Evaluation criterias

I. Group
	
Общи критерии за допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020, в срока, посочен в Обявата и е на български език, с изключение на т.1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език - подписан с КЕП и прикачен в ИСУН 2020;
Yes
3.
Приложение 1 – Заявление за подпомагане - Основна информация за проектното предложение, - подписан сканиран във формат „pdf” или „jpg и прикачен в ИСУН 2020;
Yes
4.
В случай че документите не се подават лично от кандидата, приложено е Нотариално заверено изрично пълномощно, във формат „pdf“ или „jpg;
No
5.
Приложено е Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му, във формат „pdf“ или „jpg;
Yes
6.
Приложение 2 - Таблица за допустими инвестиции във формат „pdf” - подписан и сканиран от кандидата, както и във формат „xls“, „xlsx“;
Таблицата за допустими инвестиции се попълва в електронен формат (по образец) и се предоставя, както на електронен носител в подходящ формат, така и разпечатана и подписана лично от кандидата. Документът задължително се предоставя в двата формата от всички кандидати.
Yes
7.
Приложение 3 – Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
8.
Приложение 4 - Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната или текущата финансова година с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg“. - за кандидати юридически лица с изключение на такива, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване с инвестиции изцяло в приоритетните сектори,  включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори.
Справка-декларация се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата. 
Справка-декларация се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата. 
Когато кандидат е юридическо лице, документите се представят за всички лица (които са юридически лица), участващи в юридическото лице, производители на земеделски продукти, които са земеделски стопани.
No
9.
Приложение 5 - Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец). Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване по чл. 8, ал. 3, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година – не се изисква за признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, кандидати за колективни инвестиции. Изисква се за техните членове.
Декларация се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата. В случаите, при които СПО се формира с намерение за засаждане/засяване, то кандидатът задължително указва периодът, в който ще се извърши засаждането/засяването в рамките на текущата, спрямо подаването на заявлението стопанска година. Когато кандидат е юридическо лице, декларацията се представя от всички лица, участващи в юридическото лице, които са земеделски стопани.
Важно!!!Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване по чл. 8, ал. 3, декларацията се предоставя в два екземпляра-един с данни за текущата, спрямо датата на подаване на заявлението, стопанска година и един с данни за предходната стопанска година.
Yes
10.
Приложение 6 - Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Декларацията (по образец) се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата. Документът задължително се предоставя от всички кандидати. 
Когато кандидат е юридическо лице, декларацията се представя от всички лица, участващи в юридическото лице, производители на земеделски продукти
Yes
11.
Приложение 7 - Декларация за нередности в оригинал
Декларацията (по образец) се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата. Документът задължително се предоставя от всички кандидати. 
Декларацията се подписва задължително от кандидата - ФЛ, от представляващия и управляващия кандидата ЕТ, търговско дружество или юридическо лице. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се попълва и подава по един екземпляр за всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай, че членове са юридически лица - от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива.
Yes
12.
Приложение 8 - Декларация в оригинал по чл. 10, ал. 5, т. 1
Декларацията (по образец) се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата. Документът задължително се предоставя от всички кандидати. Когато кандидат е юридическо лице, декларацията се представя от всички лица, участващи в юридическото лице.
Yes
13.
Приложение 9 – Запитване за оферта;
No
14.
Приложение 10 - Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката)
Декларацията се предоставя попълнена, разпечатана и подписана лично от кандидата. Документът задължително се предоставя от всички кандидати. Прилага се и приложението, предвидено към посочената декларация - образец "Приложение 10а - Справка за обобщени параметри на предприятието"
Когато кандидат е юридическо лице, декларацията, освен от кандидата, се представя и от всички лица, участващи в управлението на юридическото лице.
Yes
15.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на процедурата.
Документът се прилага в оригинал и същият следва да съдържа всички изискуеми реквизити (подпис, печат, IBAN и BIC код, с титуляр на IBAN- кандидата) и е задължителен за всички кандидати.
Yes
16.
