Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
1.Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения – форма и наличие на изискуеми документи
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат във формат „pdf” или „jpg“, с подпис/и, както и във формат „xls“ или „xlsx“. (Приложение 1 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване).
Yes
2.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение 2 към Условията за кандидатстване) с подпис/и във формат „pdf“ или „jpg“.
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Yes
3.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение №3 от документи за попълване) подписана от представляващия/те кандидата, когато кандидат е ЮЛ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или “jpg”
Yes
4.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и във формат „pdf“ или „jpg“  (Приложение 4 към Условията за кандидатстване).
Декларацията се попълва и се подписва от всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин).
Yes
5.
Декларация за нередности съгласно Приложение 10 от Наредба №22/14 декември 2015г. на МЗХГ с подпис/и във формат „pdf“ или „jpg“. (Приложение 5 към Условията за кандидатстване).
Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях..
Yes
6.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата – прикачени в ИСУН 2020. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
7.
В случай на кандидати земеделски стопани/земеделски производители Декларация по образец за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване с подпис/и във формат „pdf“ или „jpg“. (Приложение 6 към Условията за кандидатстване) (не се представя от признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, които не са земеделски стопани).
No
8.
В случай на кандидати земеделски стопани/земеделски производители Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
9.
В случай на кандидати земеделски стопани/земеделски производители Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
10.
В случай на кандидати физически лица, регистрирани по Закона за занаятите Документ/удостоверение за регистрация на физическо лице по Закона за занаятите (когато е приложимо) - в случай на кандидати физически лица, регистрирани по Закона за занаятите. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
11.
В случай на кандидати физически лица, регистрирани по Закона за занаятите Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява (когато е приложимо) - в случай на кандидати физически лица, регистрирани по Закона за занаятите. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
12.
Удостоверение за вписване в Регистъра на вероизповеданията – важи за юридическите лица, регистрирани по Закона за вероизповеданията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
13.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
14.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
15.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
16.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
17.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" (Приложение 7 към Условията за кандидатстване). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
18.
Таблиците от бизнес плана (по образец, Приложение 8 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване). Представят се във формат „xls” или „xlsx”.
Yes
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
20.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
21.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
22.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или за последен приключен междинен период. (Представя се от кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
23.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката (Приложение 9 към Условията за кандидатстване), когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. Декларацията се подписва и попълва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях.
Yes
24.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
25.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС - важи в случай че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (когато кандидатът не е длъжен да проведе процедура по реда на Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.). и за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане има определени референтни стойности, и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
26.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя” - важи в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (когато кандидатът  е длъжен да проведе процедура по реда на Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.). и за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане има определени референтни стойности и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
27.
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти, съгласно изискванията по т. 8 до т. 10 от Раздел 14.2 Условия за допустимост на разходите, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата Запитвания за оферти съгласно Приложение 19 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване - важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, няма определени референтни стойности. Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
28.
Решение за избор на доставчика/изпълнителя - важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, няма определени референтни стойности и не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (когато кандидатът не е длъжен да проведе процедура по реда на Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г.). Когато кандидата не е избрал най-ниската оферта се представя и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
29.
Документ за правосубектност съгласно националното законодателство на оферентите чуждестранни лица (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
30.
Декларация за информираност на оферентите /Приложение 10 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване/ - важи в случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове - когато кандидатът е длъжен да проведе процедура по реда на Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
31.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му - важи в случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал.2 от ЗУСЕСИФ, т.е. когато кандидатът е длъжен да проведе процедура по реда на Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
32.
Предварителен/окончателен договор с избрания доставчик  на услуги/доставки/СМР –  важи в случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал.2 от ЗУСЕСИФ, т.е. когато кандидатът не е длъжен да проведе процедура по реда на Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (по образец съгласно Приложение 20 от Условията за кандидатстване/ документи за попълване/. Представят се във формат „pdf“ или „jpg“, а КСС във формат „xls“ или „xlsx;
Yes
33.
