Evaluation criterias

I. Group
Критерии за административно съответствие на кандидата и проектното предложение
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез ИСУН и е подписан с валиден КЕП от лице, което е официален представляващ на конкретния бенефициент (координатор) и е вписан като такъв в ТР и регистър на ЮЛНЦ, или от упълномощено от него лице.
В случаите, когато кандидатът се представлява само заедно от няколко физически лица, Формулярът за кандидатстване се подписва от всяко от тях при подаването.
Yes
2.
Представено е пълномощно за подаване на проектното предложение, попълнено по образец (Приложение 1) и прикачено в ИСУН (в случай, че е необходимо/приложимо).
No
3.
Декларация при кандидатстване (Координатор) - попълнена по образец (Приложение 2 към Условията за кандидатстване), подписана с валиден КЕП от лицето/ата, с право да представлява/т координатора, и е прикачена в ИСУН и/или са декларирани обстоятелствата в т. „E-ДЕКЛАРАЦИИ“ на Формуляра на кандидатстване (в зависимост от избрания начин на подаване на проектното предложение).
Декларацията при кандидатстване (Координатор) се попълва и подписва от ВСИЧКИ лица, които са официални представляващи на Конкретния бенефициент (Координатор) и са вписани като такива в ТР и регистър на ЮЛНЦ (вкл. прокурист/и, ако е приложимо), независимо дали се представляват заедно и/или поотделно.
Yes
4.
Декларация при кандидатстване (Партньор) – попълнена от всеки отделен партньор (бенефициент по ПЦЕ) по образец (Приложение 3 към Условията за кандидатстване), подписана с валиден КЕП от лице, с право да представлява съответното юридическо лице-партньор, и прикачена в ИСУН. 
Декларацията при кандидатстване (Партньор) се подава и подписва с валиден КЕП от ВСИЧКИ лица, които са официални представляващи на партньора и са вписани като такива в ТР и регистъра на ЮЛНЦ (вкл. прокурист/и, ако е приложимо), независимо дали представляват юридическото лице заедно и/или поотделно.
Yes
5.
Декларация при кандидатстване за съответствие с правилата за прилагане на държавна помощ по чл. 27 „Помощи за иновационни клъстери“, Регламент (ЕС) 651/2014 - попълнена по образец (Приложение 3А от Условията за кандидатстване), подписана с валиден КЕП от лицето/ата, с право да представлява/т ЕЦИХ и е прикачена в ИСУН.
Декларацията се подава и подписва с валиден КЕП от ВСИЧКИ лица, които са официални представляващи на ЕЦИХ и са вписани като такива в ТР и регистъра на ЮЛНЦ (вкл. прокурист/и, ако е приложимо), независимо дали представляват юридическото лице заедно и/или поотделно.
Приложимо при избран II. Режим на държавна помощ по чл. 27 „Помощи за иновационни клъстери“ (приложим на етап кандидатстване).
No
6.
Декларация на асоциирания партньор – Приложение 4 е попълнена от всеки отделен асоцииран партньор по образец и е подписана с валиден КЕП от лице с право да представлява съответното юридическо лице.
Декларацията на асоциирания партньор се подава и подписва с валиден КЕП от ВСИЧКИ лица, които са официални представляващи на партньора и са вписани като такива в ТР и регистъра на ЮЛНЦ (вкл. прокурист/и, ако е приложимо), независимо дали представляват юридическото лице заедно и/или поотделно.
No
7.
Споразумение за партньорство – Приложение 5, подписано или на хартия и сканирано или с КЕП от лице с право да представлява Кандидата (Координатор) и всички партньори в проектното предложение, отличено с „Печат за високи постижения“ по процедура DIGITAL-2021-EDIH-01 на ПЦЕ, вкл. асоциирани партньори, и прикачено в ИСУН (ако е приложимо).
No
8.
