Evaluation criterias

I. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - общи критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата; справка в ИСУН
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец; справка в ИСУН
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата; справка в ИСУН
No
4.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в изискуемия формат; справка в ИСУН
Yes
5.
Документите, качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил; справка в ИСУН
Yes
6.
За заявените дейности по проекта не е установено двойно финансиране;
Проверка на публично достъпните регистри;
Декларация за липса на двойно финансиране- приложение№ 16
Yes
7.
За заявените дейности по проекта не са установени изкуствено създадени условия;
Декларация за липса на изкуствено създадени условия –Приложение№ 21
Yes
8.
Осъществено е посещение на място за заявления, включващи разходи за строително-монтажни работи (когато е приложимо) и е установено, че не са започнали дейностите по проекта.
Контролен лис за посещение на място
Yes
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Комплектовка на проектното предложение - Общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение №3). Таблицата се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат „.xls“ („.xlsx“)
Yes
2.
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" Приложение №4). Декларацията се попълва и подписва от всички лица, попълнили приложения № 3,4,5,6,7,8,10,13 и 14. В случай на пълномощник декларацията се подписва и от него. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „pdf”
Yes
3.
Декларация за нерeдности, съгласно приложение №10 от Наредба 22 от представляващия кандидата (Приложение №6). Декларация за нередности се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „.pdf”.
Yes
4.
Свидетелство за съдимост от представляващия кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат “.pdf”.
Yes
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат община – Заповед на кмета на общината. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”
No
6.
Учредителен акт или устав, или дружествен договор когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел, включително читалищата (не е приложимо за кандидати общини). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
No
7.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Информацията за наличие/липса на задължения ще бъде изискана служебно от НАП. При невъзможност за получаване на необходимата информация комисията за подбор на проектни предложения ще изиска документа от кандидата като допълнителна информация.

No
8.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, включващо представляващия лицето, съдружници прокуристи и др. лица с правомощия за взимане на решения или контрол по отношение на кандидата (за кандидати общини се изисква от кмета), издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf
Yes
9.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение №5). В ИСУН 2020 се прикачва сканирано копие на подписания/те документ/ти във формат „pdf”
Yes
10.
Декларация за свързаност, съгласно Заповед №РД 09-647/03.07.2019г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020г. (Приложение №5). Декларацията се попълва и подписва от всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическото лице с нестопанска цел. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписания документ във формат „pdf”
No
11.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение №15). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „.pdf”
Yes
12.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта (Приложение №16). Декларацията попълва и подписва от физическото лице или от представляващия юридическото лице. В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписания документ във формат „pdf“
Yes
13.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия (Приложение №21). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
Yes
14.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”
No
15.
Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции по проекта за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. В ИСУН 2020 се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат „pdf
No
16.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец (Приложение №8 и 8А). В ИСУН се прикачва сканирано копие на подписаният документ във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо“ .
Yes
17.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (за проектни предложения, които включват разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”
No
18.
Инвентарна книга към датата на подаване на заявлението за подпомагане с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване – в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи, съгласно Закона за счетоводството. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „.pdf”
No
19.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица). В ИСУН 2020 се прикачва сканирано копие на оригиналния документ във формат „pdf“ - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица)“
No
20.
Решение на компетентния орган за кандидатстване по реда на настоящите Условия за кандидатстване (когато кандидатът е юридическо лице с нестопанска цел, включително читалище). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
Yes
21.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите Условия за кандидатстване (за кандидати – общини). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”.
Yes
22.
Решение на общинския съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”.
Yes
23.
Декларация по чл.4а, ал.1 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация, по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката (Приложение №9), приложимо за ЮЛНЦ, включително читалища). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
No
24.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки (за проектни предложения в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и чл. 6 и 7 от Закона за обществените поръчки) В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
No
25.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС. Документът се предоставя в случай, че разходът за който се кандидатства е наличен в публикувания списък с активите дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи. Кандидатът представя и запитване за оферта по образец (Приложение №10). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във формат „pdf”.
No
26.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание: наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС. За проектни предложения, които включват инвестиции за строително-монтажни работи, към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Кандидатът представя и запитване за оферта по образец (Приложение №10). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във формат „pdf”.
No
27.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител. В случай, че избраната оферта не е по критерий „най-ниска цена“, кандидатът предоставя и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналните документи във формат „pdf”
No
28.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
No
29.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение №19). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналния документ в “pdf“ формат.
Yes
30.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост) Важи в случаите когато проекта ще се изпълнява върху имот собственост на кандидата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
No
31.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf
No
32.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на формуляра за кандидатстване, вписан в районната служба по вписване (за проектни предложения, включващи разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
No
33.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ (работни чертежи и детайли) в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
No
34.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности, се представя и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. (В случаите, когато е необходимо да се издаде съгласувателно становище от Министерство на културата за него може към датата на кандидатстване да се представи входящ номер на искане за издаване на съгласувателно становище).
No
35.
Разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf
No
36.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”

