Evaluation criterias

I. Group
I.	КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в  ИСУН 2020 в срока, определен в обявата за откриване на процедурата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от кандидата, а за кандидати юридически лица - от лице с право да представлява кандидата или от упълномощено от него лице и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език   .
Кандидатът подписва формуляра с валиден КЕП към датата на кандидатстване с титуляр и автор - физическото лице, което е законен представител на кандидата или КЕП с титуляр юридическото лице-кандидат, като автор на подписа в този случай следва да е законен представител на предприятието-кандидат. Когато кандидатът е юридическо лице и се представлява от няколко лица заедно, формулярът 
се подписва от всяко от тях с КЕП. За целите на процедурата под „лице с право да представлява кандидата“ следва да се разбира официален представител на кандидата.
Yes
II. Group
II.	ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Основната информация за проектното предложение по образец,. Представя се във формат „pdf” И във формат „doc“ или „docx“, подписана от кандидата и сканирана (Приложение №1).
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности по образец, подписана от кандидата и сканирана. Представя се във формат „pdf”, както И във формат  xls“/„xlsх“ (Приложение №2).
Yes
3.
Формуляр за мониторинг (Приложение №3). Представя се сканиран във формат „pdf“, с подпис и пeчат на кандидата.
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“. 
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното се подписва от всички от тях и се прикачва в ИСУН 2020. От текста на пълномощното следва да става ясно, че лицето/лицата с право да представлява/т кандидата упълномощават пълномощника да подаде от тяхно име проектното предложение.
No
5.
Декларация за липса на основания за отстраняване - (Приложение № 4) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“, от представляващия/те кандидата.
Yes
6.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни, подписана от кандидата и сканирана. Представя се във формат „pdf”. (Приложение №5).
Yes
7.
Декларация за нередности, подписана от кандидата и сканирана. Представя се във формат „pdf”. (Приложение №6).
Декларациите се представят от представляващия/представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ,  същите се предоставят и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Yes
8.
Декларация - приложение от заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. (Приложение № 7). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”
Декларацията се представя от представляващия/представляващите кандидата. Когато кандидат е ЮЛ,  същата се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице  декларациите се представят от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата 
с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – ЮЛ.
Yes
9.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от статистическите изследвания, провеждани от НСИ (Приложение № 8), подписана, подпечатана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf“.
Yes
10.
Декларация на наличие или липса на двойно финансиране – (Приложение № 9), подписана, подпечатана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”
Yes
11.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия (Приложение № 10) подписана, подпечатана и сканирана от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”
Yes
12.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности (Приложение № 12), подписана от представляващия/те кандидата, подпечатана и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.

Отнася се за кандидати юридически лица с изключение на такива, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване, с инвестиции изцяло в сектор "Животновъдство"(без калифорнийски червеи), "Плодове и зеленчуци" или "Етеричномаслени и медицински култури", включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори
No
13.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството за текущата стопанска година към момента на подаване на проектното предложение (Приложение № 13), с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ и попълнена Таблица за изчисляване на икономическия размер на  земеделското  стопанство  на кандидата за текущата стопанска година (Приложение 13-Б)  във формат „xls”/“xlsх”
Yes
14.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството за предходната стопанска година (Приложение № 13-А) с подпис/и, печат и приложения към нея, сканирани във формат „pdf“, както и попълнена Таблица за изчисляване на икономическия размер на  земеделското  стопанство на кандидата за предходната стопанска година (Приложение 13-Б) във формат „xls”/“xlsх” (декларацията се представя, когато икономическият размер на стопанството за текущата стопанска година се доказва с намерения за засаждане/засяване на земеделски култури)
Yes
15.
Регистрационна карта, издадена по реда на Наредба №3 от 1999 г. и анкетни формуляри към нея. Към анкетните карти  се прилага опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни – сканирани във формат „pdf“.
Yes
16.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37 в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния СПО за текущата стопанска година. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималният СПО се доказва с намерение за засаждане/засяване. Представя се във формат „pdf“. 
В случай, че кандидатът има регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година, прилага справка-извлечение от регистрация в ИСАК.
При голям брой документи или обем на файловете, документите по точката могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
No
17.
