСУН се прикачва сканирано копие на бизнес плана във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, а таблиците от бизнес плана във формат „xls” или „xlsx”-задължителни документи;
Yes
7.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност(Приложение № 4). В ИСУН се прикачва сканирано копие на документа във формат -.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.;
Yes
8.
Декларация за нередности, съгласно приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (Приложение № 5). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf или .jpg;
Yes
9.
Декларация за свързаност от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, съгласно заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 на РУО на ПРСР (Приложение № 6). В ИСУН се прикачва сканирано копие в някой от следните формати -.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Yes
10.
Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ ( Приложение 7). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат .pdf или .jpg,;
Yes
11.
Декларация по чл. 4а, ал.1 от ЗМСП по образец, утвърден от министъра на икономиката  (Приложение № 9) и справка към декларацията (Приложение № 9а). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат pdf, или .jpg;
No
12.
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от Закона за защита на личните данни), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 10). Подава се лично от кандидата. В случай, че проектното предложение не се подава лично от кандидата, декларацията се подава и от упълномощеното лице. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ в някой от следните формати: .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z,
Yes
13.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 13), подписана от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е ЮЛ, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат и сканирана във формат .pdf, .zip,. rar, .7z;
Yes
14.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение №14). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат -.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.;
Yes
15.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по настоящата процедура. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg;
No
16.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие /решение по оценка за съвместимостта /писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите. (представя се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представя се във формат .pdf или .jpg. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно в срока определен от комисията за оценка;
No
17.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване и Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z, Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно в срока определен от комисията за оценка;
No
18.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лиценз, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията, съгласно българското законодателство (когато е приложимо). В ИСУН се прикачва копие на документа в някой от следните формати .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
No
19.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (за проектни предложения, които включват разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg;
No
20.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg;
No
21.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване (Приложение № 17). Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година. Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ в някои от следните  формати .pdf или .jpg.
No
22.
Таблица за изчисляване на икономическия размер на земеделските стопанства (Приложение № 18). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат .pdf или .jpg,и електронен вариант на документа във формат .xls,  (.xlsx);
No
23.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период /за кандидати юридически лица/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z,;
No
24.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или за последен приключен междинен период. (Представя се от кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър). Представя се във формат „pdf“;
No
25.
Инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството . В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ в някой от следните формати .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Yes
26.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти по образец, съгласно Приложение № 8 - важи в случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (когато кандидатът не е длъжен да проведе процедура по реда на Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.). Офертата се прилага и за всеки допустим разход – заявен за финансиране, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в някой от следните  формати -.pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.p7s,.p7m. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки (Приложение № 22) във формат .xls  или  .xlsx;;
No
27.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя” - важи в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (когато кандидатът е длъжен да проведе процедура по реда на Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.). и за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат .xlsx, .xls, .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z.
No
28.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти по образец, съгласно Приложение № 8 (Важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране допустим разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане няма определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи в някой от следните  формати -.pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.p7s,.p7m. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки (Приложение № 22) във формат .xls или .xlsx;
No
29.
Решение на кандидата за избор на доставчика/изпълнителя - важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, няма определени референтни стойности и не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (когато кандидатът не е длъжен да проведе процедура по реда на Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.). Когато кандидатът не е избрал най-ниската оферта се представя и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
30.
Документ за правосубектност съгласно националното законодателство на оферентите чуждестранни лица (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
31.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба 22/2015 г.,  В ИСУН  се прикачват сканирани копия на  документите  във формат .pdf, или .jpg;
No
32.
Декларация за информираност на оферентите (Приложение №1) към Условията за кандидатстване/Документи за попълване/ - важи в случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове - когато кандидатът е длъжен да проведе процедура по реда на Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г. Представя се във формат .pdf .
No
33.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му - важи в случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал.2 от ЗУСЕФСУ, т.е. когато кандидатът е длъжен да проведе процедура по реда на Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г. Представя се във формат .pdf или jpg;
No
34.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" – с дата, подпис и печат, съгл. приложение 13 към чл.47, ал.2, т.3 от Наредба № 22/14 декември 2015г. на МЗм (Приложение № 21). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат .xlsx, .xls, .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z.
Yes
35.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ , която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем - в случай на кандидати земеделски стопани/земеделски производители. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение по чл. 8, ал. 3 и когато съответствието с изискването по чл. 8, ал. 1, т. 2 се доказва с документите по чл. 8, ал. 2, т. 2. (в случай, че кандидатът няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z;
No
36.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, вписан в районната служба по вписванията. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в някой от следните  формати  .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z;
No
37.
Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане (когато е учредено срочно право на строеж). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в някой от следните  формати  .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z;
No
38.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект, съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в някой от следните  формати  jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
No
39.
Разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат „.pdf, или .jpg”;
No
40.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат „.pdf, или .jpg”;
No
41.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ (Приложение 22) в някой от следните формати  .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z. Задължително се представят и във формат  „.xls” („.xlsx”).;
No
42.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията (за проектни предложения, които включват разходи за преместваеми обекти). В ИСУН се прикачва сканирано копие на документа във формат .pdf, или .jpg;
No
43.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за СМР към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител (по образец – приложение №22). В ИСУН се прикачва сканирано копие в някой от следните формати.pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z., a количествено-стойностни сметки  и във формат .xls (.xlsx);
No
44.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане (удостоверението е приложимо в случай, че се проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат .pdf, или .jpg;
No
45.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, свидетелство за калфа или майсторско свидетелство за един или повече занаяти, издадено/издадени от Националната занаятчийска камара и вписано/вписани в регистъра на съответната Регионална занаятчийска камара (когато е приложимо). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в някой от следните формати-.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.;
No
46.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране (Приложение №19). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат -.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.;
Yes
47.
Декларация за размера на получените минимални или държавни помощи (Приложение 15). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ в някой от следните формати - . jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.;
Yes
III. Group
Списък със специфични документи за кандидати:
Criteria Leads to rejection
1.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три години спрямо датата на подаване на проектното предложение, заверен от кандидата / Представя се при необходимост, в случай,, че кандидата заявява приоритет по критерий № 6/ За кандидати ЕТ и физически лица се предоставя справка за заети лица, заверена от кандидата, от която да са видни данните за средния списъчен брой на персонала за съответните години. В ИСУН се прикачва сканирано копие във формат .pdf или .jpg;
No
2.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №11 от документи за попълване). /Представя се при необходимост, в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий № 6/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg;
No
3.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, издадени от патентно ведомство, валидно към датата на подаване на проектното предложение. / Представя се при необходимост, в случай, че кандидата заявява приоритет по критерий № 7/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg;
No
4.
Документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно  Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2015 г.), и/или проектът включва мерки за оползотворяване на отпадъци за собствени енергийни нужди. / Представя се при необходимост, в случай,, че кандидата заявява приоритет по критерий № 8/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf или .jpg;
No
5.
Анализ - обосновка, изготвен от кандидата. / Представя се при необходимост, в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий №9 и критерии №10/. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат .pdf” или .jpg;
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение попада в обхвата на мярка 6.4.1 „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“ от Стратегията за Водено от общностите местно развитие на СНЦ „МИГ Нови пазар - Каспичан“.
Yes
2.
Проектното предложение допринася за изпълнение на 
•	СТРАТЕГИЧЕСКАТА ЦЕЛ:  „Осигуряване на добри условия за живот и заетост на територията на МИГ на основата на ефективно и интегрирано развитие на туризма, аграрния сектор, неземеделския бизнес и съпътстващата публична инфраструктура и услуги“.
                 
        и за изпълнението на 

•	ПРИОРИТЕТ 2: Развитие на земеделски и неземеделски бизнес с висока добавена стойност.
 Специфична цел 2.3 от СВОМР на СНЦ „МИГ Нови пазар – Каспичан“ „Създаване на нови работни места и намаляване на бедността чрез инвестиции в подкрепа на неземеделския бизнес“
Yes
V. Group
Допустимост на кандидата
Кандидатът е:
Criteria Leads to rejection
1.
Земеделски стопанин;
Микропредприятие, регистрирано като едноличен търговец или юридическо лице по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията;
Физическо лице регистрирано по Закона за занаятите.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление или постоянен адрес /за физическите лица/ на територията на действие на СНЦ „МИГ Нови пазар – Каспичан”
Yes
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на СНЦ „МИГ Нови пазар Каспичан“.
Yes
4.
Mинималният стандартен производствен обем на стопанството е не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро; Приложение № 17
Yes
5.
Кандидатите отговарят на следните изисквания:
- от декл. за липса на основание за отстраняване – Прил. №13:
1. не са осъден/и с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не са осъден/и с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. нямат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) е предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6.не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7.  не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8.  не е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не е в процедура по ликвидация, не е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не е преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
 9. не е установено, че не е изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
10. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
Кандидатите декларират обстоятелства само по т. 1 до т. 10 от образеца на декларация за липса на основание за отстраняване – Приложение 13;
ВАЖНО! Декларацията следва да бъде попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин). 
Финансова помощ не се предоставя, когато бъде установено, че кандидат/получател на финансова помощ и/или негов законен или упълномощен представител, са създали изкуствено условия, целящи получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и национално законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности по настоящите условия за кандидатстване.
от декларация за свързаност– Приложение №6:
Съгласно Заповед № 09-647/03.07.2019г. на Ръководителя на УО на ПРСР, не е допустим за подпомагане кандидат, който е: 
11. свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, член на управителния орган или контролния орган на Местна инициативна група „Нови пазар – Каспичан”, или с кметовете на общините Нови пазар и Каспичан.
12. член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ ”Нови пазар – Каспичан” или е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ „Нови пазар – Каспичан” по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
13. свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ „Нови пазар – Каспичан” и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Липсата на обстоятелства по т. 11, 12 и 13 се доказва с представяне на декларация за свързаност - Приложение 6.
ВАЖНО! Декларацията следва да бъде попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин). 
