Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване по процедурата за подбор на проектни предложения е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния/те представител/и на кандидата .
Yes
3.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
Yes
4.
В Случай на упълномощаване на лице, от текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представлява/т кандидата, упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
5.
Документите, прикачени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език.
Yes
6.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
7.
Проектното предложение отнася ли се за обявената процедура за подбор на проекти.
Yes
8.
Таблица за допустими инвестиции (Приложение №1), с подпис и печат на кандидата, сканирана във формат „pdf” или „jpg“. Представя се и във формат „xls“/„xlsх“.
Yes
9.
Формуляр за мониторинг (Приложение №2), с подпис и печат на кандидата, сканиран във формат „pdf” или „jpg“.
Yes
10.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
11.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия (представя се само от кандидати - юридически лица и ЕТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
12.
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни (Приложение №3), подписана от кандидата и сканирана. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
13.
Декларация за нередности (Приложение №4). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
14.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019г. на РУО на ПРСР (Приложение № 16). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ .
Yes
15.
Свидетелство за съдимост от прдставляващия/представляващите, издадено не по-рано от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
16.
Удостоверение за наличие или липса на задължения на кандидата, по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
17.
Удостоверение за липса на задължения към общината/ите по седалището и адрес на управление на МИГ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
18.
Декларация по чл.4а, ал. 1 Закон за малките и средни предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, когато е приложимо (Приложение №9) сканирани във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
19.
Бизнес план (Приложение № 8) във формат „pdf“ или „jpg“, с подпис/печат на всяка страница, както и таблици към бизнес план (Приложение №8-А) във формат „xls“ или „xlsx“.
Yes
20.
Декларация за двойно финансиране (Приложение №5), подписана, подпечатана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
21.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност (Приложение №6), подписана, подпечатана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
22.
Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение №7), подписана, подпечатана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
23.
Декларация за държавни или минимални помощи (Приложение №14), подписана, подпечатана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
24.
Отчет за приходи и разходи и Счетоводен баланс за предходна финансова година или за последния приключен междинен период
Yes
25.
Справка за дълготрайни активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
26.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение към стратегията на ВОМР с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване – в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството, подписана, подпечатана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
27.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
(представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите.
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва СМР).
No
28.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
29.
Удостоверение за вписване в Регистъра на вероизповеданията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
30.
Удостоверение за постоянен адрес издадено от съответната община. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
31.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено то Регионалната занаятчийска камара (за физически лица) в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите (когато е условие за допустимост). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
32.
Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
(важи в случаите, когато кандидатът е физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите).
No
33.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
34.
Документ за ползване на сградата/помещението - за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
35.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“.
No
36.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект”, или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, което ще се изгражда, ремонтира или обновява. Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“.
No
37.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. Представят се във формат „pdf“/“jpg” и „xls”/“xlsx”. Приложение №10(важи в случай, че проектът включва разходи за СМР).
No
38.
Разрешение за строеж. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
39.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
40.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
41.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице - съдържаща описание на годишния капацитет на предприятието по видове продукция заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана. Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“.
No
42.
Подписано от кандидата описание на процеса, годишния капацитет на предприятието по видове продукция, заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана и описание на необходимите за това машини, съоръжения и оборудване. Представя се във формат „pdf“, „jpg“, “zip“ или „rar“.
No
43.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. Представя се във формат „pdf“,„jpg“, “zip“ или „rar“.
No
44.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса) -условията по т. 13 – 18 от Раздел 13.2 „За дейности, насочени към производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление“,. Представя се във формат „pdf“, „jpg“, “zip“ или „rar“.(важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса).
No
45.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини и/или декларация по образец от кандидата (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или декларация по образец (Приложение № 15) от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на предприятието за целия период на изпълнение на бизнес плана. Представя се във формат „pdf“, „jpg“, “zip“ или „rar“.
(важи в случаите на проекти, включващи инвестиции за производството на биоенергия за собствени нужди).
No
46.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията -  с детайлно описание на техническите характеристики, включително с посочени марка, модел (когато е приложимо), цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение, количество и начин на доставка. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. В случаите на инвестиции за СМР към договорите се прилагат и подробни количествено-стойностни сметки. Представят се във формат „pdf“/„jpg” и „xls”/„xlsx“.
(важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и разходите не попадат в обхвата на ПМС № 160 от 1.07.2016 г.).
No
47.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
(важи в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
No
48.
Една независима оферта -  да съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС. Представя се във формат „pdf“/„jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“/„jpg” и „xls”/“xlsх”. (Приложение №13
(важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост).
No
49.
Най-малко три съпоставими независими оферти -  да съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение №13. Представят се във формат „pdf“/„jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“/„jpg” и „xls”/“xlsх”. Допустимо е всички тези документи да се представят в архивен файл във формат „zip“ или „rar“.
(важи в случаите, в които кандидатът следва да извършва избор на изпълнител по реда на ЗОП или ПМС 160, и разходите, за които кандидатства не са включени в списък с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“ и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси).
No
50.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител. Когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите за избора.
Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
(важи в случаите по т. 9.8 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“ ).
No
51.
Удостоверение за данъчна оценка - издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
(важи в случай че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост.
Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока, определен от КППП. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.)
No
52.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи свързани с проекта. Представят се във формат "pdf" или "jpg".
(важи в случай, че проектът включва разходи извършени преди подаване на проектното предложение за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.).
No
53.
Декларация  за липса на основания за отстраняване - Приложение към заповед № РД 09-359 от 27.04.2020 г. (Приложение №17)
Yes
II. Group
Допълнителни  документи, в зависимост от вида на кандидата/проекта:
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация и таблица за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година и/или предходната стопанска година (по образец, Приложение №11, №11-А и №11-Б от документи за попълване). (когато е приложимо).Представя се във формат „pdf“.
