Evaluation criterias

I. Group
ПРОВЕРКА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и изрично пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а.
No
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Yes
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
II. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции във формат „xls“ или „xlsx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  и във формат „pdf” или „jpg“, подписанa и сканиранa от кандидата . (Приложение №  1)
Yes
2.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции  строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат “pdf” или „jpg“ и таблиците от Бизнес плана в “xls”.
(Приложение  2 и 2а)
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции  строително-монтажни работи - за 10-годишен период - по образец, с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат “pdf” или „jpg“ и таблиците от Бизнес плана в “xls”.
(Приложение  2 и 2а)
Yes
3.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни (Приложение 3) по образец съгласно Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ) във формат „doc“ или „docx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  във формат „pdf” или „jpg”, подписана от кандидата
Yes
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ във формат „doc“ или „docx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  във формат „pdf” или „jpg”, подписана от кандидата (Приложение 4)
Yes
5.
Декларация за липса на основания за отстраняване съгласно Заповед РД09-365/27.04.2020 във формат „doc“ или „docx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  във формат „pdf” или „jpg”, подписана от кандидата и сканирана (Приложение 5)
Yes
6.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) във формат „pdf“ и  „xls“, “xlsx”, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  във формат „pdf” или „jpg”, подписана от кандидата и сканирана (Приложение 6)
Yes
7.
Декларация за нередности във формат „doc“ или „docx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  във формат „pdf” или „jpg”, подписана от кандидата и сканирана  (Приложение 7)
Yes
8.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта във формат „doc“ или „docx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  във формат „pdf” или „jpg”, подписана от кандидата и сканирана  (Приложение 8);
Yes
9.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия във формат „doc“ или „docx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  във формат „pdf” или „jpg”, подписана от кандидата и сканирана
Yes
10.
Декларация за свързаност във формат „doc“ или „docx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  във формат „pdf” или „jpg”, подписана от кандидата и сканирана  (Приложение 10)
Yes
11.
Декларация за минимални и държавни помощи във формат „doc“ или „docx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  във формат „pdf” или „jpg”, подписана от кандидата и сканирана  (Приложение 11)
Yes
12.
Декларация за регистрация по ДДС във формат „doc“ или „docx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  във формат „pdf” или „jpg”, подписана от кандидата и сканирана (Приложение 12)
Yes
13.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
14.
Инвентарна книга или справка за дълготрайните активи към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат „pdf“ , „jpg“, или „xls“, “xlsx”.
No
15.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие,  и/или Закона за водите (представя се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите). Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган само в случаите когато проектното предложение не включва СМР). (В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ при изискването му от КППП).
No
16.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване (когато е приложимо).Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“;
No
17.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо). Представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“;
No
18.
Документ за собственост на кандидата или собственика на кандидата за ЕТ на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот – собственост на кандидата). Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“;
No
19.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж. (Представя се в случай, че в проектното предложение кандидатът заявява разходи за СМР и е приложимо съгласно националното законодателство). Представя се във формат „pdf“, „jpg“;
No
20.
Документ за ползване на имота , сградата/ помещението за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение. (Представя се в случай, че в проектното предложение кандидатът заявява разходи придобиване на активи) Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“;
No
21.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи в случаите на проекти, включващи разходи за СМР, и когато за предвидените СМР не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“;
No
22.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ (работни чертежи и детайли) в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (представя се в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ). Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“;Когато към датата на кандидатстване проектът не е одобрен следва да се представи инвестиционен проект, ведно с входящ номер на искане за одобряването му от съответния орган. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ при поискване от КППП;
No
23.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти - недвижими културни ценности) Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“;
No
24.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (представя се в случай, че проектът включва разходи за СМР) Представя се във формат „pdf“, „jpg“;
No
25.
Разрешение за строеж влязло в сила  (важи в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи при поискване от КППП). Представя се във формат „pdf“, „jpg“;
No
26.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ при поискване от КППП. Представя се във формат „pdf“, „jpg“;
No
27.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или съоръжения и е приложимо съгласно националното законодателство) Представя се във формат „pdf“, „jpg“;
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В случай, че е представен входящ номер, кандидатът трябва да представи изискуемият документ при поискване от КППП.
No
28.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. (Представя се в случай, че в проектното предложение се кандидатства за производствени дейности.) Представя се във формат „pdf“, „jpg“;
No
29.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, когато това обстоятелство не е проверимо в публични регистри. (Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи при поискване от КППП) Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“;
No
30.
Декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия за собствени нужди (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса) Представя се като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на предприятието за целия период на изпълнение на бизнес плана. Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“; ( Приложение 13)
