Evaluation criterias

I. Group
Административни критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е получен в установения срок за подаване
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е получен по реда и начина съгласно условията/насоките за кандидатстване
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е попълнен и подписан от кандидата и/или упълномощено от него лице
Yes
4.
Формулярът за кандидатстване е попълнен в съответствие с приложените указания
Yes
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация
Yes
6.
Приложени са всички изискуеми документи съгласно условията/насоките за кандидатстване. (По - подробно документи са описани в точките от т.7 до т.64)
Yes
7.
Основна информация за проектното предложение – (Приложение 1.2.). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
8.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ във формат „pdf”/“jpg” и „xls”- (Приложение 2);
Yes
9.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат “pdf” или “jpg” по образец съгласно приложение № 4;
Yes
10.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
11.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата – представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
12.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; когато кандидат е МИГ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - МИГ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
13.
Декларация съгласно приложение № 6 от представляващия/те кандидата; когато кандидат е МИГ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
14.
Декларация за нередности съгласно приложение № 5 от представляващия/те кандидата; когато кандидат е МИГ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, от изпълнителния директор. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
15.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/ решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/ Министерство на околната среда и водите/ Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
16.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни, в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
17.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
18.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
19.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
20.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат “pdf” или “jpg” и таблиците от Бизнес плана в “xls” - (Приложение № 3).
Yes
21.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
22.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
23.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионална занаятчийска камара (за физически лица), в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
24.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
25.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката съгласно приложение № 7, с подпис/и, печат и сканирана във формат “pdf” или “jpg”, когато е приложимо;
No
26.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждения на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 01.01.2014г., съгл. чл.21, ал.2, т.14 от Наредба 22/14.12.2015г., ведно с банкови извлечения. Представят се във формат “pdf” или “jpg”;
No
27.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител /доставчик/ строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя /доставчика/ строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
28.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за общесвтените поръчки (ЗОП). Представя се във формат “pdf” или “jpg”
No
29.
Декларация за липса на двойно финансиране и изкуствено създадени условия – Приложение 20. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
30.
Декларация неприложими документи – Приложение 21; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
31.
Декларация по чл.25, ал.1 и 2 от ЗУСЕСИФ – Приложение 22; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
32.
Удостоверение за актуално състояние и удостоверение за ликвидация и несъстоятелност – за физически лица, чиито данни не подлежат на вписване в Регистър БУЛСТАТ и за юридически лица, чийто данни не подлежат на вписване в Търговски регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
33.
Удостоверение за наличие или липса на публични задължения към Община Харманли. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
34.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата, че за кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения;
Yes
35.
Декларация съгласно Приложение 12 към чл. 47, ал. 2, т.2 от Наредба №22/2015г. (Приложение 13 условията за кандидатстване);
Yes
36.
Формуляр за мониторинг съгл. Приложение 8 към условията за кандидатстване;
Yes
37.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец съгласно Приложение 14 Условията за кандидатстване).
No
38.
Регистрационна карта, издадена по реда на § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
39.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по – рано от един месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение към Стратегията за ВОМР. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
40.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (по образец съгласно Приложение 19 от условията за кандидатстване). Представят се във формат “pdf” или “jpg”;
No
41.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС - важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат “pdf”/“jpg”/”xls”;
No
42.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно приложение № 16 - важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, няма определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представят се във формат “pdf”/“jpg”/”xls”;
No
43.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (важи в случаите по т.42). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
44.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
45.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ, съгл. Приложение 27; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
Yes
46.
Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.) – за проекти, включващи инвестиции за развитие на „зелена икономика“. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
47.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел, или внедряване на инвестиции, когато е приложимо – за проекти, включващи иновации. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
48.
Удостоверение от НСИ за основната и допълнителните икономически дейности, осъществявани от кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване.) – за проекти, подадени от кандидати, притежаващи опит в сектора, за който кандидатстват. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
49.
Копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) и/или копие на майсторското свидетелство или на свидетелството за калфа – за кандидати занаятчии и/или копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност и/или копие на удостоверението за професионално образование (средно-специално или друг вид образование) – за проекти, подадени от кандидати, притежаващи образование в сектора, за който кандидатстват; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
50.
Годишни данъчни декларации, представени за най – малко три години, преди датата на кандидатстване – за проекти, подадени от кандидати, осъществявали дейност най – малко три години преди датата на кандидатстване; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
51.
Копие от договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по подмярка „Стартова помощ за неземеделски дейности“ – за проекти, подадени от кандидати, одобрени по подмярка „Стартова помощ за неземеделски дейности“;
No
52.
Удостоверение и/или друг документ за регистрация на тютюнопроизводител – за проекти, подадени от кандидати тютюнопроизводители;
No
53.
Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет, чието изпълнение води до осигуряване на заетост на територията) – Приложение 25; Представя се във формат "pdf" или "jpg";
No
54.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
55.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
56.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ) или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
57.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице – важи в случай, че проектът включва разходи за строително – монтажни работи. Представят се във формат “pdf” и “xls”;
No
58.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности); Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
59.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 5. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
60.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
61.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
No
62.
Технологичен проект, ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
63.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
64.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи. Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
No
65.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
II. Group
Критерии за допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Допустимост на кандидата за предоставяне на БФП
Yes
2.
Дейностите са на територията на МИГ
Yes
3.
Постоянен адрес за физически лица и седалище и адрес на управление за юридически лица е на територията на МИГ
Yes
4.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка
Yes
5.
Ясно описание на дейностите в съответствие с целите на проекта
Yes
6.
Наличие на връзка между предвидените дейности и очакваните резултати
Yes
7.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно условията/насоките за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР
Yes
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в условията/насоките за кандидатстване
Yes
9.
Съответствие с минимален/максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по мярката
Yes
10.
Съответствие с минимален размер на собствено участие по мярката, по която се кандидатства
Yes
11.
Проектът предвижда мерки, свързани с публичността и разпространението на информация. (когато е приложимо)
No
12.
ОВОС или други сертификати за въздействие върху околната среда. (когато е приложимо)
No
III. Group
Проверка за липса на двойно финансиране
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
IV. Group
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия, съгласно Таблица за оценка на двойно финансиране и изкуствено създадени условия
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление). В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
V. Group
Проверка за минимални/държавни помощи (когато е приложимо), съгласно Таблица за оценка на двойно финансиране и изкуствено създадени условия
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е попълнил декларация за минимални помощи
No
2.
При проверка в информационна система: Регистър на минималните помощи, се установи, че кандидатът не надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
No
3.
Кандидатът е попълнил декларация за държавни помощи
No
VI. Group
Посещение на място за заявления, включващи разходи за строително - монтажни работи и за създаване на трайни насаждения (когато е приложимо), съгласно Таблица за двойно финансиране и изкуствено създадени условия и протокол
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 2 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021