Споразумение за разпределение на задачите между партньорите в ЕЦИХ– Приложение 5.1., подписано или на хартия и сканирано или с КЕП от лице с право да представлява Кандидата (Координатор) и всички партньори в проектното предложение, отличено с „Печат за високи постижения“ по процедура DIGITAL-2021-EDIH-01 на ПЦЕ, вкл. асоциирани партньори, и прикачено в ИСУН (ако е приложимо).
No
9.
Сертификат за „Печат за високи постижения“ заедно с проектно предложение, отличено с „Печат за високи постижения“ по процедура DIGITAL-2021-EDIH-01-European Digital Innovation Hubs по програма „Цифрова Европа“ и всички приложения към него, са приложени към Формуляра за кандидатстване в ИСУН.
Yes
10.
Представени са документи, удостоверяващи актуалното състояние и реалните собственици на кандидата/партньора (ако е приложимо), в случай че кандидатът/партньорът е чуждестранно лице.
No
11.
Свидетелство за съдимост на лица-чуждестранни граждани, които са официални представляващи на кандидата/партньора и са вписани като такива в ТР и регистъра на ЮЛНЦ, независимо от това дали представляват заедно и/или поотделно, и/или по друг начин, представено в срока си на валидност (ако е приложимо).
No
12.
Представени са документи, за доказване на финансов капацитет за кандидата и партньорите, съобразно вида организация за последната приключила финансова година, както следва:
•	За юридически лица, регистрирани по Търговския закон – Отчет за приходите и разходите;
•	За Юридически лица с нестопанска цел (ЮЛНЦ) – Отчет за приходи и разходи (ОПР), баланс, отчет за нестопанската и отчет за стопанската дейност, отразени в годишен отчет за дейността (ГОД);
•	За бюджетни организации – отчети за касовото изпълнение на бюджета или друг приложим счетоводен документ, съдържащ отчет за изпълнението на бюджета на съответната организация.
Не е приложимо, в случай че по отношение на финансовия капацитет може да се извърши служебна проверка.
Yes
13.
Кандидати/партньори, чиито задължения, установени общо към НАП, общината по седалището на УО (Столична община) и по седалище на кандидата, по реда на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК, са повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година или са повече от 50 000 лв., имат право да представят доказателства, че са предприели мерки, които гарантират тяхната надеждност. За тази цел кандидатът/партньорът може да представи следните документи (ако е приложимо):
- документ за извършено плащане, или
- споразумение, издадено от оторизираните за това лица, изброени в чл. 184 от ДОПК (изискването е приложимо при задължения към НАП), от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения; 
- споразумение, издадено от оторизираните за това лица, изброени в чл. 4, ал. 7 от Закона за местните данъци и такси (изискването е приложимо при задължения към съответната община), от което да е видно, че задълженията са обезпечени или че страните са договорили тяхното отсрочване или разсрочване, заедно с погасителен план и/или с посочени дати за окончателно изплащане на дължимите задължения.
No
14.
Кандидати/партньори, които имат влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение за нарушение на обстоятелства по чл. 54, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки, имат право да представят доказателства, че са предприели мерки, които гарантират тяхната надеждност, като са изяснили изчерпателно фактите и обстоятелствата, като активно са съдействали на компетентните органи, и са изпълнили конкретните предписания, технически, организационни и кадрови мерки, чрез които да се предотвратят нови престъпления или нарушения. За тази цел кандидатът/партньорът може да представи документи, съгласно т. 4, раздел II на т. 22 „Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване“ от Условията за кандидатстване (ако е приложимо).
No
II. Group
Критерии за допустимост на кандидата и проектното предложение
Criteria Leads to rejection
1.
Конкретният бенефициент (координатор на проекта, отличен с „Печат за високи постижения“ по процедура DIGITAL-2021-EDIH-01 на по ПЦЕ) е допустим по настоящата процедура, като кумулативно отговаря на следните условия:
-	е юридическо лице (публични или частни организации);
-	е установен на територията на България;
-	е посочен като координатор по проекта, отличен с „Печат за високи постижения“ по процедура DIGITAL-2021-EDIH-01 на ПЦЕ.
