Evaluation criterias

I. Group Threshold for passing
I. КАЧЕСТВО НА ПАРТНЬОРСТВОТО
0.00
Criteria Weight
41.00
1.
1. Обхват на МИГ (сумират се т. 1.1 и 1.2) - 20 точки:

1.1. Брой обхванати общини (отчита се една от възможностите) - 10 т.
             1.1.1. МИГ включва територията на две общини - 6 т.;
             1.1.2. МИГ включва територията на три общини - 8 т.;
             1.1.3. МИГ включва повече от три общини - 10 т.

1.2. Брой на обхванатото население (отчита се една от възможностите) - 10 т.
             1.2.1. От 10 001 до 15 000 жители (включително) - 2 т.;
             1.2.2. От 15 001 до 20 000 жители (включително) - 4 т.;
             1.2.3. От 20 001 до 30 000 жители (включително) - 6. т.;
             1.2.4. От 30 001 до 40 000 жители (включително) - 8 т.;
             1.2.5. Над 40 000 жители - 10 т.
20.00
2.
2. Представителност на местната общност в Колективния върховен орган на МИГ (сумират се т. 2.1, 2.2 и 2.3) - 12 точки:

2.1. Представеност в КВО на идентифицираните в анализа групи заинтересовани лица от територията (отчита се една от възможностите) - 2 т.
             2.1.1. Представени са от 51% до 75% вкл. от идентифицираните в анализа групи заинтересовани лица от територията - 1 т.;
             2.1.2. Представени са над 75% от идентифицираните в анализа групи заинтересовани лица от територията - 2 т.

2.2. В колективния върховен орган на МИГ са включени представители на повече от 50% от населените места на територията - 4 т.

2.3. Брой членове на КВО на МИГ (отчита се една от възможностите) - 6 т.
            2.3.1. Броят на членовете на колективния върховен орган включва над 30 лица - 4 т.;
            2.3.2. Броят на членовете на колективния върховен орган включва над 50 лица - 6 т.
12.00
3.
3. Устойчивост на МИГ (сумират се т. 3.1 и 3.2) - 9 точки:

3.1. Реализирана стратегия на територията на кандидата (отчита се една от възможностите) - 3 т.
          3.1.1. На територията на МИГ е реализирана стратегия за местно развитие в периода 2007 - 2013 г. или е в процес на реализация стратегия за ВОМР в периода 2014 - 2020 г. - 1 т.;
          3.1.2. На територията на МИГ е реализирана стратегия за местно развитие за програмен период 2007 - 2013 г. и е в процес на реализация стратегия за ВОМР за програмен период  2014 - 2020 г. - 3 т.

3.2. МИГ разширява територията си на действие спрямо програмния период 2014 - 2020 г. (отчита се една от възможностите) - 6 т.
          3.2.1. С територия с население до 3 000 жители включително - 3 т.;
          3.2.2. С територия с население от 3 001 до 4 000 жители включително - 4 т.;
          3.2.3. С територия с население от 4 001 до 5 000 жители включително - 5 т.;
          3.2.4. С територия с население над 5 001 жители - 6 т.
9.00
II. Group Threshold for passing
II. КАПАЦИТЕТ НА МИГ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СТРАТЕГИЯТА
0.00
Criteria Weight
25.00
1.
4. Опит на МИГ (сумират се т. 4.1, 4.2 и 4.3) *Забележка: Всяка една община, която участва или е участвала в състава на МИГ, изпълняваща стратегия за ЛИДЕР/ВОМР носи опита на цялата местна група - 7 точки:

4.1. МИГ има опит в изпълнението на проект за подготвителни дейности по подхода ЛИДЕР/ВОМР или опит в изпълнението на малък пилотен проект в периода 2014 – 2020 г. - 1 т.;

4.2. МИГ има опит в изпълнението на проект/проекти за вътрешнотериториално или транснационално сътрудничество или на проект/проекти, финансирани със средства от други европейски фондове - 1 т.;

4.3. Опит в изпълнението на стратегия за ЛИДЕР/ВОМР (отчита се една от възможностите) - 5 т.
           4.3.1. МИГ има опит в изпълнението на еднофондова стратегия за ЛИДЕР/ВОМР - 2 т.;
           4.3.2. МИГ има опит в изпълнението на многофондова стратегия за ВОМР, финансирана от две програми, с изключение на случаите, в които от стратегията са оттеглени повече от 50% от средствата по някоя от програмите - 3 т.;
           4.3.3. МИГ има опит в изпълнението на многофондова стратегия за ВОМР, финансирана от три програми, с изключение на случаите, в които от стратегията са оттеглени повече от 50% от средствата по някоя от програмите - 4 т.;
           4.3.4. МИГ има опит в изпълнението на многофондова стратегия за ВОМР, финансирана от повече от три програми, с изключение на случаите, в които от стратегията са оттеглени повече от 50% от средствата по някоя от програмите - 5.
7.00
2.
5. Опит на Колективния управителен орган (сумират се т. 5.1 и 5.2) *Забележка: отчита се само в момента на кандидатстване - 3 точки:

