Evaluation criterias

I. Group
. КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
1.	Формулярът за кандидатстване е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата;
Yes
2.
2.	Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител;
Yes
3.
3.	В случай, че формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“.
No
4.
4.	В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или от упълномощено и/оправомощено/ни лице/а;
Yes
5.
5.	Документите към формуляра за   кандидатстване са прикачени във формат „рdf“ или „xls“, „xlsx“,сканирани от оригинал или от ноториално заверено  копие;
Yes
6.
6.	Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква  информация  на  английски език.В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по
Yes
7.
7.	Проектното предложение  попада в обхвата на настоящата процедура по подмярка 6.4 от СВОМР на „ МИГ Средец
Yes
8.
8.	Проектното предложение отговаря на     изискванията за териториален обхват– дейностите се изпълняват на територията „МИГ СРЕДЕЦ“;
Yes
II. Group
СПИСЪК ПРИДРУЖАВАЩИ ДОКУМЕНТИ:
Criteria Leads to rejection
1.
1.	Общи документи:
1.Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата.Представя се във формат „pdf”;
No
2.
2.	Таблица за допустими инвестиции   и дейности по образец на ДФЗ във формат „pdf“ и  във формат „xls“ или „xlsx“ Приложение №1;
Yes
3.
3.	Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни съгласно Приложение № 12 към чл.47,ал-2, т.2 от  Н-ба 22, подписана от кандидата -Приложение № 12  от УК; Представя се във формат „pdf“.
Yes
4.
4.Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата по която ще бъде преведена финансовата помощ; Представя се във формат „pdf”.
Yes
5.
5.Свидетелство за съдимост издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. заверено за вярност от кандидата,от което да е видно, че кандидатът (вкл. собственик, съдружник, управител, прокурист или друго лице с правомощие за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата) не е осъждан валидно към момента на извършване на проверката за АСД;
Yes
6.
6.Декларация по образец, подписана от кандидата(за обстоятелствата по  чл.12, ал.3 от Наредба№22/2015г.) за условията за допустимост на кандидата по т.11.1, подточка 7 от настоящите УК.Приложение №7.Представя се във формат „pdf“;
Yes
7.
7.Декларация нередности от представляващия/те кандидата по образец.Приложение №6. Представя се във формат „pdf“.
Yes
8.
8.Бизнес план по образец за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за строително-монтажни работи - за 10-годишен период, задължително се  подписва собственоръчно и подпечатва всяка страница от бизнес плана (за физическа лица подпечатването не важи)и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана в „xls” или „xlsx“; Приложение №5 и Приложение №5 а;
Yes
9.
9.Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (което е приложимо). Представя се във формат „pdf“;
No
10.
10.Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски,( в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг); Представя се във формат „pdf“ .
No
11.
11.Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или за последен приключен междинен период. (Представя се от кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър.) Представя се във формат „pdf“.
No
12.
12.Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване, подписана от кандидата - Представя се във формат „pdf“ .
No
13.
13.Справка за дълготрайните активи-приложение към счетоводния баланс към датата на подаване на проектното предложение Представя се сканирана във формат „pdf“;
No
14.
14.Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване с проектно предложение по процедурата (или на физческото лице, регистрирано по Закона за занаятите).Представя се във формат „pdf“.
Yes
15.
15. Документи за проведен избор за изпълнител за разходите преди подаване на проектното предложение за възложителите по реда на  ПМС 160/2016 г  Представят се във формат „pdf
No
16.
16.Договор за  изпълнение на дейностите по проекта, извършени преди подаване  на проектното предложение /важи за кандидати, които не са възложители по чл. 5 и  6 от ЗОП  и кандидатите, които няма да провеждат избор за изпълнител по реда на ПМС 160/2016 г;
No
17.
17.Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за пред проектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения; Представят се във формат „pdf“.(когато е приложимо;)
No
18.
18.Декларация по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, утвърден от министъра на икономиката, по образец и Справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация по чл. 3 и чл. 4 на ЗМСП .Приложение №10 и 10 а, с подпис/и, печат и сканирани. Представят се във формат „pdf;
Yes
19.
19.Една независима оферта, за всеки заявен за финансиране разход по т.14.1„Допустими разходи“, който към датата на подаване на формуляра за кандидатстване е включен в списъците  за референтните разходи,  която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове с посочен ДДС, ведно с направено от кандидата запитване за оферта съгласно Приложение № 18 към УК  и /или  извлечение от каталог на производител/ доставчик/ строител и /или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи с предложена цена производител/ доставчик/ строител ( не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.) - Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП  или  не провежда процедура за   избор наизпълнител по реда на ПМС 160/2016 г.;
No
20.
20.Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 18 към УК - важи за всеки заявен за финансиране разход, който към датата на подаване на формуляра за кадидатстване не е включен в списъка за референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции.
