Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът  за кандидатстване е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
2.
Проектното предложение е изготвено във Формуляра за кандидатстване по настоящата процедура като са  попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е подписан с КЕП от законния представител на кандидата.
Yes
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат „pdf“ или  „jpg“.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Когато кандидат е община Айтос  е прикачена във формат Заповед на Кмета на общината. От текста на заповедта става ясно, че   съответния служител ще подаде от негово име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
5.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
6.
Представена е Таблица за допустими инвестиции  и дейности в електронен формат „xls“ или “xlsx” по образец – Приложение  № 1 и подписана и подпечатана от кандидата, сканирана във формат„pdf“ или „jpg“.
Yes
7.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 - Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата
Yes
8.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат община Айтос – заповед на кмета
No
9.
Представен е Учредителен акт или Устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел .
Документът е сканиран оригинал
No
10.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата ( за  кандидат община Айтос – изисква  се за кмета) , издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето – представя се сканиран оригинал;
Yes
11.
Представено е Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложени Удостоверение се представя за кандидата и представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата. Документът е сканиран оригинал.
Yes
12.
Представено е Удостоверение от община Айтос за наличие или липса на публични задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Удостоверение се представя за кандидата и представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата; за кандидат община Айтос се представя удостоверение  от кмета. Документът е сканиран оригинал.
Yes
13.
Представено е Удостоверение от Изпълнителна агенция  „Главна инспекция по труда” за  наличие или липса на  установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. Документът е сканиран оригинал.
Yes
14.
Представена е декларация за липса на основания за отстраняване  (Приложение № 3) от Документите за попълване. Декларацията е датирана, подписана и подпечатана. Документът е сканиран оригинал.



Yes
15.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (за кандидат-Община Айтос декларация се представя от кмета ); 
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана. Документът е  сканиран оригинал.




Yes
16.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Документът е сканиран оригинал.





Yes
17.
Представени  са лицензии, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; Документите са сканирани оригинали. (когато е приложимо).





No
18.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Документът е сканиран  оригинал”. (когато е приложимо).



No
19.
Представен е Анализ разходи-ползи (финансов анализ) по Подмярка 19.2 „Прилагане на 
операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” съгласно образец, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  – Приложение № 5а и 5б от Документи за попълване в изискуемите формати, съгласно Раздел 24.1 от Условия за кандидатстване.







Yes
20.
Представено е решение на компетентния орган: решение на общинския съвет – за кандидат община Айтос , и решение на компетентния орган на юридическото лице с нестопанска цел, за кандидатстване  към Стратегията за ВОМР по настоящата процедура.
Документът е сканиран оригинал.






Yes
21.
Представено е Решение на Общински съвет-Айтос (в случаите на проекти с  кандидат община Айтос), или  решение на компетентния орган на юридическото лице с нестопанска цел (в случаите на проекти  ЮЛНЦ)  , че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие за периода 2014-2020 
В решението  изрично следва да е посочено спрямо  кои приоритети, цели, специфични цели и/или други елементи от стратегическата рамка на документа е съответствието на дейностите, включени в проектното предложение
Документът е сканиран оригинал.









Yes
22.
Представено е Решение на Общински съвет-Айтос (в случаите на проекти с  кандидат община Айтос), или  решение на компетентния орган на юридическото лице с нестопанска цел (в случаите на проекти  ЮЛНЦ), че дейностите по проекта са в съответствие с  Програмата за развитие на туризма на  община Айтос.  В решението изрично е посочено  спрямо които цели на програмата  е съответствието на дейностите на  проектното предложение.
Документът е сканиран оригинал.


Yes
23.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към Стратегията за ВОМР по настоящата процедура с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Документът е подписан и подпечатан от кандидата и е сканиран оригинал.





No
24.
Представена е справка за дълготрайни активи- приложение към счетоводния баланс за предходната  финансова година и/или за последния отчетен период.
 Документът е подписан и подпечатан от кандидата и е сканиран оригинал.





No
25.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения., 
Документите са   сканирани оригинали.



No
26.
Представена е пълната документация от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по точка 4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи”, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП).
Документите са   сканиран оригинал.




No
27.
Представени са изискуемите  по вид и съдържание съгласно точка 5  от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи. 
Документите са   сканирани  оригинали.







No
28.
Представено е решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му или решение за определяне на стойността на разхода (в случаите на  кандидати-възложители по ЗОП или при избор на доставчик/изпълнител по реда на ПМС 160 от 2016г).
Документът  е   сканиран оригинал.







No
29.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС. Представени се сканирани оригинали.. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите са приложени и количествено-стойностни сметки, представени  сканирани във формат „pdf“ или „jpg”  и  във формат „xls” или “xlsx . Представят се когато кандидатът не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ.


