Evaluation criterias

I. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Yes
3.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Yes
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
	
Таблица за допустими инвестиции (в електронен формат, по образец на ДФЗ, наличен на интернет сайта на ДФЗ (http://dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/merki-podpomagane), в раздел Подмярка 19.2 Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР) Таблицата за допустими инвестиции се подава във формат „xls”/„xlsx и във формат "pdf", съгласно указанията по т.23 от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Формуляр за мониторинг – представя се подписан от кандидата във формат „pdf“. (Приложение № 2 )
Yes
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно (в случай че проектното предложение не се подава лично от кандидата), подписано с КЕП на упълномощеното лице.
No
4.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни, подписана от представляващия кандидата. Представя се във формат „pdf”. (Приложение № 3).
Yes
5.
Декларация за липса на основания за отстраняване. Представя се подписана, във формат „pdf“. Декларациите се представят от представляващия/представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, същите се предоставят и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице декларациите се представят от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ. (Приложение № 4).
Yes
6.
Декларация за нередности. Представя се подписана във формат „pdf”. Декларацията се представя от представляващия/ите и управляващия кандидата. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се представя от всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай че членове са юридически лица – от техния представител в съответния управителен органи от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива. (Приложение № 5).
Yes
7.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от от ЗМСП придружена, когато е приложимо, със справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията, (по образец, утвърден от министъра на икономиката), подписана от представляващия кандидата, във формат „pdf“. Не се прилага от кандидати, които не попадат в категория МСП. (Приложение № 6).
Yes
8.
Декларация за двойно финансиране, подписана от представляващия кандидата. Представя се във формат „pdf“. (Приложение № 7).
Yes
9.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност, подписана от представляващия кандидата. Представя се във формат „pdf“. (Приложение 8).
Yes
10.
Декларация за свързаност. Представя се подписана във формат „pdf“. Декларацията се попълва от всеки собственик, представляващ по закон или пълномощие или управител на юридическо лице, всеки от съдружниците в търговско дружество, или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел. Декларацията не се представя от публичноправни организации по смисъла на § 2 т. 43 от Закона за обществените поръчки. (Приложение № 9).
Yes
11.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА подписана от представляващия кандидата. Представя се във формат „pdf“. (Приложение № 10).
Yes
12.
Свидетелство за съдимост, от представляващия/щите кандидата, издадено не по-рано от 6 месеца преди представянето му – на представляващия/представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ. Представя се сканирано във формат „pdf“.
Yes
13.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от Национална агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение – във формат „pdf“.
Yes
14.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище/постоянен адрес на кандидата, издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение – във формат „pdf“.
Yes
15.
Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда”, че за кандидата не са налице обстоятелствата по чл. 54, ал.1, т. 6 от ЗОП – във формат „pdf“.
Yes
16.
Бизнес планът се представя за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за трайни насаждения – за 10-годишен период с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана във формат „xls”/„xlsx – по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, наличен на интернет сайта на ДФЗ (http://dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/merki-podpomagane), в раздел Подмярка 19.2.“.
Yes
17.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на процедурата във формат „pdf“ – представя се само от кандидати – юридически лица.
Yes
18.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаването му от съответния орган. В случай че е представен само входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемия документ най-късно в срока за отстраняване на нередовности на етап „Оценка на административно съответствие и допустимост“).
Yes
19.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“. (Представя се в случаите, в които подпомаганата дейност се упражнява от кандидата към датата на подаване на проектното предложение. Не се представя ако е наличен публичен регистър, в който оценителната комисия може да извърши служебна проверка за съответствие с изискването).
No
20.
Удостоверение за постоянен адрес издадено от съответната общинска администрация. Представя се във формат „pdf”. Документът е изискуем само за кандидати земеделски производители – физически лица.
Yes
21.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството за текущата стопанска година към момента на подаване на проектното предложение, подписана от представляващия, във формат „pdf“. (Приложение № 12) Забележка: за текущата стопанска година се попълва и „Общ икономически размер на стопанството в СПО“ от Бизнес плана във формат „xls”/“xlsх”, в съответствие с инструкцията за попълване на Таблица за изчисляване на икономическия размер на земеделското стопанство, включена в Приложение № 12-А.
