Evaluation criterias

I. Group
Административни критерии за допустимост:
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез ИСМ и е подписан с валиден КЕП от лице, което е официален представляващ на кандидата и е вписан като такъв в ТР и регистъра на ЮЛНЦ, или от упълномощено от него лице.
В случаите, когато кандидатът се представлява само заедно от няколко физически лица, предложението за изпълнение на инвестиция е подписано с валиден КЕП от всяко от тях при подаването
Yes
2.
Изрично пълномощно за подаване на предложението за изпълнение на инвестиция - попълнено по образец (Приложение 1) и прикачено в ИСМ (ако е приложимо).
No
3.
Всички документи, които се изискват на етапа на кандидатстването са приложени
Yes
II. Group
Критерии за допустимост:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон и да са регистрирани по реда на ТР и регистъра на ЮЛНС или еквивалентно лице, регистрирано в държава членка на Европейското икономическо пространство
Yes
2.
Кандидатът да е регистрирал надлежно информацията за своите действителни собственици съгласно изискванията на чл. 63 от Закона за мерките срещу изпирането на пари, освен ако попадат в изключенията.
Yes
3.
Декларация при кандидатстване и за приемане на условията на процедурата – попълнена по образец (Приложение 5) и прикачена в ИСМ.
Yes
4.
Декларация за държавни помощи – попълнена по образец (Приложение 2) и прикачена в ИСМ.
Yes
5.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по процедурата, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация; 
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си;
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените по букви от а) до д) процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени (в случай че кандидатът е чуждестранно лице);
ж) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието;
з) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;
и) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до разваляне или предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойност-та или обема на договора;
й) имат публични задължения по чл. 162, ал. 2, т. 1 (за данъци, акцизи, мита, задължителни осигурителни вноски и други вноски за бюджета) от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалище-то на възложителя и на кандидата или участника, или аналогични задължения съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган, и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията, или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот от икономическата им дейност за последната приключена финансова година, или е повече от 50 000 лева;;
к) е установено, че:
1) са представили документ с невярно съдържание, с който се доказва декларираната липса на основания за отстраняване или декларираното изпълнение на критериите за подбор;
2) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
л) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда, или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудова-та миграция и трудовата мобилност, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
м) не са изпълнили решение на Европейската комисия с разпореждане за възстановяване и влязъл в сила акт за установяване на публично вземане, когато това е приложимо, по смисъла на чл. 44 от Закона за държавните помощи и не е възстановило изцяло неправомерна и несъвместима държавна помощ или неправилно използвана държавна помощ;
н) лицата, които представляват кандидата, са осъждани с влязла в сила присъда за:
1) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, чл. 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
2) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза (буква н), т. 1)), в друга държава членка или трета страна.
о) за лицата, които представляват кандидата, е налице конфликт на интереси, във връзка с процедурата за предоставяне на средства, който не може да бъде отстранен;
п) лицата, които представляват кандидата, са опитали да:
1) повлияят на вземането на решение от страна на СНД на ПИТ, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
2) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на средства.
р) при които член на управителен или контролен орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, е свързано лице по смисъла на § 1, т. 15 от допълнителните разпоредби на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество с ръководителя на структурата за наблюдение и докладване.
Yes
6.
Кандидатът не е предприятие (и на ниво група) - обект на неизпълнено разпореждане за възстановяване вследствие на предходно решение на Европейската комисията, с което дадена помощ се обявява за незаконосъобразна и несъвместима с общия пазар .
Yes
7.
Кандидатът не е предприятие в затруднено положение
Yes
8.
Предложението за изпълнение на инвестиция е в съответствие с:
- целите на процедурата;
- принципите на равнопоставеност на жените и мъжете и осигуряване на равни възможности за всички; и
- принципа за „ненанасяне на значителни вреди”
- съответното законодателство на ЕС и национално законодателство в областта на околната среда.
Yes
9.
Дейностите по предложението за изпълнение на инвестиция се изпълняват само на територията на Република България.
Yes
10.
Спрямо кандидата не е установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по предложения за изпълнение на инвестиции, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Yes
11.
Декларация за потвърждаване и приемане на Условията по процедурата
Yes
12.
Неприложимост на чл. 3, т.14 ЗИФОДРЮПДР-  попълнена по образец
Yes
13.
Нова допълнителна мощност
Yes
14.
Кандидата и неговите собственици не попадат в обхвата на ограниченията на Регламент на Съвета (ЕС) № 833/2014 от 31 юли 2014 година относно ограничителни мерки с оглед на действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна или на други финансови санкции на Европейския съюз
Yes
15.
