Evaluation criterias

I. Group
ОБЩИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език  - подписан с КЕП и прикачен в ИСУН 2020.
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно за подаване на проектното предложение, подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачено в ИСУН 2020.
Yes
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат
No
6.
Документите, качени в ИСУН 2020, са представени на български език.
No
7.
В случаите, когато оригинален документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач
No
8.
В случай на официален документ, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
9.
Основната информация за проектното предложение е представена в изискуемия образец – Приложение № 1
Yes
10.
Таблицата за допустимите инвестиции и дейности е представена в изискуемите формати по образец съгласно Приложение № 2
Yes
11.
Представен е учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища
No
12.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия
No
13.
Представено е Решение на общински съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура - в случай на проект с кандидат за подпомагане община
No
14.
Представено е Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община
No
15.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
No
16.
Представена е Декларация за неикономически дейности – декларация за дейността на кандидата (икономическа/неикономическа) и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност, в случай на кандидат ЮЛНЦ
No
17.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството (когато е приложимо);
No
18.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година или за последния отчетен период за новорегистрирани юридически лица - когато кандидатът е ЮЛНЦ
No
19.
Представена е Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 3)
Yes
20.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване по образец (Приложение № 4)
Yes
21.
Представена е Декларация за наличие или липса на изкуствено създадени условия - по образец (Приложение №5)
Yes
22.
Представена е Декларация за наличие или липса на двойно финансиране по проекта - по образец (Приложение №6)
Yes
23.
Представена е Декларация за нередности – по образец (Приложение № 7)
Yes
24.
Представена е ) Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни (по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни) – по образец (Приложение № 8).
Yes
25.
Представена е Декларация данни НСИ  съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21  от Наредба № 22 - по образец (Приложение №9).
Yes
26.
Представена е Декларация за минимални/държавни помощи по образец (Приложение №10) когато е приложимо.
No
27.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (когато е приложимо).
No
28.
Представена е Една оферта, и/или извлечение от каталог на производител/доставчик  и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи.
No
29.
Представено е запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 11 - когато е приложимо
No
30.
За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертата са приложени и количествено-стойностни сметки във формати „pdf“ или .jpg., както и във формат "xls" („xlsx“) – Приложение № 14;
No
31.
Към офертата са приложени подробни технически спецификации за съоръженията и принадлежностите/оборудването и/или обзавеждане, включени в проекта.
No
32.
В случаите, когато оферентът е чуждестранно лице, са представени документи за правосубектност, съгласно Националното му законодателство.
No
33.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС.
No
34.
Офертите се придружават от запитвания за оферта по образец съгласно Приложение № 11 (ако е приложимо).
No
35.
За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите са приложени и количествено-стойностни сметки във формати „pdf“ или .jpg., както и във формат "xls" („xlsx“)- Приложение № 14;
No
36.
Към офертите са приложени подробни технически спецификации за съоръженията и принадлежностите/оборудването и/или обзавеждане, включени в проекта.
No
37.
Към офертите е представено и Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора.
No
38.
Към офертите са представени и декларации от оферентите, че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г. (в случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ).
No
39.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, са представени документи за правосубектност, съгласно Националното им законодателство.
No
40.
Представени са Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо)
No
41.
Представено е  Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите. 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване на документа от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. В случай че на етапа на кандидатстване е представен само входящ номер, комисията за оценка на проектните предложения ще изиска представяне на Решението преди приключване на оценката.
Yes
42.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания, ведно с банкови извлечения 
Представят се за разходи извършени преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. 
No
43.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР"  по образец (Приложение № 12)
Yes
44.
Представен е финансов анализ (анализ разходи-ползи), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, по образец (Приложение № 13 и 13а)
Yes
45.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му, от което да е видно, че кандидатът (вкл. собственик, съдружник, управител, прокурист или друго лице с правомощие за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата) не е осъждан, освен ако не е реабилитиран за престъпление  по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс.
Yes
46.
Представено е Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение..
Yes
47.
Представено е Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане.
Yes
48.
Представена е Декларация за свързаност, съгласно Заповед № 09-647/03.07.2019г. на Ръководителя на УО на ПРСР (Приложение №15)
No
49.
