Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
No
3.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата
Yes
4.
Текстът  на  проектното  предложение  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква информация  на  английски език
Yes
5.
Проектното предложение отнася ли се за обявената процедура за подбор на проекти
Yes
6.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура и приоритетите на СВОМР
Yes
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на  „МИГ– Лясковец-Стражица“
Yes
8.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца или 36 (тридесет и шест)  месеца, ако са предвидени СМР дейности
Yes
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта.
Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 10 000 лева. и по-нисък или равен на 150 000 лева
Yes
10.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС
Yes
11.
Налице е съответствие относно представената информацията за  индикаторите/показателите за изпълнение и резултат в проектното предложение.
Yes
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината - Приложение 1 към Документи за попълване
Yes
2.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2, подписан от представляващия кандидата/кмета на общината - Приложение №2  към Документи за попълване;
Yes
3.
Таблица за допустими инвестиции по подмярка 19.2, подписана и от представляващия кандидата/кмета на общината  - Приложение № 3 към Документи за попълване;
Yes
4.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни - Приложение № 4 към Документи за попълване;
Yes
5.
Декларация по чл.25 от Декларация по чл.25 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 5 за кандидати общини, 6 – за кандидати ЮЛНЦ и Читалища) и Декларация Приложение №6 към чл.24, ал.1, т.8  от Наредба №22/2015 г. (Приложение №7– от всички кандидати)
Yes
6.
Свидетелство за съдимост на представляващия/представляващите кандидата/кмета на общината, издадено не по-рано от 1 месец  преди датата на подаване на проектното предложение
Yes
7.
Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 и т. 8 от ДОПК и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им  
/неприложимо за кандидати общини/
No
8.
Декларация за нередности Приложение №8/Документи за попълване.
Yes
9.
Нотариално заверено изрично пълномощно или заповед на кмета за кандидат – община, за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 (ако е приложимо);
No
10.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ и Читалището за кандидатстване по реда на настоящата процедура, във формат „pdf“ или „jpg“ – (приложимо за кандидати – ЮЛНЦ и Читалища).
No
11.
Копие от учредителен акт или устав, във формат „pdf“ или „jpg“ (За кандидати – ЮЛНЦ и Читалища).
No
12.
Удостоверение за актуално правно състояние издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение, във формат „pdf“ или „jpg“, (За кандидати – ЮЛНЦ и Читалища, в случай, че същите не са регистрирани/пререгистрирани в  Регистър на юридическите лица с нестопанска цел към Агенция по вписванията.)
No
13.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите Условия  за кандидатстване- приложимо за кандидат община. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
14.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение/проектните предложения, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община-за кандидат Община, или друг документ-за кандидати Читалища и ЮЛНЦ – приложимо за всички кандидати. 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
15.
Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) с подпис/и, печат, във формат „pdf“ или „jpg“ (Приложение №9 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване) (за кандидати читалища и ЮЛНЦ).
No
16.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обект) Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
17.
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите.). 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
18.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията - важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост). 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
19.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
20.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение - в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
21.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата.
 Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. 
No
22.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.) 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
23.
Подписани технически спецификации за съоръженията и принадлежности/оборудването и/или обзавеждането/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта – представени във формат „pdf“ или „jpg“ и и „xls“ или „xlsx“.
No
24.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представят се във формат „pdf“ и „xls“ или „xlsx“.
No
25.
Влязло в сила Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
26.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ) Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
27.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
28.
Количествено - стойностни сметки – подписани от кандидата. Представят се във формат „pdf“ и „xls“ или  „xlsx“.
No
29.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти ново строителство). 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
30.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
31.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
32.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по подточка „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
33.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г., ведно с банкови извлечения. 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
34.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
35.
Най-малко три съпоставими независими оферти за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя или заместване на една или повече от офертите с извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи, съдържащо техническа спецификация на активите/услугите/строителя, цена в левове с посочен ДДС, запитване до конкретни лица за представените оферти (Приложение №10 към УК/Документи за попълване, писмена обосновка за мотивите, обусловили избора на кандидата, когато не е избрал най-ниската оферта (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП и ще провеждат процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160).
No
36.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – на наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП). 
Представят се във формат „pdf“ или „jpg”.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „pdf“ или „jpg” и „xls” или  „xlsx“.
