Evaluation criterias

I. Group
Административни критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е получен в установения срок за подаване
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е получен по реда и начина, съгласно условията/насоките за кандидатстване
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е попълнен и подписан от кандидата и/или упълномощено от него лице
Yes
4.
Формулярът за кандидатстване е попълнен в съответствие с приложените указания
Yes
5.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация
Yes
6.
Приложени са всички изискуеми документи съгласно условията/насоките за кандидатстване. (По - подробно документите са описани в т. 23. Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване)
Yes
7.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ във формат „pdf”/“jpg” и „xls”- (Приложение 2) - (Документът е задължителен за всички кандидати.);
Yes
8.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни / Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни по образец съгласно приложение № 4 към настоящите Условия; Представя се във формат “pdf” или “jpg”- (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Yes
9.
Нотариално заверено изрично пълномощно, – представя се във формат “pdf” или “jpg” (Представя се в случай че документите не се подават лично от кандидата);
No
10.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; когато кандидат е МИГ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - МИГ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат “pdf” или “jpg” ”- (Документът е задължителен за всички кандидати.);
Yes
11.
Декларация за липса на основания за отстраняване, съгласно приложение № 6 от настоящите условия, от представляващия/те кандидата; Представя се във формат “pdf” или “jpg”  и/или попълнена електронна декларация (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Yes
12.
Декларация за нередности, съгласно приложение № 5 към настоящите условия, от представляващия/те кандидата; Представя се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Yes
13.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/ решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/ Министерство на околната среда и водите/ Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен за всички кандидати.);
Yes
14.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни. Представя се във формат “pdf” или “jpg” (Документът е задължителен в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване).;
No
15.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите. Представя се във формат “pdf” или “jpg” (Документът е задължителен в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване).;
No
16.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията. Представя се във формат “pdf” или “jpg” (Документът е задължителен в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство);
No
17.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Представя се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг.);
No
18.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, утвърден от изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат “pdf” или “jpg” и таблиците от Бизнес плана в “xls” - (Приложение № 3) - (Документът е задължителен за всички кандидати.);
Yes
19.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен за всички кандидати.);
Yes
20.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по ПРСР. Представя се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен за всички кандидати, регистрирани, като юридически лица.);
No
21.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионална занаятчийска камара (за физически лица). Представя се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен за кандидат, регистриран по Закона за занаятите.);
No
22.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. Представя се във формат “pdf” или “jpg” (Документът е задължителен за всички кандидати, задължени да съставят баланс и да подават годишен финансов отчет към НСИ.);
No
23.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката съгласно приложение № 7, с подпис/и, печат и сканирана във формат “pdf” или “jpg”, - (Документът е задължителен за всички кандидати.);
Yes
24.
Фактури, придружени с платежни нареждания, ведно с банкови извлечения. Представят се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждения на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР и след 01.01.2014г., съгл. чл.21, ал.2, т.14 от Наредба 22/14.12.2015г.);
No
25.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител /доставчик/ строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи. Представя се във формат “pdf” или “jpg” (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване);
No
26.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за общесвтените поръчки (ЗОП). Представя се във формат “pdf” или “jpg” или "rar"/"zip". (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване);
No
27.
Декларация за липса на двойно финансиране и изкуствено създадени условия – Приложение 20 към настоящите условия. Представя се във формат “pdf” или “jpg” - (Документът е задължителен за всички кандидати.);
Yes
28.
Удостоверение за наличие или липса на публични задължения към Община Харманли. Представя се във формат “pdf” или “jpg”- (Документът е задължителен за всички кандидати.);
Yes
29.
Формуляр за мониторинг, съгл. Приложение 8 към настоящите Условия - (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Yes
30.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец съгласно Приложение 14 от настоящите Условия за кандидатстване). (Документът е задължителен за   кандидати земеделски производители);
No
31.
Регистрационна карта, издадена по реда на § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни; или  Регистрация на обработваната от кандидата земя и отглежданите животни в Интегрираната система за администриране и контрол (ИСАК); или Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Представя се във формат “pdf” или “jpg” или "rar"/"zip"; (Документът е задължителен за   кандидати земеделски производители);
No
32.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията. Представят се във формат “pdf” или “jpg”; (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване);
No
33.
Една независима оферта в оригинал. Представя се във формат “pdf”/“jpg”/”xls”; (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване);
No
34.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал. Представят се във формат “pdf”/“jpg”/”xls” или "rar"/"zip"; (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване);
No
35.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител или Решение за определяне стойността на разхода, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160. Представя се във формат “pdf” или “jpg”; (Приложимостта е определена в т.14 „Категории разходи, допустими за финансиране” от настоящите Условия за кандидатстване);
No
36.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат “pdf” или “jpg”; (Документът е задължителен в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост);
No
37.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ, съгл. Приложение 27; Представя се във формат “pdf” или “jpg”; (Документът е задължителен за всички кандидати.);
Yes
38.
Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.) Представя се във формат “pdf” или “jpg”; – (Документът се представя от кандидати, заявили точки по критерий 1. Проекти, включващи инвестиции за развитие на „зелена икономика“);
No
39.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел, или внедряване на инвестиции, когато е приложимо – за проекти, включващи иновации. Представя се във формат “pdf” или “jpg”; – (Документът се представя от кандидати, заявили точки по критерий 2. Проекти, включващи иновации);
No
40.
Удостоверение от НСИ за основната и допълнителните икономически дейности, осъществявани от кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване.) –Представя се във формат “pdf” или “jpg”; – (Документът се представя от кандидати, заявили точки по критерий 4. Проекти, подадени от кандидати, притежаващи опит в сектора, за който кандидатстват.);
No
41.
Копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) и/или копие на майсторското свидетелство или на свидетелството за калфа – за кандидати занаятчии и/или копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност и/или копие на удостоверението за професионално образование (средно-специално или друг вид образование). Представя се във формат “pdf” или “jpg”; (Документът се представя от кандидати, заявили точки по критерий 4. Проекти, подадени от кандидати, притежаващи образование в сектора, за който кандидатстват);
No
42.
Годишни данъчни декларации, представени за най – малко три години, преди датата на кандидатстване – Представя се във формат “pdf” или “jpg”;(Документът се представя от кандидати, заявили точки по критерий 5. Кандидати, осъществявали дейност най – малко три години преди датата на кандидатстване);
No
43.
Копие от договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по подмярка „Стартова помощ за неземеделски дейности“ Представя се във формат “pdf” или “jpg”; (Документът се представя от кандидати, заявили точки по критерий 6. Кандидати, одобрени по подмярка „Стартова помощ за неземеделски дейности“);
No
44.
Удостоверение и/или друг документ за регистрация на тютюнопроизводител – Представя се във формат “pdf” или “jpg”; (Документът се представя от кандидати, заявили точки по критерий 7. Проекти на тютюнопроизводители);
No
45.
Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година – Приложение 25 към Условията за кандидатстване; Представя се във формат "pdf" или "jpg"; (Документът се представя от кандидати, заявили точки по критерий 9. Проекти, създаващи добавена стойност и нови работни места – проекти за производствени дейности и създаване на нови работни места);
No
46.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
47.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат “pdf” или “jpg” или "rar"/"zip";
No
48.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ) или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
49.
Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице – важи в случай, че проектът включва разходи за строително – монтажни работи. Представят се във формат “pdf” и “xls” или "rar"/"zip";
No
50.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности); Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
51.
Удостоверение от Националния институт за недвижимо културно наследство за статута на обекта като недвижима културна ценност във връзка с т. 5. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
52.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти. Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
53.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
No
54.
Технологичен проект, ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
55.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представя се във формат “pdf” или “jpg”;
No
56.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи. Представя се във формат “pdf” или “jpg”.
No
57.
Декларация Приложение № 33 към Условията за кандидатстване (Съгласно Заповед №РД 09-647/3.07.2019г., на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020г.). Представя се във формат "pdf" или "jpg". (Документът е задължителен за всички кандидати.)
Yes
II. Group
Критерии за допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Допустимост на кандидата за предоставяне на БФП.
Кандидатът е:
1. Микропредприятия, регистрирани като еднолични търговци или юридически лица по Търговския закон или Закона за кооперациите или
2. Земеделски производители (с икономически размер на стопанството над 2000 евро стандартен производствен обем) или
3. Физически лица, регистрирани по Закона за занаятите, които кандидатстват за инвестиция само за дейността, за която са регистрирани;
Yes
2.
Дейностите са на територията на МИГ Харманли - Дейностите по проектите следва да бъдат изпълнявани на територията на сдружение „МИГ Харманли“, обхващаща територията на Община Харманли.
Yes
3.
Постоянен адрес за физически лица и седалище и адрес на управление за юридически лица е на територията на МИГ Харманли.
Yes
4.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка.
1. Развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги);
2. Производство или преработка на продукти, които не са включени в Приложение 1 от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените продукти и материали);
3. Развитие на услуги във всички сектори;
4. Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление;
5. Развитие на занаяти и други неземеделски дейности.
Yes
5.
Ясно описание на дейностите, в съответствие с целите на проекта.
Yes
6.
Наличие на връзка между предвидените дейности и очакваните резултати.
