Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата;
Yes
2.
Проектното предложение е подписано с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице;
Yes
3.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език;
Yes
4.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на МИГ „Панагюрище, Стрелча, Лесичово“;
Yes
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ;
Yes
6.
Проектното предложение е в съответствие с приложимите правила за държавните/минималните помощи
Yes
II. Group
Придружаващи общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции по образец във формат „xls“ или „xlsx“, подписан от кандидата – Приложение № 1 към Условията за кандидатстване;
Yes
2.
Формуляр за мониторинг по мярка 19.2 съгласно Наредба № 22/14.12.2015 г. във формат „pdf“ или „jpg“ – Приложение № 2 към Условията за кандидатстване;
Yes
3.
Декларация за съгласие за информираност за обработване на личните данни във формат „pdf“ или „jpg“ – Приложение № 3 към Условията за кандидатстване; Декларацията се представя  от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Yes
4.
Декларация за липса на основание за отстраняване съгласно Заповед № РД 09-359/ 27.04.2020 г. на РУО на ПРСР по образец във формат „pdf“ или „jpg“ - Приложение № 4 към Условията за кандидатстване; Декларацията се представя  от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Yes
5.
Декларация за свързаност по образец, съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019г. на РУО на ПРСР с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“ - Приложение № 5 към Условията за кандидатстване. Декларацията се попълва от собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лица с нестопанска цел
Yes
6.
Декларация за нередности в оригинал по образец във формат „pdf“ или „jpg“ - Приложение № 6 към Условията за кандидатстване; Декларацията се представя  от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата.
Yes
7.
Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“- важи за кандидати читалища и ЮЛНЦ - Приложение № 14 към Условията за кандидатстване.
No
8.
Нотариално заверено изрично пълномощно - приложимо в случай, че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати общини във формат „pdf“ или „jpg“;
No
9.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ във формат „pdf“ или „jpg“;
No
10.
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор - приложимо само за кандидати ЮЛНЦ и Читалища (не се изисква за кандидати общини) във формат „pdf“ или „jpg“;
No
11.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението (не се изисква за кандидати общини и в случай, че кандидатите са вписани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията) във формат „pdf“ или „jpg“;
No
12.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо само за кандидати – общини/ във формат „pdf“ или „jpg“;
No
13.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
14.
Справка за дълготрайните активи  - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период във формат „pdf“ или „jpg“ /не се представя от общини/ 


No
15.
Инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (приложимо само за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обекти) във формат „pdf“ или „jpg“;
No
16.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/ решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/ Министерство на околната среда и водите /Басейнова дирекция). (Когато е приложимо за проектното предложение). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
17.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията (важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата) , или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
18.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (приложимо, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. При голям брой документи или обем на файловете, документите могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
No
19.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. При голям брой документи или обем на файловете, документите могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
No
20.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представят се във формат „xls“ или „xlsx“ и сканирани във формат „pdf“;
No
21.
Разрешение за строеж (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
22.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
23.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (приложимо само в случай,че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
24.
Заверени количествено-стойностни сметки. Представят се във формат „xls“ или „xlsx“, както и сканирани във формат „pdf“.
Yes
25.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва - реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
26.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
27.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
28.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта. (За разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014г., съгласно чл.21, ал.2, т.14 на Наредба №22.) Представят се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
29.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по Закона за обществените поръчки процедура за изпълнение на дейностите по проекта, включително и договор с избрания изпълнител (важи, в случай че проектът включва разходи извършени преди подаване на заявлението за подпомагане от кандидат, който се явява възложител по Закона за обществените поръчки). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
30.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
31.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС /важи в случаите по т. 7 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“ – за активи, дейности и услуги, включени в списъка с референтни разходи/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „xls“ или „xlsx“;
No
32.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 12 /важи в случаите по т. 8 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“ – за разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „xls“ или „xlsx“; Кандидатите - възложители по ЗОП, събират офертите чрез прилагане на принципа на пазарни консултации, съгласно ЗОП.
