Evaluation criterias

I. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
Yes
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Yes
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат.
Yes
6.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
7.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно финансиране;
Yes
8.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени условия;
Yes
9.
Проверка на кандидата за получена помощ de minimis:
а) кандидата е получил помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
б) в случай, че кандидата отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие” е получило помощ през последните три бюджетни години, финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на „едно и също предприятие”, не надхвърля 200 000 EUR за период от три бюджетни години.
Yes
10.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
Yes
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Комплектовка на проектното предложение - Общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение – Приложение 1А
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец на ДФЗ; Приложение № 1;
Yes
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни по образец съгласно Приложение 2;
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - община - заповед на кмета;
Yes
5.
Копие от учредителен акт или устав, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища;
Yes
6.
Документи по чл.61д от Наредба 22, а именно: 
- Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му;
-Декларация за липса на основания за отстраняване по приложение към Заповед № РД 09-365/27.04.2020 г., изменена със Заповед РД09-441/04.06.2020 г. на Зам. министъра на МЗХГ и РУО на ПРСР2014-2020 -  Приложение № 3;
-Декларация за нередности съгласно приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидат – Приложение № 4.
Yes
7.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите 				
Yes
8.
Удостоверения, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение:
9.1. От НАП
9.2. От Община Дряново и Община Трявна.
Yes
9.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък;
Yes
10.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг;
Yes
11.
Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията  - Приложение 5
Yes
12.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството;
Yes
13.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР;
Yes
14.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община;
Yes
15.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за НПО и читалища);
Yes
16.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, Приложение № 6 за кандидати НПО и читалища;
Yes
17.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения;
Yes
18.
1. Когато разходът Е  включен в списъка с активи, дейности и услуги, за които са определени референтни разходи към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът подава: 
 -  Една оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ;
2. Когато разходът  НЕ Е включен в списъка с активи, дейности и услуги, за които са определени референтни разходи към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът подава: 
-          Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС за случаи по раздел 14.2 т. 9 от настоящите Условия за кандидатстване. Оферентите, когато са местни лица, трябва да са вписани в търговския регистър, а оферентите – чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, трябва да бъдат вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите.
Yes
19.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора по т. 19 от трите оферти
Yes
20.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо)
Yes
21.
Други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР (когато е приложимо).
-Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" от Наредба 22– Приложение 7А;
-Формуляр за наблюдение изпълнението на дейностите по проекта по подмярка 7.2 "Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура" от ДФЗ – Приложение 7Б;
-Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ -  Приложение № 8;
-Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж", Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020" и Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" (само в случаите на подадени проектни предложения).
-Декларация НСИ – Приложение № 11
-Декларация за свързаност по образец съгласно т. 1, буква ”б”  от Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. – Приложение № 12.
Yes
22.
Анализ Разходи-ползи (финансов анализ) - Анализът се изисква в случаите когато кандидат е: публично лице или читалище, или юридическо лице с нестопанска цел, или ВиК оператор. Анализът се подава по образец - Приложение №13 , утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие" във формат word и excel
Yes
23.
Декларация за двойно финансиране – Приложение №14.
Yes
24.
Декларация от Председателя на КУО на МИГ „Дряново-Трявна – в сърцето на Балкана“, че дейностите, включени в проектите, с които ще се кандидатства по тези Условия за кандидатстване са съгласувани с одобрената Стратегия за Водено от общностите местно развитие.