 -Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и  6 от ЗОП  или  не провежда процедура за   избор на изпълнител по реда на ПМС 160/2016 г.  за избор на изпълнител и сключване предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията.
-Важи в случаите, когато кандидатът провежда процедура за   избор на изпълнител по реда на ПМС 160/2016- за определяне стойността на разхода , за който се кандидатства с проектното предложение /не се прилага запитвания за оферти/ .
No
21.
21.Решение за определяне стойността на разхода , за който се кандидатства с включена обосновка  за мотивите обосновали разхода- важи в случаите , когато кандидатите ще проведат процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ.
No
22.
22. Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител - важи в случаите, когато кандидатът не  провежда процедура за избор на изпълнител по реда ПМС 160/2016 г. , а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора;
No
23.
23. Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, подписани, във „pdf“  и във  формат „xls“ или „xlsx“,  по образец- Приложение № 13.към УК (важи в случаите, когато кандидатът не провежда избор на изпълнител  по реда на  ПМС 160/2016.);
No
24.
24.Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите по чл.162,ал.2,т.1 от ДОПК че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение; Представя се във формат „pdf”.
Yes
25.
25.Удостоверение за липса на задължения към община Средец (издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на подаване на проектното предложение- да е валидно към датата на проверка  по АСД; Представя се във формат „pdf”.
Yes
26.
26.Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР"  съгласно Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ, подписан от кандидата  (по образец, Приложение  № 4 от документи за попълване).Представя се във формат „pdf“.
Yes
27.
27.Удостоверение за постоянен адрес,/ приложимо за  физическите лица
No
28.
28.Декларация ДДС. Приложение №9; Представя се във формат „pdf, от кандидати не регистрирани по ДДС.
No
29.
29.Декларация  за липса на изкуствено създадени условия за получаване на безвъзмездна помощ. и/или наличие на функционална несамостоятелност от кандидата (по образец, Приложение № 16 от документи за попълване). Представя се във формат „pdf“.
Yes
30.
30.Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата (по образец, – Приложение №11; Представя се във формат „pdf“..
Yes
31.
31.Декларация неприложими  документи.Приложение № 15. Представя се във формат „pdf;
Декларацията се подава в случаите когато документите, включени в „Списък с общи документи“от Условия за кандидатстване, не са приложими за проектното предложение по процедурата./;
No
32.
32.Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ във връзка с обстоятелствата че за кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление, или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения;
No
33.
33.Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското(когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“;
No
34.
34.Декларация данни НСИ съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба № 22 (по образец, Приложение №17 от документи за попълване).Представя се във формат „pdf“ .
No
35.
35.Декларация минималните помощи по образец Приложение № 8 от документи за попълване. Представя се във формат „pdf;
Yes
36.
2.Специфични документи  за проект, включващ строително-монтажни работи: 
36.Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидат важи в случай по подточка 6. от т.14.5 „Изисквания  към проектите“ към УК). Представя се във формат „pdf“;
No
37.
37.Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж (важи в случай по подточка 6. от т.14.5 „Изисквания  към проектите“ към УК). Представя се в случай, че в проектното предложение кандидатът заявява разходи за СМР и е приложимо съгласно националното законодателство. Представя се във формат „pdf“;
No
38.
38.Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение (важи в случаите по подточка 7.“б“ от т. 14.5„Изисквания  към проектите“ към УК). Представя се във формат „pdf“;
No
39.
39.Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.); Представят се във формат „pdf“;
No
40.
40.Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ - важи в случаите подточка 8. „а“. от т.14.5 „Изисквания  към проектите“към УК; Представят се във формат „pdf“;
No
41.
41.Разрешение за строеж,влязло в сила, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията; Представят се във формат „pdf“.
No
42.
42.Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията; Представят се във формат „pdf“.
No
43.
43.Подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице; Представят се във формат „pdf“.
No
44.
44.Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ - важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти
No
45.
45.Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на формуляра за кандидатстване - важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост; Представят се във формат „pdf“;
No
46.
3.Машини, съоръжения, оборудване и обзавеждане:
46.Документ за ползване на сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение (важи в случай по, подточка 7. „а“ от т. 14.5 „Изисквания  към проектите “ към УК. Представя се във формат „pdf; 	(когато е приложимо);	
No
47.
47.Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. (Представя се в случай на производствени дейности.) Представя се във формат „pdf“; (когато е приложимо);
No
48.
48.Техническа спецификация за:  машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане; Представят се във формат „pdf“ (когато е приложимо);
No
49.
4.Документи, които се представят при инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (когато е приложимо):
49.Одобрен технически/технологичен проект, придружен от пред проектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници(когато е приложимо);
No
50.