No
30.
Представена е Декларация от  представляващия кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 – 2020“ и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ (само в случаите на подадени проектни предложения). 
Представен е сканиран оригинал на  датирана, подписана и подпечатана декларация.






No
31.
Представена е декларация, подписана от кандидата за наличие или липса на двойно финансиране по проекта – съгласно Приложение № 6
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е   сканиран оригинал.







Yes
32.
Представена е декларация  от  представляващия кандидата за липса на изкуствено създадени условия – съгласно Приложение № 7.
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и  е сканиран оригинал.









Yes
33.
Представен е Формуляр за мониторинг – по образец съгласно Приложение № 8, в изискуемите формати, съгласно Раздел 24.1 от Условията за кандидатстване.












Yes
34.
Представена е Декларация за съгласие за предоставяне на данни на НСИ- съгласно Приложение № 9.
Декларацията е датирана, подписана  и подпечатана от законния представител/и на кандидата и е  сканиран оригинал.











No
35.
Представен е Годишен отчет за дейността (по образец на НСИ и заверен от НСИ )  и ГДД по чл.92 от ЗКПО за последната приключена финансова година (заверена от НАП), предхождаща годината на кандидатстване. Документите  са  сканирани оригинали (ако е приложимо  за кандидат ЮЛНЦ– съгласно условията на раздел 16 от УК)











No
36.
Представено е Удостоверение за актуално състояние, удостоверение, че кандидатът не е в процедура по ликвидация  и  удостоверение, че кандидатът не обявен в несъстоятелност, издадени ок компетентния съд не по-късно от един месец преди датата на кандидатстване – за кандидати ЮЛНЦ, регистрирани по Закона за ЮЛНЦ, които към момента на кандидатстване не са регистрирани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ.




No
37.
Представена е Декларация по образец съгласно т. 1, буква ”б”  от Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020-Приложение № 13 от документи за попълване, датирана, подписана и подпечатана. Документът е сканиран оригинал.









Yes
38.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) – в случаите, когато се изпълняват СМР, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ  или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж или съгласно Закона за устройство на територията и/или проектът включва само разходи за закупуване на и/или инсталиране  на оборудване и/или съоръжения. 
Документът  е   сканиран оригинал.












Yes
39.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
Документът  е   сканиран  оригинал.



Yes
40.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. (когато е приложимо)
Документът  е   сканиран оригинал.








Yes
41.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - (когато е приложимо), в изискуемите формати, съгласно Раздел 24.1 от Условията за кандидатстване.






Yes
42.
Представена е Количествено-стойностна сметка (КСС)
 КСС е представена в оригинал, подписана и подпечатана във формат „pdf“ или„jpg”, както и във формат „xls” или “xlsx” - съгласно Приложение № 12








Yes
43.
Представено е съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности).
Документът  е   сканиран оригинал.






Yes
44.
Представено е удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност (когато е приложимо)
Документът  е   сканиран  оригинал.












Yes
45.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
Документът  е   сканиран оригинал.












Yes
46.
Представено е становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията  (ако е приложимо с оглед доказване на съответния критерий от ТФО) 
Представен е сканиран оригинал.







No
47.
Представена е Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година - по образец, Приложение №14 от документ за  попълване  в оригинал, датирана, подписана  подпечатана. инвестицията  (ако е приложимо с оглед доказване на съответния критерий от ТФО)






