No
37.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и офертите са събрани чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП и кандидатите не са избрали най-ниската ценова оферта). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
38.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
39.
Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията - по образец съгласно Приложение №11 към Условията за кандидатстване./Документи за попълване. 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
40.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) - Приложение 12 към Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg” и „xls“ или  „xlsx“.
No
41.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж", Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020" и Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014 – 2020 (само в случаите на подадени проектни предложения). 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
42.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране – Приложение 13 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Декларацията се от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.  
Yes
43.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност – Приложение 14 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване. 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Декларацията се от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.  
Yes
44.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ - Приложение 15 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Декларацията се от представляващия/управляващия кандидата/ кмета на общината.  
Yes
45.
Декларация по раздел 24 „Списък с общи документи“ от Условия за кандидатстване за неприложими към кандидата документи - Приложение 16 от Условията за кандидатстване/Документи за попълване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
No
46.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на административния договор.
Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
47.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
48.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
49.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга - подписана от кандидата/кмета на общината.
Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
50.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият;
Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
51.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност.
Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
52.
В случай, че в рамките на дейността „Инвестиции за ремонт/изграждане на спортна инфраструктура“ кандидатите извършват допустимите инвестиции в парк или образователна инфрастуктура:
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
53.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина (ако е приложимо)
No
54.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии от които да е видно, че имотът е статут на парк (ако е приложимо)
No
55.
Удостоверение за код на икономическа дейност (основна икономическа дейност и допълнителна икономическа дейност) от Националния статистически институт (приложимо, в случай, че кандидатът действа като „предприятие“ и извършва икономически дейности и има икономически интерес от инвестицията). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
56.
Декларация за минимална помощ 
- Приложение № 20 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване (ако е приложимо)
No
57.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.	
No
58.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
No
III. Group
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидат е Община Лясковец, Община Стражица, юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или читалище, регистрирано по Закона за народните читалища на територията на общините Лясковец или Стражица.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на „МИГ -  Лясковец-Стражица“;
Yes
3.
В случай, че кандидатът е ЮЛНЦ, същият кандидатства за допустими дейности свързани  със социална или спортна инфраструктура или дейности, свързани с културния живот
Yes
4.
В случай, че кандидатът е Читалище, същият кандидатства за допустими дейност, свързани с културния живот
Yes
5.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ;
Yes
6.
Кандидатът/представляващите кандидата не попадат в някоя от категориите, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014 – 2020 г. (Обн., ДВ, бр. 53 от 2016 г.)
Yes
7.
Кандидатът/и/или негов законен представител, отговаря на условията на определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ.
Yes
8.
Кандидатът отговаря на изискванията за предоставяне на минимални помощи, в съответствие с Регламент (ЕС) № 1407/2013
Yes
9.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност “Инвестиции за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински  улици, тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях“:
No
10.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност „ Инвестиции в благоустрояване и подобряване облика на населените места в общините Лясковец и Стражица“:
No
11.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност „Инвестиции за ремонт/изграждане на социална инфраструктура“:
No
12.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност  „Инвестиции за ремонт/изграждане на спортна инфраструктура“:
No
13.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност „Инвестиции за изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на културни центрове, театри, читалища, библиотеки, музеи, галерии, изложбени зали и други обекти, свързани с културния живот“
No
14.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност „Инвестиции за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура с местно значение“
No
15.
В проектното предложение не са включени недопустими дейности, съгласно Условията за кандидатстване
Yes
16.
Допустимите разходи за проекта съответстват на обявените в Процедура №BG06RDNP001-19.037 и в проекта не са включени недопустими разходи
Yes
17.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на Формуляра за кандидатстване.
Yes
18.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
19.
По проекта липсват изкуствено създадени условия*.


*Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Yes
20.
Финансовото подпомагане не представлява „минимална помощ“ по смисъл на чл.107, параграф 1 от ДФЕС.
Yes
21.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател за Допустима дейност „Инвестиции за изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на културни центрове, театри, читалища, библиотеки, музеи, галерии, изложбени зали и други обекти, свързани с културния живот“ от Условията за кандидатстване, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата (ако е приложимо);
No
22.
Проверка  на разходите, включени в проектното предложени на база представени оферти и други допустими
Yes
23.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021