1. |
Новост на внедряваната иновация
Внедряваната иновация е радикална и представлява новост на световно ниво, като значително превъзхожда съществуващите алтернативни решения - 5 т.
Внедряваната иновация представлява новост на световно ниво в съответната технологична област и частично превъзхожда съществуващите алтернативни решения - 4 т.
Внедряваната иновация представлява новост на национално ниво в съответната технологична област и значително превъзхожда съществуващите алтернативни решения - 3 т.
Внедряваната иновация представлява новост на национално ниво в съответната технологична област, но не превъзхожда съществуващите алтернативни решения - 2 т.
Внедряваната иновация представлява новост за кандидата, но не превъзхожда съществуващите алтернативни решения - 1 т.
Внедряваната иновация не представлява новост (на световно и национално ниво, както и за кандидата), и не превъзхожда съществуващите алтернативни решения, или не е представена достатъчнa/релевантна информация, от която да се извърши обективна преценка за степента на новост - 0 т.
|
5.00
|
3. |
Технологична готовност на кандидата за внедряване на иновацията по проекта
Представена е информация за нуждата на кандидата от внедряваната по проекта иновация, И
Представена е информация за вече предприети действия от страна на кандидата, във връзка с идентифицираната нужда от внедряваната иновация, И
Ясно и последователно са описани етапите (стъпките), които са необходими за внедряване на подкрепяната по проекта иновация в предприятието, И
Внедряваната иновация попада в кода на основната или допълнителната икономическа дейност на кандидата, И
Основната или допълнителната икономическа дейност, в която попада внедряваната иновация, е осъществявана от кандидата през 2021 г. и 2022 г. - 5 т.
Изпълнени са 4 от гореописаните изисквания - 4 т.
Изпълнени са 3 от гореописаните изисквания - 3 т.
Изпълнени са 2 от гореописаните изисквания - 2 т.
Изпълнено е 1 от гореописаните изисквания - 1 т.
Критерият не е изпълнен - 0 т.
|
5.00
|
5. |
Приложимост и жизнеспособност на внедряваната иновация
5.1. Анализ на пазарната ниша, в рамките на която ще се реализира внедряваната по проекта иновация - 5 т.:
- Пазарната ниша, в рамките на която ще се реализира внедряваната иновация, е ясно идентифицирана и описана, като е представена информация за възможностите за пазарна реализация на иновацията в тази пазарна ниша, И
- Представена е конкретна информация за потенциала за развитие на съответната пазарна ниша, описана е динамиката на навлизане на стоките/услугите, резултат от внедряваната иновация, в съответната пазарна ниша - 5 т.
- Пазарната ниша, в рамките на която ще се реализира внедряваната иновация, е идентифицирана и описана, И
- Представена е информация за потенциала за развитие на съответната пазарна ниша и динамиката на навлизане на стоките/услугите, резултат от внедряваната иновация, в съответната пазарна ниша - 3 т.
Има описание за пазарната ниша, но същото е общо и не кореспондира в детайли с описаната информация за реализиране на внедряваната иновация - 1 т.
Критерият не е изпълнен - 0 т.
5.2. Анализ на възможните рискове и пречки пред пазарната реализация на внедряваната по проекта иновация - 5 т.:
- Идентифицирани са подробно възможните рискове, които могат да възникнат при пазарната реализация на внедряваната иновация (вкл. е описана и специфична нормативна уредба или политика в областта на внедряваната иновация, която може да повлияе на пазарната реализация), както и е анализирано до каква степен идентифицираните рискове могат да бъдат преодолени, И
- Идентифицирани са детайлно основните конкуренти на съответния пазар, и е описано как внедряваната иновация ги превъзхожда - 5 т.
- Представена е информация за възможните рискове, които могат да възникнат при пазарната реализация на внедряваната иновация, и е описано до каква степен идентифицираните рискове могат да бъдат преодолени, И
- Посочени са основните конкуренти на съответния пазар - 3 т.
Има описание на възможни рискове, които могат да възникнат при пазарната реализация на внедряваната иновация, и/или информация за конкуренти на съответния пазар, но същите са от общ характер, без конкретна информация - 1 т.
Критерият не е изпълнен - 0 т.
5.3. Анализ на потенциалните клиенти и стратегия за пазарна реализация на внедряваната по проекта иновация - 5 т.:
- Представен е подробен анализ на потенциалните клиенти, като е описано как внедряваната иновация би привлякла съответните клиенти, И
- Представена е подробна информация за стратегията за пазарна реализация на внедряваната иновация, която доказва икономическата приложимост на иновацията - 5 т.
- Представен е анализ на потенциалните клиенти, И
- Представена е информация за стратегията за пазарна реализация на внедряваната иновация, която доказва икономическата приложимост на иновацията - 3 т.
Има описание на потенциалните клиенти и/или пазарната реализация на внедряваната иновация, но същите са от общ характер, без конкретна информация - 1 т.
Критерият не е изпълнен - 0 т.
5.4. Анализ на пазарните предимства и слабости на внедряваната по проекта иновация - 5 т.:
- Представен е реалистичен анализ на конкурентните предимства на внедряваната иновация (напр. уникални характеристики, спестяване на разходи, полза от стоката/услугата/процеса и др. под.), като е направено сравнение с конкретни, налични вече на пазара, стоки/услуги/процеси, И
- Представен е реалистичен анализ на слабостите на внедряваната иновация и доколко същите могат да бъдат преодолени - 5 т.
- Представена е информация за конкурентните предимства на внедряваната иновация (напр. уникални характеристики, спестяване на разходи, полза от стоката/услугата/процеса и др. под.), И
- Описани са слабостите на внедряваната иновация - 3 т.
Има описание на конкурентните предимства на внедряваната иновация и/или на нейните слабости, но същите са от общ характер, без конкретна информация - 1 т.
Критерият не е изпълнен - 0 т.
5.5. Обхват на внедряваната по проекта иновация - 2 т.:
Изпълнението на проекта води до внедряване на иновация в допълващ бизнес процес, насочен към: разпространение и логистика и/или маркетинг и продажби, и/или информационни и комуникационни системи, и/или администрация и управление, и/или разработване на продукти и бизнес процеси - 2 т.
Изпълнението на проекта НЕ води до внедряване на иновация в допълващ бизнес процес, насочен към: разпространение и логистика и/или маркетинг и продажби, и/или информационни и комуникационни системи, и/или администрация и управление, и/или разработване на продукти и бизнес процеси - 0 т.
|
22.00
|