Декларация по чл. 3 и 4 от Закона за малки и средни предприятия (приложение № 14) и справка (приложение 14а), попълнени от представляващия/те кандидата с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“
Yes
18.
Бизнес план (Приложение № 15 и 15а) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ или „jpg“, както и във формат „xls” или „xlsx“.
Yes
19.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване - само за кандидати юридически лица. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
20.
Удостоверение   за   постоянен   адрес, издадено   от   съответната   общинска администрация. Представя се сканирано във формат „pdf”. Документът е изискуем само за кандидати ЗП –физически лица.
Yes
21.
Отчет за приходи и разходи и Счетоводен баланс за предходна финансова година или за последния приключен междинен период. Представя се във формат „pdf“. Важи само за кандидати юридически лица  и  в случай че не са публикувани в търговски регистър и регистъра на ЮЛНЦ към Агенцията по вписванията.
No
22.
Инвентарна книга и/или Справка за дълготрайни материални активи към датата на подаване на проектно предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
23.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период - важи за кандидати юридически лица. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
24.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството (Приложение №16), подписана, подпечатана и сканирана от кандидата, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години. Представя се във формат "pdf" .
No
25.
Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл.137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност (само в случай, че кандидатът се отглежда животни).  Представя се във формат "pdf“.
No
26.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК, издадено от Националната агенция по приходите, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение –  сканирано във формат „pdf“.
Yes
27.
Удостоверение/я за липса на задължения към общината/ите (Луковит и/или Роман) по седалище и адрес на управление или постоянен адрес на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение. В случай че мястото на извършване на инвестицията се различава от седалище и адрес на управление или постоянен адрес на кандидата, документът се изисква и от двете общини. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
28.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“ . (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
Yes
29.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“.
No
30.
Копие от годишната данъчна декларация за предходната финансова година спрямо датата на кандидатстване, заверена от съответната ТД на НАП. Към ГДД се прилагат съставните части на финансовия отчет съгласно изискванията на Закона за счетоводството (ЗСч), Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ) и Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО). Представя се във формат "pdf". - ако документите са публикувани в публични регистри е достатъчно да се посочи къде са налични.
No
31.
Една независима оферта за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи/услуги, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в лева или евро с посочен ДДС. Представя се във формат „pdf. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх” (важи в случаите, когато разходът, за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списък с референтни цени, публикуван към настоящата процедура и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост).
No
32.
Най-малко три съпоставими независими оферти от проведено пазарно проучване, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 17. Представят се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. (важи в случаите, в които кандидатът следва да извършва избор на изпълнител по реда на ЗОП или ПМС 160, и разходите, за които кандидатства не са включени в списък с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“ и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси). 
Кандидатите определят подходящ срок за получаване на оферти, който не може да бъде по-кратък от 5 работни дни. Минимално съдържание на офертите е: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, с вкл. подробна техническа спецификация на активите/услугите, ценово предложение в левове с посочен ДДС.
При голям брой документи или обем на файловете, документите по точката могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
No
33.
Предварителни или окончателни договори за строителство /услуги / доставки – за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел,  цена в левове или евро, количество и начин на доставка и срок за изпълнение. Представят се във формат „pdf”.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”. (важи в случаите, когато кандидатът не е възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и разходите не попадат в обхвата на ПМС № 160 от 1.07.2016 г.). 
При голям брой документи или обем на файловете, документите по точката могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
No
34.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски  (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf.
No
35.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а в случай, че избраната оферта не е с най – ниска цена с вкл. обосновка на мотивите за избор на оферта, която не е с най ниска цена, след проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки.  Представя/т се във формат „pdf“.
No
36.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Представя/т се във формат „pdf“.
No
37.
Удостоверение съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47 от 2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър – (важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни майки и закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг). Представят се във формат „pdf“.
No
38.
Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР – важи в случаите на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., (Важи в случай, че проектът включва разходи преди подаване на проектното предложение). Представят се във формат „pdf“.
При голям брой документи или обем на файловете, документите по точката могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
No
39.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата), или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (когато е учредено срочно право на строеж) - важи в случаите по т.5 и т.5.1 от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите. Представя се във формат „pdf“.
No
40.
Документ за собственост или документ за ползване на имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти – обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години считано от датата на подаване на проектно предложение, вписан в районната служба по вписвания, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие – важи в случаите по т.5 и т.5.2 от раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите. Представя се във формат „pdf“.