Приложение 11 и 11а - Бизнес план (по образец), включително на електронен носител и таблиците от бизнес плана в електронен формат по образец
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за създаване на трайни насаждения или извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период. Бизнес планът се попълва в електронен формат в два файла (по образец) - текстови и табличен, като се предоставя както на електронен носител в двата формата, така и разпечатани и подписани на всяка страница лично от кандидата. Документът задължително се предоставя от всички кандидати.
Yes
17.
Документ, удостоверяващ представителната власт на законния представител на кандидат, създаден по Закона за Селскостопанската академия – важи за юридическите лица, създадени по Закона за Селскостопанската академия
Документът се предоставя само от ЮЛ, създадени по ЗССА.
No
18.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на Условията за кандидатстване на настоящата процедура;
Документът се предоставя само от кандидати - юридически лица.
No
19.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци);
No
20.
Приложение 13 - Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена от копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника, на възраст до 7 години, считано от датата на подаване на Заявлението за подпомагане
Декларацията се попълва от земеделски стопани, кандидатстващи за закупуване на самоходна земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата и които съгласно инвентарна книга към датата на подаване на заявлението имат налична самоходна техника.
No
21.
Приложение 14 - Декларация НСИ - Документът задължително се предоставя от всички кандидати;
Yes
22.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо);
No
23.
Приложение 15 - Калкулатор земеделска техника - Документът се попълва от земеделски стопани, кандидатстващи за закупуване на самоходна земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата;
Yes
24.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 от ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни. Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване по чл. 8, ал. 3, кандидатът представя регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година, когато съответствието с изискването по чл. 8, ал. 1, т. 2 се доказва с документите по чл. 8, ал. 2, т. 3. - не се изисква за признати групи/организации на производители и юридически лица кандидати за колективни инвестиции
Документите за текущата стопанска година задължително се предоставят от всички кандидати.
Когато кандидат е юридическо лице, документите се представят за всички лица, участващи в юридическото лице, които са земеделски стопани. Документите за предходната стопанска година се предоставят в случай, че едновременно са изпълнени следните условия:
1. минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване по чл. 8, ал. 3 от Наредба №9.
2. когато съответствието с изискването по чл. 8, ал. 1, т. 2 за предходната стопанска година се доказва с документите по чл. 8, ал. 2, т. 3 от Наредба №9.
Yes
25.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, ал.10 и ал.12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималният стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималния стандартен производствен обем се доказва с намерение по чл. 8, ал. 3 и когато съответствието с изискването по чл. 8, ал. 1, т. 2 се доказва с документите по чл. 8, ал. 2, т. 2. Важи в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година
Документът не се предоставя в случаите, при които земята, която участва при изчисляването на минималният стандартен производствен обем се доказва с анкетна карта или е заявена по схемите и мерките за подпомагане на площ.
Когато кандидат е юридическо лице, документите (ако е приложимо) се представят за всички лица, участващи в юридическото лице, производители на земеделски продукти, които са земеделски стопани. Документите за предходната стопанска година се предоставят в случай, че едновременно са изпълнени следните условия:
1. минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване по чл. 8, ал. 3 от Наредба № 9.
2. когато съответствието с изискването по чл. 8, ал. 1, т. 2 за предходната стопанска година се доказва с документите по чл. 8, ал. 2, т. 2 от Наредба № 9.
No
26.
26.	Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период – важи за кандидати юридически лица, с изключение на кандидатите, които са създадени до 1 година преди датата на кандидатстване с инвестиции изцяло в приоритетните сектори, включително с инвестиции, в обхвата на два или повече от тези сектори.
Документът трябва да съдържа всички необходими реквизити, съгласно Закона за счетоводството.
Когато кандидат юридическо лице, документите се представят за всички лица (които са юридически лица), участващи в управлението на юридическото лице, които са земеделски стопани.
No
27.
Инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството.
Документът се предоставя от всички кандидати.
Yes
28.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане
Документът се предоставя от всички кандидати в оригинал.
Yes
29.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите
Документът се предоставя само в случаите, предвидени в Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите.