Yes
2.
Партньорът/ите и асоциирания/ите партньор/и (ако е приложимо) е/са посочени поименно като такива в проекта, отличен с „Печат за високи постижения“ по процедура DIGITAL-2021-EDIH-01 на програма „Цифрова Европа“.
Yes
3.
Кандидатът не е:
-	Физическо лице с изключение на самонаетите лица, т.е. едноличните търговци, без правосубектност, отделна от тази на физическото лице;
-	Международна организация, освен ако не е международна организация от европейски интерес по смисъла на член 2 от Регламента за ПЦЕ (т.е. международна организация, мнозинството от чиито членове са държави-членки или чиито седалища са в държава-членка);
-	Субект без юридическа правосубектност (Субект, който няма юридическа правосубектност съгласно неговото национално законодателство, може да участва по изключение, при условие че неговите представители имат капацитета да поемат правни задължения от тяхно име и предлагат гаранции за защита на финансовите интереси на ЕС, еквивалентни на предлаганите от юридическите лица ;
-	Орган на ЕС – органите на ЕС (с изключение на Съвместния изследователски център на ЕК) НЕ могат да бъдат част от консорциума;
-	Асоциации и групи по интереси — образувания, съставени от членове, могат да участват като „единствени бенефициенти“ или „бенефициенти без правосубектност“. В случай че е предвидено изпълнението на дейности от членовете на асоциация или група по интереси, е предвидено същите да участват или като бенефициенти, или като свързани лица, или за тях не са предвидени да разходи в бюджета на проекта.
Yes
4.
Кандидатът и партньорите не попадат, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите/партньорите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените по букви от а) до д) процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени (в случай че кандидатът е чуждестранно лице);
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301-305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към Столична община и към общината по седалището на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът/партньорът е установен или е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
л) не могат да участват в процедурата и да получат безвъзмездно финансиране кандидати, за които имат публични задължения по чл. 162, ал. 2, т. 8 от ДОПК за:
1/ недължимо платени и надплатени суми, както и за неправомерно получени или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от средства на Европейския съюз, включително свързаното с тях национално съфинансиране, които възникват въз основа на административен акт, включително финансови корекции, надплатен аванс, надхвърлени процентни ограничения, превишени позиции по бюджета на проекта, кръстосано финансиране, както и глобите и другите парични санкции, предвидени в националното законодателство и в правото на Европейския съюз или
2/ недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по предложения за изпълнение на инвестиции, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране;
м) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
н) лицата, които представляват кандидата/партньора са правили опит да:
i) повлияят на вземането на решение от страна на УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
о) лицата, които представляват кандидата/партньора са осъждани с влязла в сила присъда за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна;
п) за лицата, които представляват кандидата/партньора е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен;
р) По отношение на представляващите кандидата/партньора не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП);
с) е установено, че:
1) са представили документ с невярно съдържание, с който се доказва декларираната липса на основания за отстраняване или декларираното изпълнение на критериите за подбор;
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
т) не са изпълнили решение на Европейската комисия с разпореждане за възстановяване и влязъл в сила акт за установяване на публично вземане, когато това е приложимо, по смисъла на чл. 44 от Закона за държавните помощи и не е възстановило изцяло неправомерна и несъвместима държавна помощ или неправилно използвана държавна помощ;
Yes
5.
Кандидатът и партньора/ите не попада/т в обхвата на член 5 л) от Регламент (ЕС) 2022/576 на Съвета от 8 април 2022 година за изменение на Регламент (ЕС) № 833/2014 относно ограничителни мерки с оглед на действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна.
Yes
6.