Формуляр за мониторинг съгласно Приложение 13 към чл.47, ал.2, т.3 от Наредба №22/14 декември 2015г. на МЗХГ (Приложение 11 към Условията за кандидатстване). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
34.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране с подпис/и във формат „pdf“ или „jpg“. (Приложение 12 към Условията за кандидатстване).
Yes
35.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия с подпис/и във формат „pdf“ или „jpg“. (Приложение 13 към Условията за кандидатстване).
Yes
36.
Декларация минимални помощи с подпис/и във формат „pdf“ или „jpg“ – попълнена по образец  (Приложение 14 към Условията за кандидатстване).
Yes
37.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА с подпис/и във формат „pdf“ или „jpg“. (Приложение 15 към Условията за кандидатстване).
Yes
38.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 3 месеца преди представянето му – представя се сканирано във формат „.pdf“ или „.jpg“;
Yes
39.
Удостоверение по чл. 87, ал. 6, във връзка с чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от НАП, Община Панагюрище, Община Стрелча и Община Лесичово за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение – представя се сканирано във формат „.pdf“ или „.jpg“;
Yes
40.
Декларация за свързаност (Приложение № 21 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване) подписана, подпечатана и сканирана във формат  „pdf” или „jpg“. Декларацията се попълва от кандидати, които не са публични органи.
No
41.
Декларация за неприложимост на документ/и попълнена по образец (Приложение 18 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
42.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
43.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. При голям брой документи или обем на файловете, документите могат да са компресирани и прикачени във формат „rar” или „zip”;
Yes
44.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
45.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице. Представят се във формат „pdf” или „jpg“, подписана от кандидата, както и във формат „xls“ или „xlsx“; (Приложение 20 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване).
Yes
46.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
47.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
48.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
49.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
50.
Документ за собственост на недвижим имот, където ще бъде извършена инвестицията, или документ за ползване върху имота (което е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
51.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“
Yes
52.
Техническа спецификация за:  машини, съоръжение, оборудване и обзавеждане. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
53.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на иновации, когато е приложимо. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
54.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. При голям брой документи или обем на файловете, документите могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”;
Yes
55.
Декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия. (по образец, Приложение 16 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
56.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
57.
Копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) или копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност, или копие на документ за професионално образование, доказващ придобиването на средно образование и на квалификация по професия на представляващия кандидата или на собственика/ците на най-малко 50% от дяловете/капитала на кандидата – за доказване съответствие с критерий „Проекти, подадени от кандидати, притежаващи опит или образование в сектора, за който кандидатстват“. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
58.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение 17 от документи за попълване) – за доказване съответствие с критерий „Проектът създава нови работни места“. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
59.
Други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР (когато е приложимо). Представят се във формат „pdf“ или „jpg“
Yes
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ДОПУСТИМОСТТА
1.	Критерии за оценка на допустимостта на кандидата и проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Панагюрище, Стрелча, Лесичово
Yes
2.
Кандидатът е някое от посочените лица:
-	Земеделски стопани или микропредприятия, регистрирани като еднолични търговци или юридически лица по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията.
-	Физически лица, регистрирани по Закона за занаятите
Yes
3.
За кандидата не са налице обстоятелства в Декларацията за липса на основания за отстраняване, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура
Yes
4.
За кандидата не са налице обстоятелствата в Декларация за свързаност (Приложение № 21 от Документи за попълване)Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента.
Yes
5.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента.съответстват на установеното в публичните регистри на МФ и ДФЗ.
Yes
6.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за минимални/държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри на МФ и ДФЗ.
Yes
7.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията по т.16 от условията за кандидатстване.
Yes
8.
Кандидатът земеделски стопанин/земеделски производител е регистриран като земеделски стопани съгласно чл.7, ал.1 от Закона за подпомагане на земеделските производители.
Yes
9.
Кандидатът земеделски стопанин/земеделски производител има минимален стандартен производствен обем на земеделското му стопанство не по-малко от 2000 евро.
Yes
10.
Кандидатът физическо лице към датата на подаване на проектното предложение е регистрирано по Закона за занаятите в Регионалната занаятчийска камара.