Yes
30.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти обект на инвестицията или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане (когато е учредено срочно право на строеж) - важи в случаите по чл. 25, ал. 1, т. 1
Документът се предоставя в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
No
31.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, вписан в районната служба по вписвания, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба на МЗХ – важи в случаите в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията; Документът се предоставя в случай на кандидатстване за разходи за:
- закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ (с изключение при закупуване на земеделска техника и специализирани транспортни средства, които  не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията или поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения);
- строително-монтажни работи, за които не се изисква разрешение за строеж, съгласно ЗУТ;
- създаване и/или презасаждане на трайни насаждения.
No
32.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ – важи в случаите по чл. 25, ал. 3, т. 1
Документът се предоставя в случай на кандидатстване за разходи за СМР, за които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ.
No
33.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или “Работен проект (работни чертежи и детайли)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ
Документът се предоставя при кандидатстване за разходи за СМР.
No
34.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж -– важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ
Документът се предостая при кандидатстване за разходи за СМР, за които не се изскав издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ.
No
35.
Приложение 12 – Подробни количествено – стойностни сметки /КСС/ заверени от правоспособно лице - важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи.
No
36.
Разрешение за строеж – важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Документът следва да е издаден на името на кандидата.
No
37.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ – важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти
Документът следва да е издаден на името на кандидата.
No
38.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от пред-проектно проучване изготвен и съгласуван от правоспособно лице – важи в случаите по чл.28
Документът се предоставя при инвестиции за производство на енергия от ВЕИ.
No
39.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. - важи в случаите, когато кандидатът, не се явява възложител по чл.5 и 6 от ЗОП. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки на хартиен и електронен носител (по образец Приложение 12).
Документите не се прилагат за кандидати, които се явяват възложители по чл.5 и 6 от ЗОП. КСС се предоставят на хартиен и електронен носител, разделени по подобекти, съответстващи на описаните в "Таблицата за допустимите инвестиции". КСС следва да съответстват на КС в проектната документация, изготвена съгласно ЗУТ и да са подписани от двете страни по договора за СМР.
No
40.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес);
No
41.
Анализ, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса);
No
42.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фуражи.
No
43.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Договори не се представят за разходи по чл. 51а. Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг
Документът се предоставя в случаите, когато някои от активите ще бъдат придобити чрез финансов лизинг.
No
44.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове или евро с посочен ДДС - важи в случаите по чл. 32, ал. 11 и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
Документът се предоставя в случаите, че разходът, за който се кандидатства е наличен в публикувания списък с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи. Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи (включително държавни такси) за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
No
45.
Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 9 - важи в случаите по чл. 32, ал. 12 и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
Документите се предоставят в случаите, че разходът, за който се кандидатства не е наличен в публикувания списък с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи. Офертите следва да отговарят на определенията, посочени в §1 т. 23 и т. 46 от допълнителните разпоредби към Наредба № 9 от 21.03.2015 г. Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи (включително държавни такси) за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
No
46.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл.5 и 6 от ЗОП, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора - важи в случаите по чл. 32, ал.12
Документът се предоставя в случаите, при които кандидатът е избрал доставчик/изпълнител чрез подбор от най-малко три оферти. Когато избраната оферта не е с най-ниска цена в решението се включва и писменна обосновка за мотивите.
No
47.
Фактури придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14, ведно с банкови извлечения;
Документи, доказващи извършените разходи, преди подаване на проектното предложение – в случай, че кандидата заявява за възстановяване такива разходи.
No
48.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост
Документът се предоставя при кандидатстване за разходи за закупуване на земя и/или сгради.
No
49.
Удостоверение, съгласно чл. 25, ал. 4 от Наредба № 47/2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър – важи в случай, че проектът включва разходи за производство на пчелни-майки по чл. 32, ал. 1, т. 5
Документът се предоставя при кандидатстване за разходи за производство на пчелни-майки.
No
50.
Документация по проведената съгласно изискванията на ЗОП процедура за избор на изпълнител/и - важи в случай, че проектът включва разходи по чл. 32, ал. 1, т.14, извършени преди подаване на заявлението за подпомагане от кандидат, който се явява възложител по чл.5 и 6от ЗОП.
Предоставя се заверено от възложителя копие на всички документи от проведената, съгласно изискванията на ЗОП, процедура за избор на изпълнител/и за предварителните разходи, извършени преди датата на подаване на заявлението за подпомагане.