5.1. В Колективния управителен орган са включени повече от един членове, участвали в изпълнение на стратегията по ЛИДЕР в периода 2007 – 2013 г. - 1 т.;

5.2. В Колективния управителен орган са включени повече от един членове, участвали в изпълнение на стратегията за ВОМР в периода 2014 – 2020 г. - 2 т.
3.00
3.
6. Опит на Изпълнителния директор на МИГ (сумират се т. 6.1, 6.2 и 6.3) - 9 точки:

6.1. Управленски опит (отчита се една от възможностите) - 2 т.
             6.1.1. Наличие на управленски опит за период от 3 до 5 години включително - 1 т.;
             6.1.2. Наличие на управленски опит за период над 5 години - 2 т.

6.2. Специфичен опит по ЛИДЕР/ВОМР (отчита се една от възможностите) - 4 т.
             6.2.1. Наличие на опит като изпълнителен директор на МИГ, изпълнявала стратегия по подхода ЛИДЕР/ВОМР, или като лице, взимало участие в прилагането на подхода ВОМР в УО, участващи в прилагането на подхода, или Разплащателна агенция на ЕЗФРСР до 2 години включително  - 2 т.;
             6.2.2. Наличие на опит като изпълнителен директор на МИГ, изпълнявала стратегия по подхода ЛИДЕР/ВОМР, или като лице, взимало участие в прилагането на подхода ВОМР в УО, участващи в прилагането на подхода, или Разплащателна агенция на ЕЗФРСР от 2 до 5 години включително - 3 т.;
             6.2.3. Наличие на опит като изпълнителен директор на МИГ, изпълнявала стратегия по подхода ЛИДЕР/ВОМР, или като лице, взимало участие в прилагането на подхода ВОМР в УО, участващи в прилагането на подхода, или Разплащателна агенция на ЕЗФРСР над 5 години - 4 т.

6.3. Опит в изпълнението на проекти (отчита се една от възможностите) - 3 т.
             6.3.1. Наличие на опит в изпълнението, наблюдението, контрола или отчитането на проекти по ПРСР/Програми, финансирани от други европейски фондове до 2 години включително - 1 т.;
             6.3.2. Наличие на опит в изпълнението наблюдението, контрола или отчитането на проекти по ПРСР/Програми, финансирани от други европейски фондове от 2 до 5 години включително - 2 т.;
             6.3.3. Наличие на опит в изпълнението наблюдението, контрола или отчитането на проекти по ПРСР/Програми, финансирани от други европейски фондове над 5 години - 3 т.
9.00
4.
7. Опит на Експерт по прилагане на СВОМР (отчита се една от възможностите) - 3 точки:

7.1. Наличие на опит в изпълнението, наблюдението, контрола или отчитането на проекти по ПРСР/Програми, финансирани от други европейски фондове до 2 години включително - 1 т.;

7.2. Наличие на опит в изпълнението, наблюдението, контрола или отчитането на проекти по ПРСР/Програми, финансирани от други европейски фондове от 2 до 5 години включително - 2 т.;

7.3. Наличие на опит в изпълнението, наблюдението, контрола или отчитането на проекти по ПРСР/Програми, финансирани от други европейски фондове над 5 години - 3 т.
3.00
5.
8. Финансов капацитет на МИГ (отчита се една от възможностите) - 3 точки:

8.1. Наличие на осигурен финансов ресурс в размер до 5% от сумата на финансовия ресурс за дейностите, свързани с управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране - 2 т.;

8.2. Наличие на осигурен финансов ресурс в размер над 5% от сумата на финансовия ресурс за дейностите, свързани с управление, мониторинг и оценка на стратегията и нейното популяризиране - 3 т.
3.00
III. Group Threshold for passing
III. КАЧЕСТВО НА СТРАТЕГИЯТА ЗА ВОМР
30.00
Criteria Weight
66.00
1.
9. Оценка на качеството на проучванията и анализите (анализи и проучвания на територията и SWOT анализ) (сумират се т. 9.1, 9.2, 9.3 и 9.4) - 9 точки:

9.1. Проучванията съдържат подробна информация относно географския район, природните и климатични дадености, състоянието на инфраструктурата, условията за живот и околната среда, социално-икономическите, културно-историческите и др. характеристики, както и потребностите на населението на територията, обхваната от стратегията - 2 т.;

9.2. Проучванията съдържат информация за тенденциите в развитието на територията и потребностите на населението - 2 т.;

9.3. Анализите се базират на информацията, получена от  проучванията и съдържат изводи и препоръки за развитие на територията и потребностите на населението - 3 т.;

9.4. SWOT анализът отразява точно силните и слабите страни, възможностите и заплахите на територията съобразно представените проучвания и анализи на територията и потребностите на населението - 2 т.
9.00
2.
10. Оценка на участието на местната общност в процеса на разработване и съгласуване на стратегията (сумират се т. 10.1 и 10.2) - 10 точки:

10.1. В стратегията е описан ясно процесът на нейното разработване от който става ясно, че са спазени следните основни принципи (сумират се т. 10.1.1, 10.1.2 и 10.1.3) - 6 т.
            10.1.1. прозрачност на процеса (проведена широка информационна кампания сред населението) - 2 т.;
            10.1.2. принцип „отдолу – нагоре“ (в стратегията са включени предложения от местната общност) - 2 т.;
            10.1.3. Хоризонталните принципи съгласно чл. 9 на Регламент (ЕС) 2021/1060  – равенство между половете, утвърждаване на принципа на равните възможности, липса на дискриминация и др. - 2 т.

10.2. В процеса на разработване и съгласуване на стратегията са включени представители на всички групи заинтересовани лица, идентифицирани в проучванията и анализите, в т. ч.  уязвимите групи и млади хора - 4 т.
10.00
3.
11. Съответствие на избраните цели на стратегията с потенциала за развитие на територията и идентифицираните потребности (сумират се т. 11.1 и 11.2) - 4 точки:

11.1. Формулираните цели са ясни и реалистични в периода на изпълнение на стратегията - 2 т.

11.2. Съответствие на целите на стратегията с потребностите и потенциала на територията (отчита се една от възможностите) - 2 т.
            11.2.1. Налице е съответствие на част от избраните в СВОМР цели с потребностите и потенциала на територията - 1 т.;
            11.2.2. Налице е съответствие на всички избрани в СВОМР цели с потенциала и потребностите на територията - 2 т.
4.00
4.
12. Съответствие на избраните интервенции с целите на стратегията и потребностите и потенциала на територията съгласно SWOT анализа (сумират се т. 12.1, 12.2, 12.3, 12.4 и 12.5) - 19 точки:

12.1. Предвидените интервенции водят до постигане на целите на стратегията - 3 т.;

12.2. Предвидените интервенции са в съответствие с потребностите на територията, определени в анализите - 3 т.;

12.3. Предвидените интервенции са съобразени със специфичните характеристики и потенциала на територията - 5 т.;

12.4. С предвидените интервенции по стратегията се подкрепя въвеждането на иновации на територията - 3 т.;

12.5. С предвидените интервенции по стратегията се подкрепят дейности, свързани с развитието на интелигентни селища на територията - 5 т.
19.00
5.
13. Съответствие на финансовия план на стратегията с целите и интервенциите спрямо идентифицираните потребности и потенциала на територията (сумират се т. 13.1, 13.2, 13.3 и 13.4) - 8 точки:

13.1. Налице е съответствие между финансовия план на стратегията с всички избрани в СВОМР  цели и интервенции, определени на база потребностите и потенциала на територията  - 2 т.;

13.2. В стратегията е представена обосновка за предвидения финансовия ресурс за всяка предвидена интервенция - 2 т.;

13.3. Разпределението на средствата във финансовия план ще доведе до постигане на очакваните резултати от изпълнение на интервенциите - 2 т.;

13.4. Разпределението на средствата във финансовия план е в съответствие с индикаторите за мониторинг и оценка на стратегията - 2 т.
8.00
6.
14. Оценка на уредбата за управление, мониторинг и оценка на стратегията (сумират се т. 14.1, 14.2 и 14.3) - 8 точки:

14.1. С разписаната уредба за управление на стратегията се гарантира, че вземането на решения от органите на МИГ е прозрачно и в съответствие с принципите на подхода ВОМР - 2 т.;

14.2. Описаният в стратегията механизъм за мониторинг и оценка е ясен, логичен и позволява проследяването на изпълнението на всички основни параметри на стратегията – постигане на целите, приоритетите и индикаторите за резултат  - 2 т.;

14.3. В разписаната уредба за мониторинг, оценка и контрол са предвидени дейности за оценка (отчита се една от възможностите) - 4 т.
             14.3.1. Най-малко два пъти за периода на изпълнение - 1 т.;
             14.3.2. Най-малко три пъти за периода на изпълнение - 2 т.;
             14.3.3. Веднъж годишно в периода на изпълнение - 4 т.
8.00
7.
15.  Оценка на изходните индикатори и индикаторите за резултат, включени в стратегията (сумират се т. 15.1, 15.2, 15.3 и 15.4) - 8 точки: 

15.1. Предложените изходни индикатори са измерими, реалистични и са в съответствие с целите, интервенциите и заложените в стратегията резултати - 2 т.;

15.2. Предложените индикатори за резултат са логически свързани с целите на стратегията - 2 т.;

15.3. Предложените индикатори за резултат са в съответствие интервенционната логика - 2 т.;

15.4. Предложените индикаторите за резултат отразяват очакваните резултати от изпълнението на стратегията - 2 т.
8.00
50.00
Threshold for passing:
132.00
Max weight total:
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021