50.Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата)      и/или декларация по образец (Приложение № 14) от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на предприятието за целия период на изпълнение на бизнес плана (важи в случаите на проекти, включващи инвестиции за производството на биоенергия за собствени нужди). Представя се във формат „pdf; (когато е приложимо);
No
51.
51.Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област. (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса); Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо);
No
52.
5.Списък със специфични документи в зависимост от кандидата  и вида на инвестициите:/ земеделски стопани и др.:
52.Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП  и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни; /важи за земеделските стопани./; Представя /т се във формат „pdf“.(когато е приложимо)
No
53.
53.Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец Приложение №3;). Представя се във формат „pdf“.(когато е приложимо);
No
54.
54.Документ за собственост или документ/и за ползване върху имота (земя и/или земеделска земя, и/или друг вид недвижими имоти, или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ -обект на инвестицията), валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на Формуляра за кандидатстване, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба на МЗХ - важи в случаите при изчисляване на минималния стандартен производствен обем.
No
55.
6.Документи доказващи съответствие с критериите за подбор на проекти:
55. Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение № 19 от документи за попълване) (когато е приложимо).  Представя се във формат „pdf“;
No
56.
56. Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната финансова година, предхождаща годината на кандидатстването, заверен от кандидата и от НСИ. Представя се във формат "pdf.
No
57.
57. Документ, доказващ,че хората с увреждания доказват принадлежността към съответната група инвалидност;/Експертно решение на ТЕЛК/.
Декларация от  представителите на  ромската общност, че се самоопределят, като такива; Представят се във формат "pdf. 
No
58.
58.Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или доказателство за внедряване на иновации, за създаване на нов продукт или услуга- проучвания, сертификати, и други приложими документи.Представя се във формат „pdf“. (когато е приложимо)
No
59.
7.ДРУГИ ДОКУМЕНТИ:
59.Декларация за информираност на оферента.
No
60.
60. Декларация  за свързаност,- за втори прием. (Приложение № 20 А от Документи за попълване към Условията за кандидатстване) подписана, подпечатана и сканирана във формат  „pdf.
Yes
III. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
1.	Кандидатът е допустим и в съответствие на  подмярка 6.4 от СВОМР и настоящата процедура:
-Земеделски стопани   регистрирани съгласно Закона за подпомагане на земеделските производители;

-Еднолични търговци и Юридически лица  регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите, които са микропредприятия /дефинирани съгласно Препоръка 2003/361/ЕО на Комисията/.
Yes
2.
2.	Кандидата, ЮЛ е със седалище и адрес на управление на  територията на „МИГ СРЕДЕЦ“;
Yes
3.
3.	Кандидатът/получателят на финансова помощ и/или негов законен или упълномощен представител, отговаря на условията, определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ.
Yes
4.
4.	Кандидатът/получателят на финансова помощ ще изпълнява дейностите по проектното предложение на територията „МИГ СРЕДЕЦ“;
Yes
5.
5.	Кандидата не попада в обхвата на т.11.2 Условия за недопустимост на кандидата от УК ;						
Yes
6.
6.	Кандидатът е  регистриран като земеделски стопанин съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на 
земеделските производители;
No
7.
7.	Минималният стандартен производствен обем на земеделското им стопанство е не по-малко от левовата 
равностойност на 8000 евро, доказан съгласно  т.11.1.4.2 Условия  за допустимост на кандидата от УК.;
No
8.
8.	Кандидатът/получателят на помощта и/или негов законен или упълномощен представител  отговаря на следните условия:
1 Не е свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или с кмета на съответната община на територията на МИГ.
2.Не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3.Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Yes
IV. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
1.	Целите на проекта са в съответствие с целите  на съответната  процедура по подмярка 6.4 от СВОМР на „ МИГ Средец“
Yes
2.
2.	Във формуляра за кандидатстване е включен/и индикатор/и, съгласно т.7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение;
Yes
3.
3.	Дейностите по проекта се изпълняват на територията на МИГ Средец.
Yes
4.
4.	Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включва една или повече от допустимите за финансиране дейности по Процедура №BG06RDNP001-19.188„МИГ СРЕДЕЦ- Подмярка 6.4 Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности“.:
	Развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги);
	Производство или продажба на продукти, които не са включени в Приложение 1 от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените продукти и материали);
	Развитие на услуги във всички сектори (например: грижи за деца, възрастни хора, хора с увреждания, здравни услуги, счетоводство и одиторски услуги, ветеринарни дейности и услуги базирани на ИТ и др.;
	Производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление;
	Развитие на занаяти (включително предоставяне на услуги, свързани с участието на посетители в занаятчийски дейности) и други неземеделски дейности.
Yes
5.
5.	В случай на проектно предложение, предвиждащо дейности за изграждане на помещения за туристическо 
настаняване,същите не са повече от 20 помещения
Yes
6.