No
2.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея  - с приложен Опис на животните, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. (когато е приложимо Представя /т се във формат „pdf“.
No
3.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
4.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено то Регионалната занаятчийска камара (за физически лица) в случай на кандидат, регистриран по Закона за занаятите (когато е условие за допустимост). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
(важи в случаите, когато кандидатът е физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите).
No
5.
Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява. (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
III. Group
Документи при Строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация.
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота,  или документ за учредено право на строеж върху имота  - за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията; (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект” или заснемане и/или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява - в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.). В случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията; (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
3.
Разрешение за строеж - издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията; (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
4.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице; (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“. Приложение №10
No
5.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности); (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
6.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност . (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
7.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
8.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице – за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници; (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
9.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл.35 от Регламента 1305/2013 (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
No
10.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години, считано от датата на сключване на административния договора (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“.
Yes
IV. Group
За проекти, включващи машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане:
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на недвижим имот, където ще бъде извършена инвестицията, или документ за ползване върху имота (което е приложимо).  Представя се във формат „pdf“ .
Yes
2.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
3.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Yes
4.
Подписани технически спесификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта - машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане. (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
Yes
V. Group
За проекти, включващи машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане:
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на недвижим имот, където ще бъде извършена инвестицията, или документ за ползване върху имота (което е приложимо).  Представя се във формат „pdf“
No
2.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
3.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
4.
Подписани технически спесификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта - машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане. (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
VI. Group
Специфични документи, доказващи съответствие с критериите за подбор:
Criteria Leads to rejection
1.
Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности на кандидата за предходната спрямо датата на кандидатстване година (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
2.
Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.). (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
3.
Справка за съществуващия и нает персонал и/или отчет за заетите лица, средства за работни заплати и други разходи за труд към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №12 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
No
VII. Group
Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление:
Criteria Leads to rejection
1.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса), (когато е приложимо)
No
VIII. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът отговаря на критериите за видовете допустими кандидати по процедурата, описани в Условията за кандидатстване.
Yes
2.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидат.
Yes
3.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включва една или повече от допустимите за финансиране дейности, описани в  Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Планираните инвестиции отговарят на разпоредбите на законодателството в областта на околната среда и за проектното предложение има положително становище/решение по отношение на съответствието му с това законодателство, издадено от РИОСВ и/или друг компетентен орган.
Yes
5.
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на общините Тутракан или Сливо поле.
Yes
6.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване .
Yes
7.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът  за „брой създадени работни места”, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен.
Yes
8.
Във формуляра за кандидатстване е описано и обосновано съответствието на проектното предложение с „хоризонталните политики” на ЕС, заложени в стратегията за ВОМР на МИГ.
Yes
9.
В случай на проектно предложение, предвиждащо дейности за изграждане на помещения за туристическо настаняване, са изпълнени условията за допустимост .
 В останалите случаи е неприложимо.
No
10.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5 годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи– за 10 годишен период.
Yes
11.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на критериите за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за вид/тип и съдържание на документите по съответния вид дейност.
Yes
12.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани от Условията за кандидатстване.
Yes
13.
Включените в проектното предложение разходи са в съответствие с допустимите за финансиране категории разходи, описани в условията за кандидатстване.
Yes
14.
Видовете разходи, посочени в бюджета на проекта и Таблицата на допустимите инвестиции са в обхвата на мярката и съответстват на „Допустими видове разходи», описани в условията за кандидатстване.
Yes
15.
В проектното предложение не са включени за закупуване транспортни, вкл. превозни средства, освен машини, описани като допустими в Условията за кандидатстване, или ако са включени те са изцяло за сметка на кандидата
Yes
16.
Разходите са в съответствие с условията за допустимост и обоснованост, описани в условията за кандидатстване.
Yes
17.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи, които са недопустими съгласно Условията за кандидатстване.
Yes
18.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от  5000 лева.
Yes
19.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за мярка 6.4.
Yes
20.
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта не надвишава 100 000 лева.
Yes
21.
Заявеният размер само на безвъзмездната финансова помощ /субсидията/ не превишава левовата равностойност в случай на проект за изграждане или обновяване на места за туристическо настаняване 50 000 лева с ДДС.
Yes
22.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата на подаване на заявката за плащане за същия актив
Yes
23.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
Yes
24.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.
Yes
25.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Yes
26.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за  Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите и за това е приложен документ.
Yes
27.
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕФСУ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативните оферти е извършил сравняване на предложенията и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка, ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
Yes
28.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като  кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката.
Yes
29.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, е приложено пояснение в този смисъл, а към представените оферти е приложена декларация от оферентите, „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
Yes
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни са за изпълнението на проекта, и са обосновани.
Yes
2.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Yes
4.
Не е установено дублиране на разходи.
Yes
5.
Предложение за редуциране на разходи от страна на оценителя
No
X. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН, и в публичните Регистри за получено финансиране на МИГ и на ДФЗ липсват данни за двойно финансиране. 
/проверката обхваща програмен период 2007-2013 година и програмен период 2014-2020 година/.
Yes
XI. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност.
Yes
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
3.
На база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Yes
XII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ - Финансовата помощ се предоставя при спазване на правилата за „минимална помощ“ и условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis.
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за минимални/държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри на МФ и ДФЗ.
Yes
2.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията по т.16 от условията за кандидатстване.
Yes
XIII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 9 към Условията за кандидатстване – документи за информация. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи.
No
XIV. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №5 и 5а като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 10 към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.

Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 9б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Yes
XV. Group
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
No
XVI. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021