No
37.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. В ИСУН се прикачва сканирано копие на документа във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат „xls“ („xlsx“).
No
38.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, свързани с обекти които представляват недвижими културни ценности, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ (входящ номер на искане за издаване на документ) във формат „pdf”.
No
39.
Удостоверение от Национален институт за недвижимо културно наследство (НИНКН), за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти, които представляват ново строителство). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ (входящ номер на искане за издаване на документ) във формат „pdf”. Документите се прикачва в ИСУН 2020 към „Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност“;
No
40.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията (за проектни предложения, които включват разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. 

No
41.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице – за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”.
No
42.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел (за проектни предложения, включващи внедряване на иновации). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”.
No
III. Group
ОБЩА ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС
Yes
2.
Кандидатът отговаря на критериите за видове допустими кандидати по процедурата.
Yes
3.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата.
Yes
4.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включват една или повече от допустимите за финансиране дейности, описани в Условията за кандидатстване.
Yes
5.
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ „Преспа”, съвпадаща с административно териториалните граници на общините Баните, Лъки и Чепеларе.
Yes
6.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на условията за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в Условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за тип и съдържание на документите по съответния вид дейност.
Yes
7.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в Условията за кандидатстване.
Yes
8.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване – до 36 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2025 г.
Yes
9.
Минималният размер на общите допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от  9 779,00 лева
Yes
10.
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта не надвишава 248 073,06 лева
Yes
IV. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ – Специфични документи по вид дейност:
Criteria Leads to rejection
1.
I. Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях:
    1.Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на административния договор. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf"
No
2.
II. Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е. ж. в селските райони; инвестиции за доизграждане, без ново строителство на канализационната мрежа (в т.ч. и съоръжения за пречистване на отпадъчни води) в агломерации с под 2 000 е. ж. в селските райони:
  1.Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на Плановете за управление на речните басейни. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. 
2. Становище и съгласуване на техническата документация от съответния консолидиран ВиК оператор (в случай, че кандидатът е община). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. 
3. Съгласие от ВиК – Пловдив, за приемане за бъдеща експлоатация и поддръжка на изградените по проекта мрежи и съоръжения (в случай, че кандидатът е община). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. 
4. Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (представя се само, когато проектното предложение включва ново строителство на водоснабдителни системи и съоръжения, както и за дейностите, свързани с разширяване на ВиК мрежи). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. 
5. Декларация от консолидиран ВиК оператор за съгласие за участие във всеки етап на изпълнението на одобрен инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта (в случай, че кандидатът е община). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
No
3.
III. Изграждане и/или обновяване на площи, за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществени потребности от общинско значение
        За проектите, които включват улично озеленяване и площади не са Предвидени специфични документи. Документите се прилагат само за проекти които включат парк или градина.
1.Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствен планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. 
2.План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения за територията, която е включена в проектното предложение (ако е приложимо). В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”
No
4.
IV. Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца или възрастни, включително транспортни средства:
1.Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. 
2. Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане, че инвестиционният проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговарят на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговарят и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца, по отношение на социалните услуги, които ще се разкрият. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. 
3. Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност; В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”.
No
5.
V. Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност:
1.	Решение на общинския съвет, потвърждаващо, че дейностите, свързани с инвестиции за подобряването на енергийната ефективност, отговарят на общинската програма за енергийна ефективност на съответната община. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. 
2.	Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”.
No
6.
VI. Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:

      1.Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. 
       2. Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинска детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детска градина. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. 
      3. Копие на решение на Министерски съвет за безвъзмездното прехвърляне   собствеността на съответния обект на общината. В ИСУН се прикачва сканирано копие на оригиналният документ във формат „pdf”. 