Yes
22.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството за предходната стопанска година подписана от представляващия, във формат „pdf“. (Приложение № 13), и попълнена Таблица за изчисляване на икономическия размер на земеделското стопанство на кандидата за предходната стопанска година (Приложение № 13-А) във формат „xls”/“xlsх” (декларацията се представя,само когато икономическият размер на стопанството за текущата стопанска година се доказва с намерения за засаждане/засяване на земеделски култури).
Yes
23.
Регистрационна карта, издадена по реда на Наредба №3 от 1999 г. и анкетни формуляри към нея - във формат „pdf“.
Yes
24.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37 в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем за текущата/ предходната стопанска година Документите по т. 24 се представят освен за доказване на СПО и в случай на кандидатстване за инвестиции в дейности, свързани с производство, съхранение и/или подготовка на растителни продукти за продажба и/или за нуждите на животновъдния обект, и за доказване на изискването по т. 13.2.2., буква „Б” т. 2. от Условията за кандидатстване.
Yes
25.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо)
Yes
26.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година или текущата финансова година (Приложение № 14), във формат „pdf“. (Попълва се от кандидати юридически лица, с изключение на тези, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване и са подали проект, с инвестиции, изцяло насочени във: сектор „Животновъдство”, „Плодове и зеленчуци” или „Етеричномаслени и медицински култури”). (когато е приложимо).
Yes
27.
	
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност (само в случай че кандидатът се занимава с отглеждане на животни). Представя се във формат „pdf“(когато е приложимо).
Yes
28.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година или за последния приключен отчетен период (за новорегистрирани предприятия) – по образеца, който е част от ГОД към НСИ (важи само за кандидати юридически лица и в случай че не са публикувани в търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията. Представя се във формат „pdf“ (когато е приложимо).
Yes
29.
Отчет за приходи и разходи (важи за кандидати юридически лица и еднолични търговци) В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, КППП ще извърши служебна проверка на отчета за приходи и разходи чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ. В този случай кандидатът не представя Отчет за приходи и разходи за приключена предходна финансова година. В случай, че кандидатът няма приключена предходна финансова година кандидатът представя отчет за приходи и разходи за последния приключен междинен период.
Yes
30.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (в случай че в проектното предложение са включени разходи, които представляват ДМА). Представя се във формат „pdf“.
Yes
31.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (важи за кандидати юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат „pdf“.  В случай, че кандидатът има приключена предходна финансова година, КППП ще извърши служебна проверка на справката за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година чрез информационната система „Мониторстат“ на НСИ. В този случай кандидатът не представя Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година. В случай, че кандидатът няма приключена предходна финансова година кандидатът представя Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за последния отчетен период.
Yes
32.
Една независима оферта 
Кандидатът представя една независима оферта от производител/доставчик, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС в случай, че разходът за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списъка с референтни разходи, и/или извлечение от каталог на производител/доставчик и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика. В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в ТРРЮЛНЦ.  Всички представени оферти следва да са актуални към датата на подаване на проектното предложение!
Yes
33.
Най-малко три съпоставими независими оферти 
Кандидатът представя най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС в случай, че разходът, за който се кандидатства не е включен в списъка с референтни разходи на ДФ „Земеделие“, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение към Условията за кандидатстване. В запитванията за оферти кандидатите не следва да включват условия, които необосновано препятстват участието на лица в процедурата, както и информация, насочваща към конкретен модел, източник, процес, търговска марка, патент или друго подобно, което би довело до облагодетелстването или елиминирането на определени лица или продукти! В случаите, когато оферентите са местни лица, трябва да са вписани в ТРРЮЛНЦ. Всички представени оферти следва да са актуални към датата на подаване на проектното предложение!
Yes
34.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а в случай че избраната оферта не е с най- ниска цена с включена обосновка на мотивите за избор на офертата. Представя се във формат „pdf“. (Представя се в случай, че разходите не са включени в списъка с референтни цени и не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ - кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. след одобрение на проекта, както и когато не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП).
Yes
35.
Предварителни или окончателни договори за /услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, количество и начин на доставка и срок за изпълнение. Представят се във формат „pdf”. (Представят се в случай че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и кандидатът няма да провежда публична покана по правилата на ПМС № 160/01.07.2016 г. след одобрение на проекта, както и когато не е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП).