Yes
11.
Кандидатът физическо лице към датата на подаване на проектното предложение отговаря на изискването на чл.4 на Закона за занаятите (чл.4 Занаятчията упражнява занаята след вписване в регистър БУЛСТАТ по реда на чл. 3, ал. 1, т. 6 или 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ, с изключение на занаятчиите, които не са самостоятелно заети лица.)
Yes
III. Group
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в рамките на крайния срок, описан в  Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Yes
3.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 (тридесет и шест) месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Yes
4.
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на МИГ Панагюрище, Стрелча, Лесичово
Yes
5.
Проектът е насочен към постигане на целите и приоритетите на одобрената стратегия за водено от общностите местно развитие
Yes
6.
Проектното предложение отговаря на критериите за „максимален“ и „минимален размер“ на заявените допустими разходи посочени в раздел 9 от Условията за кандидатстване.
Yes
7.
Проектът съдържа Бизнес план по образец
Yes
8.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включва една или повече от допустимите за 
финансиране дейности:
- Развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги);
- Производство или продажба на продукти, които не са включени в Приложение 1 от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените продукти и материали);
- Развитие на услуги във всички сектори (например: грижи за деца, възрастни хора, хора с увреждания, здравни услуги, счетоводство и одиторски услуги, ветеринарни дейности и услуги базирани на ИТ и др.).;
- Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление;
- Развитие на занаяти (включително предоставяне на услуги, свързани с участието на посетители в занаятчийски дейности) и други неземеделски дейности.
Yes
9.
В случай на проектно предложение, предвиждащо дейности за изграждане на помещения за туристическо настаняване, не се предоставя финансова помощ за изграждане и обновяване на места за настаняване с повече от 20 помещения за настаняване и стойност на финансовата помощ над 50 000 лв. с включен ДДС по проект, финансиран изцяло или частично от ЕЗФРСР.
Yes
10.
Интензитетът на подпомагане по проект за развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти с до 20 помещения за настаняване и развитие на туристически услуги) не може да надвишава 5 на сто от общите допустими разходи.
Yes
11.
Планираните инвестиции по проекта не включват закупуване на транспортни, включително превозни средства, с изключение на електрокари и мотокари, използвани за вътрешноцехов и вътрешнозаводски транспорт, които се придвижват само на територията на предприятието и са изрично описани в част „Технологична“ на техническия/работния проект, съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, предвидени са за извършване на специфични дейности в предприятието и не са предназначени да се придвижват по пътищата.
Yes
12.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и/или Закона за водите
Yes
13.
Проектите, които включват разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане, се придружават с разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ.
Yes
14.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Yes
15.
Всички дейности по проекта са ясно и последователно описани, като са посочени причините за избора на всяка една дейност, нейният принос за постигане на очакваните резултати.
Yes
16.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно Раздел 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Yes
17.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи съгласно ЗУТ.
Yes
18.
Представени са съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрация, когато проектът включва дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Yes
19.
Кандидатът/ползвателят на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности
Yes
20.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС
Yes
21.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Yes
22.
Общи разходи, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно 
екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост не надхвърлят 12 % от общата сума на разходите по проекта.
Разходите за консултации, като част от общите разходи, включват разходи за разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5 на сто от общия размер на допустимите инвестиционни разходи по проекта.
Yes
IV. Group
Оценка - бизнес план
Criteria Leads to rejection
1.
Инвестицията е ефективна и допринася за подобряване на цялостната дейност на кандидата. Нетната настояща стойност NPV на проекта е по-голяма от "0"
Yes
2.
Индексът на рентабилност (PI) е по-голям от "1"
Yes
3.
Вътрешна норма на възвръщаемост IRR  е по - голяма от (6%)
Yes
4.
Срок на откупуване (PBP).Срокът на откупуване е очакваният брой години, за който се възвръща направената инвестиция.
Проектът се допуска за одобрение ако срокът на откупуване на инвестицията е в рамките на периода на бизнес плана
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021