No
51.
Разрешително за водовземане или ползване на повърхностен воден обект за изграждане на съоръжения за водовземане, ако се предвижда такова или Договор за извършване на услуга „водоподаване за напояване“ (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи)
Предоставя се от кандидати, в чиито проекти са включени инвестиции за напоителни системи
No
52.
Становище за допустимост по чл. 155, ал. 1, т. 23 от Закона за водите, издадено от директора на съответната Басейнова дирекция за управление на водите към Министерство на околната среда и водите за съответствие на инвестиционното предложение с действащите План за управление на речните басейни и План за управление на риска от наводнения (предоставя се на кандидата от съответната РИОСВ, в едно с документа по т. 21 за проекти с включени инвестиции за напоителни системи)
Предоставя се от кандидати, в чиито проекти са включени инвестиции за напоителни системи
No
53.
Инженерен проект, изготвен и заверен от строителен инженер, вписан в регистъра към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, правоспособен да проектира системи за напояване (за проекти с включени инвестиции за напоителни системи)
Предоставя се от кандидати, в чиито проекти са включени инвестиции за напоителни системи;
No
54.
Приложение 16 - Декларация за несъстоятелност с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ или „jpg;
Yes
55.
Приложение 17 – Формуляр за мониторинг - Формулярът за мониторинг се попълва при регистриране на проектно предложение от кандидат към стратегия за ВОМР и при подаване на искане за плащане. При подаване на искане за плащане във формуляра се отчитат актуалните данни;
Yes
56.
Приложение 18 - Декларация неприложими документи - Декларацията се подава в случаите когато документите, включени в „Списък с общи и специфични документи“ от Условия за кандидатстване, не са приложими за проектното предложение по подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие“;
Yes
57.
Приложение 19 - Списък невъзстановими инвестиционни разходи - Име на ползвателя, подпис и печат
No
58.
Приложение 20 - Форма за наблюдение и оценка - задължително се попълва от кандидата по процедурата
Yes
59.
Приложение 21 - Декларация двойно финансиране - Декларацията се подписва от ползвателя – ФЛ или от представляващия и управляващия ползвателя, в случаите на ЕТ или ЮЛ.
Yes
60.
Приложение 22 - Декларация липса на изкуствено създадени условия – попълва се от всеки кандидат по процедурата;
Yes
61.
Приложение 23 - Декларация_Условия за кандидатстване - попълва се от всеки кандидат по процедурата
Yes
62.
Приложение 24 - Справка персонал - попълва се от всеки кандидат по процедурата;
Yes
II. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за професионални умения и компетентности - важи в случай, че кандидатът завява точки по критерии „Наличие на подходящо образование, курс за добри земеделски практики, курс по агроекология или др.” от Критериите за оценка на проектните предложения;
No
2.
Договор за БФП от кандидати, получили подкрепа за създаване на стопанства на млади фермери и полупазарни стопанства (малки стопанства) по мярка 112 от ПРСР 2007-2013г. или по мярка 6.1 от ПРСР 2014-2020г. през периода 2007 – 2013 и/или периода 2014 – 2020г., но не са подпомогнати по мярка 121 или подмярка 4.1. Предоставя се при заявени точки по критерии ”Навлизане на млади фермери” Критериите за оценка на проектните предлложения
No
3.
Договор за БФП от кандидати, с изпълнен успешно проект по мярка 121 или по подмярка 4.1. - важи в случай, че кандидатът завява точки по критерии „Изпълнен успешно проект по мярка 121 или по подмярка 4.1.” от Критериите за оценка на проектните предложения;
No
4.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013. Предоставя се при заявени точки по критерии „Иновативност на проекта - според % инвестиции” от Критериите за оценка на проектните предложения;
No
5.
Документ от банка, доказващ възможност да се финансира над 50% от инвестицията. Предоставя се при заявени точки по критерии „Наличие на необходимо финансиране” от Критериите за оценка на проектните предложения;
No
6.
Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съобразно изискванията на Наредба № РД-16-346 от 2.04.2009 г. за показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на промишлени системи, условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност на промишлени системи , изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ). Предоставя се при заявени точки по критерии „Енергийна ефективност според % инвестиции” от Критериите за оценка на проектните предлложения (по обосновка в бизнесплана) Документите следва да са съобразени със Закона за енергийната ефективност обн., ДВ, бр. 35 от 15.05.2015 г., в сила от 15.05.2015 г.;
No
7.
Декларация по чл. 33, ал. 6 от ЗЕЕ, придружена с доказателства за подаването й пред АУЕР – важи в случаите предвидени в ЗЕЕ
Предоставя се при заявени точки по критерии „Енергийна ефективност според % инвестиции” от Критериите за оценка на проектните предлложения, когато е приложимо. Документът следва да е съобразен със Закона за енергийната ефективност обн., ДВ, бр. 35 от 15.05.2015 г., в сила от 15.05.2015 г.;
No
8.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда.
Предоставя се при заявени точки по критерии „Опазване на околната среда според % инвестиции” от Критериите за оценка на проектните предлложения (по обосновка в бизнесплана) в частта инвестиции и дейности, осигуряващи опазване на компонентите на околната среда;
No
9.
Документ, издаден от правоспособно лице, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2015 г.)
Предоставя се при заявени точки по по критерии „Опазване на околната среда според % инвестиции” от Критериите за оценка на проектните предлложения (по обосновка в бизнесплана) в частта инвестиции и дейности, осигуряващи опазване на компонентите на околната среда;
No
10.
Договор за контрол по смисъла на чл. 18, ал. 3 от Закона за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз (ЗПООПЗПЕС) с контролиращо лице, получило разрешение от министъра на земеделието и храните за осъществяване на контрол за спазване правилата на биологичното производство по реда на чл. 19 и 20 ЗПООПЗПЕС, придружен от документ (сертификационно писмо от контролиращото лице, сертификат, че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/и, или друг документ), издаден от контролиращо лице, удостоверяващ че земята/площите и/или наличните животни, с които е обосновано ползването на инвестициите, свързани с производство на биологични продукти, са предмет на контрол към датата на кандидатстване.
Документът се предоставя само от кандидати, които към датата на подаване на заявлението за подпомагане са производители на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/и и са заявили точки по критерии „Производство на биологична продукция” от Критериите за оценка на проектните предложения;
Към договора се предоставя и сертификат, удостоверяващ че кандидатът е производител на продукт/и, сертифициран/и като биологичeн/и;
No
11.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за последните три години спрямо датата на подаване на заявление за подпомагане, заверена от кандидата и НСИ.
Представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерии „Кандидат осигуряващ заетост на допълнителен перосонал / ново работно място за целия период на изпълнение на проекта. За кандидати ЕТ и физически лица се предоставя справка за заети лица, заверена от кандидата и от НСИ, от която да са видни данните за средния списъчен брой на персонала за съответните години;
No
12.
Договори с Доставчици на стоки и услуги по проекта от територията на МИГ, и/или Договори за реализиране на продукцията на територията на МИГ, и/или Договор с хранително-преработвателно предприятие от територията на МИГ за доставка на суровина.
Предоставя се при заявени точки по критерии ”Проектът предполага свързаност с други участници от територията” от Критериите за оценка на проектните предлложения
Yes
13.
Копие от годишни данъчни декларации за предходните три финансови години спрямо датата на кандидатстване, заверени от съответната ТД на НАП
No
III. Group
Допустимост на кандидатите по настоящата процедура:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има постоянен адрес – за физическите лица и седалище и адрес на управление – за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ.
Yes
2.
Кандидата е Земеделски производители – физическо или юридическо лице, кандидатстващ за инвестиции в своето стопанства, пряко свързани с една или няколко от дейностите по първично селскостопанско производство и съхранение само на собствени земеделски продукти, както и за подготовка на продукцията за продажба.
Yes
3.
Кандидатът е регистриран земеделски производители в съответствие със Закона за подпомагане на земеделските производители;
Yes
4.
Минималния стандартен производствен обем на стопанството на кандидата е не по - малко от 8 000 евро;
Yes
5.