Yes
36.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf.
Yes
37.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта (важи в случай, че проектът включва разходи, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). Представя се във формат „pdf“ .
Yes
38.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения за извършени разходи преди подаване на проектното предложение (важи в случаите на разходи, свързани с проекта, в т.ч. за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. и преди подаване на проектното предложение) Представят се във формат „pdf“.
Yes
39.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектно предложение – когато имотът върху, който ще се изпълнява проектът не е собственост на кандидата и са изпълнени условията. Документът за ползване трябва да е вписан в служба по вписванията към Агенцията по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на МЗХГ. Договорите за наем и/или аренда следва да са с нотариална заверка на подписите. Представя се във формат „pdf“.
Yes
40.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството (Приложение № 16), придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години (Представя се във формат „pdf“) и Таблица – калкулатор за оценка на капацитета на земеделската техника (налична и планирана за закупуване по проекта) – Приложение № 16-А. Представя се във формат „xls“ или „xlsx“.  Приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата
Yes
41.
Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения (важи в случай, че проектът включва разходи за създаване и отглеждане на трайни насаждения) Документът следва да е изготвен и заверен от правоспособно лице. Кандидатът следва да приложи и документ, удостоверяващ, че агроплана и/или технологичната карта са изготвени от правоспособно лице.
Yes
42.
Удостоверение съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър (важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни майки). Представя се във формат „pdf“ .
Yes
43.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат „pdf“.
Yes
44.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване. Представят се във формат „pdf“.
Yes
45.
Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието. Представя се във формат „pdf“.
Yes
46.
Документ за завършено средно или висше образование в областта на селското стопанство или ветеринарната медицина, или икономическо образование със земеделска насоченост, или удостоверение за завършен курс в областта на селското стопанство или за завършено обучение по част от професия или получена степен на професионална квалификация по професии и специалности (ако са налични към момента на кандидатстването). Важи в случай че кандидатът заявява по-висок интензитет на помощта в размер на 10% за проекти представени от млади земеделски стопани).
No
47.
Копие от договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 от ЗПООПЗПЕС, заедно с копие от писмено доказателство по чл. 29 от Регламент (EО) № 834/2007 за биологична продукция издаден от контролиращо лице, (сертификат, или друг документ), издаден от контролиращо лице, удостоверяващ че дейностите и видовете продукти, с които е обосновано ползването на инвестициите по проекта, свързани с биологично производство, са в процес на преход към биологични или са сертифицирани като биологични (Важи в случай че кандидатът заявява по-висок интензитет на помощта в размер на 10% за проекти с инвестиции в стопанства изпълняващи ангажименти по мярка „Биологично земеделие” или сходни ангажименти по мярка 214 „Агроекологични плащания“, направление „Биологично земеделие“ от ПРСР 2007 – 2013 г. или точки по критерий 4 „Проектът е за биологично производство“). Представя се във формат „pdf“.
No
48.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно Наредба № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. (Важи в случай че кандидатът заявява точки по критерий 5 „Проектът включва инвестиции за повишаване на енергийната ефективност в стопанството: над 30% от предвидените инвестиции.
No
49.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или доказателство за внедряване на иновации - за инвестиции изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013 (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“. Удостоверението следва да е издадено в рамките на две години преди датата на подаване на проектното предложение./(Важи в случай че кандидатът заявява точки по критерий 6. „Проектът включва иновации в стопанството: мин. 50% от дейностите в проекта.“
No
50.
Документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации, използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/. Представя се във формат „pdf“./ Важи в случай че кандидатът заявява точки по критерий 7 .Проектът включва технологии водещи до намаляване на емисиите съгласно Регламент за прилагане на директива 2009/125/ЕС - мин. 50% от дейностите.“
No
51.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година. Представя се във формат „pdf“. 
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от годишния отчет за дейността на нефинансовите предприятия, съставящи баланс), заверен от кандидата и НСИ или Справка 2.“Заети лица“ за предходната спрямо кандидатстването календарна година (част от Отчета за приходи и разходи на нефинансовите предприятия, несъставящи баланс) или Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение за новорегистрирани предприятия. Важи в случай, че кандидатът заявява точки по критерии 8 „Кандидатът осигурява допълнителна заетост, вкл. и за жени и уязвими групи.“
No
52.
