Evaluation criterias

I. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на МИГ
Yes
2.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на МИГ е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Yes
3.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
4.
Представени са декларации от законния представител на кандидата и всяка МИГ, партньор по проекта, че отговаря на изискванията на чл. 12, ал. 3 и 10 от Наредба № 22 от 2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие” от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 100 от 2015 г.).
Yes
5.
Представено е решение на колективния върховен орган на кандидата и всяка МИГ, партньор по проекта, за кандидатстване по подмярката
Yes
6.
Представено е споразумение за партньорство със съдържание най-малко като посоченото в  приложение № 1 към Условията за кандидатстване
Yes
7.
Представена е декларация за съгласие за предоставяне на данни за периода до приключване на програмата от Националния статистически институт на УО на ПРСР 2014 - 2020 г. и за разпространението им съгласно приложение № 6 към Условията за кандидатстване.
Yes
8.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие и Закона за водите (когато това се изисква съгласно Закона за опазване на околната среда).
No
9.
Представени са документи от кандидата и всеки партньор-МИГ, доказващи наличие на капацитет за изпълнение на проекта:
а) изпълнение на изискванията на чл. 13, ал. 1 от Наредба № 22 от 2015 г.,
б) финансов ресурс за изпълнение на проекта в размер на не по-малко от 20 на сто от стойността на заявения му бюджет и
в) изпълнение на изискванията на чл. 13, ал. 4 от Наредба № 22 от 2015 г. за експерти, когато такива са наети за изпълнение на дейности за координация на проекта.
Yes
10.
Представени са документи, доказващи опит в изпълнението на стратегия за местно развитие, проекти за сътрудничество или проекти, финансирани със средства на Европейския съюз на асоциираните партньори по проекта (документите служат за оценка на проекта и не са задължителни).
No
11.
Представено е уведомление от другите управляващи органи (компетентни власти) за одобрение на проект (ако е приложимо).
No
12.
Представен е документ, доказващ правосубектност на асоцииран партньор извън Европейския съюз, както и на група от публични и частни партньори, който е официален по смисъла на Гражданския процесуален кодекс.
Yes
13.
Представен е документ, доказващ изпълнение на стратегия за местно развитие от група от местни публични и частни партньори, които са асоцииран партньор.
Yes
14.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и/или архитектурно заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява в съответствие със Закона за устройство на територията (когато в проекта се предвиждат строително-монтажни работи).
Yes
15.
Представено е разрешение за строеж в съответствие със Закона за устройство на територията (когато в проекта се предвиждат строително-монтажни работи) или становище на главния архитект, в случай че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж.
Yes
16.
Представен е документ за собственост или учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на формуляра за кандидатстване, когато е учредено срочно право на строеж – при кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
Yes
17.
Представен е документ за ползване на имота, ако по проекта се предвиждат инвестиции за трайно прикрепени към земята обекти за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на формуляра за кандидатстване
Yes
18.
Представена е декларация за определяне на дейността на МИГ кандидат и партньорите като неикономическа.
Yes
II. Group
ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е местна инициативна група, сключила споразумение за изпълнение на стратегия за ВОМР по реда на Постановление № 161 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на правила за координация между управляващите органи на програмите и местните инициативни групи, и местните инициативни рибарски групи във връзка с изпълнението на Подхода „Водено от общностите местно развитие» за периода 2014 – 2020 г. (обн., ДВ, бр. 52 от 2016 г.) или на Наредба № 22 от 2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г.
Yes
2.
Предвижда се дейностите по проекта за сътрудничество да се изпълняват  на територията на действие на бенефициента, партньорите и асоциираните партньори.
Yes
3.
Проектът цели:
- осъществяване на съвместни дейности, допринасящи за устойчивото развитие на местните общности и подпомагащи постигането на целите на стратегиите за ВОМР и на ПРСР 2014 – 2020 г. като обучения, изграждане на капацитет, споделяне на опит, обмен на ноу-хау и стимулиране въвеждането на иновативни дейности на местно ниво;
- създаване на европейска идентичност в допълнение към местната, регионалната и националната идентичност;
- подкрепа за промотиране на характерни за местните територии и общности продукти, марки, дейности, забележителности и др.
Yes
4.
Максималният размер на заявените допустими разходи за реализиране на проект за вътрешнотериториално сътрудничество за кандидата и всеки един от партньорите е в размер до левовата равностойност на 50 000 евро при курс на еврото 1.9558 лева.
Yes
5.
Максималният размер на заявените допустими разходи за реализиране  на проект за транснационално сътрудничество за кандидата и всеки един от партньорите е в размер до левовата равностойност на 100 000 евро  при курс на еврото 1.9558 лева.
Yes
6.
Партньор по проекта за сътрудничество е:
Местна инициативна група, сключила споразумение за изпълнение на стратегия за ВОМР по реда на Постановление № 161 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на правила за координация между управляващите органи на програмите и местните инициативни групи, и местните инициативни рибарски групи във връзка с изпълнението на Подхода „Водено от общностите местно развитие“ за периода 2014 – 2020 г. (обн., ДВ, бр. 52 от 2016 г.).
Yes
7.
Асоцииран партньор по проекта за вътрешно териториално сътрудничество е:
Местна инициативна рибарска група (МИРГ), одобрена от УО на ПМДР 2014 – 2020 г. и сключила споразумение за изпълнение на стратегия за ВОМР.
Yes
8.
