Evaluation criterias

I. Group
I.  КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
Yes
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а, или Заповед на кмета ( за кандидати общини) във формат .pdf, От текста на пълномощното/ите или Заповедта става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника/оправомощеното лице да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра за кандидатстване.
Yes
4.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във формат .pdf или в друг указан в условията за кандидатстване формат.
No
6.
Документите, прикачени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
7.
Представена е Таблица за допустими инвестиции и дейности  (Приложение № 1), с попълнени дата и име на кандидата, подпис от представляващ и с печат на кандидата, сканиран в оригинал във формат „pdf“.
Yes
8.
Представена е Таблица за допустими инвестиции и дейности (Приложение № 1), с попълнени дата и име на кандидата във формат „xls“/„xlsx“.
Yes
9.
Представена е Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни (Приложение № 2) с подпис и сканирана във формат „pdf“.  Декларацията е попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата, независимо от това дали го представляват заедно и/или поотделно, и/или по друг начин, вкл. членовете на управителни и контролни органи.
Yes
10.
Представена е Декларация данни НСИ съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21  от Наредба № 22/2015г. (Приложение № 3), подписана от представляващ кандидата, с печат, сканиран оригинал във формат „pdf“.
Yes
11.
Представена е Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 4). Декларацията е попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата, независимо от това дали го представляват заедно и/или поотделно, и/или по друг начин, вкл. членовете на управителни и контролни органи. Представени са оригинали, подписани от съответното лице и сканирани във формат „pdf“.
Yes
12.
Представена е Декларация за нередности (Приложение №5). Декларацията е попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата, независимо от това дали го представляват заедно и/или поотделно, и/или по друг начин, вкл. членовете на управителни и контролни органи. Представени са оригинали, подписани от съответното лице и сканирани във формат „pdf“.
Yes
13.
Представен е Анализ „Разходи-ползи” в текстови вариант (по образец, Приложение № 6), с подпис от представляващ и с печат на кандидата на всяка страница, оригинал сканиран във формат „pdf“.
Yes
14.
Представен е Анализ „Разходи-ползи” в електронен вариант (по образец, Приложение № 7) във формат„xls“/xlsx.
Yes
15.
Представено е Свидетелство за съдимост за всички лица, с право да представляват кандидата, независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин,  вкл. членовете на управителни и контролни органи, издадено не по-рано от 3 месеца преди датата на представянето му. За кандидат Община е представено Свидетелство за съдимост на  кмета. Документът/ите са в  оригинал, сканиран във формат „pdf”.
Yes
16.
Представено е Удостоверение за липса на зъдължения, издадено от Национална агенция по приходите не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта., за кандидата, вкл. за представляващ/и юридическото лице и за всички лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане, вкл. членове на управителни и контролни органи, За кандидат Община е представено Удостоверие за липса на задължения на  кмета. Документът/ите са в  оригинал, сканиран във формат „pdf”.
Yes
17.
Представено е Удостоверение за липса на задължения издадено от общината по седалището на Кандидата не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта, за кандидата, вкл. за представляващ/и юридическото лице и за всички лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане, вкл. членове на управителни и контролни органи, За кандидат Община е представено Удостоверие за липса на задължения на  кмета. Документът/ите са в оригинал, сканиран във формат „pdf”.
Yes
18.
Представено е Решение на Общинския съвет (приложимо само за кандидат Община) за кандидатстване по процедурата. Представеният документ е сканиран оригинал във формат „pdf”.
Yes
19.
Представено е решение на компетентния орган на ЮЛНЦ (приложимо само за кандидат СНЦ/ЮЛНЦ) за кандидатстване по процедурата. Представеният документ е сканиран оригинал във формат „pdf”.
Yes
20.
Представен е учредителен акт или устав за Кандидата  (приложимо само за кандидат ЮЛНЦ,  за които към момента на кандидатстване не е налична приключила регистрация  по ЗТРРЮЛНЦ) -  оригинал или копие, заверено от представляващ, във формат „pdf”.
Yes
21.
Представено е Решение на Общинския съвет (приложимо за кандидат Община) или Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ (приложимо за кандидат ЮЛНЦ), че дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие за периода 2014-2020 година. Представеният документ е сканиран оригинал във формат „pdf”.
Yes
22.
Представена е от Кандидата Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година (или за последния отчетен период, ако кандидатът е регистриран в годината на кандидатстване). Представеният документ е с дата, име на съставител и ръководител, подпис и печат, сканиран оригинал във формат „pdf”.