Кандидатът, юридическо лице доказва приход от земеделска дейност и/или приход от услуги директно свързани със земеделска дейност и/или преработка на земеделска продукция и/или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ;
/Критерият за допустимост по т.5. не се прилага за кандидати, създадени до 1 година преди кандидатстването за проекти с инвестиции в приоритетните сектори;
No
6.
Кандидатът представя бизнес план /БП/, доказващ подобряване на дейността на ЗС чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности, подробно описани в представения БП.
Yes
7.
Кандидата не попада в никое от Условия за НЕдопустимост по настоящата процедура:
1. Съгласно чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове в процедура чрез подбор не могат да участват и безвъзмездна финансова помощ не се предоставя на лица, за които са налице обстоятелства за отстраняване от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка съгласно чл. 54 от Зaкона за обществени поръчки или които не са изпълнили разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ. Кандидатите са длъжни да декларират, че не попадат в някоя от категориите, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 3). Потенциалните кандидати не могат да участват в процедурата за подбор на проектни предложения и да получат безвъзмездна финансова помощ, в случай че:
1.1. са осъдени с влязла в сила присъда, освен ако са реабилитирани, за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
1.2. са осъдени с влязла в сила присъда, освен ако са реабилитирани, за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
1.3. имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към Столична община или към общината по седалището на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;
1.4. е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
1.5. е установено, че:
а) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
б) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост или подбор;
1.6. е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушили чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени;
1.7. е налице конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен.
1.8. обявени са в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, или в процедура по ликвидация, или са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или са преустановили дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице - се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
1.9. не са изпълнили разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ;
1.10. лицата, които представляват кандидата, членовете на управителни и надзорни органи и за други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи:
1.10.1 са били на трудово или служебно правоотношение в РА или УО - до една година от прекратяване на правоотношението;
1.10.2. са свързани лица по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице, заемащо публична длъжност в УО на ПРСР 2014 - 2020 г. или в РА, което е участвало при одобряването на проектно предложение или при обработката на искане за плащане по сключения административен договор за предоставяне на финансова помощ;
1.10.3. е лице, което попада в случаите по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси;
2. Основанията по т.1.1, 1.2 и 1.7 се отнасят за лицата, които представляват участника или кандидата, членовете на управителни и надзорни органи и за други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи.
3. Точка 1.3 не се прилага, когато размерът на неплатените дължими данъци или социално осигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година.
Съответствието с изискванията по т. 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9 и 1.10 се доказват при кандидатстване само с декларация съгласно Приложение № 16 от настоящите Условия за кандидатстване. Липсата на тези обстоятелства се доказва към момента на кандидатстване.
Yes
8.
Кандидата участва в процедурата самостоятелно, а не в партньорство с друг участник
Yes
IV. Group
ДОПУСТИМОСТ НА ДЕЙНОСТИТЕ, ЗАЯВЕНИ ЗА ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът следва да е заявил една или няколко от следните допустими за финансиране дейности. 
1. Модернизация и механизация /инвестиции във физически активи/ пряко свързани с намаляване на производствените разходи и повишаване производителността на труда;
2. Постигане съответствие с нововъведени стандарти на Общността приложими за съответните стопанства;
3. Пряко свързани с подобряване на енергийната ефективност на стопанствата;
4. Съхранение на земеделската продукция с цел запазване качеството на продукцията;
5. Инвестиции в машини и съоръжения за опазване на околната среда, включително за съхранение на оборски тор;
6. Инвестиции в недвижима собственост свързана с дейността на земеделските стопанства;
7. Създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед и бързорастящи храсти и дървесни видове за производство на биоенергия;
8. Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за нуждите на земеделските стопанства;
Yes
2.
Произвежданите земеделски продукти са включени в Списъка на допустимите непреработени земеделски продукти и памук, с изключение на тютюн, риба и аквакултури, от Приложение 1 към Документите за информация;
Yes
3.
Кандидатът заявява финансовата помощ само за инвестиции в своето стопанства, пряко свързани с една или няколко от дейностите по първично селскостопанско производство и съхранение само на собствени земеделски продукти, както и подготовка на продукцията за продажба;
Yes
V. Group
Условия за допустимост на дейностите:
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по съответната мярка от СВОМР
Yes
2.