No
41.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
 При голям брой документи или обем на файловете, документите по точката могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
No
42.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (представя се в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“. 
При голям брой документи или обем на файловете, документите по точката могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
(Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобрение  от съответния орган).
No
43.
Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат „pdf“ и „xls”/„xlsх” .
No
44.
Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“. 
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
45.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“.
No
46.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти, от разрешението трябва да е видно, че съоръжението ще бъде разположено на територията на „МИГ Луковит-Роман“). Представя се във формат „pdf“.
No
47.
Анализ, удостоверяващ  изпълнението на условията по т.10.1 – 10.5 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на разходите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице (приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници). 
Представя се във формат „pdf“. 
При голям брой документи или обем на файловете, документите по точката могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
No
48.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване,  изготвен и съгласувани от правоспособно лице (приложимо за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници). Представя се във формат „pdf“.
При голям брой документи или обем на файловете, документите по точката могат да са компресирани и  прикачени във формат „rar” или „zip”.
No
49.
Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения, изготвена и заверена от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за създаване и отглеждане на трайни насаждения). Представя се във формат „pdf“.
No
50.
Документи за собственост и/или ползване на земеделска земя и/или друг вид недвижими имоти за трайни насаждения, или за оранжерии и гъбарници, както и във всички други случаи (за доказване на съответствие с изискването по т.4 от раздел 13.2 Условия за допустимост на дейностите, и в случай, че същите нe са представени във връзка с изчисляването на минималният стандартен производствен обем на земеделското стопанство по т.4 от раздел 11.1. Критерии за допустимост на кандидатите. Представят се във формат „pdf“.
No
51.
Копие от договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и чл. 20 от ЗПООПЗПЕС, придружен от документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, или друг документ), издаден от контролиращо лице, удостоверяващ че земята/площите и/или наличните животни, с които се кандидатства по проектното предложение, са в процес на преход към биологични или са сертифицирани като биологични. Представя се във формат "pdf". (важи в случай че кандидатът заявява по-висок размер на помощта на основание инвестиции, изцяло свързани с изпълнявани от кандидата ангажименти по мярка 11 „Биологично земеделие" от ПРСР 2014 - 2020 г. или сходни ангажименти по мярка 214 "Агроекологични плащания", направление "Биологично земеделие" от ПРСР 2007 - 2013г., както и в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий №4 „Проектът е за инвестиции, свързани с биологично производство“.
No
52.
Документ за професионални умения и компетентности в областта на селското стопанство. Представя се във формат „pdf“. (Представят се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор №5 и по-висок размер на помощта за проекти, представени от млади земеделски стопани и е заявил, че притежава професионални умения и компетентности в областта на селското стопанство към датата на подаване на проектното предложение
No
53.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година, заверена от кандидата и НСИ или Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение за новорегистрирани предприятия. Представя се във формат "pdf". (представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий №3 „Проектът създава нови работни места
No
54.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (Приложение № 20). представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор №3.
No
55.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел в рамките на четири години преди датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат „pdf“. (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор №2 „Иновативност на проекта – проектът е насочен към внедряването на нов за стопанството продукт/ техника /технология.
No
56.
Документ, издаден от правоспособно лице/производител на съответната инсталация, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.) – приложимо за проекти, които включват инвестиции, свързани с опазване на околната среда, включително технологии, водещи до намаляване на емисиите, и в случай че в резултат на изпълнението на проекта се предвижда да бъде въведен поне един нов процес или технология, целящи опазване на околната среда или ефективни технологии за намаляване на емисиите. (представя се  в случай, че кандидатът заявява точки по критерий за подбор №2 „Иновативност на проекта – проектът е насочен към внедряването на нов за стопанството продукт/ техника /технология „
Представя се във формат „pdf“.
No
57.
Становище от ГД "Инспекция към държавен технически надзор", удостоверяващо кои от инвестициите са насочени за изпълнение на Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС, водещи до намаляване на емисиите; и/или Сертификат, удостоверение, становище и др., доказващи, че с проекта се прилага интегриран подход към околната среда чрез съхраняване и опазване на компонентите на околната среда и насърчаване на ресурсната ефективност, вкл. дейности за превенция и управление на риска, издадени от съответна институция или правоспособно лице (приложимо за проекти, които имат за цел въвеждане на нов производствен процес и/или технология и/или система за управление, които имат принос за прилагане на интегриран подход към околната среда чрез съхраняване и опазване на компонентите на околната среда и насърчаване на ресурсната ефективност, вкл. дейности за превенция и управление на риска). Представя се във формат „pdf“. 