No
31.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на предприятието за целия период на изпълнение на бизнес плана (важи в случаите на проекти, включващи инвестиции за производството на биоенергия за собствени нужди). Представя се във формат „pdf“, „jpg“, „zip“ или „rar“;
No
32.
Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т. 11-16 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представя се във формат „pdf“, „jpg”;
No
33.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел (когато е приложимо), цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за СМР към договорите се прилагат и  количествено-стойностни сметки, съгласно Приложение 18. Представят се във формат „pdf“, „jpg”, а КСС и във формат „xls“, “xlsx” ;
Yes
34.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг) Представя се във формат „pdf“, „jpg”;
No
35.
Една независима оферта и/или извлечение от каталог. Офертата която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС (важи в случаите по т. 10 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“  и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост). Представя се във формат „pdf“, „jpg”или оферта, електронно подписана с квалифициран електронен подпис на издателя (КЕП). В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство.;
No
36.
Най-малко три съпоставими независими оферти и/ или извлечение от каталог. Офертите  съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, заедно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение 27 (важи в случаите по т. 11 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“  и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси).  Представя се във формат „pdf“, „jpg” или електронно подписани с КЕП от издателя. Допустимо е всички тези документи да се представят в архивен файл във формат „zip“ или „rar“.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност, съгласно Националното им законодателство;
No
37.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки), а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (важи в случаите по т. 13 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“). Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
38.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, кандидатът трябва да го представи при поискавен от КППП, като към  датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.);Предварителен или окончателен договор за покупка на недвижимия имот.
No
39.
Документация за проведена обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта (важи в случай, че проектът включва разходи по т.1.3 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки) Представя се  във формат „pdf“ или „jpg“;
No
40.
Удостоверение за вписване в регистъра на занаятчиите, издадено от Регионалната занаятчийска камара (в случай, че има действаща такава) за кандидат, регистриран по Закона за занаятите (когато е условие за допустимост); Представя се във формат „pdf“ или „jpg“;
No
41.
В случай на кандидати, регистрирани по Закона за занаятите: Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който упражнява. (когато е приложимо) Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
No
42.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на проектното предложение, така и по време на неговото изпълнение, когато такива документи са издадени преди подаване на проектното предложение. Предоставят се във формат "pdf"
No
43.
Формуляр за мониторинг по образец Приложение 17.  Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
44.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му – представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg,
Yes
45.
Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане – представя се сканирано във формат „pdf“ или „jpg“;
Yes
46.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по чл. 87, ал. 6 от ДОПК към община Самоков, вкл. представляващия лицето, съдружници, прокуристи и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата за подпомагане; Представя се  сканиран оригинал във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
47.
Удостоверение от Изпълнителна агенция  „Главна инспекция по труда” за  наличие или липса на  установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
48.
Други документи за доказване на изисквания от стратегията за ВОМР (когато е приложимо). Представят се във формат „pdf“ или „jpg”.
No
III. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Регистрационна карта на земеделския стопанин, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея с приложен Опис на животните, заверен от ветеринарния лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение,  когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (когато е приложимо). Представя /т се сканирани във формат „pdf“ или „jpg”;
Yes
2.
Декларация по образец, посочен в Приложение 14 за изчисление на минималния СПО на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване. Представя се във формат  „doc“ или „docx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  във формат „pdf” или „jpg”, подписана от кандидата и сканирана.
Yes
3.
Справка-декларация за приходи от земеделски дейности (приложимо за  кандидати ЗП, които не са микропредприятия). Представя се във формат  „doc“ или „docx“, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице -  във формат „pdf” или „jpg”, подписана от кандидата и сканирана. Приложение 15
Yes
4.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималния СПО. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.
Yes
IV. Group
ДОКУМЕНТИ,  ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ
С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности, осъществявани от кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
2.
Свидетелство за регистрация на полезен модел/патент за изобретение или удостоверение за правен статус на полезен модел/патент за изобретение, издадено в рамките на четири години преди датата на подаване на проектното предложение, представяне на други документи, проучвания, сертификати и други приложими докементи. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“.(когато е приложимо);
No
3.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд към края на предходната календарна година, заверен от кандидата и от НСИ (представя се в случай, че кандидатът заявява приоритет, чието изпълнение води до осигуряване на заетост на територията). Представя се във формат „pdf“.(когато е приложимо);
No
4.
Справка за съществуващия и нает персонал за  последната приключила финансова година - за кандидати ЕТ или ЗП, които не съставят баланс. Справката се представя и от  новообразувани фирми, които нямат приключила финансова година към датата на кандидатстване, съгласно Приложение 16;Представя се във формат „pdf“ или „jpg“(когато е приложимо);
No
5.
Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.) (когато е приложимо);
Представя се във формат „pdf“ или „jpg“