Yes
III. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Специфични документи според вида дейност:ІІ. Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата);
Yes
2.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията;
Yes
3.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията;
Yes
4.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; прикачен в ИСУН 2020, когато е приложимо
Yes
5.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията; прикачено в ИСУН 2020, (когато е приложимо);
Yes
6.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство;  прикачени в ИСУН 2020
Yes
7.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности); прикачено в ИСУН 2020, (когато е приложимо);
Yes
8.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 5;
Yes
9.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти;
Yes
10.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници;
Yes
11.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо;
Yes
12.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ);
Yes
13.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител;
Yes
14.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи в случаите, когато заявения за финансиране разход е включен в Списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител във формат „xls“;
Yes
15.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно приложение №6 (важи в случаите, когато заявения за финансиране разход не е включен в Списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи). В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител;
Yes
16.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му;
Yes
17.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство;
Yes
IV. Group
ІІІ. Машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане
Criteria Leads to rejection
1.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес); прикачен в ИСУН 2020, (когато е приложимо);
Yes
2.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса)
Yes
V. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Придружаващи специфични документи:За дейностите - строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ за съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях. прикачена в ИСУН 2020 подписана с КЕП, (когато е приложимо);

Yes
VI. Group
За изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение. (За проектите, които включват улично озеленяване и площади не са предвидени специфични документи. Документите се прилагат само за проекти които включат парк или градина):
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина;
Yes
2.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти).
Yes
VII. Group
За дейности. - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
Criteria Leads to rejection
1.
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга
Yes
2.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият
Yes
3.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност
Yes
4.
Декларация за получените държавни помощи съгласно приложение № 9 с приложение ГФО от който да е видно финансово-счетоводното (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата от неикономическа дейност
Yes
VIII. Group
За дейностите - изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация за получените държавни помощи съгласно приложение, с приложение ГФО, от което да е видно финансово-счетоводното (в т.ч. аналитичното) обособявне на икономическата от неикономическата дейност
Yes
2.
Декларация за получените минимални и държавни помощи – формуляр на Министерството на финансите
Yes
3.
Декларация за получените минимални помощи – формуляр на ДФЗ
Yes
IX. Group
За дейности - реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност
Criteria Leads to rejection
1.
Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община;
Yes
2.
Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
Yes
X. Group
За дейностите – реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони
Criteria Leads to rejection
1.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган
Yes
2.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
Yes
XI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ  - Обща допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура" и има за цел да насърчи социалното приобщаване, намаляването на бедността и икономическото развитие в селските райони
Yes
2.
Проектното предложение допринася за постигане на следните цели:
•	осигуряване на инвестиции за подобряване на публичната инфраструктура, която  е основен фактор за осигуряване на базови услуги на населението в градовете и в селата и за осигуряване на достъпа до тях. 
•	подобряване на  физическата среда в обектите и съоръженията за реализиране на услугите в сферата на образованието и социалните грижи, науката и културата, водоснабдяването и канализацията, енергоснабдяването, телекомуникациите, транспорта, благоустройството, физическата култура, спорта и отдиха.
Yes
3.
Проектното предложение ще допринесе за изпълнение на Основна цел 3: „Социално икономическо развитие на територията, осигуряващо нови работни места, намаляване на бедността, социално включване и подобряване условията и качеството на живот” от Приоритет 8 на Стратегията за ВОМР на МИГ „Дряново - Трявна - в сърцето на Балкана“: „Подобряване условията и качеството на живот и привлекателността на населените места чрез развитие на публичната инфраструктура ”.
Yes
4.
Проектното предложение ще постигне поне един от следните резултати:
1.по-добри условия за достъп до обществени обекти от територията на МИГ. 
2.инвестициите  в изграждане и обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности, 
3.инвестициите в спортна и културна инфраструктура също така ще окажат принос върху подобряване на условията за живеене.
Yes
5.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа   				
Yes
6.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на ФК;
Yes
7.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Yes
XII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
•	Община Дряново и Община Трявна
•	Юридическо лице с нестопанска цел за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот от територията на МИГ;
•	Читалище за дейности свързани с културния живот от територията на МИГ.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ
Yes
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ.
