Evaluation criterias

I. Group
I.  ОБЩИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език  - подписан с КЕП и прикачен в ИСУН 2020.
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно за подаване на проектното предложение, подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачено в ИСУН 2020. 
(В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва с КЕП от всеки от тях и прикачено в ИСУН 2020).
No
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат
No
6.
Документите, качени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
7.
Основната информация за проектното предложение е представена в изискуемия образец – Приложение № 1
Yes
8.
Таблицата за допустимите инвестиции е представена допустимите формати и  в изискуемия образец съгласно Приложение № 2
Yes
9.
Представено е Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища;
Yes
10.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия
Yes
11.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство
No
12.
Представена е Декларация за неикономически дейности и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност
No
13.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване
No
14.
Представена е Справка за дълготрайни материални активи към датата на подаване на проектното предложение
No
15.
Представена е Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 3)
Yes
16.
Представена е Декларация по Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8 на Наредба 22/2015 г.(посл. изм. - ДВ, бр. 69 от 2017 г., в сила от 25.08.2017 г.) по образец (Приложение № 4)
Yes
17.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност - по образец (Приложение №5)
Yes
18.
Представена е Декларация за наличие или липса на двойно финансиране по проекта - по образец (Приложение №6)
Yes
19.
Представена е Декларация за нередности – по образец (Приложение № 7)
Yes
20.
Представена е Декларация съгласно Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2  от Наредба № 22 (Приложение № 8).
Yes
21.
Представена е Декларация съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21  от Наредба № 22 - по образец (Приложение №9).
Yes
22.
Представена е Декларация за минимални/държавни помощи по образец (Приложение №10).
Yes
23.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (когато е приложимо).
No
24.
Представена е Една оферта, и/или извлечение от каталог на производител/доставчик  и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи. 
Представя се в случай че разходът е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ и когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо); В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство.
No
25.
Представено е запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 11
No
26.
Представени са най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС.
Офертите се събират вследствие на проведени пазарни консултации, когато кандидатът е възложител по ЗОП.
Не се отнася за случаите на разходи за нормативно регламентирани такси.
No
27.
Представени са Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо);
No
28.
Представено е  Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите. 
 Представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване на документа от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. В случай че на етапа на кандидатстване е представен само входящ номер, комисията за оценка на проектните предложения ще изиска представяне на Решението преди приключване на оценката.
No
29.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР"  по образец (Приложение № 12)
Yes
30.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо - образец (Приложение № 13 и 13а)
Yes
31.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
Yes
32.
Представено е Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение..
Yes
33.
Представено е Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане.
Yes
34.
Представена е Декларация Съгласно Заповед № 09-647/03.07.2019г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020г. по образец (Приложение №14);
No
35.
Представени са Документи, доказващи съответствие с критериите за подбор на проектите.
No
36.
Предствен е Документ за собственост на имота, а когато имотът не е собственост на кандидата, е приложен документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, нотариално заверен и вписан в районната служба по вписванията.
Представя се в случай на кандидатстване за разходи за закупуване на инвентар, съоръжения, оборудване, обзавеждане, необходимо за изпълнението на проекта. 
No
37.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване  по образец Приложение №15
Yes
II. Group
II.  ПРОВЕРКА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ПОЛЗИ“
Criteria Leads to rejection
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „Разходи – ползи“:
No
2.
За всички допустими кандидати - МИГ, ЮЛНЦ и читалища финансирането е 100% в случай, че проектът не генерира нетни приходи
No
3.
В случай, че проектът генерира нетни приходи, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на анализ „разходи – ползи“ (финансов анализ).
No
4.
Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения интензитет на помощта, съгласно анализ „разходи - ползи“.
No
III. Group
III. КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
	Юридическо лице с нестопанска цел; 
	Читалище, регистрирано по Закона за народните читалища;
	МИГ Добричка, при условие, че проектът, за който кандидатства за финансиране, е в обществена полза и не е постъпило друго предложение за финансиране по мярката по провежданата процедура.
Yes
2.
Кандидатът ЮЛ има  седалище и адрес на управление,  съгласно изискванията на  СВОМР на територията на действие на МИГ ДОБРИЧКА
Yes
IV. Group
IV. КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ ДОБРИЧКА
Yes
2.
Дейностите по проекта съответстват с целите и обхвата на мярката  от СВОМР за територията на МИГ ДОБРИЧКА
Yes
3.
Продължителността на изпълнение на проектното предложение съответства на изискванията съгласно Условията за кандидатстване
No
4.
Времевият график на дейностите по проекта попада в периода на действие на СВОМР
No
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба № 22 от 14 декември 2015г. за съответната мярка от ПРСР и Условията за кандидатстване
No
6.
Минимумът на общите допустими разходи е не по-малък от 5 000 лева. 
Yes
7.
Максимумът на общите допустими разходи е не по-голям от 15 000 лева.
No
8.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ ДОБРИЧКА и Условията за кандидатстване
No
9.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите нна стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.)
No
10.
Проектното предложение НЕ включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1.	за лихви по дългове;	
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4.	за обикновена подмяна и поддръжка;
5.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7.	за режийни разходи;
8.	за застраховки;
9.	за закупуване на оборудване втора употреба;
10.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11.	за принос в натура;
12.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14.	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014г.;
15.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтните разходи;
17.	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
No
11.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
No
V. Group
V. ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
VI. Group
VI. ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ:
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22):
Yes
VII. Group
VII. ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ И МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовата помощ се предоставя при спазване на правилата за „минимална помощ“ и условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis.
Yes
VIII. Group
VIII. ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Представеният формуляр за кандидатстване отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021