Yes
23.
Представена е от Кандидата Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. „pdf“. Представеният документ е с дата, име на съставител и ръководител, подпис и печат, сканиран оригинал във формат „pdf”.
Yes
24.
Представен е влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в отговор на уведомлението за установените нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване). Представеният документ е сканиран оригинал във формат „pdf”.
Yes
25.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията, (важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата), сканиран оригинал във формат „pdf”.
Yes
26.
Представен е документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 10 години, считано от датата на подаване на проектното предложение в ИСУН, нотариално заверен и вписан в Агенция по вписванията. Важи в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ, а имотът не е собственост на кандидата. Представен е сканиран оригинал във формат „pdf”.
Yes
27.
Представен е Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, нотариално заверен и вписан в Агенция по вписванията документи – в случай на кандидатстване за разходи за обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, както и в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на материални активи – обзавеждане, оборудване и/или съоръжения, и за придобиване на нематериални активи – компютърен софтуер, мобилно приложение, патент, лиценз и др. допустими разходи. Представен е сканиран оригинал във формат „pdf”.
Yes
28.
Представено е Архитектурно заснемане и/или архитектурен план на сградата/ съоръжението/обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, се представя и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. (В случаите, когато е необходимо да се издаде съгласувателно становище от Министерство на културата за него може към датата на кандидатстване да се представи входящ номер на искане за издаване на съгласувателно становище). (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване). Представените документи са сканирани оригинали във формат „pdf” или „rar“.
Yes
29.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. В останалите случаи е неприложимо. Когато към датата на кандидатстване проектът все още не е одобрен, следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Кандидатът трябва да представи одобрения проект в отговор на уведомлението за установените нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване. Документите са сканирани оригинали във формат „pdf” или „rar“.
Yes
30.
Представени са подробни Количествени сметки, заверени от правоспособно лице -  сканирани оригинали във формат „pdf”.  За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Важи, в случай че проектът включва разходи за СМР и/или дейности по реставрация на недвжими културни ценности. В останалите случаи е неприложимо.
Yes
31.
Представено е Разрешение за строеж - сканиран оригинал във формат „pdf”.  (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът го е представил в отговор на уведомление за установени нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване. Към датата на кандидатстване е  представен входящ номер на искане за издаване от съответния орган). Важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. В останалите случаи е неприложимо.
Yes
32.
Представено е Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж - сканиран оригинал във формат „pdf”.  (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът го е представил в отговор на уведомление за установени нередовности и в определения от КППП срок за тяхното отстраняване. Към датата на кандидатстване е  представен входящ номер на искане за издаване от съответния орган). Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. В останалите случаи е неприложимо.
Yes
33.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ и План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения - сканиран оригинал във формат „pdf” . (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът  го е представил в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване. Към датата на кандидатстване е представен входящ номер на искане за издаване от съответния орган.) 
Важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане. В останалите случаи е неприложимо.
Yes
34.
Представени са Количествено-стойностни сметки (КСС) (по образец, Приложение №14 към Условията за кандидатстване, Документи за попълване) и/или Технически спецификации (ТС) за всички работи, доставки и услуги, включени в бюджета на проектното предложение. КСС и ТС съответстват на избраната оферта за съответния разход, но не включват марка и модел в случай на планирано провеждане на процедура за избор на изпълнител. КСС и ТС са подписани от кандидата и са представeни сканирани във формат „pdf“, както и в електронен формат „xls“/„xlsx”.
Yes
35.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство – сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“. (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът го е представил в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване). В случай, че не се отнася за дейността/инвестицията,  е неприложимо.
No
36.
В случай, че в проекта са включени допустими разходи, извършени преди подаване на проектното предложение:
1/  Кандидат, който Е ВЪЗЛОЖИТЕЛ по ЗОП, е представил сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за възлагане и изпълнение на дейности по проекта. 
2/ Кандидат, който НЕ Е ВЪЗЛОЖИТЕЛ по ЗОП е представил за всеки от разходите или за групата разходи: Запитване за оферта до най-малко трима потенциални изпълнители, най-малко 3 независими съпоставими оферти, решение за избор на изпълнител, договор с избрания изпълнител. 
Документите са представени в оригинал, сканирани във формат „pdf“ или  в папка „rar“.
Yes
37.