Yes
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ, член на колективния му управителен орган и представляващ по закон и пълномощие член на колективния  му управителен орган отговарят на следните изисквания:
1. Юридическо лице не е обявено в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност или не е в процедура по ликвидация, или не е сключило извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или не е преустановило дейността си;
2. Кандидатът и негов представляващ нямат задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс към държавата или към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
3. Кандидатът и негов представляващ не са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. Кандидатът и негов представляващ не са предоставили документ с невярно съдържание или не съм представил изискваща се информация, необходима за удостоверяване на липсата на основания за отказ за финансиране, критерии за подбор или изпълнение на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
5. Кандидатът и негов представляващ не са сключвали споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. Кандидатът и негов представляващ  не са нарушавали правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. Кандидатът и негов представляващ  не са опитали, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлият на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ), включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" по отношение на одобрението за получаване на финансова помощ чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получат информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да ми даде неоснователно предимство, свързано с одобрение за получаване на финансова помощ;
8. Кандидатът и негов представляващ не са нарушили чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган;
9. Спрямо кандидатът и негов представляващ не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор с влязло в сила съдебно решение за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10. При проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, не са констатирани значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, договор за концесия за строителство или за услуга, на който са страна или представляват лицето, което е довело до предсрочното му/им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11. Кандидатът и негов представляващ не са извършили нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. Кандидатът и негов представляващ нямат изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
13. Кандидатът и негов представляващ не са включени в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14. Кандидатът и негов представляващ не са свързани лица по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. Кандидатът и негов представляващ не лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, до една година от прекратяване на правоотношението;
16. Кандидатът и негов представляващ не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако не е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви от "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. Кандидатът и негов представляващ не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. Кандидатът и негов представляващ не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
Yes
XIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовата помощ на проектът е в размер 100% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които след извършване на инвестицията не генерират нетни приходи ./според т.2.4. от формуляра Основна информация за проектното предложение – Приложение 1А/
Yes
2.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 20 000 лева.
Yes
3.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е по-малък или равен на 390 000 лв.
Yes
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Дряново и Трявна.
Yes
XIV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на  дейностите
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът включва / отговаря на дефиницията за дребна по мащаби инфраструктура /и включва поне една от следните дейности: 
•	Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях;
•	Изграждане и/или обновяване на площи, за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства;
•	Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура;
•	Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства;
•	Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони.

Yes
2.
Общи изисквания
2.1. дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на Общинския План за Развитие на съответната община, удостоверено с Решение на общинския съвет;
2.2. дейностите, включени в проектите, с които ще се кандидатства по тези Условия за кандидатстване, са съгласувани с одобрената Стратегия за водено от общностите местно развитие, за което се представя декларация от председателя на Колективния управителен орган на местната инициативна група и/или местна инициативна рибарска група.
3. Подпомагат се проекти, за които са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
4. Подпомагат се проекти, които съдържат анализ за социални-икономическите ползи за развитието на района и устойчивостта на инвестицията, съгласно Приложение № 5 
5. Проектите се изпълняват върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата към проектите се прилагат документи за учредено право на ползване и/или учредено право на строеж (при дейности, включващи СМР) върху имота за срок не по-малък от 11 години.
6. Към проектите, включващи разходи за строително-монтажни работи, се прилагат:
а) заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ;
б) одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект” или „Работен проект” в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.);
в) подробни количествени сметки за предвидените СМР, които са заверени от правоспособно лице и във формат „xls“ или „xlsx“;
г) разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ;
д) становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ;
е) подробни количествено-стойностни сметки за предвидените СМР се представят на сканирано копие от хартиен носител и във формат „xls“ или „xlsx“;
7. Проектите, които включват разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане, се придружават с разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ.
8. Към проектите, включващи разходи за строително-монтажни работи, когато обектите са недвижими културни ценности, се прилагат:
а) документите по т. 6, букви „б”, „в”, „г” и „е”;
б) графично и фотозаснемане на обекта и/или архитектурен план на сградата/обекта, когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата;
в) становище и заверка с печат от Министерството на културата върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава двадесет и трета от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.);
г) становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ, и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата.
