Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а или заповед на кмета за кандидати общини. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемите формати.
Yes
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
6.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
7.
Представени  са всички изискуеми документи по подмярката.
Yes
8.
Представена е Таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ – Приложение № 1 от  документи за попълване към условията за кандидатстване. Подписана и сканирана от кандидата във формат “pdf“, както и във формат “xls”.
Yes
9.
Представено е решение на Общински съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура - в случай на проект с кандидат за подпомагане община. Представя се във формат „.pdf”.
Yes
10.
Представено е решение на Общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община. Представя се във формат „.pdf”.
Yes
11.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представят се във формат „.pdf” в случай, че е приложимо.
No
12.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат „pdf“.
No
13.
Представена е справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат „pdf“.
Yes
14.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ - Приложение № 2A и 2Б от документи за попълване към условията за кандидатстване, когато е приложимо. Представя се във формат “pdf“, както и във формат “xls”.
Yes
15.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 – Приложение № 3 от документи за попълване към условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
Yes
16.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf“.
Yes
17.
Представено е Удостоверение от Националната агенция за приходите, за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
Yes
18.
Представена е Декларация за свързаност, съгласно Заповед № 09-647/03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР (Приложение № 4 от Приложения за попълване към условията за кандидатстване) Декларацията се попълва само от кандидати, които не са публичноправна организация по смисъла на §2, т. 43 от Допълнителните разпоредби от Закона за обществените поръчки. Представя се във формат „pdf“.
Yes
19.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване - по образец (Приложение № 5 от документи за попълване към условията за кандидатстване). Представя се във формат „pdf“.
Yes
20.
Представена е Декларация за наличие или липса на изкуствено създадени условия - по образец (Приложение № 6 от документи за попълване към условията за кандидатстване). Представя се във формат „pdf“.
Yes
21.
Представена е Декларация за наличие или липса на двойно финансиране по проекта - по образец (Приложение № 7 от документи за попълване към условията за кандидатстване). Представя се във формат „pdf“.
Yes
22.
Представена е Декларация за нередности – по образец (Приложение № 8 от документи за попълване към условията за кандидатстване).  Представя се във формат „pdf“.
Yes
23.
Представена е Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни (по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни) – по образец (Приложение № 9 от документи за попълване към условията за кандидатстване). Представя се във формат „pdf“.
Yes
24.
Представена е Декларация данни НСИ съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба № 22 - по образец (Приложение № 10 от документи за попълване към условията за кандидатстване). Представя се във формат „pdf“.
Yes
25.
Представена е Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения). Представя се във формат „pdf“.
No
26.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай,  че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат „pdf“.
No
27.
Представена е една оферта, и/или извлечение от каталог на производител/доставчик и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи. Представя се в случай, че разходът е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ и когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо); Към офертите се прилагат и: 
-	запитвания за оферта по образец съгласно Приложение № 11 от документи за попълване към условията за кандидатстване.(ако е приложимо);
-	количествено-стойностни сметки във формати „pdf“, както и "xls" („xlsx“) по Приложение № 12 от документи за попълване към условията за кандидатстване (за проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи);
-	подробни технически спецификации за съоръженията и принадлежностите/оборудването и/или обзавеждане/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта;
-	Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора. (важи за кандидати, възложители по ЗОП) Представя се във формат „pdf“. 
-	документ за правосубектност на оферентите, съгласно националното им законодателство (в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица).
Допустими формати .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
28.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС. Представят се в случай, че разходът не е включен в Списъка с референтни цени на ДФЗ. Офертите се събират вследствие на проведено пазарно проучване или пазарни консултации, когато кандидатът е възложител по ЗОП. Не се отнася за случаите на разходи за нормативно регламентирани такси. Към офертите се прилагат и:
-	запитвания за оферта по образец съгласно Приложение № 11 от документи за попълване към условията за кандидатстване  (ако е приложимо);
-	количествено-стойностни сметки във формати „pdf“, както и във формат "xls" („xlsx“) по Приложение № 12 от документи за попълване към условията за кандидатстване (за проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи);
-	подробни технически спецификации за съоръженията и принадлежностите/оборудването и/или обзавеждане/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта;
-	решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора;
-	декларации от оферентите, че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на Министерски съвет  от 01.07.2016 г. за определяне правилата за разглеждане на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове (в случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ);
-	документ за правосубектност на оферентите, съгласно националното им законодателство (в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица).
Допустими формати .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m
No
29.
Представени са Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо). Допустими формати .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
30.
Представени са предварителни или окончателни договори за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/ предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите се описва ДДС. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към договорите се прилагат и Количествено-стойностни сметки във формати „pdf“ или .jpg., както и във формат "xls" („xlsx“) по Приложение № 13 от документи за попълване към условията за кандидатстване.  Допустими формати: .pdf,.jpg,.xlsx,.xls,.rar,.7z,.zip
No
31.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения. Представя се във формат „pdf“.
No
32.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване на документа от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. В случай, че на етапа на кандидатстване е представен само входящ номер, Комисията за оценка на проектните предложения ще изиска представяне на Решението преди приключване на оценката. Представя се във формат „pdf“.