No
7.
VII. Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, вкл. мобилни такива, вкл. и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства:
      Подпомагат се проекти за изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства.
      При тези проекти, закупуването на мобилни обекти, свързани с културния живот, е допустимо, ако проектът включва разходи за СМР, максималният размер на общите допустими разхода за закупуването на един мобилен обект не надвишава левовата равностойност на 15 000 евро и обектът е оборудван за целите на инвестицията.
No
8.
VIII. Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони:
      Подпомагат се проекти за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони, която включва детски градини, финансирани чрез бюджета на общините, или основни или средни училища.
   За тези проекти е необходимо да бъде представена:
   1. Само за училищата: Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган;
     2. Само за детските градини: Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина.
No
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА И ДОПУСТИМОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.

Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход
Yes
VI. Group

ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
VII. Group
ПРОВЕРКА СЪГЛАСНО ЗАПОВЕД РД 09-647 ОТ 03.07.2019 Г. НА РЪКОВОДИТЕЛЯ НА УО НА ПРСР
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон (ТЗ) с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния орган на МИГ”Преспа” или с кмета на съответната община на територията на МИГ

Yes
2.
Кандидатът не е член на колективния управителен орган на МИГ „Преспа” и не е свързано лице с член на КУО на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на ТЗ

Yes
3.
Кандидатът не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на ТЗ с друг член на КУО или представляващ по закон и пълномощие член на КУО на МИГ „Преспа”

Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност
Yes
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Yes
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ/ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ 
Финансовата помощ се предоставя при спазване на правилата за „минимална помощ“ и условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis.
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за минимални/държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри на МФ и ДФЗ.
No
2.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията от Условията за кандидатстване.
No
X. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СМР:
Criteria Leads to rejection
1.
1. Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 
     Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие.
     Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
      Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
No
XI. Group
ПРОВЕРКА НА (ИНДИВИДУАЛЕН) АНАЛИЗ РАЗХОДИ-ПОЛЗИ: ИЗГОТВЕНИЯТ АНАЛИЗ „РАЗХОДИ - ПОЛЗИ“ (ФИНАНСОВ АНАЛИЗ), (ИНДИВИДУАЛЕН АНАЛИЗ „РАЗХОДИ - ПОЛЗИ“) СЛУЖИ ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА РАЗМЕРА НА ИНТЕНЗИТЕТА НА ФИНАНСОВАТА ПОМОЩ ЗА ПРОЕКТА , КАКТО ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТА ДОПРИНАСЯТ ЗА ПОСТИГАНЕ НА ЕДНА ИЛИ НЯКОЛКО ОТ ЦЕЛИТЕ НА ПОДХОДА ВОМР И СТРАТЕГИЯТА.
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е заявил интензитет за подпомагане 100 %
Отговор „ДА“ се отнася, в случай че е установено следното: Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията (FVPN) е отрицателна или = 0
No
2.
Кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 70 %
Отговор „ДА“ да отнася, в случай че е установено следното: Стойността на показателя „Финансова нетна настояща стойност на инвестицията (FVNP) е различна от стойността на показателя по т. 1
В случай че проектът генерира печалба, освен FNPV се изчислява и FRR (Финансовата вътрешна норма на възвръщаемост на инвестицията). FRR следва да бъде по-малка или равна на дисконтовата норма, равна на 4% в реално изражение, за да се счита че проектът е нежизнеспособен и има нужда от безвъзмездно финансиране.
No
3.
Анализът е изготвен за референтен период от (в поле Забележка се отбелязва вярното твърдение):
1. 10 години – в случай, че проектът генерира приходи
2. референтна година „n” (или години n+1, n+2 и т.н), в която (които) се извършват дейностите по проекта, в случай че проектът не генерира приходи
Yes
4.
Реализацията на дейностите, описани в Анализ разходи-ползи (финансов анализ) (индивидуален Анализ разходи-ползи), ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на СВОМР, като цяло.
Yes
XII. Group
НАЛАГА СЕ КОРЕКЦИЯ В БЮДЖЕТА НА ПРОЕКТА ПОРАДИ:
Criteria Leads to rejection
1.
Наличие на недопустими дейности или разходи
No
2.
Несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи
No
3.
Дублиране на разходи
No
4.
Неспазване на заложените в Условията за кандидатстване правила за ограничения по отношение на заложените процентни съотношения/прагове
No
5.
Несъответствие с правилата за държавните или минималните помощи
No
6.
Други (оценителят описва подробно обстоятелството
No
XIII. Group
Изискани/представени от кандидата документи в хода на оценката на проектното предложение:
Criteria Leads to rejection
1.
1.Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор
Yes
XIV. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Няма други причини, поради които проектът да е неизпълним - забрани за осъществяване на дейността, разрешителен режим или друга причина (ако има, да се опише подробно)
Yes
2.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021