No
6.
Анализ, удостоверяващ изпълнението на условията по т. 11-16 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област, в които са посочени и мерки за оползотворяване на отпадъците за собствени енергийни нужди. (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса),(когато е приложимо);
No
7.
Доклад и/ Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване (важи в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса и/или инвестиции за подобряване на енергийната ефективност в предприятията,)(когато е приложимо);
No
8.
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“(когато е приложимо);

No
9.
Диплома за придобита образователно-квалификационна степен (образователна или научна) или копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност, или копие на документ за професионално образование, доказващ придобиването на средно образование и на квалификация по професия на представляващия кандидата или на собственика/ците на най-малко 50% от дяловете/капитала на кандидата ,),когато е приложимо представя се във формат „pdf“ или „jpg“
No
10.
Копие от трудова/осигурителна книжка на представляващия кандидата или собственика/ците на най-малко 50% от дяловете/капитала на кандидата, и/ или  Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности на кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване, за доказване на опит в сектора, за който кандидатства. (когато е приложимо). 
Представя се  във формат „pdf“  или „jpg“.  
No
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 6.4.1  и може да бъде включено за финансиране .
Yes
2.
Проектното предложение допринася за постигане на общата цел за подобряване на цялостната дейност, за постигане на устойчиво икономическото развитие на територията и създаване на нови работни места.
Yes
3.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Yes
4.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 6.4.1
Yes
5.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 6.4.1 и ще се изпълняват на територията на МИГ Самоков
Yes
6.
Земеделски стопани или микропредприятия, регистрирани като еднолични търговци или юридически лица по Търговския закон, Закона за кооперациите, както и физически лица, регистрирани по Закона за занаятите.
Стопанството на кандидати, земеделски стопани, трябва да има стандартен производствен обем минимум 8 000 евро.
Yes
7.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ Самоков
Yes
8.
Липса на обстоятелства за отстраняване на кандидатът/получателят на финансова помощ , съгласно представнените декларации и доказателства.
Yes
9.
Кандидатът е попълнил декларация за минимални  и държавни помощи и при проверка в информационна система: Регистър на минималните помощи, се установи, че кандидатът не надхвърля максималния размер на помощта по режим „de minimis”
Yes
10.
Проверка за изкуствено създадени условия
Yes
11.
Проверка за двойно финансиране
Yes
12.
Размерът на финансовата помощ Финансовата помощ не може да надвишава 50 % от общите допустими разходи и при спазване на правилата за „минимална помощ“ при спазване на условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis.
Интензитетът на подпомагане по проект на развитие на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги), не може да надвишава 5 на сто от общите допустими разходи.
Yes
13.
Минималния  размер на общите допустими разходи за проекта  15 000 лева 
Yes
14.
Максималния размер на общите допустими разходи проекта  е  390 000 лева
Yes
15.
Дейностите и инвестициите по проекта ще се осъществява на територията на община Самоков.
Yes
16.
Дейностите по проекта подпомагат развитието на туризъм (изграждане и обновяване на туристически обекти и развитие на туристически услуги)
No
17.
Дейностите по проекта подпомагат производството или продажбата на продукти, които не са включени в Приложение 1 от Договора за функциониране на Европейския съюз (независимо от вложените продукти и материали);
No
18.
Дейностите по проекта подпомагат развитието на услуги във всички сектори (например: грижи за деца, възрастни хора, хора с увреждания, здравни услуги, счетоводство и одиторски услуги, ветеринарни дейности и услуги базирани на ИТ и др.).;
No
19.
Дейностите по проекта подпомагат производството на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление
No
20.
Дейностите по проекта подпомагат развитието на занаяти (включително предоставяне на услуги, свързани с участието на посетители в занаятчийски дейности) и други неземеделски дейности.

No
21.
Допустимост на разходите: Изграждане, придобиване или подобрения на недвижимо имущество
No
22.
Допустимост на разходите: Закупуване, включително чрез лизинг на нови машини и оборудване до пазарната стойност на активите
No
23.
Допустимост на разходите: Общи разходи, свързани с разходите за точка „1“ и „2“, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост;
Разходите по т.“3“ не могат да надхвърлят 12 % от сумата на разходите по т. „1“, „2“ и „4“.
Допустимите разходи по т. 3 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“ не може да превишават следните стойности:
а) за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта, като част от разходите по т. 3 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“  не могат да превишават  5 на сто от допустимите разходи по т. 1, 2 и 4  от Раздел 14.1 „Допустими разходи“;
б) за разходи за изготвяне на технически и/или работен проект, включително и изготвяне на технологичен проект, свързан с допустимите инвестиционни разходи по проекта, като част от разходите по т. 3 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“ - 2,5 на сто от допустимите разходи по т. 1 и 2 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“;
в) за разходи за строителен надзор, свързан с допустимите инвестиционни разходи по проекта като част от разходите по т. 3 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“ - 1 на сто от допустимите разходи по т. 1 и 2 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“;
г) за хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост, включително проучвания за техническа осъществимост, за енергийно обследване, оценка на въздействието върху околната среда, свързани с допустимите инвестиционни разходи по проекта като част от разходите по т. 3 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“, не могат да превишават 2,5 на сто от допустимите разходи по т.1 и 2 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“;

No
24.
Допустимост на разходите: Нематериални инвестиции: придобиване и създаване на компютърен софтуер и придобиване на патенти, лицензи, авторски права и марки.
No
25.
Разходите за закупуване на земя, сгради и други недвижими имоти, свързани с дейностите по проекта  не могат да надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи.
No
VI. Group
Оценка на съответствието
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР  чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Yes
2.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта. 
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Yes
3.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост
Yes
4.
Проектното предложение отговаря на критериите за  административно съответствие и допустимост
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021