Асоцииран партньор по проект за транснационално сътрудничество е:
1.Местна инициативна рибарска група (МИРГ), одобрена от УО на ПМДР 2014 – 2020 г. и сключила споразумение за изпълнение на стратегия за ВОМР;
2. Местна група за действие по чл. 34 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета, изпълняваща стратегия за ВОМР извън територията на Република България;
3. Друга група от местни публични и частни партньори съгласно чл. 44, пар. 2, букви „а“ и „б“ от Регламент. (ЕС) №  1305/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1698/2005 на Съвета.
Yes
9.
Всеки от партньорите МИГ и асоциираните партньори от Република България: 
- изпълнява стратегия за ВОМР или стратегия за местно развитие;
 - участва в подготовката и в изпълнението на проекта.
Yes
10.
Споразумението за партньорство е подписано от всички партньори и асоциирани партньори по проекта преди датата на подаване на формуляра за кандидатстване.
Yes
11.
В споразумението за партньорство е определен водещ партньор и задълженията му включват: 
- управлението и координацията на изпълнението на дейностите по проекта в съответствие с определените отговорности на всеки партньор и с графика за изпълнение; 
- наблюдението и напредъка на проекта.
Yes
12.
Проектът съдържа всички или част от следните дейности:
- разработване на съвместен продукт/услуга, включващо придобиване на активи, включително строително-монтажни работи или строително-ремонтни работи на територията на партньорите от Република България за целите на проекта;
- изследвания и пазарни проучвания, директно свързани с съвместния продукт/услуга;
- реализиране на промоционални или маркетингови кампании;
- провеждане на обучения, семинари, съвместни събития, срещи и др.;
- дейности по публичност и информираност;
- координация на изпълнението на дейностите по проекта.
Yes
13.
Проектът не съдържа дейности, свързани с: 
- оказване на отрицателно въздействие върху околната среда;
- извършване на инвестиции в местата по националната екологична мрежа Натура 2000, когато тези инвестиции не отговарят на изискванията на Закона за биологичното разнообразие и на нормативните актове за неговото прилагане, както и предвидените ограничения в заповедите за определянето на тези места и плановете за управлението им;
- изграждане или обновяване на инфраструктура или закупуване на оборудване за голф, скално катерене и лов.
Yes
14.
Кандидатът или партньор по проекта не участва като партньор или бенефициент в два проекта за вътрешнотериториално и транснационално сътрудничество, по които изпълнението на дейностите не е приключило.
Yes
15.
Проектът не е свързан с извършване на икономически дейности.
Yes
16.
Срокът за изпълнение на дейностите по проекта не надхвърля 24 месеца.
Yes
17.
Кандидатите и партньорите - МИГ отговарят на изискванията на чл. 12, ал. 3 и 10 от Наредба № 22 от 2015 г.
Yes
III. Group
ДОПУСТИМОСТ И ОБОСНОВАНОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът съдържа всички или част от изброените допустими разходи, свързани с изпълнението на дейности за:
1. разработване на съвместен продукт/услуга;
2. материални и нематериални инвестиции;
3. застраховки на закупените по проекта активи;
4. изследвания и проучвания, директно свързани със сътрудничеството, включително за издаване на становища 
5. възнаграждения за външни експерти – физически или юридически лица за изпълнение на дейности по проекта, включително за преводачи;
6. промоционални и маркетингови кампании за съвместния продукт/услуга;
7. организиране и провеждане на обучения, семинари, съвместни събития и партньорски срещи;
8. информираност – създаване на интернет страница за проекта, публикации в регионални медии, информационни конференции; 
9. публичност – изготвяне и разпространение на информационни материали и осигуряване на публичност, в т.ч. информационни табели.
10. командировки на служителите на МИГ, експерти по проекта, преводачи, членове на върховния управителен орган и членове на колективния върховен орган на МИГ съгласно Наредбата за командировките в страната, приета с Постановление № 72 на Министерския съвет от 1986 г. (ДВ, бр. 11 от 1987 г.) и Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина, приета с Постановление № 115 на Министерския съвет от 2004 г. (ДВ, бр. 50 от 2004 г.);
11. възнаграждения, свързани с координацията по проекта;
12. преводи (писмени и симултантни), комуникация, канцеларски материали, такси за издаване на документи и др.
Yes
2.
Проектът не съдържа някой от изброените недопустими разходи или те са несъществени и не пречат за постигане целите на проекта:
1. разходи, определени като недопустими в Постановление № 189 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014 - 2020 г. (ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189 от 2016 г.“;
2. разходи, за които е получено финансиране от националния бюджет или бюджета на Европейския съюз, в т.ч. по подмярка 19.4 „Текущи разходи и популяризиране на стратегия за Водено от общностите местно развитие“ от ПРСР 2014 – 2020 г.;
3. разходи за обикновена подмяна и текущ ремонт;
4. закупуване на животни;
5. закупуване на едногодишни растения;
6. закупуване на земя и сгради;
7. принос в натура;
8. разходи на асоцииран партньор - МИРГ и на такъв от страна в или извън Европейския съюз;
9. банкови такси; 
10. заявени за финансиране разходи в частта им, която надвишава определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 от 2016 г. референтни стойности;
11. възнаграждения, свързани с координация на дейностите по проекта, надвишаващи 10 на сто от финансовата помощ от одобрения бюджет за всяка МИГ, партньор по проекта;
12. разходи за закупуване на транспортни средства;
13. разходи за изграждане и ремонт на места за настаняване.
Yes
3.
Разходите по проекта са обосновани от гледна точка на:
а) целите и дейностите на проекта;
б) реалната пазарна стойност на предложените разходи.
Yes
IV. Group
При наличие на необосновани разходи или такива, които е необходимо да бъдат намалени, те се описват заедно с мотивите за това. Извършва се корекция в бюджета на проекта в съответствие с описаното
Criteria Leads to rejection
1.
Описание на редукцията на разходите:
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021