Предоставяне на подробен финансов план, предложен за проекта, който включва, но не се ограничава до: 
(i) подробности, свързани с източниците и използването на средствата,
(ii) обобщение на дълговото финансиране, потенциалните източници и очакваните условия, които ще бъдат осигурени от заемодателите, 
(iii) обобщение на финансирането (включително потенциални източници) за частта от собствения капитал, и 
(iv) финансиране от всякакви други източници.
Yes
16.
Размерът на безвъзмездните средства, поискани в рамките на инвестиционното предложение, е по-малък или равен на 371 607,70 лева (без ДДС) за 1 MWh използваем енергиен капацитет.
Yes
17.
Общият размер на безвъзмездните средства, поискани по инвестиционното предложение, е по-малък или равен на 148 643 080 лева.
Всеки един допустим разход за ЛСС (допустимите разходи са определени в раздел 14.2 от тръжната документация) е съобразен с определената максимална стойност на безвъзмездно финансиране до 50%.
Yes
18.
Предприятието, което участва в търга, не може да поиска повече от 1/6 от общата квота (т.е. не повече от 500 MWh) по настоящата процедура съгласно раздел 7 за едно предприятие за няколко проекта (включително свързаните с кандидата предприятия).
Yes
19.
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са допустими, обосновани и съответстват на дейностите, предвидени за изпълнение и отговарят на минималните технически изисквания (Приложение 8)
Yes
20.
Заверено копие от валидно становище за присъединяване или валиден предварителен договор за присъединяване или валиден договор за присъединяване със съответния оператор по чл. 43, ал. 1, т. 1, ал. 2, т. 1, ал. 13, т. 1 или ал. 14 от ЗЕ. От документите трябва да е видно, че се предвижда съоръжението за съхранение да бъде изградена директна оптична връзка към телекомуникационната мрежа на ЕСО ЕАД, съответно - SCADA/EMS на ЕСО.
Yes
21.
Ангажиран е технически ръководител (физическo или юридическо лице) при изграждането на съоръжението за съхранение на електрическа енергия, който да е работил по сходен проект, като сходността се определя от следните категории:
- Проект(и) с най-малко 10 MW инсталирана мощност на обект за производство на електрическата енергия или съоръжение за съхранение, присъединени към мрежи средно или високо напрежение, за проектни предложения с инсталирана мощност на съоръжението за съхранение на електрическа енергия от 10 MW до 20 MW.
- Проект(и) с най-малко 20 MW инсталирана мощност на обект за производство на електрическа енергия или съоръжение за съхранение, присъединени към мрежи високо напрежение, за проектни предложения с инсталирана мощност на съоръжението за съхранение на електрическа енергия над 20 MW.
Yes
22.
Представена е банкова гаранция за участие в размер на 3% от безвъзмездното финансиране за което се кандидатства.
Yes
23.
Кандидатът, самостоятелно или чрез своя(ите) акционер(и)/съдружник(и), има собствен капитал от:
(а) 6 млн. лв. за проектни предложения за изграждане на съоръжение за съхранение с планиран капацитет >=  20 MWh и <= 50 MWh;
(б) 10 млн. лв. за проектни предложения за изграждане на съоръжение за съхранение с планиран капацитет > 50 MWh.
Изискването за собствен капитал може да бъде изпълнено само чрез директните акционерите/съдружниците на кандидата. Други лица, свързани с кандидата, не се вземат предвид при проверката на съответствието с изискването. 
Изискването за собствен капитал не може да бъде изпълнено чрез физическо лице – съдружник или акционер, което не изготвя финансови отчети в съответствие със Закона за счетоводството и приложимите счетоводни стандарти.
В случай на множество акционери или съдружници стойността на капитала ще бъде изчислена на базата на среднопретеглена стойност с позоваване на дяловото участие, притежавано от съответните акционери или съдружници в кандидата (напр. сумата от капитала × процент от собствения капитал за всеки акционер или съдружник). 
Ако даден акционер или съдружник е инвестиционен фонд или е мажоритарно притежаван или контролиран от него и в резултат на това не може да изпълни изискването за капитала, тогава капиталът за такъв фонд се изчислява като 20 % от неотменимите ангажименти, които този инвестиционен фонд има от един или повече инвеститори, и този акционер трябва да представи писмо от главния финансов директор или еквивалентно лице на фонда, потвърждаващо наличието на обща сума в неангажирани средства, равна на дела от собствения капитал в проекта, който се разпределя твърдо за проекта в случай на успешно предложение.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021