Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата;
Yes
2.
Проектното предложение е подписано с КЕП от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице;
Yes
3.
Текстът  на  проектното  предложение  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език;
Yes
4.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите  се изпълняват  на  територията на МИГ „Момчилград - Крумовград“;
Yes
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ;
Yes
6.
Проектното предложение е в съответствие с приложимите правила за държавните/минималните помощи
Yes
7.
Основна информация за проектното предложение по образец във формат „pdf“ или „jpg“, подписан и сканиран от кандидата, както и във формат „xls“ или „xlsx“ – Приложение № 1 към Условията за кандидатстване;
Yes
8.
Формуляр за наблюдение по мярка 7.2, съгласно Наредба № 12/25.07.2016 г. на МЗХГ, във формат „pdf“ или „jpg“ – Приложение № 1А към Условията за кандидатстване;
Yes
9.
Формуляр за мониторинг по мярка 19.2 съгласно Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ във формат „pdf“ или „jpg“ – Приложение № 1Б към Условията за кандидатстване;
Yes
10.
Таблица за допустими инвестиции по образец във формат „pdf“ или „jpg“, подписан и сканиран от кандидата, както и във формат  „xls“ или „xlsx“ – Приложение № 2 към Условията за кандидатстване;
Yes
11.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни във формат „pdf“ или „jpg“ – Приложение № 3 към Условията за кандидатстване;
Yes
12.
Декларация за нередности в оригинал по образец във формат „pdf“ или „jpg“ - Приложение № 5 към Условията за кандидатстване;
Yes
13.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на тази наредба, в оригинал във формат „pdf“ или „jpg“;
No
14.
Нотариално заверено изрично пълномощно - приложимо в случай, че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати общини във формат „pdf“ или „jpg“;
No
15.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по реда на настоящата наредба – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
16.
Копие от учредителен акт или устав, или дружествен договор - приложимо само за кандидати ЮЛНЦ и Читалища (не се изисква за кандидати общини) във формат „pdf“ или „jpg“;
No
17.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ и Читалища (не се изисква за кандидати общини) във формат „pdf“ или „jpg“;
No
18.
Решение на общото събрание на читалището за кандидатстване по реда на настоящата наредба – приложимо само за кандидати – читалища във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
19.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо само за кандидати – общини/ във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
20.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община във формат „pdf“ или „jpg“;
No
21.
Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) във формат „pdf“ или „jpg“ – приложимо само за кандидати читалища и ЮЛНЦ- Приложение № 7 към Условията за кандидатстване;
Yes
22.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (приложимо само за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилни обекти) във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
23.
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната сред и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и  реда  за  извършване  на  оценка  за  съвместимостта  на  планове,  програми,  проекти  и   инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което с одобрява 	осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът / програмата /проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
No
24.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (приложимо само в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
25.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 9 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – приложимо само в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията и имотът не е собственост на кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
26.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 9 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане – приложимо, в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.;
No
27.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (приложимо, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
28.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ или на хартиен носител в МИГ в два екземпляра не по-късно от крайната дата на приема;
No
29.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представят се във формат „pdf“ или „xls“ или „xlsx“;
No
30.
Разрешение за строеж (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
31.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
32.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (приложимо само в случай,че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
33.
Заверени количествено-стойностни сметки. Представят се във формат „pdf“ или „xls“ или „xlsx“.
No
34.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва - реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
35.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
36.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
37.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗOП). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представят се във формат „pdf“ или „xls” или „xlsx“;
No
38.
Заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по Закона за обществените поръчки процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи, в случай че проектът включва разходи по чл. 29, ал. 1, т. 4, от Наредба 12 от 25 юли 2016г. извършени преди подаване на заявлението за подпомагане от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
39.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
40.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. /важи в случаите по т. 7 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на разходите“/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. 
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Представя се във формат „pdf“ или „xls” или „xlsx“. 