Yes
7.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно условията/насоките за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Одобреният проект за финансиране от ЕЗФРСР се изпълнява в срок до 36 /тридесет и шест/ месеца като неговото изпълнение следва да приключи до 30.06.2025г.
Yes
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в условията/насоките за кандидатстване.
1. Изграждане, придобиване, вкл. чрез лизинг, или подобренията на недвижимо имущество;
2. Закупуване, вкл. чрез лизинг на нови машини и оборудване, включително компютърен софтуер до пазарната стойност на активите;
3. Общи разходи за проекта, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост;
4. Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.
Разходите са допустими само ако са извършени след подаване на заявлението за подпомагане с изключение на общите разходи за проекта.
Разходите по т. 3 не трябва да надхвърлят 12% от сумата на разходите по т. 1, 2 и 4.
Разходите за попълване на бизнес план, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, не следва да надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи.
Yes
9.
Съответствие с минимален /максимален  размер на безвъзмездната финансова помощ по мярката:
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ при интензитет 75% за дейности различни от туристически е не по-малък от  7 334,25 лева - (3 750,00 евро). 
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ при интензитет 5% за туристически дейности е не по-малък от 488,95 лева - (250,00 евро).
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ при интензитет 75% за дейности различни от туристически е не повече от 102 679,50 лева - (52 500,00 евро). 
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ при интензитет 5% за туристически дейности е не повече от 6 845,30 лева - (3 500,00 евро).
Yes
10.
Съответствие с минимален размер на собствено участие по мярката, по която се кандидатства.
Yes
11.
Проектът предвижда мерки, свързани с публичността и разпространението на информация. (когато е приложимо).
No
12.
ОВОС или други сертификати за въздействие върху околната среда.
Представен е някой от следните документи:
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда /решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/ решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/ Министерство на околната среда и водите/ Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и Закона за водите.
Yes
13.
Оценка на показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели:
Нетна настояща стойност на проекта (NPV). NPV > 0;
Вътрешна норма на възвращаемост (IRR) по проекта. IRR > r (6%);
Вътрешна норма на възвращаемост (IRR1) на другите дейности на кандидата. IRR1 > r (6%);
Индекс на рентабилността (PI) по проекта. PI > 1;
Индекс на рентабилността (PI 1) на другите дейности на кандидата. PI 1 > 1;
Срок на откупуване (PBP). Срокът на откупуване на инвестицията трябва да бъде в рамките на периода на бизнесплана.

Представеният бизнес план показва подобряване на дейността на предприятието на кандидата чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности. Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели, отговарят на изискванията за допустимост.
Yes
III. Group
Проверка за липса на двойно финансиране
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
IV. Group
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление). В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 1, т. 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
V. Group
Проверка за минимални/държавни помощи
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е попълнил декларация за минимални/държавни помощи
Yes
2.
При проверка в информационна система: Регистър на минималните помощи, се установи, че кандидатът не надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis” за период от три бюджетни години.
Размерът на получените минимални помощи се определя като сбор от помощта, за която се кандидатства и получената минимална помощ на територията на Република България от:
• предприятието кандидат;
• предприятията, с които предприятието кандидат образува „едно и също предприятие“*   
* по смисъла на чл. 2, пар. 2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013;
• всички предприятия, които са се влели, слели с или са придобити от някое от предприятията,  образуващи „едно и също предприятие“ с предприятието кандидат, съгласно чл. 3, пар. 8 на Регламент (ЕС) № 1407/2013;
• предприятията, образуващи „едно и също предприятие“ с предприятието кандидат, които са се възползвали от помощ „de minimis“, получена преди разделяне или отделяне, съгласно чл. 3, пар. 9 от Регламент (ЕС) № 1407/2013.
Натрупването в рамките на едно и също предприятие е съгласно разпоредбите на чл. 5 на Регламент (ЕС) № 1407/2013.
При определяне на максимално допустимият размер и съответно интензитет на помощта, да се взема предвид както размера на минималната помощ, за която се кандидатства, така и общият размер на вече получена минимална помощ за дейности, проект или предприятие (извън тези, за които се кандидатства), независимо от това дали тази подкрепа е финансирана от местни, регионални, национални или общностни източници. Таваните, посочени в чл.3, пар.2 от Регламент (ЕС) 1407/2013г. и описани на стр.17 от Условията за кандидатстване се прилагат и независимо от формата и преследваната цел на получените от даден бенефициент минимални помощи.
Праговете не могат да бъдат заобикаляни чрез изкуствено разделяне на проекти със сходни характеристики и бенефициенти.
Yes
VI. Group
Посещение на място за заявления, включващи разходи за строително - монтажни работи и за създаване на трайни насаждения (когато е приложимо), съгласно Таблица за двойно финансиране и изкуствено създадени условия и протокол
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 2 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021