Evaluation criterias

I. Group
I.  ОБЩИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език  - подписан с КЕП и прикачен в ИСУН 2020.
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е представено нотариално заверено изрично пълномощно за подаване на проектното предложение, подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата и прикачено в ИСУН 2020. (В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва с КЕП от всеки от тях и прикачено в ИСУН 2020).
No
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат
No
6.
Документите, качени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
7.
Представена е: Основната информация за проектното предложение по образец, Приложение № 1
No
8.
Представена е: Таблица за допустимите инвестиции и дейности по- образец, Приложение № 2
No
9.
Представена е: Декларацията към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ по образец, Приложение № 3
No
10.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди датата на кандидатстване.
No
11.
Представени са:
 Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане.	
и  Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение
No
12.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване, съгласно Заповед № РД 09-365 от 27.04.2020 г. на Ръководителя на УО на ПРСР по образец, Приложение №11.
Yes
13.
Представена е Декларация за нередности по чл. 36, ал. 1, т.2 от Наредба 22/14.12.2015г. от представляващия/представляващите кандидата по образец , Приложение №12.
Yes
14.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите. Представя се от всички кандидати
No
15.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство
No
16.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. 
(важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
No
17.
Представен е: Бизнес план по образец Приложение № 7 в doc/ docx формат, както и сканиран във формат „pdf“ или „jpg“ с подпис/и, печат на всяка страница. Таблиците от бизнес плана се представят в „xls” или .xlsx;
No
18.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване, в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството
No
19.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия
No
20.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година или за последния отчетен период за новорегистрирани юридически лица и еднолични търговци
No
21.
Представена е Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларaцията (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) по образец Приложение № 6
No
22.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г, ведно с банкови извлечения.
No
23.
Представена е Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато e необходимо да се проведе процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо).
Представя се и в случай, че разходът е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ.
При закупуване на специализирано транспортно средство,  машина, съоръжение, оборудване към офертата се прилага и подробна техническа спецификация на активите.
Офертата се придружава от запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 9 и КСС по Приложение №15 (ако е приложимо).
В случаите, когато оферентът е чуждестранно лице, офертата се придружава и от документ за неговата правосубектност съгласно националното му законодателство. 
No
24.
Представени са Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо).
No
25.
Представени са:
* най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти в изискуемия образец съгласно Приложение № 9. 
Важи в случаите, когато се кандидатства за разходи, които не са от Списъка с референтни стойности.  
Представят се и за консултантска услуга свързана с подготовката и управлението на проекта, като част от разходите по т.14.9.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки по образец съгласно Приложение №15. 
Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси. 
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, офертите се придружават и от документ за правосубектност на оферентите съгласно националното им законодателство.
No
26.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител. 
(важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). 
No
27.
В случай, че избраната оферта не е с най-ниска цена е приложена писмена обосновка за мотивите, обусловили избора.
No
28.
Представена е Декларация по образец (Приложение № 4) за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване
No
29.
Представен е Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни
(не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани).
No
30.
Представен е документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем 
(представя се в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година)
No
31.
Представени са:
* Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) 
*и/или декларация по образец (Приложение № 8) от кандидата с описани вид и количества на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) 
като доказателство, че са осигурени най-малко 50 % от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, от които най-малко 30 на сто от общата суровинна база, определена в производствената програма за първата прогнозна година след въвеждане в експлоатация на инвестициите, включени в проекта, трябва да е от собствена продукция и/или от регистрирани земеделски стопани по реда на Наредба № 3 от 1999 г. (представя се и в случаите, когато суровините се закупуват от кланични пунктове).
No
32.
Представени са Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50 % от продуктите на преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, като в случаите на производство на гранулиран фураж договорите следва да доказват осигурена реализация на 100 % от произведения гранулиран фураж съгласно предвижданията на производствената програма за целия период на изпълнение на бизнес плана
No
33.
Представени са:
* Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините. (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) 
*и/или декларация по образец от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) 
като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на преработвателното предприятие за целия период на изпълнение на бизнес плана.
No
34.
Представени са Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение.
(важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). 
No
35.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите са приложени и количествено-стойностни сметки по образец съгласно Приложение №15.
No
36.
Представено е Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
(важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на сгради и/или друга недвижима собственост).
No
37.
Представена е Декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец съгласно Приложение № 10.
No
38.
Представена е Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 5)
Yes
39.
Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея, когато е приложимо
Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година. 
Представят се от кандидати земеделски стопани
No
40.
Представен е Формуляр за мониторинг по образец  - Приложение №14.
Yes
41.
Представено е Удостоверение за постоянен адрес – за кандидати физически лица.
No
42.
Представена е Декларация за свързаност, съгласно Заповед № 09-647/03.07.2019г. на Ръководителя на УО на ПРСР (Приложение №13)
Yes
43.