Приложимо в случай, че кандидатът заявява точки по критерий за критерий за подбор №2 „Иновативност на проекта – проектът е насочен към внедряването на нов за стопанството продукт/ техника /технология
No
58.
Становище на БАБХ, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС – Представя се във формат „pdf“. (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 1 и/или 2 и/или 4 и в случай, че кандидатът заявява по-висок интензитет на помощта)
No
III. Group
III.	ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ/Общо изискване към всички съпътстващи документи прикачени в ИСУН 2020
Criteria Leads to rejection
1.
Документите, приложени към формуляра за кандидатстване, са  представени на български език. В случаите, в които  е представен документ изготвен на чужд език, той трябва да бъде придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален по смисъла на Гражданския процесуален кодекс - да бъде легализиран или с апостил. Когато държавата, от която произхожда документът, е страна по Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове, ратифицирана със закон (обн., ДВ, бр. 47 от 2000 г.), и има договор за правна помощ с Република България, освобождаващ документите от легализация, документът трябва да е представен съгласно режима на двустранния договор.
No
IV. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е едно от следните лица:
Физическо или юридическо лице, регистрирани земеделски производители, съгласно Наредба № 3 от 29 януари 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани
Yes
2.
Кандидатите/получателите на финансова помощ трябва да имат постоянен адрес за физическите лица, седалище и адрес на управление за едноличните търговци и юридическите лица на територията на МИГ Луковит-Роман и да осъществяват дейностите по проекта на територията на действие на МИГ. 
Не е допустим получател на финансова помощ клон на юридическо лице или на едноличен търговец, ако юридическото лице или едноличният търговец, открил клона, не отговаря на изискванията на т.1.
Yes
3.
Кандидатът е микро-, малко или средно предприятие по смисъла на чл.3, ал.2 и ал.3 от Закона за малките и средните предприятия.
Кандидатът не е голямо предприятие, съгласно ЗМСП.
Yes
V. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА И ПРОЕКТНИТЕ ДЕЙНОСТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
a) равнопоставеност и недопускане на дискриминацията - насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация. Европейският съюз насърчава равнопоставеността както между мъжете и жените, така и между представителите на различните етнически, социални и малцинствени групи и се стреми да отстрани всички дейности, водещи до неравнопоставеност. В този контекст, настоящата процедура е отворена за всички кандидати, които отговарят на изискванията, посочени в Условията за кандидатстване, независимо от техния пол, етническа принадлежност или вид увреждане.
б) устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях.
Yes
2.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ Луковит-Роман
Yes
3.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за кандидатстване  -  продължителността на проекта не надхвърля  36 месеца и приключва не по-късно от 30.06.2023 г.
Yes
4.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта:
Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 
10 000,00 лв. и по-нисък или равен на 200 000,00  лв.
Yes
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален  размер на и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по проект -  при интензитет на помощта 50 %, а именно: 
- заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-висок или равен на 5000,00 лв.
- заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-малък или равен на 100 000,00 лв.
Yes
6.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален  размер на и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по проект -  при интензитет на помощта 60 %, а именно: 
- заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-висок или равен на 6000,00 лв.
- заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-малък или равен на 120 000,00 лв.
Yes
7.
Налице е съответствие относно представената информацията за  индикаторите/показателите за изпълнение и резултат в проектното предложение
Yes
8.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение водят до подобряване на цялостната дейност на земеделското стопанство чрез поне едно от описаните в раздел 13.1, подточка I от  Условията за кандидатстване.
	внедряване на нови продукти, процеси и технологии и обновяване на наличните производствени материални и/или нематериални активи; или
	опазване на компонентите на околната среда, включително с намаляване на вредните емисии и отпадъци; или
	повишаване на енергийната ефективност в земеделските стопанства; и/или
	подобряване условията на труд, подобряване на хигиенните, ветеринарните, фитосанитарните,  екологичните и други условия на производство; или
	подобряване качеството на произвежданите земеделски продукти; или
	осигуряване на възможности за производство на биологични земеделски продукти.