ЕЦИХ не е предприятие (и на ниво група):
•	обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за неправомерна и несъвместима с вътрешния пазар ;
•	в затруднено положение и по отношение на него не е изпълнено нито едно от следните обстоятелства: 
-	в случай на дружество с ограничена отговорност (различно от МСП, което съществува по-малко от три години или, за целите на допустимостта за помощите за рисково финансиране, МСП, което изпълнява условието в член 21, параграф 3, буква б) и отговаря на условията за инвестиции за рисково финансиране въз основа на извършен от избрания финансов посредник финансов и правен анализ), когато неговият записан акционерен капитал е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. Такъв е случаят, когато приспадането на натрупаните загуби от резервите (и всички други елементи, които по принцип се считат за част от собствения капитал на дружеството) води до отрицателен кумулативен резултат, който надвишава половината от записания акционерен капитал. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество с ограничена отговорност“ се разбира по-специално видовете дружества, упоменати в приложение I към Директива 2013/34/ЕС  на Европейския парламент и на Съвета, а „акционерен капитал“ включва, ако е уместно, всякакви премии от емисии.
-	в случай на дружество, в което поне някои от съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на дружеството (което не е МСП, което съществува от по-малко от три години или, за целите на допустимостта за помощите за рисково финансиране, МСП, което отговаря на условието по член 21, параграф 3, буква б) и на условията за инвестиции за рисково финансиране въз основа на извършен от избрания финансов посредник финансов и правен анализ), когато капиталът, вписан в баланса на дружеството, е намалял с повече от половината поради натрупани загуби. За целите на настоящата разпоредба под понятието „дружество, при което поне някои негови съдружници носят неограничена отговорност за задълженията на дружеството“, се разбира по-специално типовете дружества, посочени в приложение II към Директива 2013/34/ЕС.
-	когато предприятието е в процедура по колективна несъстоятелност или отговаря на критериите на своето вътрешно право, за да бъде обект на процедура по колективна несъстоятелност по искане на неговите кредитори.
-	когато предприятието е получило помощ за оздравяване и все още не е възстановило заема или не е прекратило гаранцията, или е получило помощ за преструктуриране и все още е обект на план за преструктуриране.  Приложимо при избран II. Режим на държавна помощ по чл. 27 „Помощи за иновационни клъстери“ (приложим на етап кандидатстване).
No
7.
ЕЦИХ не извършва дейности в секторите по чл. 1, пар. 3, букв. „а“, „б“ и „в“ от Регламент (ЕС) № 651/2014 или ако се извършват е осигурено отделно отчитане на приходите и разходите за тези дейности, което гарантира, че въпросните дейности не се подпомагат със средства по процедурата.
Приложимо при избран II. Режим на държавна помощ по чл. 27 „Помощи за иновационни клъстери“ (приложим на етап кандидатстване).
No
8.
Помощта, която се предоставя на ЕЦИХ не надвишава определения в административния договор за БФП максимален размер на държавна помощ по чл. 27 „Помощи за иновационни клъстери“ от Регламент 651/2014 (10 млн. евро)
Помощта по процедурата, натрупана с всякаква друга държавна помощ във връзка със същите допустими разходи, които се припокриват частично или напълно, НЕ води до надхвърляне на най-високия размер на помощта, приложим за тази помощ по силата на чл. 27. от Регламент (ЕС) № 651/2014).
Приложимо при избран II. Режим на държавна помощ по чл. 27 „Помощи за иновационни клъстери“ (приложим на етап кандидатстване).
No
9.
Достъпът до помещенията, съоръженията и дейностите на иновационния клъстер ЕЦИХ е отворен за няколко ползватели и се предоставя на прозрачна и недискриминационна основа. 

Приложимо при избран II. Режим на държавна помощ по чл. 27 „Помощи за иновационни клъстери“ (приложим на етап кандидатстване).
No
10.
Таксите за ползване на съоръженията на иновационния клъстер ЕЦИХ и за участие в неговите дейности съответстват на пазарната цена или отразяват действителните разходи плюс разумен марж.