Всички дейности по проекта са ясно и последователно описани, като са посочени причините за избора на всяка една дейност, нейният принос за постигане на очакваните резултати.
Yes
3.
Планът за изпълнение на дейностите е реалистично планиран и осъществим, като е съобразен с плана за външно възлагане.
Yes
VI. Group
КАТЕГОРИИ РАЗХОДИ, ДОПУСТИМИ ЗА ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е заявил един или няколко от следните допустими за финансиране разходи за материални и нематериални инвестиции:
1.	Разходи за строителство или обновяване на сгради и на друга недвижима собственост, използвана за земеделското производство, включително такава, използвана за опазване компонентите на околната среда;
2.	Разходи за закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително за опазване компонентите на околната среда, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности на стопанството и подобряване на енергийната ефективност, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция;
3.	Разходи за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, други бързорастящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на биоенергия;
4.	Разходи за достигане съответствие с нововъведените стандарти на ЕС, включително чрез финансов лизинг;
5.	Разходи за закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг;
6.	Разходи за закупуване на земя, необходима за изпълнение на проекта във връзка с изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи, предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения;
7.	Разходи за закупуване на сгради, помещения и друга недвижима собственост, необходими за изпълнение на проекта, предназначени за земеделските производствени дейности на територията на МИГ;
8.	Разходи за закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани земеделски транспортни средства, като например: камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици;
9.	Разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация;
10.	Разходи за закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
11.	Разходи за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
12.	Разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1 - 11.
Yes
2.
Разходите в т. 6. и т. 7. за закупуването на незастроени и застроени земи на стойност са до 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
Yes
3.
Разходите по проекта, с изключение на разходите по т. 12., са заложени за изпълнение след подаване на проектното предложение.
Yes
4.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не-по малък от 15 000 лв.
Yes
5.
Максималният размер на общите допустимите разходи за едно проектно предложение е до 200 000 лв. и исканата БФП е до 100 000 лв.
Yes
VII. Group
Условия за допустимост на разходите:
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост са заявени за финансиране до размера на данъчната им оценка, валидна към датата на подаване на заявлението за подпомагане. В случай, че към датата на придобиването данъчната оценка е с по-ниска стойност, допустими за финансиране са разходи до този размер.
Yes
2.
Закупуването чрез финансов лизинг на активите е заявено, при условие че ползвателят на помощта стане собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявката за междинно или окончателно плащане за същия актив.
Yes
3.
За всеки заявен за финансиране разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в Списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи, кандидатът представя една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен данък върху добавената стойност (ДДС).
Yes
4.
За всеки заявен за финансиране разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в Списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи, кандидатът представя най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. Кандидатът представя и решение за избор на доставчика/изпълнителя, запитване за оферта по образец, съгласно Приложение 9, а когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му.
Yes
5.
В проектното предложение НЕ включва нито един от посочените като недопустими разходи:
1.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи на стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за данък върху добавената стойност освен невъзстановимия;
4.	за обикновена подмяна и поддръжка;
5.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор, за банкови такси, разходи за гаранции;
6.	за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7.	за режийни разходи;
8.	за застраховки;
9.	за закупуване и/или инсталиране на оборудване, машини и съоръжения втора употреба;
10.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
11.	за принос в натура;
12.	за инвестиции в селското стопанство -закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14.	извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15.	за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16.	за изследвания за разработване на нови продукти, процеси и технологии;
17.	за търговия на дребно;
18.	за закупуване на права за производство на земеделска продукция;
19.	за закупуване на животни, едногодишни растения и тяхното засаждане;
20.	за закупуване, включително чрез финансов лизинг, на нови машини и оборудване, включително компютърен софтуер, за частта над пазарната им стойност;
21.	за сертификация по НАССР (Анализ на опасностите и контрол на критичните точки) и по други международно признати стандарти;
22.	които представляват обикновена подмяна;
23.	свързани с плащания в брой;
24.	инвестиции в частта им, която надвишава определените референтни разходи.