9. Инвестиционните проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, се съгласуват с Министерството на културата по реда на ЗКН.
10. Дейностите по проектиране и изпълнение на инвестиционните проекти за обекти недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация, се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от ЗКН.
11. Дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, се подпомагат само ако са представени съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията.
Yes
3.
Специфични изисквания към проекти по дейността строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:
1. Подпомагат се проекти, ако под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор.
Yes
4.
Специфични изисквания към проекти по дейността изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение:
1. Подпомагат се проекти за изграждане и/или обновяване на паркове и градини, за които са представени:
1.1. Документ за собственост, от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина;
1.2. План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти).
Yes
5.
Специфични изисквания към проекти по изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса по деинституализация на деца и възрастни, включително транспортни средства:
1. Обекти, които предоставят социални услуги, съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане (ДВ, бр,133 от 1998 г,);
2. Дейностите, включени в проектите, са придружени с обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
3. Инвестиционният проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.)
4. Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3 на социалните услуги, които щесе разкрият.
Yes
6.
Специфични изисквания към проекти по дейността реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
1. Подпомагат се проекти, за които са представени:
1.1 решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община.
1.2. обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.).
Yes
7.
Изисквания към проекти по дейност изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура:
1.Подпомагат се проекти, като в един проект могат да се включват не повече от три обекта
Yes
8.
Изисквания към проекти по дейност изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
1.които включват само един обект, свързан с културния живот.
2.закупуването на мобилни обекти, свързани с културния живот, е допустимо, ако проектът включва разходи за строително-монтажни работи и максималният размер на общите допустими разходи за закупуването на един мобилен обект, свързан с културния живот, не надхвърля левовата равностойност на 15 000 евро.
Yes
9.
9.	Изисквания към проектите по дейността реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:
1. Изисквания към проекти по поддейност реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони, която включва основно или средно училище, финансирано чрез бюджета на общината или професионална гимназия по § 10 от Преходните и заключителните разпоредби на Закона за предучилищното и училищното образование:
а) Подпомагат се проекти, за които е представена заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган.
б) За проекти, които включват професионалните гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование се представя копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне на собствеността на съответната община.
в) Подпомагат се проекти, като в един проект могат да се включват не повече от едно основното или средно общинско училище или професионална гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование.
г) В един проект могат да се включват всички сгради, в които се осъществява образователният процес, а не само сградата, в която е седалището на основното или средно общинско училище или професионална гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование. 
2. Изисквания към проекти по поддейност реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони, която включва детска градина, финансирана чрез бюджета на общината:
1. Подпомагат се проекти, за които е представена заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
в) Подпомагат се проекти, като в един проект могат да се включват не повече от едно основното или средно общинско училище или професионална гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование.
г) В един проект могат да се включват всички сгради, в които се осъществява образователният процес, а не само сградата, в която е седалището на основното или средно общинско училище или професионална гимназии по § 10 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за предучилищното и училищно образование. 				
Yes
10.
Проектното предложение, не се подпомага, ако:
1. За които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/ несъгласуване на инвестиционното  предложение /плана /програмата/ проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
2. Които се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон.
3. По които дейностите по настоящите Условия за кандидатстване, включени в проектите, са били физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени.
4. Които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане.
5. Които включват само принадлежности и съоръжения за дейността строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях с изключение на енергозахранващите и осветителните съоръжения и тела. 
6. Които включват инвестиции, които не отговарят на европейското и национално законодателство.
7. Които включват изграждане, реконструкция или ремонт на паркинг. 
8. Не се подпомагат определени дейности, попадащи в обхвата на ОПРР. 
9. Дейности за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици, тротоари и съоръжения, и принадлежностите към тях са допустими, ако са изградени или реконструирани ВиК системите или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години от датата на кандидатстване.