No
33.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му /важи в случаите по т. 8 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“ – за разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
34.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора. /важи в случаите по т. 16 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
35.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg” /ако е приложимо/.
No
36.
Анализ разходи – ползи /финансов анализ/ за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията  по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” по образец съгласно Приложение № 7 към Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
37.
Анализ разходи – ползи  - по образец съгласно Приложение № 8 към Условията за кандидатстване. Представя се във формат „xls” или „xlsx“;
Yes
38.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж", Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020" и Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" (приложимо само в случаите на подадени проектни предложения). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
39.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране – Приложение № 10 от Условията за кандидатстване Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
40.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 11 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
41.
Декларация данни НСИ – Приложение № 13 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
III. Group
Придружаващи специфични документи за дейностите - строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
IV. Group
Придружаващи специфични документи за дейностите - изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение:
В случаите, когато проекта е за изграждане и/или обновяване на паркове и градини:
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта има статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта има статут на парк или градина се представя одобрен общи и подробни устройствен планове на урбанизираните територии и подробен устройствени планове за парковете и градините, в които са спазени правилата и нормативите съгласно глава седма от Наредба № 7 от 2003 г. за правилата и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
2.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
V. Group
Придружаващи специфични документи за дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
Criteria Leads to rejection
1.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
2.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
3.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
4.
Декларация за размера на получените минимални и държавни помощи съгласно Приложение № 9  към Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. /ако е приложимо/
No
VI. Group
Придружаващи специфични документи за дейности - реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
Criteria Leads to rejection
1.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
2.
Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
VII. Group
Придружаващи специфични документи за дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация за размера на получените минимални и държавни помощ съгласно Приложение № 9  към Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
VIII. Group
Придружаващи специфични документи за дейности по - реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:
Criteria Leads to rejection
1.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.	
No
2.
Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община или двустранно споразумение между съответната община и Министерство на земеделието, храните и горите, с което се дава съгласие да се извърши реконструкция и ремонт на образователната инфраструктура. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
3.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
IX. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Целите на проекта са в съответствие с целите на съответната процедура;
Yes
2.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в процедура BG06RDNP001 – 19.608 МИГ Панагюрище, Стрелча, Лесичово - Мярка 7.2 Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура”;
Yes
3.
Допустимите разходи за проекта съответстват на обявените в процедура BG06RDNP001 – 19.608 МИГ Панагюрище, Стрелча, Лесичово - Мярка 7.2 Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура”;
Yes
4.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на Формуляра за кандидатстване;
Yes
5.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
6.
По проекта липсват изкуствено създадени условия.
Yes
7.
Проектното предложение, включващо строително – монтажни работи, не предвижда извършване на дейности преди посещението на място от Комисията;
Yes
8.
Във Формуляра за кандидатстване са включени всички или тези от индикаторите за резултат и въздействие, съгласно Раздел 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретния проект;
Yes
9.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател за Допустима дейност 6 от Условията за кандидатстване, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата;
Yes
10.
Проектното предложение не е за дейности в населените места на територията на Община Панагюрище, включени в Инвестиционната програма по приоритетна ОС 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ на ОП „Региони в растеж“ /важи за територията на община Панагюрище/.
Yes
11.
Несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
Yes
12.
Неспазване на заложените в Условията за кандидатстване правила или ограничения по отношение на минимален и максимален размер на БФП;
Yes
X. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидат е:
1.1. Община от територията на МИГ – за всички допустими дейности;
1.2.Юридическо лице с нестопанска цел - за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот със седалище на територията на МИГ;
1.3. Читалище - за дейности свързани с културния живот със седалище на територията на МИГ;
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на МИГ „Панагюрище, Стрелча, Лесичово“;
Yes
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ;
Yes
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ и/или негов законен или упълномощен представител, отговаря на условията на определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021