25.	други недопустими за финансиране разходи, определени в Постановление № 189 от 2014 г. на Министерския съвет.
Yes
6.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Yes
7.
Съотношението между предвидените разходи и планираните резултати е оптимално, като е съобразено с реалните пазарни цени, съгласно Условията за кандидатстване.
Yes
8.
Размерът на исканата безвъзмездна финансова помощ е в съответствие с минималните и максималните размери на БФП, указани в Условията за кандидатстване.
Yes
VIII. Group
ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Насоките за кандидатстване. Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Yes
2.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба 22 за съответната мярка от ПРСР и Насоките за кандидатстване.
Yes
3.
Проектът се изпълнява само на територията на МИГ Троян, Априлци, Угърчин
Yes
4.
Изпълнението на проекта води до постигане на заложените цели по мярката, в одобрената стратегия за ВОМР:
1. преструктуриране и развитие на наличните материални мощности в стопанствата;
2. насърчаване въвеждането на нови технологии в производството и модернизация на физическия капитал;
3. опазване на компонентите на околната среда;
4. спазване стандартите на Европейския съюз (ЕС) и подобряване на условията в земеделските стопанства;
5. насърчаване на сътрудничеството между земеделските стопани.
Yes
5.
Проектът НЕ се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Yes
6.
Проектът включва минимум една от следните дейности:
1.	Модернизация и механизация /инвестиции във физически активи/ пряко свързани с намаляване на производствените разходи и повишаване производителността на труда;
2.	Постигане съответствие с нововъведени стандарти на Общността приложими за съответните стопанства;
3.	Пряко свързани с подобряване на енергийната ефективност на стопанствата;
4.	Съхранение на земеделската продукция с цел запазване качеството на продукцията;
5.	Инвестиции в машини и съоръжения за опазване на околната среда, включително за съхранение на оборски тор;
6.	Инвестиции в недвижима собственост свързана с дейността на земеделските стопанства;
7.	Създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед и бързорастящи храсти и дървесни видове за производство на биоенергия;
8.	Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за нуждите на земеделските стопанства;
Yes
7.
Всички дейности, включени в проектното предложение са пряко свързани с изпълнението на проекта.
Yes
8.
Проектът е в съответствие с минимум един от следните основни принципи на хоризонталните политики на ЕС, заложени по м. 4.1. от СВОМР:
1. Принципа на равенство между половете;
2. Принципа на равните възможности;
3. Създаване на условия за превенция на дискриминацията
Yes
9.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Yes
10.
В проектното предложение са описани начините, чрез които се планира да бъде осигурена устойчивостта на резултатите и ефекта от изпълнението на проекта.
Yes
11.
Насоченост на проекта към опазване на околната среда
Yes
12.
Проекта допринася за постигане на целите и приоритетите на Стратегията за ВОМР на МИГ.
Yes
13.
Проектът има устойчиви резултати до 2023г
Yes
14.
Проектът насърчава сътрудничество с производителите и преработвателите на земеделски продукти
Yes
15.
Изпълнението на проекта ще допринесе за подобряване качество на произвежданите земеделски продукти
Yes
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление). Кандидата е прикачил попълнена и подписана Декларация за липса на изкуствено създадени условия - Приложение 22. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "Водено от общностите местно развитие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
X. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена и подписана декларация, Приложение 21 - Декларация двойно финансиране, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
XI. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Criteria Leads to rejection
1.
В случай, че Комисията за подбор е извършила посещение на място за установяване на фактическото съответствие с представените документи, като част от проверката за административно съответствие и допустимост, съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
No
XII. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ ОТ ЕТАПА ОАСД
Criteria Leads to rejection
1.
Представеният формуляр за кандидатстване и приложените към него документи отговарят на критериите за административно съответствие и допустимост и преминава към етап на Техническа и финансова оценка
Yes
2.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите, посочени в Наредба № 22 от 14 декември 2015г. за съответната мярка от ПРСР и Условията за кандидатстване.
Общата стойност на допустимите разходи е в размер на.........................................лв.
(Изписва се стойността, получена от таблицата за допустимост на разходите в Приложение по образец, след отразените корекции в бюджета на проектното предложение от страна на член на КППП)
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021