Evaluation criterias

I. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата;
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец;
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен	подпис	(КЕП)	от	законния	представител	на кандидата;
Yes
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат;
Yes
5.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил;
Yes
6.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно финансиране;
Yes
7.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени условия;
Yes
8.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
No
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО	СЪОТВЕТСТВИЕ	-	Комплектовка	на проектното предложение - Общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Основна	информация	за	проектното	предложение	– Приложение №1. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
2.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение №2). ТДИД се подписва с КЕП на кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на документа във формат “pdf” и подписаната с КЕП таблица в електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“). Таблицата е налична в ИСУН във формат „pdf“ и разписана с КЕП в електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“);
Yes
3.
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение №3). Декларацията се попълва и подписва от всички лица, попълнили приложения № 4, 5, 6, 7, 8 и 10. В случай на пълномощник декларацията се подписва и от него. Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
4.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат-
община - Заповед на кмета  на общината. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
6.
Учредителен акт или устав, или дружествен договор когато кандидат/получател	е	лице,	регистрирано	по	 Закона	за юридическите	лица		с	нестопанска		цел,	включително читалищата	(не	е	приложимо	за	кандидати	общини). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
7.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
8.
Декларация съгласно Приложение № 6 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, а когато кандидата е юридическо лице, декларацията се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (Приложение № 4). Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“ ;
Yes
9.
Декларация за нередности съгласно приложение № 10 от Наредба Декларацията се попълва и подписва задължително от представляващия и управляващия кандидата. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се попълва и подава по един екземпляр за всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай, че членове са юридически лица - от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива(Приложение 5). Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
10.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 6). Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
11.
Декларация за неприложими документи (Приложение №7). Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
12.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение №8).
Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
13.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта (Приложение №9). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
14.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия (Приложение №10). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
15.
Декларация за свързаност, съгласно § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон (Приложение №11). Декларацията се попълва и подписва от всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическото лице с нестопанска цел. Декларацията е налична в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
16.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване  на оценка на въздействието върху околната среда/Решение по оценка на въздействието по околна среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/Становище по екологична оценка/Решение за преценяване на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка на съвместимостта /писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция) издадени по  Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
17.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Документите са налични в ИСУН във формат „pdf“
No
18.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (за проектни предложения, които включват разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Договора е наличен в ИСУН във формат „pdf” 
No
19.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец (Приложение №12). В ИСУН е налично сканирано копие на подписаният документ във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“);
Yes
20.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване (в случай на заявени разходи, които представляват дълготрайни материални активи, съгласно Закона за счетоводството). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“
No
21.
Решение на компетентния орган за кандидатстване по реда на настоящите Условия  за кандидатстване (когато кандидатът е юридическо лице с нестопанска цел). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
22.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението (не е приложимо за кандидати общини). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
23.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура (за кандидати – общини). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
24.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на Общинския план за развитие на съответната община (за кандидати – общини).  Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
25.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на Програмата за развитие на туризма на съответната община (ако е приложимо). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
26.
Удостоверение, издадено от Национална агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (не е приложимо за кандидати общини). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
27.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, включващо представляващия лицето, съдружници прокуристи и др. лица с правомощия за взимане на решения или контрол по отношение на кандидата (за кандидати общини се изисква от кмета), издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
28.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица). Документа е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
29.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, разходи за проектиране и такси, извършени след 1 януари 2014 г. ведно с банкови извлечения (когато е приложимо). Документите са налични в ИСУН във формат „pdf“;
No
30.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно приложение № 13, кандидати които се явяват възложители по ЗОП представят покана за пазарни консултации публикувана на сайта на кандидата в секция „Профил на купувача“ - (офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в списъците с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции). Възложителите по ЗОП набират офертите на принципа на пазарните консултации, в съответствие с разпоредбите на раздел 14.1, т.8 и 9 от настоящите Условия за кандидатстване (когато е приложимо). Документите са налични в ИСУН във формат „pdf“ и "xls" („xlsx“).
Yes
31.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с критерий „най-ниска цена“ – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
32.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
33.
Формуляр за наблюдение изпълнението на дейностите по проекта Процедура за подбор на проектни предложения BG06RDNP001-19.298 МИГ „Девня – Аксаково“ – мярка 7.5 Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура – (Приложение № 14). Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
34.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение №15). Документите са налични в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
35.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост) Важи в случаите когато проекта ще се изпълнява върху имот собственост на кандидата. Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
36.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
37.
Документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на  проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите (за проектни предложения, включващи разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
38.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
39.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности, се представя и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. (В случаите, когато е необходимо да се издаде съгласувателно становище от Министерство на културата за него може към датата на кандидатстване да се представи входящ номер на искане за издаване на съгласувателно становище). Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
40.
Разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
41.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
42.
Подробни количествени сметки за предвидените строително – монтажни работи, заверени от правоспособно лице. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“ и електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“);
No
43.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, свързани с обекти които представляват недвижими културни ценности, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
44.