В случаите, когато не е избран оферент, предложил най-ниска цена,  кандидатът е представил писмена обосновка с мотивите за избор на изпълнител. Документът е представен в оригинал, сканиран във формат „pdf“.
Yes
38.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – в случай на заявяване на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г. Документите са представени  в оригинал, сканирани във формат „pdf“, и/или  в папка формат „rar“.
Yes
39.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Документите са представени  в оригинал, сканирани във формат „pdf“, и/или  в папка формат „rar“.
Yes
40.
Кандидатът Е Възложител по ЗОП и е представил най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всеки планиран разход, като са изпълнени всички условия по раздел А.2/ от  т. 14.2. „Условия за допустимост на разходите”: 
- Кандидатите, които са Възложители по ЗОП, набират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации по реда на чл.44 от ЗОП, като публикуват на Профила на купувачав ЦАИС ЕОП информация относно вида на инвестицията, която ще бъде заявена за финансиране, придружена от техническа спецификация с посочени минимални параметри или подробно описание на актива/услугата. Кандидатите определят подходящ срок за получаване на оферти, който не може да бъде по-кратък от 5 работни дни. 
- Минималното съдържание на офертите е: наименование на оферента, адрес, ЕИК, ел.поща, тел. за контакт, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение включващо техническа спецификация и/или подробна КСС, ценово предложение в левове, с посочен ДДС.
Представените документи са сканирани оригинали във формат „pdf“.
Важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП. В останалите случаи е неприложимо.
Yes
41.
Кандидатът НЕ Е Възложител по ЗОП и са представени най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство, които съдържат наименование и адрес на оферента, ЕИК, срок на на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС, както и Запитвания за представяне на оферти по образец Приложение №13 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване. 
Представените документи са сканирани оригинали във формат „pdf“.
Важи в случаите, когато кандидатите НЕ СА възложители по ЗОП, ще провеждат процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160 и разходът, за който  кандидатстват не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”. В останалите случаи е неприложимо.
Yes
42.
Представена е оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/ доставчика/ строителя. Представените документи са сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“.
Важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП или ще провеждат процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160, и разходът, за който кандидатстват Е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, както и  в случай че  възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права. В останалите случаи е неприложимо.
Yes
43.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите е приложена и количествено-стойностна сметка във формат „pdf“ и във формат „xls”/ „xlsx“.
Yes
44.
Установено е съответствие с изискванията към оферентите:
- Оферентите, когато са местни лица, трябва да са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписванията.
- В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство – сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“.
-Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, трябва да бъдат вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите/или еквивалент за чуждестранни лица/ и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория строежи – сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“.
Yes
45.
Представено е Решение на кандидата за определяне на стойността на разхода*, за който се кандидатства или Решение за избор на изпълнител и сключване на договор**, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена Обосновка за мотивите, обусловили избора – сканирани оригинали във формат „pdf“.
* В случай, че кандидатът Е Възложител по ЗОП, както и в случай, че кандидатът НЕ Е Възложител по ЗОП, но са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и кандидатът има задължение за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана по ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор.
** В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. стойността на разхода, за който се кандидатства е под праговете за провеждане на процедура за избор на изпълнител по реда ПМС № 160/2016 г. и кандидатът няма задължение да провежда процедура за избор на изпълнител с публична покана по ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, то при получаването на индикативните оферти, Кандидатът следва да извърши сравняване на предложенията/офертите/ и да сключи договор (предварителен или окончателен) с избрания изпълнител. Изборът на изпълнител се протоколира с решение. В този случай кандидатът може да избере икономически най-изгодна оферта в съответствие с някой от критериите, описани в т.14.2.раздел Б, т.3 от Условията за кандидатстване.
Yes
46.
Когато кандидатът НЕ Е  възложител по ЗОП, и  стойността на разхода е под праговете за провеждане на процедура за избор на изпълнител по ПМС № 160, е/са  представен/и и предварителен/ни или окончателен/ни договор/и за услуги, доставки, строителство, с приложенията към него. 
Приложимо е  в случай, че кандидатът не е Възложител по реда на ЗОП и няма задължение да провежда процедура за избор на изпълнител с публична покана по ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, тъй като не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. стойността на разхода, за който се кандидатства е под праговете за провеждане на процедура за избор на изпълнител по реда ПМС № 160/2016 г. Представен е сканиран оригинал във формат „pdf“ на всеки отделен договор или папка във формат “rar”, съдържаща всички договори.
