Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИЙ ПО ПОДАВАНЕТО НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден и подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) съгласно изискванията на т.2 от Раздел 26 от Условията за кандидатстване
Yes
II. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Документите се попълват, разпечатват и подписват / подпечатват от издателя на документа, след
което се сканират и се прикачват в ИСУН в раздел 11 "Прикачени електронно подписани документи"
на формуляра за кандидатстване във формат .pdf или jpg, и допълнително в изрично упоменат формат.
Criteria Leads to rejection
1.
Основната информация за проектното предложение по образец (Приложение №1). Подписан и сканиран от кандидата във формат „pdf“ или „jpg“ , както и във формат “doc”/”docx”.
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции по образец (Приложение №2). Подписан и сканиран от кандидата във формат „pdf“ или „jpg“ , както и във формат „xlsx“.
Yes
3.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
5.
Свидетелство за съдимост от представляващия/представляващите кандидата, издадено не по-късно от 3 месеца преди датата на кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
6.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите указания. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. Не се представя за кандидати физически лица.
Yes
7.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности (Приложение №3) или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната или текущата финансова година - за кандидати юридически лица. Не се прилага за кандидати с проекти на територията на МИГ, създадени до 1 година преди кандидатстването за проекти с инвестиции в: сектор „животновъдство”, сектор „плодове и зеленчуци”, производство на „етерично – маслени и медицински култури”. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
8.
Декларация по образец, посочен в Приложение № 4 за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване с подпис/и и печат Декларацията се попълва от земеделски стопани и лицата, участващи в юридическо лице кандидат за колективна инвестиция. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
9.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 5) с подпис/и и печат . Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
10.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката)(Приложение № 6) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
11.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период по образец (Приложение №7) с подпис/и, печат на всяка страница. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ и таблиците от бизнес плана в „xls” по образец .
Yes
12.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни . Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
13.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4. ал.10 и ал.12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималният стандартен производствен обем . Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
14.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година или за последния отчетен период за новорегистрирани юридически лица и еднолични търговци. Не се представя за кандидати физически лица. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
15.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година или за последния отчетен период за новорегистрирани юридически лица и еднолични търговци. Не се представя за кандидати физически лица. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
16.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Не се представя за кандидати физически лица. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
17.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (представя се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ . Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите, когато проектното предложение не включва строително-монтажни работи. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи най-късно в срока, определен в ПППП.
Yes
18.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г, ведно с банкови извлечения. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
19.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
20.
Документ за ползване на имота(земя и/или земеделска земя, и/или друт вид недвижими имоти обект на инвестицията), вписан в районна служба по вписванията, за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение – в случай на кандидатстване за разходи за:
а) закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, 
б) строително-монтажни работи извън случаите на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). 
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
21.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за който се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ), вписан в районна служба по вписванията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
22.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. Важи в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи, и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
23.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Представя се, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
24.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“ и „xls”.
Yes
25.
Разрешение за строеж. Важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
26.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж. Важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
27.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ. Важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжение. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
28.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници; Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
29.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки или не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”, и „xls” за количествено стойностни сметки.
Yes
30.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
31.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение №9. Важи в случаите, когато кандидатът не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160.Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
32.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и не провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС 160), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора. Представя се във формат „pdf“ или „jpg.
Yes
33.
Оферта/и и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато e необходимо да се проведе процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg.
Yes
34.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
35.
Удостоверение, съгласно чл. 24, ал. 4 от Наредба № 47/2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър - важи в случай, че проектът включва разходи за производство за развъждането на пчелни-майки. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
36.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта. Важи, в случай че проектът включва разходи по чл. 30, ал. 1, т. 11 от НАРЕДБА № 20 от 27.10.2015 г., извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
37.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
38.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
39.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
40.
Декларация за нередности по чл. 36, ал. 1, т.2 от Наредба 22/14.12.2015 г. от представляващия/представляващите кандидата по образец Приложение №10. Представя се във формат „pdf“ или „jpg.
Yes
41.
Декларация по чл. 24, ал. 1, т.8 от Наредба 22/14.12.2015 г. на МЗХ от представляващия/ представляващите кандидата (Приложение №11). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
42.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за личните данни (Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
43.
Формуляр за мониторинг Приложение №13. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
44.
Декларация за неприложими общи документи Приложение №.14. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Yes
III. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Допълнителни документи, доказващи съответствие с приоритет по критериите за оценка
Criteria Leads to rejection
1.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за стопанството, които извършват дейност повече от една финансова година. В случай на новорегистрирани стопанства се подава ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение. Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерий от Раздел 22, т.1. от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
2.
Декларация за осигуряване на заетост на младежи до 29 г. и/или жени и мъже над 50 г. за периода до края на мониторинга на проекта по образец Приложение №15. Представя се, в случай, че кандидатът заявява точки по критерий от Раздел 22, т.2 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
3.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общите организации на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, заедно с копие от сертификационно писмо от контролиращото лице, удостоверяващо, че е проведена най-малко първа инспекция, или копие от сертификат от контролиращо лице, удостоверяващ, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичен/и или уведомление до министъра на земеделието и храните в срок един месец от датата на сключване на договор за контрол и сертификация с контролиращо лице за преминаване към биологично производство. . Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 5 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
4.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 7 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
5.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013, издадено в рамките на четири години преди датата на подаване на проектното предложение. Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 8 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
6.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията. Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 9 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
7.
Документ, издаден от правоспособно лице, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение нa Директива 2009/125/ЕС. Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 9 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
8.
Становище на БАБХ, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС. Представя се, в случай че кандидатът изпълнява приоритет по критерий от Раздел 22, т. 9 от Условията за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
IV. Group
КРИТЕРИЙ ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране дейност. Инвестиционните дейности са насочени в поне един от допустимите производствени сектори съгласно Раздел 13 от Условия за кандидатстване по мярка 4.1 на МИГ
Yes
2.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ Сливница-Драгоман, съгласно СВОМР на МИГ
Yes
3.
Постоянен адрес - за физическите лица, или седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, е на територията на МИГ Сливница - Драгоман
Yes
4.
Съответствие с минимален/максимален размер на проекта по мярката, съгласно одобрената Стратегия за ВОМР на МИГ Сливница-Драгоман
Yes
5.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите,съгласно СВОМР на МИГ Сливница - Драгоман и Наредба 22 /14.12.2015 г.
Yes
6.
Не е установено несъответствие с разпоредбата на чл.18, ал.4, т.1 от Наредба 22/14.12.2015г.
Yes
7.
Кандидатът е земеделски производител (физическо или юридическо лице)
Yes
8.
Минималния стандартен производствен обем на стопанствотона кандидата е не по-малко от 8 000 евро
Yes
9.
Кандидатите, юридически лица следва да докажат приход от земеделска дейност и/или приход от услуги директно свързани със земеделска дейност и/или преработка на земеделска продукция и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ (Не се прилага за кандидати с проекти на територията на МИГ, създадени до 1 година преди кандидатстването за проекти с инвестиции в: сектор „животновъдство”, сектор „плодове и зеленчуци”, производство на „етерично – маслени и медицински култури”)
Yes
10.
Не са намерени данни за наличие на свързаност
Yes
11.
Липса на двойно финансиране
Yes
12.
Липса на изкуствено създадени условия
Yes
13.
Няма данни за получени минимални помощи
Yes
14.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи и предоставен отговор.
Yes
15.
Проектното предложение съдържа всички необходими документи
Yes
V. Group
Административно съответствие и допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021