Yes
VI. Group
Допустимост на проекта:
Criteria Leads to rejection
1.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 19 558,00  лева.
Yes
2.
Размерът на общите допустими разходи проекта е малък или равен на 391 160,00  лв.
Yes
3.
Заявената субсидия не надвишава 120 000 лева. 
Размерът на финансовата помощ не надвишава 75 % от общите допустими разходи и при спазване на правилата за „минимална помощ“ при спазване на условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis.
Yes
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Нови пазар и Каспичан.
Yes
5.
Всички дейности включени в проектното предложение попадат в обхвата на допустимите дейности по т.13.1 от Условията за кандидатстване.
Yes
6.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 от 14 декември 2015г. съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Yes
VII. Group
Допустимост на разходите:
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите се свеждат до:
•	Изграждане, придобиване или подобрения на недвижимо имущество;
•	Закупуване, включително чрез лизинг на нови машини и оборудване до пазарната стойност на активите;
•	Общи разходи, свързани с разходите за точка „1“ и „2“, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост;
Разходите по т.3 не могат да надхвърлят 12 % от сумата на разходите по т.1, 2 и 4.
Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.
Допустимите разходи за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта не могат да превишават пет на сто от допустимите разходи по т.1 и т.2 
No
2.
Проектното предложение НЕ включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи, посочени в чл. 21 на Наредба № 22 от 14 декември 2015 година като недопустими:
1. определени като недопустими в ПМС № 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми.
От стратегията за ВОМР не са допустими за финансиране от ЕЗФРСР и разходи:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за обикновена подмяна и поддръжка;
4. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6. за режийни разходи;
7. за застраховки;
8. за закупуване на оборудване втора употреба;
9. извършени преди 1 януари 2014 г.;
10. за принос в натура;
11.  за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
12. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
13. за строително-монтажни работи, извършени преди посещение на място от МИГ;
14. надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
15. Текущ ремонт;
16. Не се предоставя финансова помощ по финансиран изцяло или частично от ЕЗФРСР проект за закупуване на транспортни средства, с изключение на определените като допустими. По мярка 6.4.1 са допустими за закупуване само транспортни средства, които представляват „машини“. Съгласно § 6, т. 16 от допълнителните разпоредби на Закона за движение по пътищата "Самоходна машина" е съоръжение или машина, предназначена за извършване на специфични дейности и движеща се или придвижвана по пътищата само по изключение. Такива са: електрокари, мотокари и самоходна земеделска и горска техника по смисъла на § 1, т. 12 от допълнителните разпоредби на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника, строителните машини, верижните специални и верижните бронирани машини от Българската армия и Министерството на вътрешните работи и други подобни. Самоходната машина е малогабаритна, когато е с теглително усилие до 200 kg, максималната и скорост на движение е до 25 km/h, колеята - до 900 mm, и масата без товар - до 900 kg.“. 
Освен това „машините“ следва да отговарят на Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника. Съгласно чл. 2 законът се прилага за земеделска, горска техника, включително превозни средства и машини за земни работи, наричани по-нататък "техниката". „Машини за земни работи" са самоходни или теглени колесни, верижни или крачещи машини, имащи екипировка или оборудване (работни средства), конструирани да извършват изкопни работи, товарене, транспортиране, пробиване/сондиране, разстилане, уплътняване или каналокопаене на земни, скални и други материали.
17. Не се предоставя финансова помощ за изграждане и обновяване на места за настаняване с повече от 20 помещения за настаняване и стойност на финансовата помощ над 50 000 лв.с включен ДДС по проект,финансиран  изцяло или частично от ЕЗФРСР и ако не са спазени изискванията на чл. 79, ал. 2 от Наредба №22/14.12.2015г.
18. други извън горепосочените, а именно:
а) оперативни разходи: свързани с предоставянето на услуги; наеми; 
б) данък върху добавена стойност (ДДС), с изключение на невъзстановимия;
в) банкови и административни такси (с изключение на допустимите по смисъла на чл.19, ал.5 от ПМС №189), разходи за гаранции; 
г) плащания в брой;
д) инвестиции, за които са установени изкуствено създадени условия за получаване на помощта, с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
19. Всички разходи, които не са описани като допустими в раздел 14.1 от Насоките за кандидатстване
No
3.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите нна стратегията за ВОМР;
3.определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.)

No
VIII. Group
Проверка за минимални и държавни помощи
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е попълнил декларация за минимални  и държавни помощи
Yes
2.
При проверка в информационна система: „Регистър на минималните помощи“, се установи, че кандидатът НЕ надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Yes
IX. Group
Проверка анализ на Бизнес плана - Приложение 3 и 3а
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
Срокът на откупуване на инвестицията (PBP)е в рамките на периода на бизнес плана. 
Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Yes
X. Group
Налага се корекция в бюджета, поради:
Criteria Leads to rejection
1.
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
Yes
XI. Group
Оценка на съответствието
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР  чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Yes
2.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта. 
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Yes
3.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост
Yes
4.
Проектното предложение отговаря на критериите за  административно съответствие и допустимост
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021