10. Дейностите за реконструкция и/или рехабилитация на съществуващи общински пътища, и съоръженията, и принадлежностите към тях са допустими за подпомагане ако са от указаните общински пътища в Решение № 236/13.04.2007 г. на МС за утвърждаване списък на общинските пътища и ако в техническата документация е предвидено изграждането и полагането на подземни мрежи за широколентов интернет.
11. Финансовата помощ за изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот за един кандидат не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за един обект и 1 000 000 за периода на прилагане на ПРСР 2014-2020г. Тези дейности са допустими ако не са обявени за недвижима културна ценност от национално и световно значение.
Yes
XV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на разходите
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение включва следните разходи:
1. Изграждането, включително отпускането на лизинг, или подобренията на недвижимо имущество;
2. Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
3. Общи разходи, свързани с изброените по-горе, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост;
4. Нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Yes
2.
- Разходите по т. „3“ от  предходната т.1 не трябва да надхвърлят 12% от сумата на разходите по т. 1, 2 и 4
- Дейностите и разходите по проекта с изключение на разходите по т. 3 от са допустими, ако са извършени след подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
- Закупуването чрез финансов лизинг на активите е допустимо, при условие че ползвателят на помощта стане собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искането за междинно или окончателно плащане за същия актив.
- 3а разходите по т. 3., извършени преди датата на подаване на проектното предложение, кандидатите (като възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП), при подаване на проектното предложение представят заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за възлагане на обществена поръчка.
Yes
3.
Обосноваността на разхода се преценява чрез съпоставяне с определени референтни разходи.
Yes
4.
Изискването за вписване в Търговския регистър не се прилага за физически лица, предоставящи услуги по т. 3.
Yes
5.
Допустими са авансови плащания в размер до 50% от публичната помощ, свързана с одобрените допустими разходи. За проекти, по които бенефициентите са възложители по ЗОП, авансовото плащане е допустимо както следва:
-	до 12% от стойността на одобрената публична помощ по проекта за общи разходи и при наличие на документи от проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за избор на изпълнител/и;
-	разлика до 50% от стойността на одобрената публична помощ по проекта след провеждане на всички процедури и сключване на договор за избор на изпълнител/и по ЗОП.
Yes
6.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Yes
7.
Проектното предложение не включва следните разходи:
определя като недопустими разходи за следните инвестиции и дейности:
A) Разходите, посочени в чл. 21 на Наредба № 22, както следва:
•	за лихви по дългове;
•	за закупуването на незастроени и застроени земи на стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
•	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
•	за обикновена подмяна и поддръжка;
•	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
•	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
•	за режийни разходи;
•	за застраховки;
•	за закупуване на оборудване втора употреба;
•	извършени преди 1 януари 2014 г.;
•	за принос в натура;
•	за инвестиции в селското стопанство – закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
•	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
•	извършени преди подаването на проектното предложение на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
•	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
•	заявени за финансиране, когато надвишават определените по реда на чл. 22, ал. 4 от Наредба 22 референтни разходи;
Други разходи, недопустими по мерките от ПРСР:
•	оперативни разходи, вкл. разходи за поддръжка, наеми;
•	банкови такси, разходи за гаранции, изплащане и рефинансиране на лихви;
•	изследвания за разработване на нови продукти, процеси и технологии;
•	сертификация по НАССР (Анализ на опасностите и контрол на критичните точки) и по други международно признати стандарти;
•	закупуване на нови машини и оборудване, вкл. компютърен софтуер, над пазарната им стойност;
•	плащания в брой;
•	инвестиции, за които са установени изкуствено създадени условия за получаване на помощта, с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката;
Yes
8.
За попълване на анализ разходи- ползи по подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“ или извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи, съгласно Указанията за прием на проекти, подавани по стратегиите за Водено от общностите местно развитие по подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие” на мярка 19 „Водено от общностите местно развитие” от Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 г. от местни инициативни групи, увтърдени със Заповед № РД 09 – 828/04.09.18г.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021