Копия на договори Програмата за развитие на селските райони, както и доказателство, че проекта е реализиран и проекта е отчетен /Копие на заявка за окончателно плащане или Квитанция за прием на заявка за окончателно плащане по проекта/ и други с които ще бъде доказан заявеният критерии (представя се за доказване на съответствие с критерий за подбор № 9, подкритерий 1 „Кандидатът има предходен опит по ПРСР.“).
No
53.
Документ за завършено средно или висше образование в областта на селското стопанство или ветеринарната медицина, или икономическо образование със земеделска насоченост, или удостоверение за завършен курс в областта на селското стопанство или за завършено обучение по част от професия или получена степен на професионална квалификация по професии и специалности (представя се за доказване на съответствие с критерий за подбор № 10, „Капацитет на бенефициента:образование или завършен курс на бенефициента.“)
- Копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност или 
- Копие на удостоверението за професионално образование (средно-специално или друг вид образование) или 
- Копие на удостоверение за завършено обучение с минимум 30 часа при висше училище, професионална гимназия или лицензиран център за професионално обучение. (когато е приложимо)
No
54.
Документи, доказващи наличие на осигурено финансиране за проекта (представя се за доказване на съответствие с критерий за подбор № 11, / Наличие на осигурено авансово финансиране за проекта.
No
III. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е някое от изброените лица:  
 - Кандидатите за подпомагане следва да са регистрирани земеделски производители в съответствие  със Закона за подпомагане на земеделските производители;
- Минималния стандартен производствен обем на стопанството на кандидата следва да бъде не по - малко от 8000 евро;
- Кандидатите, юридически лица следва да докажат приход от земеделска дейност и/или приход от услуги директно свързани със земеделска дейност и/или преработка на земеделска продукция и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ;
- Земеделски производители за инвестиции в техните стопанства, пряко свързани с една или няколко от дейностите по производство и съхранение само на собствени земеделски продукти, както и подготовка на продукцията за продажба;
- Признати групи или организации на производители за инвестиции, които са от полза на цялата група или организация на производители и са свързани с основната земеделска дейности по производство и/или съхранение на земеделски продукти, произведени от техните членове, както и с подготовка на продукцията за продажба;
- Кандидатът/получателят на финансова помощ трябва да има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление  и да   осъществява дейностите по проекта на територията на общините Лясковец и Стражица.
Yes
2.
Кандидатът има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ „Лясковец-Стражица“ и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ“Лясковец-Стражица“.
Yes
3.
Допустими дейности в рамките на земеделското стопанство са:
1. закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително за опазване компонентите на околната среда, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности на стопанството и подобряване на енергийната ефективност, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция;
2. създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, други бързорастящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на биоенергия;
3. достигане съответствие с нововъведените стандарти на Европейския съюз;
4. закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг;
5. достигане на съответствие със съществуващи стандарти на ЕС - за млади земеделски стопани, получаващи финансова помощ по подмярка 6;
6. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани земеделски транспортни средства, като например: камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици;
7. достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация;
8. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
9. за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
10. предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение.
Финансова помощ се отпуска само в случай, че продуктът е памук или продуктите са в обхвата на приложение № I по член 38 от Договора за функциониране на Европейския съюз.
Yes
4.
Проектното предложение включва поне един от категорията разходи, допустими за финансиране съгласно раздел 14 от Условията за кандидатстване:
1. разходи за закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително за опазване компонентите на околната среда, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности на стопанството и подобряване на енергийната ефективност, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция;
2. разходи за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, други бързорастящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на биоенергия;
3. достигане съответствие с нововъведените стандарти на Европейския съюз ЕС (Преходен период за въвеждане на стандарти за качеството на сурово мляко)  .
За този тип инвестиции подпомагането може да бъде предоставено в рамките на 12 месеца от датата, на която изискванията стават задължителни за земеделските стопанства;;
4. разходи за закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг;
5. разходи за достигане на съответствие със съществуващи стандарти на ЕС - за млади земеделски стопани, получаващи финансова помощ по подмярка 6;
6. разходи за закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани земеделски транспортни средства, като например: камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици;
7. разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация;
8. разходи за закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
9. разходи за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
10. разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите инвестиции по проекта.