No
41.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 13 /важи в случаите по т. 8 и т. 13 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на разходите“/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител. Представя се във формат „pdf“ или „xls” или „xlsx“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „xls“ или „xlsx“;
No
42.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му /важи в случаите по т. 8 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на разходите“/. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
43.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“ или „jpg” /ако е приложимо/.
No
44.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора. (важи в случаите по т. 16 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на разходите“). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
45.
Анализ разходи – ползи /текстови вариант за развитието на селския район, устойчивостта на инвестицията, съгласно Приложение № 6 към Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
46.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, съгласно Приложение № 6А към Условията за кандидатстване (ако е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg” или „xls“ или „xlsx“;
Yes
47.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж", Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020" и Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" (приложимо само в случаите на подадени проектни предложения). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
48.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране – Приложение 9 от Условията за кандидатстване Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
49.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия – Приложение 10 от Условията за кандидатстване.
Yes
50.
Декларация за неприложимост на документи – Приложение 12 от Условията за кандидатстване.
No
51.
Декларация НСИ – Приложение 4 от Условията за кандидатстване. Представя се по образец във формат „pdf“ или „jpg
Yes
52.
Декларация съгласно Приложение 6 към чл.24, ал.1, т.8 от Наредба №22 от 2015г.- Приложение №9 към Условията за изпълнение. Представя се по образец във формат „pdf“ или „jpg”. /Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, комисията за оценка изпраща на кандидата уведомление за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица/.
Yes
53.
Декларация за свързаност, съгласно § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон  с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“- важи за кандидати, които не са публично-правни организации по смисъла на § 2 т.43 от допълнителните разпоредби на ЗОП - Приложение № 13 към Условията за кандидатстване.
No
54.
За дейностите - строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях: Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
55.
За дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства: Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
56.
За дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства: Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
57.
За дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства: Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
58.
За дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства: Декларация за размера на получената държавна/минимална помощ съгласно Приложение № 8 към Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”. /ако е приложимо/
Yes
59.
За дейности - реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност: Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
60.
За дейности - реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност: Доклад и резюме от обследването за енергийна ефективност съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
61.
За дейности - изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства: Декларация за минимална помощ съгласно Приложение № 8 към Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
62.
За дейности по - реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони: Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
63.
За дейности по - реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони: Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Целите на проекта са в съответствие с целите на съответната процедура;
Yes
2.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в процедура BG06RDNP001-19.166 – МИГ Момчилград - Крумовград – мярка 7.2. “Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“;
No
3.
Допустимите разходи за проекта съответстват на обявените в процедура BG06RDNP001-19.166 – МИГ Момчилград - Крумовград – мярка 7.2. “Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“;
No
4.
Всички дейности по проекта не са физически приключили и не са изцяло изпълнени преди подаване на Формуляра за кандидатстване;
Yes
5.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
6.
По проекта липсват изкуствено създадени условия.
Yes
7.
Проектното предложение, включващо строително – монтажни работи, не предвижда извършване на дейности преди посещението на място от Комисията;
Yes
8.
Във Формуляра за кандидатстване са включени всички или тези от индикаторите за резултат и въздействие, съгласно т. 7 от Условията за кандидатстване които се очаква да бъдат постигнати с конкретния проект;
Yes
9.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател за Допустима дейност 6 от Условията за кандидатстване, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата;
Yes
III. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
1. Община от територията на МИГ – за всички допустими дейности;
2. Юридическо лице с нестопанска цел - за дейности, свързани със социалната и спортната инфраструктура и културния живот със седалище на територията на МИГ;
3. Читалище - за дейности свързани с културния живот със седалище на територията на МИГ;
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на МИГ „Момчилград - Крумовград“;
Yes
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ;
Yes
4.
Кандидатът/получателят на финансова помощ и/или негов законен или упълномощен представител, отговаря на условията на определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ.
Yes
5.
Кандидатът/получателят на финансова помощ и/или негов законен или упълномощен представител, отговаря на условията на Декларация за свързаност, съгласно § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон (важи за кандидати, които не са публично-правни организации по смисъла на § 2 т.43 от допълнителните разпоредби на ЗОП) - Приложение № 13 към Условията за кандидатстване.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021