Yes
47.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 10). Представеният документ е с подпис от представляващ и печат на кандидата, сканиран оригинал във формат „pdf“.
Yes
48.
Представена е Декларация за липса на свързаност - по образец, Приложение № 9 от документи за попълване към Условия за кандидатстване. Декларацията е приложима и задължителна за кандидати, които не са публично-правни организации по смисъла на §2 т.43 от ДР на ЗОП. Декларацията следва да бъде попълнена и подписана от всички лица с право да представляват кандидата, независимо от това дали го представляват заедно и/или поотделно, и/или по друг начин,  вкл. членовете на управителни и контролни органи. Представеният документ е в оригинал, подписана от съответното лице и сканирана във формат „pdf“ или “rar”.
Yes
49.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране и на изкуствено създадени условия – от Кандидата (Приложение № 8). Документът е с подпис от представляващ и с печат на кандидата, сканиран оригинал във формат „pdf“.
Yes
50.
Представена е Декларация за липса на икономическо предназначение на предоставяните услуги (Приложение № 10) – с подпис на представляващ и печат на кандидата, сканиран оригинал във формат „pdf“.
Yes
51.
Представена е Декларация за съответствие с условията за кандидатстване относно местоположението на обекта/инвестицията във връзка с изискванията за демаркация (Приложение № 11). Декларацията е подписана от представляващ кандидата, с печат,  сканиран оригинал във формат „pdf“.
Yes
52.
Представено е Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва – реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване). Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване. В този случай към датата на кандидатстване е задължително да  се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Представеният документ е сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“.
В случай, че не се отнася за дейността/инвестицията, е неприложимо.
Yes
53.
Представено е съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи в отговор на уведомлението за установените нередовности и определения от КППП срок за тяхното отстраняване. В този случай към датата на кандидатстване е задължително да  се представи  входящ номер на искане за издаване от съответния орган.  Представеният документ е сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“.
В случай, че не се отнася за дейността/инвестицията,  е неприложимо.
Yes
54.
За проект,  включващ инвестиции / интервенции в паркове и градини кандидатът е представил:
1/ Документ за собственост, от който да е видно, че обектът има статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта има статут на парк или градина, се представя одобрен общ и подробен устройствен план на урбанизираните територии и подробен устройствен план за парковете и градините, в които са спазени правилата и нормативите съгласно глава седма от Наредба № 7 от 2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони. Представеният документ е сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“.
2/ План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти).  Представеният документ е сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“. 
Yes
55.
За проект, включващ дейности по изграждане и/или обновяване или друг вид интервенции на открити обществени пространства (урбанизирана територия) или природни площи (извън строителните граници на населените места): 
1/ Документ за собственост или друг вид официален документ, от който да е видно, какъв статут има обектът – предназначение и/или начин на трайно ползване. 
2/ Когато в проект се предвиждат дейности върху терен, който не е собственост на кандидата, дори и да няма строително-монтажни работи  и/или доставка на материални активи, се представя документ, уреждащ основанието и правото на кандидата да изпълни планираните по проекта дейности и да осигури устойчивостта на резултатите. 
2/ План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). 
Представеният документ е сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“.
Yes
56.
Представен е документ за доказване на съответствие с критерий № 5, когато е приложимо:
- Проект по част „Енергийна ефективност” към инвестиционен проект, изготвен във фаза „Технически проект” или във фаза „Работен проект” съгласно ЗУТ; и/или
- Доклад от обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.). Представеният документ е сканиран оригинал или заверено копие във формат „pdf“.
No
57.
Представени са от кандидата допълнителни документи, които са сързани с проектното предложение и/или с доказване на заявените точки по критерии. Тези документи са: ...............................................................................................................
No
58.
Непредставените, но приложими документи могат да бъдат допълнително изискани от кандидата в процеса на оценка, без това да доведе до подобряване на качеството на проектното предложение.
Yes
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Установена Е допустимост на кандидата за предоставяне на финансова помощ съгласно изискванията на СВОМР за територията на МИГ – Разлог (т.11 от Условията за кандидатстване (Допустими кандидати) и съответствие с изискванията по раздел 11.1. Критерии за допустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване. Извършва се проверка на правния статут на кандидата, а  когато кандидат не е община Разлог и проверка на предмета на дейност в Регистъра на ЮЛНЦ и/или представените от кандидата документи за регистрация/правен статут. Данните се сравняват с условията и критериите за допустимост, описани в подраздел 11.1., като се проверява има ли съответствие между допустимия кандидат и вида на дейността/дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение. Извършва се проверка и по подраздел 12.2. относно недопустимостта, като критериите за допустимост и критериите за недопустимост се прилагат кумулативно.