Представена е Декларация двойно финансиране - Приложение № 16.	
Yes
44.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия -  Приложение № 17.	
Yes
II. Group
II.  СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ:
Criteria Leads to rejection
1.
Представен е Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията.
(представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата).
No
2.
Представено е Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години за кандидати микро-, малки или средни предприятия и 8 години за кандидати големи предприятия считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж.
No
3.
Представен е Документ за ползване на имота, вписан в районна служба по вписванията,  за срок не по-малко от 6 години,  считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, 
б) строително-монтажни работи извън случаите на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ).
No
4.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти;
 (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).
No
5.
Представено е Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява;
(важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ).
No
6.
Представено е Разрешение за строеж. 
(важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
No
7.
Представено е Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж. 
(важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
No
8.
Представени са подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. Представя се във формат „pdf“ и „xls” или .xlsx;
No
9.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти;
No
10.
Представен е одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници
No
11.
Представено е удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013, издадено в рамките на две години преди датата на подаване на заявлението за подпомагане (когато е приложимо);
No
12.
При закупуване на машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане- Представен е Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес)
No
13.
При закупуване на машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане - Представен е анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (в случаи на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса);
No
14.
При закупуване на машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане - Представен е документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи.
No
III. Group
III. КРИТЕРИИ, ДОКАЗВАЩИ  ЕФЕКТИВНОСТТА НА ИНВЕСТИЦИЯТА И ФИНАНСОВИТЕ ПОКАЗАТЕЛИ
Criteria Leads to rejection
1.
Нетна настояща стойност на проекта (NPV). 
NPV > 0
Yes
2.
Нетна настояща стойност на проекта и другите дейности на кандидата (NPVe). 
NPVe > 0
No
3.
Вътрешна норма на възвращаемост (IRR) по проекта. 
IRR > r (6%)
Yes
4.
Вътрешна норма на възвращаемост (IRR1) на другите дейности на кандидата. 
IRR1 > r (6%)
No
5.
Индекс на рентабилността (PI) по проекта. 
PI > 1
Yes
6.
Индекс на рентабилността (PI 1) на другите дейности на кандидата. 
PI 1 > 1
No
7.
Срок на откупуване (PBP). 
Срокът на откупуване на инвестицията трябва да бъде в рамките на периода на бизнесплана
Yes
IV. Group
IV. КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е физическо или юридическо лице, регистрирано по Търговския закон или Закона за кооперациите, които са микро-, малки или средни предприятия, дефинирани съгласно Препоръка 2003/361/ЕО на Комисията;
No
2.
Кандидатът е регистриран земеделски производител по  Закона за подпомагане на земеделските производители;
No
3.
Минималният стандартен производствен обем на кандидат - земеделски производител е не по - малко от 8 000 евро.
No
4.
Кандидатът ФЛ има постоянен адрес, а кандидатът  едноличен търговец  или  ЮЛ има  седалище и адрес на управление,  съгласно изискванията на  СВОМР на територията на действие на МИГ ДОБРИЧКА
Yes
V. Group
V. КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ ДОБРИЧКА
Yes
2.
Дейностите по проекта съответстват с целите и обхвата на мярката  от СВОМР за територията на МИГ ДОБРИЧКА
Yes
3.
Продължителността на изпълнение на проектното предложение съответства на изискванията съгласно Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Времевият график на дейностите по проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Yes
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба № 22 от 14 декември 2015г. за съответната мярка от ПРСР и Условията за кандидатстване.
Yes
6.
Минимумът на общите допустими разходи е не по-малък от 10 000 лева.
Yes
7.
Максимумът на общите допустими разходи е не по-голям от 200 000 лева.
No
8.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ ДОБРИЧКА и Условията за кандидатстване.
No
9.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите нна стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.)
No
10.
Проектното предложение НЕ включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1.	за лихви по дългове;	
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4.	за обикновена подмяна и поддръжка;
5.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7.	за режийни разходи;
8.	за застраховки;
9.	за закупуване на оборудване втора употреба;
10.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11.	за принос в натура;
12.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14.	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014г.;
15.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтните разходи;
17.	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
No
11.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189
Yes
VI. Group
VI. ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
VII. Group
VII. ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ:
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22):
Yes
VIII. Group
VIII. ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ:
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по проектното предложение не представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС (финансово подпомагане по подмярка 19.2-4.2 „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти, описани в приложение № І по чл. 38 от ДФЕС.)
Yes
2.
Кандидатът е попълнил декларация за държавни помощи (за финансово подпомагане  по подмярка 19.2-4.2 „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ за предприятия за преработка на продукти от Приложение І в продукти извън Приложение І на ДФЕС.)
No
IX. Group
IX. ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
. Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 от 14 декември 2015г. съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
No
X. Group
X. ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Представеният формуляр за кандидатстване отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021