6.	Представени са съответните лицензии, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрация, когато проектът 
включва дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Yes
7.
7.	Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проекта са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Yes
8.
8.	В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи съгласно ЗУТ.
Yes
9.
9.	Проектите, които включват разходи за преместваеми обекти, се придружават с разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ.
Yes
10.
10.	Посещение на място  за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи/когато е приложимо:
С отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 и 2 от Наредба № 22 по образеца Приложение №32 икъм Условията за кандидатстване – документи за  информация. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Оценителната таблица за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи.
Yes
11.
11.Представен е анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието за проекти с дейности, насочени към производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление.
Yes
12.
12.Заложените в проекта дейности са ясно и последователно описани, като са посочени причините за избора на всяка една дейност, нейният принос за постигане на очакваните резултати.
Yes
13.
13.Дейностите по проектното предложение   не са подпомагани,не се финансират по друг проект,схема  с финансов ресурс от националния бюджет,  бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
14.
14.За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени  условия ;
Yes
15.
15.В проектното предложение не са включени за   закупуване транспортни, вкл. превозни средства, освен машини, описани като допустими в подточка. 10.  от т. 14. 2. от Условията за кандидатстване.
Yes
16.
16.Проектът е в съответствие с хоризонталните политики по т.17 от УК.
Yes
V. Group
КРИТЕРИИ ЗА ПРОВЕРКА  ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА РАЗХОДИТЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
1.Финансовата помощ на проекта е в размер максимум 75% от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи;
No
2.
2.Финансовата помощ за изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги,  не надвишава 5 на сто от общите допустими разходи.
Yes
3.
3.Минимален размер на  общите допустими разходи за проекта е равен или по -голям  от 
15 000.00 лева;
Yes
4.
4.Максимален размер на общите допустими разходи за  проекта е по -малък или равен на 200 000.00 лева;
Yes
5.
5.Разходите, включени в проектното предложение са в съответствие със заложените за изпълнение дейности по проекта.
No
6.
6.Спазено е ограничението   общите разходи по проекта/  извършени преди кандидатстване/ да не  надвишават 12% от общия размер на преките допустими разходи по проекта.
No
7.
7.Спазено е ограничението,  разходите за разработване на бизнес план,включващ  предпроектни  изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ разходи-ползи/финансов анализ/ извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултански услуги, свързани с изпълнението и отчитането на дейностите по проекта до изплащане на помоща не следва да надхвърлят 5% от стойността на допустимите разходи;
No
8.
8.Спазено е ограничението, разходите за  закупуване на земя, необходима за изграждане/модернизиране на сгради, помещения и други недвижими активи е  до 10 % от общия размер на допустимите инвестиционни разходи.
No
9.
9.Общите разходи  са извършени след 01.01.2014 година.
No
10.
10.Разходите, включени в проектното предложение за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост са до размера на стойността  от данъчната оценка, валидна към датата на подаване на проекта.
No
11.
11.Разходите включени в проектното предложение са основателни  и обосновани и са в съответствие с референтните разходи, или представените оферти, или направени проучвания и са съпоставими с пазарните цени за подобни активи.
No
12.
12. Предложение за редуциране на разходи от страна на оценителя:
No
VI. Group
. ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
1.	Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за минимални и държавни помощи.
No
2.
2.	Финансовата помощ за един кандидат в условията на чл.2, пар.2 на Регламент 1407/2013(едно и също предприятие), заедно с другите получени минимални помощи и съгласно изискванията на  чл.5 на Регламент 1407/2013, не надхвърлят левовата равностойност на 200 000 евро (100 000 евро в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка) за период от три последователни години, включително текущата.
В случай , че се установи, че с финансовата помощ, за която се кандидатства, ще бъде надхвърлен прагът на допустимите минимални помощи, Комисията намалява служебно размера на БФП до максимално допустимия размер.
No
3.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията  на Регламент /ЕС/ № 1407/2013 г.
No
VII. Group
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА    ПРЕДСТАВЕНИЯ БИЗНЕС ПЛАН:
Criteria Leads to rejection
1.
1.Представен Бизнес план по образец с  подписана и подпечатана  всяка страница/за  ФЛ   подпечатването не важи/;
Yes
2.
В Бизнес плана нетната настояща стойност е положително число т.е. NPV e > 0;
Yes
3.
3.Бизнес планът доказва икономическата жизнеспособност на проекта и стопанството за периода от 5 или 10 години,  (Вътрешната норма за възвращаемост /IRR/ е по-голяма  r 6%   );
Yes
4.
4.В Бизнес плана индекса на рентабилност по проекта PI е > 1;
Yes
5.
5.Срокът на откупуване (PBP- очаквания брой години, за които се възвръща инвестицията) е в рамките на периода на бизнес плана;
Yes
6.
6.Показателите за оценка на ефективността  на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021