Yes
2.
НЕ Е установена недопустимост съгласно описанието по раздел 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване. 
Извършва се проверка по подраздел 12.2. относно недопустимостта, като критериите за допустимост и критериите за недопустимост се прилагат кумулативно. 
Yes
3.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по мярка 7.5. от СВОМР за територията на МИГ – Разлог, съгласно описанието в раздел 13.1. Допустими дейности и раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите от Условията за кандидатстване. Не са установени недопустими дейности съгласно описанието по раздел 13.3. Недопустими дейности от Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Предвидено е дейностите по проекта да се изпълняват на територията на МИГ- Разлог, която съвпада с административно-териториалните граници на община Разлог. В случай на дейности за изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристически атракции (съгласно допустима дейност 4 по раздел  13.1. от Условията за кандидатстване) и на съоръжения за туристическа инфраструктура (съгласно допустима дейност 5 по раздел  13.1. от Условията за кандидатстване), обектите НЕ СА  в рамките на територията на строителните граници на град  Разлог. Извършва се проверка на представената декларация Приложение № 11 и на приложените документи за собственост или право на строеж или право на ползване. Ако е приложимо или необходимо се извършва посещение на място с попълване на протокол Приложение 2-б и/или се изискат допълнителни документи.
Yes
5.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно раздел 18  Минимален и максимален срок за изпълнение на проекта от Условията за  кандидатстване.
Yes
6.
Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР и крайният срок за изпълнението му е не по-късно от 30 юни 2023 г.
Yes
7.
Заявените по проекта разходи съответствет на условието за минимален размер на общо допустимите разходи за един проект – 9779 лева (левовата равностойност на 5 000 евро. Приложимият курс за 1 евро е 1,9558 лева).
Yes
8.
Максималният размер на общо допустимите разходи на проектното предложение  е до левовата равностойност на  200 000 евро или 391 160 лв.; Максималният размер само на безвъзмездната финансова помощ не надвишава  48 895 лева - левовата равностойност на 25 000 евро.   Прилага се курс за 1 евро 1, 9558  лева.
No
9.
Съгласно одобрената Стратегия за ВОМР на СНЦ „МИГ-Разлог”, интензитетът на помощта за мярка 7.5, е в размер на: 
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ е до 100% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта, но не повече от левовата равностойност на 25 000 евро.
Интензитетът на подпомагане е до 100% от допустимите разходи в зависимост от кандидата и проекта, като:
	Финансовата помощ е в размер 100 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи.
	Финансовата помощ е в размер 100 на сто от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията ще генерират нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта не надхвърля левовата равностойност на 50 000 евро. 
Интензитетът на финансовата помощ за проекти, които след извършване на инвестицията ще генерират нетни приходи се определя въз основа на анализ „разходи-ползи“. 
No
10.
Спазени са изискванията по отношение на включване/изключване на  данък добавена стойност /ДДС/ в бюджета на проекта, съгласно вида на кандидата и описанието  в подраздел 14.1. от Условията за кандидатстване.
No
11.
Във формуляра за кандидатстване са въведени приложимите за проекта индикатори и същите са количествено определени.
Yes
12.
За доказване на обоснованост и основателност на разходите, кандидатът е спазил всички изисквания, определени в раздел 14 от насоките за кандидатстване, вкл. изискванията съгласно подраздел 14.2., съобразно това дали Е или НЕ Е Възложител  по чл.5 и 6 от ЗОП.
Yes
13.
В проектното предложение са включени допустими разходи, съответстващи на описанието на допустимите разходи  по т.14 от Условията за кандидатстване, които са:
1)	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2)	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3)	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“.
No
14.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1)	за лихви по дългове;	
2)	за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3)	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4)	за обикновена подмяна и поддръжка;
5)	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6)	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7)	за режийни разходи;
8)	за застраховки;
9)	за закупуване на оборудване втора употреба;
10)	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11)	за принос в натура;
12)	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13)	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14)	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15)	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16)	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
17)	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
No
15.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189 и в раздел 14.3. Недопустими разходи от Условията за кандидатстване (посочени като недопустими в чл. 21 от Наредба №22 от 14 декември 2015 г. за прилагане на подмярка19.2. “Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ от ПРСР 2014-2020 г.)
