Evaluation criterias

I. Group
ОБЩИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език  - подписан с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно за подаване на проектното предложение, подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачено в ИСУН 2020.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във формат ,,pdf“ или „jpg“.
Yes
6.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
7.
Основната информация за проектното предложение е представена в изискуемия образец – Приложение № 1.
Yes
8.
Таблицата за допустимите инвестиции е представена във формат “pdf” или „jpg“  в изискуемия образец съгласно Приложение № 2 и „xls“
Yes
9.
Декларацията към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХ – е подадена в изискуемия образец - Приложение № 3.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
10.
Представено е копие от Учредителен акт или Устав, (когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
11.
Представен е документ, издаден от обслужващата банка за банкова сметка на кандидата.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
12.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди датата на кандидатстване.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
13.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
14.
Представена е Декларация по образец (Приложение № 4) за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
15.
Представен е Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни
(не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани).Представя се във формат “pdf” или „jpg“   
No
16.
Представен е документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем 
(представя се в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година).Представя се във формат “pdf” или „jpg“   
No
17.
Представена е Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 5).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
18.
18. Представена е Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) - Приложение № 6 (не се представя от кандидати, които са големи предприятия).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
19.
Бизнес-планът е  по образец – Приложение № 7 във формат „pdf“ или „jpg“ и таблиците от бизнес плана са  в „xls” формат
Yes
20.
Представен е Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година.Представя се във формат “pdf” или „jpg“   
(Представя се, в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър)
No
21.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година или за последния отчетен период за новорегистрирани юридически лица и еднолични търговци.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
22.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
23.
Представени са Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) и/или декларация по образец (Приложение № 8) от кандидата с описани вид и количества на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) като доказателство, че са осигурени най-малко 50 % от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, от които най-малко 30 на сто от общата суровинна база, определена в производствената програма за първата прогнозна година след въвеждане в експлоатация на инвестициите, включени в проекта, трябва да е от собствена продукция и/или от регистрирани земеделски стопани по реда на Наредба № 3 от 1999 г. (представя се и в случаите, когато суровините се закупуват от кланични пунктове).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
24.
Представени са Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50 % от продуктите на преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, като в случаите на производство на гранулиран фураж договорите следва да доказват осигурена реализация на 100 % от произведения гранулиран фураж съгласно предвижданията на производствената програма за целия период на изпълнение на бизнес плана.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
25.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
26.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г, ведно с банкови извлечения.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
27.
Представен е Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т. 25-30 от Раздел 13.2„Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област;
(важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).Представя се във формат “pdf” или „jpg“   
No
28.
Представен е Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
29.
Представени са Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините.
(важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или декларация по образец от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на преработвателното предприятие за целия период на изпълнение на бизнес плана (важи в случаите на проекти, включващи инвестиции по т. 3 от Раздел13.1 „Допустими дейности“).Представя се във формат “pdf” или „jpg“   
No
30.
Представени са Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение.Представя се във формат “pdf” или „jpg“   
(важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). 
No
31.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. 
(важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
32.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти в изискуемия образец съгласно Приложение № 9. 
(не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси). Представя се във формат “pdf” или „jpg“   
Yes
33.
В случай на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите са приложени  количествено-стойностни сметки.Представя се във формат xls и “pdf” или „jpg“
Yes
34.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител. Представя се във формат “pdf” или „jpg“   
(важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки).
No
35.
В случай, че избраната оферта не е с най-ниска цена е приложена писмена обосновка за мотивите, обусловили избора.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
36.
Представена е Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато e необходимо да се проведе процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
37.
Представено е Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.Представя се във формат “pdf” или „jpg“   
(важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост).
No
38.
Представена е Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
39.
Представена е Декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец съгласно Приложение № 10.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
40.
Представена е Декларация за липса на основание за отстраняване  от представляващия/ представляващите кандидата (Приложение №11).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
41.
Представена е Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за личните данни – Приложение № 12.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
42.
Представена е Декларация за нередности по чл. 36, ал. 1, т.2 от Наредба 22/14.12.2015г. от представляващия/представляващите кандидата по образец  - Приложение №13.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
43.
Представен е Формуляр за мониторинг по образец  - Приложение №15.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
44.
Представена е Форма за наблюдение на мярка 4.2. – Приложение № 15А. Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
45.