Yes
33.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“.
Yes
34.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“.
No
35.
Представено е Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“.
Yes
36.
Представени са Подробни количествени стойностни сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - Приложение № 12 от Приложения за попълване към условията за кандидатстване. Представя се във формат „xls“.
Yes
37.
Представено е Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“.
No
38.
Представено е Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“.
No
39.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти. Представя се във формат „pdf“.
No
40.
Представен е Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат „pdf“.
No
41.
Представено е Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“.
No
42.
Представена е Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях. Представя се във формат „pdf“.
No
43.
Представена е Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга в случай, че е приложимо. Представя се във формат „pdf“.
No
44.
Представено е Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият, в случай, че е приложимо.. Представя се във формат „pdf“.
No
45.
Представено е Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност, в случай, че е приложимо.. Представя се във формат „pdf“.
No
46.
Представено е Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. Представя се във формат „pdf“.
No
47.
Представен е Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат „pdf“.
No
48.
Представена е Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат „pdf“.
No
49.
Представена е Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат „pdf“.
No
50.
Представен е oдобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.), в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор 1.
No
51.
Представени са други документи представени от кандидата, доказващи опит в изпълнението на проекти, финансирани от ЕЗФРСР, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор 2.
No
52.
Представена е справка за населението в населеното място/места, разположени на територията на община Попово с общо население над 200 души (по данни на Националния статистически институт към края на годината, предхождаща датата на кандидатстване) където ще се изпълняват инвестициите по проекта, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор 3.
No
53.
Представена е справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година Приложение № 13 (когато е приложимо). Справката се представя, когато кандидатът заявява приоритет по критерий за подбор 4.
No
54.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ. Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор 4.
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПРИЛОЖЕНИЯ АНАЛИЗ РАЗХОДИ –ПОЛЗИ(ФИНАНСОВ АНАЛИЗ)
Criteria Leads to rejection
1.
Интензитетът на помощта, заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „Разходи-ползи“: за Община Попово финансирането е 100% в случай, че проектът не генерира нетни приходи.
Yes
2.
Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения интензитет на помощта, съгласно  анализ „Разходи-ползи“.
Yes
III. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Допустимост на кандидата за предоставяне на  финансова помощ съгласно  изискванията на СВОМР за територията на МИГ - Попово
Yes
2.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ- Попово.
Yes
3.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка от СВОМР за територията на МИГ - Попово.
Yes
4.
Кандидатът ЮЛ има седалище и адрес на управление, съгласно изискванията на  СВОМР за територията на действие на МИГ - Попово.
Yes
5.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, отговаря на следните изисквания:
1. не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. Изискването не се прилага, когато член на колективния управителен орган и/или на контролния орган на МИГ е физическо лице, което не е търговец или е община;
2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
9. не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10. не са констатирани при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, на договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11. не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
16. не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР.
Yes
6.
За кандидатът:
1. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
2. не е установено, че:
а) са представени документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липса на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
б) не са предоставени изискваща се информация, свързана с удостоверяване липса на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост или подбор;
3. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушени чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидата е установен;
4. няма неизпълнено разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на представената им неправомерна и несъвместима държавна помощ.
Yes
7.
Представляващият кандидата:
1. не е осъден с влязла в сила присъда (освен ако са реабилитирани) за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не е осъден с влязла в сила присъда (освен ако са реабилитирани) за престъпление, аналогично по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. не е налице конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен;
Yes
8.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно т. 18 от Условията за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Yes
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите съгласно т. 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
10.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение   е не по-малък от 19 558 лева.
Yes
11.
Максималният  размер на допустимите разходи на проектното предложение  е до 391 160 лева.
Yes
12.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ – Попово и Условията за кандидатстване.
Yes
13.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „брой работни места, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен.
Yes
14.
Кандидатът е Възложител по ЗОП и са спазени определените минимални и максимални  прагове определени в насоките за кандидатстване.
Yes
15.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите нна стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Yes
16.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1.	за лихви по дългове;	
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4.	за обикновена подмяна и поддръжка;
5.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7.	за режийни разходи;
8.	за застраховки;
9.	за закупуване на оборудване втора употреба;
10.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11.	за принос в натура;
12.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14.	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтните разходи;
17.	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Yes
17.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Yes
18.
Разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа и екологична устойчивост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане са извършени не по-рано от 01 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Yes
19.
Установено е , че разходите са необходими, обосновани  и основателни за изпълнение на проекта.
Yes
20.
За проектното предложение е/не е направено предложение за корекция в бюджета.  Попълва се  Таблица 1 - одобрен размер на допустимите разходи. Приложение № 8 от Приложения за информация към условията за кандидатстване.
No
21.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил Декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22)
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ И ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него.
No
VII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно Протокола от посещение на място – Приложение № 7 от Приложения за информация към условията за кандидатстване, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Yes
VIII. Group
ОЦЕНКА НА СЪОТВЕТСТВИЕТО
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Yes
2.
Приложените и предоставените документи към формуляра за кандидатстване носят необходимата информация и доказват, че кандидатът отговоря на критериите за допустимост и съответствие
Yes
IX. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Представеният формуляр за кандидатстване отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021