Удостоверение от Национален институт за недвижимо културно наследство (НИНКН), за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти, които представляват ново строителство). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
Yes
45.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията (за проектни предложения, които включват разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
46.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения за територията, която е включена в проектното предложение (ако е приложимо). Документът е наличен в ИСУН във формат „pdf“;
No
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Обща допустимост:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното  предложение попада в обхвата на мярка 7.5. Инвестиции за публично ползване в инфраструктура за отдих, туристическа инфраструктура“, включена в Стратегията за ВОМР на територията на МИГ „Девня – Аксаково”.
Yes
2.
Проектното предложение ще допринесе за изпълнение на Приоритет 2: „Насърчаване на интегрирано териториално развитие и опазване на околната среда чрез повишаване на ресурсната ефективност“, Специфична цел 2.1: „Разнообразяване възможностите за заетост чрез развитие на туризма и свързаните с него услуги“ заложени	в Стратегията за Водено от общностите местно развити на СНЦ „МИГ Девня – Аксаково“.
Yes
3.
Проектното предложение ще постигне поне един от следните резултати:
• Разнообразяване възможностите за заетост, чрез развитие на туризма и свързаните с него услуги. 
• Подобряване на туристическата инфраструктурата.
Yes
4.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Yes
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
• Община Девня и община Аксаково. 
• Юридическo лицe с нестопанска цел.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ „Девня – Аксаково“.
Yes
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ „Девня – Аксаково“.
Yes
4.
Кандидатите не отговарят на следните изисквания:
1.	са обявени в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си;
2.	имат задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно- осигурителния процесуален кодекс към държавата или към община за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
3.	са лишени от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4.	са предоставили документи с невярно съдържание или е1.	представил изискваща се информация, необходима за удостоверяване на липсата на основания за отказ за финансиране, критерии за подбор или изпълнение на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
2.	са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
3.	са нарушавали правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4.	са опитали, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни  фондове  (ЕСИФ),  включен  в  стратегията	за ВОМР,   и/или    от    Държавен  фонд "Земеделие" по  отношение на одобрението за получаване на финансова помощ чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрение за получаване на финансова помощ;
8.	са нарушили чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган;
9.	е доказано, че са виновени за неизпълнение на договор с влязло в сила съдебно решение за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10.	при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, са констатирани значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, договор за концесия за строителство или за услуга, на който е страна или представлява лицето, което е довело до предсрочното му/им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11.	извършили са нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12.	имат изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
13.	са включени в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14.	са свързани лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15.	са лица, които са на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на ЕСИФ, включен в стратегията за ВОМР, до една година от прекратяване на правоотношението;
16.	са осъдени с влязла в сила присъда, освен ако не е реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс; з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви от "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17.	са лица, които не са изпълнили разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18.	са лица, които лично или в качеството си на собственици, управители или контролиращи други лица предоставят или са предоставяли консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
19.	са свързани лица по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и УО на ПРСР и ДФЗ-РА;
20.	е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
21.	 е установено, че:
а) са представени документи с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липса на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
б) не са предоставени изискваща се информация, свързана с удостоверяване липса на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост или подбор;
22.	е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушени чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидата е установен;
23.	имат неизпълнено разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на представената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
24.	е осъден с влязла в сила присъда (освен ако са реабилитирани) за
престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от
Наказателния кодекс;
25.	са осъдени с влязла в сила присъда (освен ако са реабилитирани) за престъпление, аналогично по т. 1.1, в друга държава членка или трета страна;
26.	са налице е конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен;
27.	са лица, които са или са били на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ-РА или УО на ПРСР 2014 – 2020 г. - до една година от прекратяване на правоотношението;
28.са свързани лица по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице, заемащо публична длъжност в УО на ПРСР 2014 - 2020 г. или в ДФЗ-РА, не са участвали при одобряването на проектно предложение или при обработката на искане за плащане по сключения административен договор за предоставяне на финансова помощ;
29.	попадат в случаите по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт.

Yes
5.
Кандидатите не отговарят на следните изисквания:
1. са свързани лица по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или с кмет на съответната община на територията на МИГ;
2. са членове на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не са свързани лице с член на колективния управителен орган или контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;
3. са свързани лица по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен  или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Обстоятелствата се декларират от кандидати, които не са публични органи.
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ - Допустимост на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на 5 867,40 лева.
Yes
2.
Размерът на общите допустими разходи проекта е по-малък или равен на 391 160 лв.
Yes
3.
Всички дейности включени в проектното предложение попадат в обхвата на допустимите дейности по т.13.1 от Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Дейностите,	включени в	проектите, съответстват	на приоритетите на общинския план за развитие.
Yes
5.
Дейностите,	включени в	проектите, съответстват	на приоритетите на Програмата за развитие на туризма на територията на съответната община.
No
6.
Проектното предложение показва жизнеспособност и има нужда от безвъзмездно финансиране.
Yes
7.
Проекта  няма  постановен  административен  акт  по  реда  на Закона за опазване на околната среда и/или чл. 31 от Закона за биологичното	разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение/плана/програмата/ проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни.
No
8.
Проекта не се извършва на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон;
No
9.
Проект, по които дейностите по мярката, включени в проектите, не са били физически започнати и/или извършени преди подаване на заявлението за подпомагане, независимо дали всички свързани плащания не са извършени
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021