Представена е Декларация по образец – Приложение № 15Б, че кандидатът е запознат и е съгласен  с правилата за отпускане на финансова помощ по Програма за развитие на селските райони 2014 - 2020 г.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
46.
Представена е Декларация за свързаност – Приложение № 21.Представя се във формат “pdf” или „jpg“   	 	 	
Yes
47.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл.162, ал.2, т.1 от ДОПК от НАП и Удостоверение за липса на задължения към общината.	 Представя се във формат “pdf” или „jpg“   	 	 	  	  	
Yes
II. Group
СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ:
Criteria Leads to rejection
1.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията.
(представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата).
Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
2.
Представено е Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро-, малки или средни предприятия и 8 години за кандидати големи предприятия считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
3.
Представен е Документ за ползване на имота, вписан в районна служба по вписванията,  за срок не по-малко от 6 години,  считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, 
б) строително-монтажни работи извън случаите на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ).
Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
4.
Представено е Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява;
(важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).
Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
5.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти;
 (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).
Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
6.
Представени са подробни количествени сметки по образец, заверени от правоспособно лице - Приложение № 16.Представя се във формат “pdf” или „jpg“   или xls
No
7.
Представено е Разрешение за строеж. 
(важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).Представя се във формат “pdf” или „jpg“   
No
8.
Представено е Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж. 
(важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).Представя се във формат “pdf” или „jpg“   
No
9.
Представен е Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
10.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в Представя се във формат “pdf” или „jpg“   случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения).
No
11.
Представен е Документ за ползване на сградата/помещението, вписан в районна служба по вписванията,  за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение за проектите, включващи само заявени за подпомагане разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството, за които съгласно технологичен проект се изисква поставяне в затворени помещения.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
III. Group
ДРУГИ   СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
2.
Представено е Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013, издадено в рамките на две години преди датата на подаване на заявлението за подпомагане (когато е приложимо).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
3.
Представени са Предварителни договори с описани количества и цени на биологични суровини като доказателство, че са осигурени най-малко 10% от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първите три или пет прогнозни години от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, придружени със сертификат за биологично производство на суровината, придружени с копие от сертификат/и от контролиращо лице, като доказателство, че кандидатът ще преработва най-малко 10 % биологична суровина за първата прогнозна година от бизнес плана - не се отнася за пазари на производители (когато е приложимо).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
4.
Представено е Становище на БАБХ, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС (когато е приложимо).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
5.
Представен е Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от БАБХ, (в случаите на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
6.
Представено е Становище от ГД "Технически надзор на съоръжения с повишена опасност", удостоверяващо кои от инвестициите са насочени за изпълнение на Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС, водещи до намаляване на емисиите (когато е приложимо).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
7.
Представено е Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съобразно изискванията на Наредба № РД-16-346 от 2.04.2009 г. за показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на промишлени системи, условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност на промишлени системи, изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ) (когато е приложимо).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
8.
Представена е Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година – Приложение № 17 от указанията за кандидатсване (когато е приложимо).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
9.
Представена е Декларация за нови процеси и технологии – Приложение № 18 от указанията за кандидатсване (когато е приложимо).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
10.
Представена е Декларация двойно финансиране - Приложение № 19.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
11.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия -  Приложение № 20.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
IV. Group
КРИТЕРИИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ ОТ СВОМР НА МИГ:
Criteria Leads to rejection
1.
Представен е Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ;
(Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор от Раздел 22 към Условията за кандидатстване).
Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
2.
Представена е Декларация за нови процеси и технологии – Приложение № 18 от указанията за кандидатсване (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор  от Раздел 22 към Условията за кандидатстване.Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
3.
Представени са Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества, произход и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) и/или декларация по образец (Приложение № 8) от кандидата с описани вид, количества и произход на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) като доказателство, че  осигурените най-малко 50 %, от  обема на преработените суровини са от собствена или продукция от местни зем. производители или от групи зем.производители (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор  от Раздел 22 към Условията за кандидатстване).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
4.
Представена е Декларация за видовете и количества суровини (Приложение № 8). Декларацията се попълва в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция и/или използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата. В случаите на преработка на биологични суровини, декларацията се придружава със сертификат за биологично производство, в който фигурират изрично посочените за преработка суровини.
(Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор  от Раздел 22 към Условията за кандидатстване).Представя се във формат “pdf” или „jpg“   
No
5.