Представени са Документи доказващи съответствие с с критериите за подбор на проектите (в случай, че е приложимо)
No
50.
Представени са предварителни или окончателни договори за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/ предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро (с описание на ДДС), срок, количество и начин на доставка
No
51.
В случай на СМР към договорите е представена подробна количествено-стойностна сметка в изискуемите формати по образец – Приложение №14.
No
II. Group
Специфични документи за проект, включващ строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Criteria Leads to rejection
1.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията;
No
2.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията;
No
3.
Представено е Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ;
No
4.
Представени са Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице;
No
5.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти;
No
6.
Представено е Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности);
No
7.
Представено е Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност 43. Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти;
No
III. Group
Проверка анализ „Разходи – ползи“
Criteria Leads to rejection
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „Разходи – ползи“
No
2.
За всички допустими кандидати - общини, ЮЛНЦ и читалища финансирането е 100% в случай, че проектът не генерира нетни приходи
No
3.
В случай, че проектът генерира нетни приходи, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на анализ „разходи – ползи“ (финансов анализ).
No
4.
Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения интензитет на помощта, съгласно анализ „разходи - ползи“.
No
IV. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА -  съгласно изискванията на СВОМР на МИГ ДОБРИЧКА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е Юридическо лице с нестопанска цел
No
2.
Кандидатът е Община Добричка
No
3.
Кандидатът ЮЛ има  седалище и адрес на управление,  съгласно изискванията на  СВОМР на територията на действие на МИГ ДОБРИЧКА
No
V. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ ДОБРИЧКА
Yes
2.
Дейностите по проекта съответстват с целите и обхвата на мярката  от СВОМР за територията на МИГ ДОБРИЧКА
Yes
3.
Продължителността на изпълнение на проектното предложение съответства на изискванията съгласно Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Времевият график на дейностите по проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Yes
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба № 22 от 14 декември 2015г. за съответната мярка от ПРСР и Условията за кандидатстване.
No
6.
Минимумът на общите допустими разходи е не по-малък от 10 000 лева.
Yes
7.
Максимумът на общите допустими разходи е не по-голям от 200 000 лева.
Yes
8.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ ДОБРИЧКА и Условията за кандидатстване.
No
9.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите нна стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.)
No
10.
Проектното предложение НЕ включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1.	за лихви по дългове;	
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4.	за обикновена подмяна и поддръжка;
5.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7.	за режийни разходи;
8.	за застраховки;
9.	за закупуване на оборудване втора употреба;
10.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11.	за принос в натура;
12.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14.	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014г.;
15.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтните разходи;
17.	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
No
11.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
No
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22):
Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ И МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
В случай на финансово подпомагане само за нестопански дейности от бенефициенти - лица, регистрирани по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища, съгласно чл. 10, ал. 3 от Наредба № 22, чл. 107 и 108 от ДФЕС не се прилагат. Финансовото подпомагане по тези дейности не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
No
2.
В случай, че активите се ползват по икономически начин, финансовото подпомагане по мярка 7.5 „Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура“ може да представляват държавна помощ
No
3.
В случай, че:
	интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост;
	 интервенциите са върху обекти, свързани с туризъм, които са общинска собственост, туристически центрове и др.;
	туристическата инфраструктура е за услуги със свободен обществен достъп и с неикономически характер;
	 дейностите в тези обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество; 
	 интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от територията на МИГ Добричка
Подпомагането по тези дейности в рамките на стратегията за Водено от общностите местно развитие има изключително локално въздействие и води до подобряване на условията за живот само на територията на МИГ Добричка, то финансово подпомагане по подмярката представлява „непомощ“.
No
IX. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ПРОЕКТНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (в случай, че е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 от 14 декември 2015г. съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
No
X. Group
ПРОВЕРКА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ПОЛЗИ“
Criteria Leads to rejection
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „Разходи – ползи“: 

За всички допустими кандидати - общини, ЮЛНЦ финансирането е 100% в случай, че проектът не генерира нетни приходи
No
2.
В случай, че проектът генерира нетни приходи, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на анализ „разходи – ползи“ (финансов анализ).
No
3.
Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения интензитет на помощта, съгласно анализ „разходи - ползи“.
No
XI. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Представеният формуляр за кандидатстване отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021