Yes
9.
Безвъзмездна финансова помощ се предоставя на  земеделски стопани за инвестиции в техните стопанства, пряко свързани с една или няколко от дейностите по първично селскостопанско производство и съхранение само на собствени земеделски продукти, както и подготовка на продукцията за продажба. Инвестициите трябва са свързани с производството на селскостопански (земеделски) продукти, включени в приложение I към Договора за функциониране на Европейския съюз или памук, с изключение на тютюн, риба и рибни продукти. Земеделските продукти трябва да бъдат включени в Приложение  №2 и Приложение № 3  към Документи за информация
Yes
10.
Инвестициите, включени в проектното предложение отговарят на разпоредбите на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие.
Yes
11.
Проектът се  изпълнява върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата към проектите се прилагат документи за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ);
Yes
12.
Проектът се  изпълнява върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, са приложили документи  за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, нотариално заверени и вписани в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя – и регистриран в съответната общинска служба по земеделие – в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ;
б) строително-монтажни работи, за които не се изисква разрешение за строеж;
в) създаване и/ или презасаждане на трайни насаждения.
Yes
13.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи, удостоверяващи съответствие със Закона за устройство на територията, в съответствие с раздел 13.2 . Условия за допустимост на дейностите.
Yes
14.
В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти е представено разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ,  от което е видно, че съоръжението ще бъде разположено на територията на МИГ Луковит-Роман.
Yes
15.
За дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, са  представени съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията.
Yes
16.
В случаите, в които се кандидатства за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ), са изпълнени условията по т.10.1 – 10.8 от Раздел 13.2 Условия за допустимост на дейностите.
Yes
17.
В случаите, в които се кандидатства за създаване или презасаждане на трайни насаждения, са изпълнени условията по т.11 от Раздел 13.2 Условия за допустимост на дейностите.
Yes
18.
В случаите, в които се кандидатства за инвестиции, свързани с постигане на минимални стандарти за защита и хуманно отношение към животните и намаляване до минимум на страданията им по време на клане, са изпълнени условията по т. 12 от Раздел 13.2 Условия за допустимост на дейностите.
Yes
VI. Group
КРИТЕРИИ ЗА НЕДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТЕ ДЕЙНОСТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение не включва недопустими дейности, посочени в Раздел 13.3 Условия за недопустимост на дейностите. Проектът не предвижда подпомагане като самостоятелен проект или дейност:
а) събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
б) инвестициите в нематериални активи
Yes
VII. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение включва категории разходи, допустими  за финансиране  по процедурата съгласно раздел 14. Категории разходи, допустими за финансиране, и същите са в съответствие с раздел 14.1. Условия за допустимост на разходите от Условията за кандидатстване
Yes
2.
Инвестициите са свързани с производството на земеделските продукти включени в Приложение  №2 и 3 към Документи за информация
Yes
3.
Проектното предложение не включва разходи посочени като недопустими, съгласно раздел. 14.2 от Условията за кандидатстване.
Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени  преди подаване на проектното предложение и преди извършване на посещение на място, с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги.
Yes
2.
Дейностите/инвестиционните разходи по проекта не са финансирани/не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Пo проекта не са установени изкуствено създадени условия за получаване на подкрепа в противоречие с целите на мярката
Yes
X. Group
ПРОВЕРКА ЗА БИЗНЕС ПЛАН
Criteria Leads to rejection
1.
Представеният от кандидата Бизнес план отговаря на условията, посочени раздел 13.2. Условия за допустимост на дейностите от Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта, съгласно показателите,
определени от ДФЗ: 

1. NPV е по-голяма от "0"
2. IRR е по-голяма от "6%"
3. PI е по-голям от "1"
4. РВР e по-малък или равен на срока, за който е разработен Бизнес плана.
Yes
XI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ И ИНТЕНЗИТЕТ НА ПОМОЩТА
Criteria Leads to rejection
1.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 „Процент на съфинансиране“ от Условията за кандидатстване
Yes
2.
Разходите, включени в проектното предложение са необходими и основателни  за изпълнението на проекта и са обосновани или за проектното предложение е налице необходимост от корекция/редукция на бюджета.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021