Приложимо при избран II. Режим на държавна помощ по чл. 27 „Помощи за иновационни клъстери“ (приложим на етап кандидатстване).
No
11.
Предвидените за финансиране разходи отговарят на изискванията за допустимост съгласно чл. 27 от Регламент (ЕС) № 651/2014 г.
Приложимо при избран II. Режим на държавна помощ по чл. 27 „Помощи за иновационни клъстери“ (приложим на етап кандидатстване).
No
12.
Кандидатът/партньора/ите кумулативно разполагат с необходимия финансов капацитет,  в случай че общият им оборот с натрупване през последната приключила финансова година е поне 30% от искания размер на БФП по настоящата процедура.
Yes
13.
Екипът (поименно или като длъжности) за организация, изпълнение и управление на проекта съответства на одобрения екип, посочен в проектното предложение, отличено с „Печат за високи постижения“ по процедура DIGITAL-2021-EDIH-01 по програма „Цифрова Европа“.
Yes
14.
Дейностите по проектното предложение водят до постигането на целите на настоящата процедура, посочени в т.6 от Условията за кандидатстване и съответстват на предвидената подкрепа по приоритетно направление 4 „Синергия с програми Хоризонт Европа и Цифрова Европа“ на програма „Научни изследвания, иновации и дигитализация за интелигентна трансформация“ 2021-2027 г.
Yes
15.
Дейностите по проектното предложение имат принос към тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация 2021-2027 г. (ИСИС) и Национална програма „Цифрова България 2025“.
Yes
16.
Дейностите по проектното предложение се изпълняват на територията на Република България. Част от дейностите може да се изпълняват извън територията на България, включително извън територията на Съюза, при условие че допринасят за целите на процедурата.
Yes
17.
Дейностите по проектното предложение са в съответствие с хоризонталните принципи, съгласно чл. 9 от Регламент (ЕС) 2021/1060, включително с принципа за „ненанасяне на значителни вреди“ и условията посочени в т. 17 „Хоризонтални политики“ от Условията за кандидатстване.
Yes
18.
Дейностите по проектното предложение не попадат в някоя от категориите недопустими дейности, съгласно т. 13.2 от Условията за кандидатстване.
Yes
19.
Заложените дейности и предвидените за тях разходи в бюджета на проекта съответстват на дейностите и категориите разходи, посочени в проектното предложение, отличено с „Печат за високи постижения“ по процедура DIGITAL-2021-EDIH-01 на програма „Цифрова Европа“ и са допустими по ПНИИДИТ, съгласно изискванията на приложимите европейско и национално законодателства и т. 14 от Условията за кандидатстване.
Yes
20.
Интензитетът на оперативната и инвестиционната помощ е коректно определен:
а) При избран I. Режим на „непомощ“ държавна или минимална помощ, интензитетът на безвъзмездната финансова помощ представлява 100% от допустимите разходи.
б) При избран II. Режим на държавна помощ по чл. 27 „Помощи за иновационни клъстери“ (приложим на етап кандидатстване):
Не е надвишен интензитета на инвестиционните и оперативни помощи на иновационен клъстер, съответно: 
-	55% от допустимите разходи на инвестиционни помощи и 50% от допустимите разходи за оперативните помощи са за иновационен клъстер установен в Регион „В преход“ – Югозападен регион.
ИЛИ
-	65% от допустимите разходи на инвестиционните помощи и 50% от допустимите разходи за оперативните помощи за иновационен клъстер установен в „По-слабо развити региони“ – Северозападен, Северен централен, Североизточен, Южен централен и Югоизточен региони.
Yes
21.
Бюджетът на проекта не надвишава определения максимален размер по ПНИИДИТ по съответния проект на допустим Конкретен бенефициент, съгласно т. 9. „Минимален (ако е приложимо) и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за конкретен проект“ по процедурата от Условията за кандидатстване и съответства на бюджета, посочен в проектното предложение, отличено с „Печат за високи постижения“ по процедура DIGITAL-2021-EDIH-01 по програма „Цифрова Европа“.