Представени са Предварителни или окончателни договори с местни земеделски производители или с групи от земеделски производители, описани вид, количества, произход и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) и/или декларация по образец (Приложение № 8) от кандидата с описани вид, количества и произход на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) като доказателство, че  най-малко 20% от  от производственият капацитет  на инвестицията в активи за съхранение, преработка, пакетиране, охлаждане, замразяване и сушене на продукти, е осигурена със суровина  произведена на територията на МИГ (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за от Раздел 22 към Условията за кандидатстване).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
No
6.
Представени са Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предприятия, които извършват дейност повече от една финансова година. В случай на новосъздадени предприятия се подава ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение; (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор  от Раздел 22 към Условията за кандидатстване).Представя се във формат “pdf” или „jpg“
Yes
V. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
1.	Кандидатът е физическо или юридическо лице, регистрирано по Търговския закон или Закона за кооперациите, които са микро-, малки и средни предприятия, дефинирани съгласно Препоръка 2003/361/ЕО на Комисията;
Yes
2.
2.	Кандидатът е регистриран земеделски производител по  Закона за подпомагане на земеделските производители. Минималния стандартен производствен обем на стопанството на кандидата не е по-малко от  8 000 евро;
Yes
3.
3.	Минималния стандартен производствен обем на кандидат - земеделски производител е не по - малко от 8 000 евро.
Yes
4.
4.	Кандидатът ФЛ има постоянен адрес, а кандидатът  едноличен търговец  и  ЮЛ има   седалище и адрес на управление,  съгласно изискванията на  СВОМР за територията на действие на община Стамболово или на територията на някое от 54-те населени места от община Кърджали, включени в териториалния обхват на МИГ
Yes
VI. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на община Стамболово или на територията на някое от 54-те населени места от община Кърджали, включени в териториалния обхват на МИГ
Yes
2.
Дейностите по проекта съответстват с целите и обхвата по мярката  от СВОМР за територията на Местна Инициативна Група Стамболово – Кърджали 54
Yes
3.
Продължителността на изпълнение на проектното предложение съответства на изискванията съгласно Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Времевият график на дейностите по проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Yes
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба № 22 от 14 декември 2015г. за съответната мярка от ПРСР и Условията за кандидатстване.
Общата стойност на допустимите разходи е в размер на............................лв.
(Изписва се стойността, получена от таблицата за допустимост на разходите – Приложение № 9)
Yes
6.
Минимумът на общите допустими разходи е не по-малък от 29 337 лева.
Yes
7.
Максимумът на общите допустими разходи е не по-голям от 195 580  лева.
Yes
8.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на Местна Инициативна Група Стамболово – Кърджали 54 и Условията за кандидатстване.
Yes
9.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „брой работни места, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен.
Yes
10.
Кандидатът е представил минимум 3 запитвания изпратени до потенциални оференти 
(Важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
Yes
11.
Приложените оферти съдържат следните задължителни реквизити (важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
1. Име и адрес на оферента;
2. Техническа спецификация, съответстваща на посочената в изпратеното запитване от страна на кандидата;
3. Цена, включваща и описание на ДДС; 
4. Валидност на офертата.
Yes
12.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение (Важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
Yes
13.
Сключеният предварителен договор с един от оферентите е определен на базата, на посоченият в запитването критерий за оценка. 
(Важи за кандидати, които не са възложители по ЗОП)
Yes
14.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите нна стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.)
Yes
15.
15. Проектното предложение НЕ включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1.	за лихви по дългове;	
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4.	за обикновена подмяна и поддръжка;
5.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7.	за режийни разходи;
8.	за застраховки;
9.	за закупуване на оборудване втора употреба;
10.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11.	за принос в натура;
12.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14.	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014г.;
15.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтните разходи;
17.	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Yes
16.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Yes
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22):
Yes
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС. За финансово подпомагане на „Инвестиции, свързани с преработка на селскостопански продукти и търговията със селскостопански продукти“, за продуктите описани в приложение № І по чл. 38 от ДФЕС.
Yes
2.
Кандидатът е попълнил декларация за държавни помощи за финансово подпомагане на „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти извън Приложение І на ДФЕС.
Yes
X. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 от 14 декември 2015г. съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
Yes
2.
Представеният формуляр за кандидатстване отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021