No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение допринася за постигане на поне една от целите, посочени в таблица Б и таблица Б1А на Анализа на разходите и ползите (Приложение 5а и Приложение 5б).
Yes
2.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа  на база конкретно описани във раздел ІІІ Финансов план  на Анализа на разходите и ползите  обекти и източници за финансиране на проекта (точка1)
Yes
3.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Yes
4.
Проектът е в съответствие с  следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1.	Равенство между половете и липса на дискриминация, 
2.	Устойчиво развитие (защита на околната среда), 
3.	Насърчаване на заетостта и конкурентоспособността,
4.	Съответствие с програмите на ЕСИФ.
Кандидатът е предоставил информация във Формуляр за кандидатстване, т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“
Yes
5.
Кандидатът е:
1.	Община Айтос
2.	 Юридическо лице с нестопанска цел , регистрирано по ЗЮЛНЦ
Проверка за регистрацията на ЮЛНЦ се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията.
Yes
6.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица на територията на действие на МИГ-Айтос
Проверка за седалището и адреса на управление на ЮЛНЦ се прави в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ (ТРРЮЛНЦ), а в случай, че кандидатът не е регистриран в Регистър Булстат, към Агенция по вписванията.
Yes
7.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ-Айтос.
(Обстоятелството следва да е посочено във Формуляра за кандидатстване)
Yes
8.
Кандидатът/ получателят на финансова помощ не действа като „предприятие” по смисъла на чл. 107 от ДФЕС
Констатацията се прави на основание представения Анализ „Разходи-Ползи”, както и Годишен отчет за дейността на кандидата ( когато е приложимо)
Yes
9.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.2  Критерии за недопустимост на кандидатите от условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение № 3, декларация - Приложение № 13 свидетелство за съдимост и удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК, Удостоверения от общините Айтос. Извършват се и проверки в публично достъпни регистри и масиви информация.  В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията на чл.12, ал. 3 и 10 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г. и декларираните обстоятелства в Декларацията, утвърдена като приложение по т. 1, буква ”б”  от Заповед  №РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО Приложение № 13, проектът се отхвърля.
Yes
10.
Дейностите по проекта са с неикономически характер и не генерират нетни приходи.
Констатацията се прави на основание представения Анализ „Разходи-Ползи”
Yes
11.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца за проекти, включващи СМР и 24 месеца за проекти само за оборудване и обзавеждане.  Крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване
Yes
12.
Минималният размер на допустимите разходи и на БФП за проектното предложение е не по -малък от 10 000 лева.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване
Yes
13.
Максималният  размер на допустимите разходи  и на БФП на проектното предложение е до  200 000 лева;
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване
Yes
14.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ –Айтос  и Условията за кандидатстване.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване
Yes
15.
Във формуляра за кандидатстване са  въведени приложимите  индикатори и те са количествено определени.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него.
Yes
16.
Проектът включва поне една от следните дейности: 
1.	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на туристически информационни центрове;
2.	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на посетителските центрове за представяне и експониране на местното природно и културно наследство;
3.	Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на центровете за изкуство и занаяти с туристическа цел;
4.	Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристически атракции, които са свързани с местното природно, културно и/или историческо наследство и предоставящи услуги с познавателна или образователна цел;
5.	Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристическа инфраструктура (информационни табели и пътепоказатели за туристическите места и маршрути, съоръжения за безопасност, велоалеи и туристически пътеки).
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него
Yes
17.
Дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на актуалния към момента на кандидатстване документ на  Общински план за развитие на  община Айтос за периода 2014-2020 
 Представено е решение на  Общински съвет Айтос (за кандидат –община Айтос) или решение на компетентния орган на ЮЛНЦ, в което е  посочено  точно с  кои, цели, приоритети, мерки от ОПР кореспондира представеното проектно предложение.
Yes
18.
Дейностите, включени в проектите,  са в съответствие  с актуалната към момента на кандидатстване Програма за развитие на туризма на  община Айтос
Представено е решение на  Общински съвет Айтос ( за кандидат- община Айтос) или решение на компетентния орган на ЮЛНЦ. В решението на Общинския съвет или решението на компетентния орган ( в зависимост от кандидата)  изрично следва да бъде посочено  спрямо които цели на програмата  е съответствието на дейностите на  проектното предложение.
Yes
19.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Yes
20.
Дейностите, включени в проектното предложение, отговарят на общите изисквания съгласно Условията за кандидатстване, раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите
Представени са съответните документи и/или становища от компетентните органи.
Yes
21.
В представения проект:
Интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост; 
Интервенциите са върху обекти, свързани с туризъм, които са общинска собственост, туристически центрове и др.;
Туристическата инфраструктура е за услуги със свободен обществен достъп и с неикономически характер;
Дейностите в тези обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество;
Интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от общината от територията на МИГ.
Изискването се проверява във Формуляра за кандидатстване, Анализа „Разходи-ползи” и съотносимите приложени документи
Yes
22.
Кандидатът - юридическо лице с нестопанска цел кандидатства само за нестопански дейности.
Изискването се проверява в представения, Анализа „Разходи-ползи”.
Yes
23.
За проектното предложение не са валидни следните обстоятелства:
1. има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение / плана / програмата / проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон; 
3. по които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени;
4. след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
5. не съдържат анализ за социално-икономическите ползи (анализ разходи-ползи) за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията съгласно Приложение № 5а и 5б;