Yes
22.
Разходите в бюджета на проекта са коректно отнесени към категорията регион на планиране, съобразно Териториален обхват на Европейските цифрови иновационни хъбове (ЕЦИХ), определени в т. 5 „Териториален обхват“ от Условията за кандидатстване.
Yes
23.
Размерът на непреките разходи е коректно определен:
а) При избран вариант I. Режим на „непомощ“ държавна или минимална помощ, интензитетът на безвъзмездната финансова помощ представлява 100% от допустимите разходи.
б) При избран вариант II. Режим на държавна помощ по чл. 27 „Помощи за иновационни клъстери“ (приложим на етап кандидатстване) не е надвишен интензитета на инвестиционните и оперативни помощи на иновационен клъстер за регион, съответно:
-	55% от допустимите разходи на инвестиционни помощи и 50% за от допустимите разходи за оперативните помощи за иновационен клъстер установен в Регион „В преход“ – Югозападен регион.
ИЛИ
-	65% от допустимите разходи за инвестиционните помощи и 50% от допустимите разходи за оперативните помощи за иновационен клъстер установен в „По-слабо развити региони“ – Северозападен, Северен централен, Североизточен, Южен централен и Югоизточен региони.
Yes
24.
В случай на избран II. Режим на държавна помощ по чл. 27 от ОРГО (при кандидатстване), при попълване на Формуляра за кандидатстване в допълнително поле кандидатът е описал своята концепция за изпълнение на условието по чл.27 (3) от ОРГО за осигуряване на достъп до помещенията, съоръженията и дейностите на клъстера, а именно: Достъпът до помещенията, съоръженията и дейностите на клъстера е отворен за няколко ползватели и се предоставя на прозрачна и недискриминационна основа. Предприятия, които са финансирали поне 10 % от инвестиционните разходи на иновационния клъстер, могат да получат преференциален достъп при по-изгодни условия. За да бъде избегната свръхкомпенсация, този достъп е пропорционален на приноса на предприятието към инвестиционните разходи и условията се оповестяват публично“.
No
25.
При на избран II. Режим на държавна помощ по чл. 27 от ОРГО (при кандидатстване), кандидатът е представил обосновка, че е налице стимулиращ ефект на държавната помощ по смисъла на чл. 6, параграфи 1 и 2 от Регламент (ЕС) № 651/2014, при положение че е подал проектното предложение преди „Започване на работите по проекта“, по смисъла на чл. 2, т. 23 от Регламент (ЕС) № 651/2014. Съгласно чл. 2, пар. 23 от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията, „започване на работите по проекта“ означава първото от следните събития: започване на строителните работи, свързани с инвестицията, или поемане на първия правнообвързващ ангажимент за поръчка на оборудване или всеки друг ангажимент, който прави инвестицията необратима. Купуването на земя и подготвителните дейности като получаването на разрешителни и провеждането на проучвания на осъществимостта не се считат за започване на работите по проекта. При поглъщания на предприятия „започване на работите по проекта“ означава момента на придобиване на активите, пряко свързани с придобития стопански обект;
No
26.
Във Формуляра за кандидатстване са посочени приложимите за процедурата индикатори съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване, за които са определени целеви стойности.
Yes
27.
Кандидатът предвижда изпълнението на дейности за Видимост, прозрачност и комуникация, съгласно разпоредбите на чл. 50 от Регламент (ЕС) 2021/1060, при изпълнението на проекта, като ще прилага Наръчник за визуализация на подкрепата от ЕС 2021-2027. Брандбук за бенефициенти - Приложение 20 от Условията за изпълнение.
Yes
28.
Срокът на изпълнение на проектното предложение не надвишава 36 (тридесет и шест) месеца.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021