Yes
5.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи: 
а) за лихви по дългове;	
б) за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция; 
в) за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия; 
г) за обикновена подмяна и поддръжка; 
д) за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор; 
е) за лизинг; 
ж) за режийни разходи; 
з) за застраховки; 
и) за закупуване на оборудване втора употреба; 
й) извършени преди 1 януари 2014 г.; 
к) за принос в натура; 
л) за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане; 
м) за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда; 
н) извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.; 
о) надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи.
Yes
6.
В случай че проектът е представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г., същият е пряко свързан с основната земеделска дейност на членовете и основна за групата/организацията.
Yes
7.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Yes
8.
В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, кандидатът е представил разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията.
Yes
9.
Приложеният технологичен проект е придружен със схема и описание на технологичния процес и заверен от правоспособно лице.
Yes
10.
За проекти, включващи инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, кандидатът представя Одобрен технически/ технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице и са изпълнени условията за допустимост на дейностите.
Yes
11.
Кандидатът няма изискуеми и ликвидни задължения към Държавен фонд "Земеделие".
Yes
12.
Кандидатът няма изискуеми публични задължения към държавата.
Yes
13.
Кандидатът не е в открито производство за обявяване в несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност.
Yes
14.
Кандидатът не е в производство по ликвидация (Изискването не се прилага за кандидати еднолични търговци.)
Yes
15.
Минималният размер на общите допустими разходи е не по-малък и не по-голям от определения в т.9 от Условията за кандидатстване.
Yes
16.
Кандидатите не попадат в хипотезата на независими предприятия по смисъла на чл. 4, ал. 2 от Закона за малките и средните предприятия, за които се установява, че са учредени или преобразувани след 1 януари 2014 г. с цел получаване на предимство в противоречие с целта на подмярката по ПРСР 2014 – 2020 г., включително с цел получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените максимални размери в Условията за кандидатстване.
Yes
17.
В проекта на кандидата не са предвидени разходи за закупуването на земя и сгради.
Yes
18.
Проектното предложение не предвижда разходи, които са самостоятелен проект:  -за събарянето на стари сгради и производствени съоръжения; -за инвестициите в нематериални активи.
Yes
19.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „брой работни места, разкрити в стопанството“ и той е количествено определен.
Yes
20.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение №7 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/ и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/.
No
21.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 7 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/ чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта.
No
22.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
Yes
23.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.
Yes
24.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: 
а) едното участва в управлението на дружеството на другото; 
б) съдружници; 
в) съвместно контролират пряко трето лице; 
г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; 
д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице; 
е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо; 
ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
Yes
25.
Оферентите на посадъчен материал имат издадено разрешително за производство и заготовка на посевен и посадъчен материал и/или удостоверение за регистрация като търговец на посевен и посадъчен материал в случаите, предвидени в Закона за посевния и посадъчния материал, и то е приложено към офертата.
Yes
26.
Оферентите за създаване на трайни насаждения за дървесни видове за производство на биоенергия са вписани в публичните регистри съгласно чл. 235 и 241 от Закона за горите.
Yes
27.
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативните оферти е извършил сравняване на предложенията и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
Yes
28.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: 
а) най-ниска предложена цена, 
б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, 
в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката.
Yes
29.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, е приложено пояснение в този смисъл, а към представените оферти е приложена декларация от оферентите, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
Yes
IV. Group
РЕЗУЛТАТ ОТ ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни са за изпълнението на проекта, и са обосновани.
Yes
2.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Yes
4.
Не е установено дублиране на разходи.
Yes
V. Group
	
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност.
Yes
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Yes
VII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане по мярката няма да представлява „държавна помощ“ по смисъла на чл. 107, параграф 1 от ДФЕС.
Yes
VIII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 9а към Условията за каниддатстване – документи за попълване.  Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие.  Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД. Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения.
Yes
IX. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №7 и 7а като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 9б към Условията за кандидатстване, документи за информация. Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното:  
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0) 
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6% (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %). 
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1). 
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана.  
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са 
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта. 
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло. Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 9б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Yes
X. Group
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
Yes
XI. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021