6.  включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.
Yes
24.
Проектното предложение не включва някоя от следните дейности: 
1. дейности, допустими за подпомагане по подмярка 4.1. „Инвестиции в земеделски стопанства“; подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“; подмярка 4.1.2. „Инвестиции в земеделските стопанства по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.2.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“; подмярка 4.4. „Непроизводствени инвестиции“; подмярка 4.4.2. „Непроизводствени инвестиции по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 4 „Инвестиции в материални активи“; подмярка 6.3. „Стартова помощ за развитието на малки стопанства“ подмярка 6.1. „Помощ при стартиране за млади земеделски стопани“; подмярка 6.2. „Помощ при стартиране за неселскостопански дейности в селските райони“; подмярка 6.4.1. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“; подмярка 6.4.2. „Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности по Тематичната подпрограма за развитие на малки стопанства“ от мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“; подмярка 7.2. „Инвестиции  в създаването,подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“; подмярка 7.6. „Проучвания и инвестиции, свързани с поддържане, възстановяване и подобряване на културното и природно наследство на селата“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ или по мярка 16 „Сътрудничество“ по Програма за развитие на селските райони 2014 – 2020 г.;
2. дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма „Региони в растеж“;
3. инвестиции в държавна или общинска инфраструктура за здравеопазване;
4. дейности които включват обекти с предоставен от министъра на културата статут на недвижима културна ценност с категория „национално значение“ или „световно значение“; 
5. дейности за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура от регионално и национално значение и по-конкретно спортни училища, училища по изкуство и култура и висши училища и професионални гимназии допустими за подпомагане по приоритетна Ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ от Оперативна програма „Региони в растеж“ по процедура BG16RFOP001-3.02 за професионални училища в Република България;
Yes
25.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
26.
В публично достъпната информация в ИСУН, ИСУН 2020 и ДФЗ и др. програми  липсват данни за двойно финансиране.
Yes
27.
Не е установено наличие на изкуствено създадени условия.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение  и представена декларация от кандидата. 
В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1 т.5  от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.- "Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Yes
28.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“, съгласно Указанията на МЗХГ за приложимия режим на държавни помощи по мерки, финансирани от Програмата за развитие на селските райони  2014 - 2020 г. в стратегиите за Водено от общностите местно развитие и условия, произтичащи от него  
 Констатацията се прави  на основа на информацията в проектното предложение и приложените документи и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство 
Yes
29.
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение № 5  към настоящия документ), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. Установено е, че не са осъществени/започнали дейностите по проекта
Yes
30.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
 Проверката се прави на база Бюджета на проекта във Формуляра за кандидатстване и ТДИД
Yes
31.
Проектното предложение включва следните разходи, задължително поне един от разходите „а”,”б” и „г”:
а) Изграждането, включително отпускането на лизинг, или подобренията на недвижимо имущество;
б) Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
в) Общи разходи, свързани с изброените по-горе, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост;
г) Следните нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки. 
Проверката се прави на база Бюджета на проекта във Формуляра за кандидатстване и ТДИД
Yes
32.
Разходите по т. 4 (общи разходи) , включени в  проектното предложение са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо)
Констатацията се прави  на основа на информацията в проектното предложение и приложените документи и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство.
No
33.
В случай на разходи по т. 4 от  раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, извършени преди датата на подаване на проектното предложение, кандидатът - в случай, че е възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП, са представи всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка. (когато е приложимо)
Констатацията се прави  на основа на информацията в проектното предложение и приложените документи и съгласно условията за кандидатстване и приложимото законодателство.
No
34.
В случай на заявено междинно плащане то е само едно за периода на изпълнение на проекта.
Констатацията се прави  на основа на информацията в проектното предложение - ТДИД
No
35.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за обикновена подмяна и поддръжка;
4.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6.	за режийни разходи;
7.	за застраховки;
8.	за закупуване на оборудване втора употреба;
9.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
10.	за принос в натура;
11.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15.	надвишаващи определените референтни разходи (ако е приложимо);
16. определени в мярка 7.5 от ПРСР 2014-2020, извън посочените по-горе
No
36.
Проектното предложение не включва и следните разходи: 
1.	Закупуване или наем на земя и сгради;
2.	Закупуване на оборудване и обзавеждане втора употреба;
3.	Данък върху добавена стойност с изключение на невъзстановим ДДС, когато е поет действително и окончателно от кандидати, различни от лицата, освободени от данък съгласно чл. 3, ал. 5 от Закона за данък върху добавената стойност;
4.	Оперативни разходи, включително разходи за поддръжка, наеми, застраховка, текущ ремонт;
5.	Банкови и административни такси, разходи за гаранции, изплащане и рефинансиране на лихви, застраховки;
6.	Обезщетения за отчуждаване на имоти; 
7.	Закупуване на оборудване, включително компютърен софтуер, над пазарната им стойност; 
8.	Плащания в брой;
9.	Инвестиции, за които ДФЗ-РА или друг компетентен орган установи изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката;
10.	Неустойки за неизпълнение по договорите с избраните доставчици/изпълнители;
11.	Натрупани лихви върху изплатени авансови плащания;
12.	Инвестиции, за които е установено двойно финансиране
No
37.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
No
38.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
No
39.
Предложените за финансиране разходи по т.1, т.2 , т.3 и т.4 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2 от Условията за кандидатстване.
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021