No
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
В публичния модул в ИСУН, в регистъра на ПРСР и регистъра на МИГ за програмни периоди 2007-2013 и 2014-2020 липсват данни за двойно финансиране при извършване на съответните проверки. 
-  проверка в ИСУН за двата програмни периода http://umispublic.government.bg/srchExtSearch.aspx http://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Beneficiary; 
- проверка в регистър/регистри на МИГ-Разлог
https://www.mig-razlog.org/2019/wp-content/uploads/documents/RegistaR_2018.pdf
Yes
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ:
Criteria Leads to rejection
1.
„Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката. 
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление). В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане за проектното предложение по процедурата за мярка 7.5. от СВОМР на МИГ-Разлог се предоставя само в режим „непомощ“, съгласно „Указания на МЗХГ за приложимия режим на държавни/минимални помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него” и разддел 16 от Условията за кандидатстване, разработени от МИГ-Разлог.  
1. Кандидатът е представил декларация за липса на икономическо предназначение на предоставяните услуги/изпълняваните дейности/ (Приложение № 10), както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност.
Yes
2.
Финансовото подпомагане по проектното предложение НЯМА ДА представлява „помощ“  -  проверява се съответствието на дейностите с условията по раздел 16. от Условията за кандидатстване
Yes
VI. Group
VІ. ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ПРОЕКТИ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокол от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни, установени при посещението. (Протоколът, изготвен по образец Приложение № 2б от Документи за информация към Условията за кандидатстване, и направените снимки по време на посещението, се прилагат към оценителния лист в ИСУН).
Yes
VII. Group
VІІ. ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ РАЗХОДИ-ПОЛЗИ
Изготвеният Анализ „разходи - ползи“, служи за определяне на интензитета на финансовата помощ за проекта, както и дали дейностите по проекта допринасят за постигане на една или няколко от целите на подхода ВОМР и Стратегията. Извършват се следните проверки:
Criteria Leads to rejection
1.
Анализът разходи-ползи е изготвен и представен в двата изискуеми формата – текстови и електронни таблици, в съответствие с приложените образци – Приложение № 6 и Приложение № 7 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Анализът в текстови вариант (по образец Приложение № 6 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване) е изцяло и коректно попълнен, подписан и подпечатан от кандидата на всяка страница.
Yes
3.
Интензитетът на помощта /БФП/, заявен от кандидата е в съответствие с представения Анализ „Разходи – ползи“ /АРП/:
Проверката се извършва с попълване на Работния лист за оценка на АРП – Приложение 2а, който се подписва от оценителя и се прилага. 
No
4.
Реализацията на дейностите, описани в Анализ разходи-ползи (финансов анализ), ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на СВОМР.
Yes
5.
При установено несъответствие, което не е отстранено от кандидата в отговор на искане за отстраняване на нередовности, се предлага корекция в размера на заявения интензитет, която се описва в раздел VІІІ. Корекция в бюджета (когато е приложимо).
No
VIII. Group
VІІІ. КОРЕКЦИЯ В БЮДЖЕТА (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
При наличие на необосновани разходи или такива, които е необходимо да бъдат намалени, те се описват заедно с мотивите за това. На етап АСД се предлага, а на етап ТФО се извършва корекция в бюджета на проекта.
No
2.
Обобщена проверка за основателност на разходите - обобщават се резултатите от извършените проверки за  основателност на предложените разходи, които включват наличие на: 
а) недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други условия за допустимост в условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за минимални помощи;
е) наличие на неоснователност на разходите. 
Всички констатирани обстоятелства при проверката се описват в протокола от работата на оценителната комисия и се вземат предвид при извършване на корекции на разходите. 
No
3.
Описание на предложението на оценителя за редукция на разходите (когато е приложимо): 
...........................................................................................................................................
No
4.
Описание на предложението на оценителя за корекции в заявения от кандидата интензитет на помощта (когато е приложимо): 
....................................................................................
No
IX. Group
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. 
Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
Yes
X. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Представеният формуляр за кандидатстване и приложените към него документи отговарят на критериите за административно съответствие и допустимост и проектното предложение може да премине на етап ТФО.
Yes
2.
Допълнителен коментар:
.................................................................................
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021