Evaluation criterias

I. Group
Изискване
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване (генерира се автоматично в ИСУН) е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
Yes
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено изрично нотариално/и заверено/и пълномощно/и във формат „рdf“, От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра
No
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
II. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Формуляр за кандидатстване ( ИСУН 2020) , подписан с КЕП от кандидата.
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции по образец на ДФЗ във формат „pdf” и във формат „xls“/„xlsx“ .
Yes
3.
Бизнес план (по образец, утвърден от ИД на ДФ „Земеделие”), включително и таблиците от бизнес плана по образец. Представя се във формат „pdf“ и „xls”/ xlsx“ .
Yes
4.
Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на представянето му - оригинал или копие, заверено от кандидата. Представя се във формат „pdf” .
Yes
5.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ. Представя се във формат „pdf“.
No
6.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидати общини, в случай че документите не се подават лично от него. Представя се във формат „pdf“.
No
7.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите указания. Представя се във формат „pdf“ .
No
8.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството (по образец). Когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване, кандидатът предоставя и декларация с данни за предходната стопанска година – не се изисква за признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и юридически лица, кандидати за колективни инвестиции. Изисква се за техните членове. Представя се във формат „pdf“.
Yes
9.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията с подпис/и  и сканирана във формат „pdf“.
No
10.
Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. – сканирани във формат „pdf“.
Yes
11.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни (не се представя от юридически лица, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай че преработват собствена суровина). Представя се във формат „pdf“ .
No
12.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем (представя се в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година). Представя се във формат „pdf“
No
13.
Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ с подпис/и  и сканирана във формат „pdf“.
Yes
14.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация  (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката). Представя се във формат „pdf“  . (когато е приложима)
No
15.
Отчет за приходи и разходи за последен приключен междинен период. Представя се във формат „pdf, “xls” . Представя се от кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване. Документът трябва да съдържа всички необходими реквизити, съгласно Закона за счетоводството
Yes
16.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. Представя се във формат „pdf“.
No
17.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. Представя се във формат „pdf“ .
Yes
18.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Документът се предоставя от всички кандидати. Представя се във формат „pdf“.
Yes
19.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини (важи в случаите, когато не се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) и/или декларация от кандидата с описани вид и количества на основните суровини (важи в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция) като доказателство, че са осигурени най-малко 50% от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, от които най-малко 30 на сто от общата суровинна база, определена в производствената програма за първата прогнозна година след въвеждане в експлоатация на инвестициите, включени в проекта, трябва да е от собствена продукция и/или от регистрирани земеделски стопани по реда на Наредба № 3 от 1999 г. (представя се и в случаите, когато суровините се закупуват от кланични пунктове). Представя се във формат „pdf“ .
No
20.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50% от продуктите на преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, като в случаите на производство на гранулиран фураж договорите следва да доказват осигурена реализация на 100% от произведения гранулиран фураж съгласно предвижданията на производствената програма за целия период на изпълнение на бизнес плана. Представя се във формат „pdf“.
No
21.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цена на суровините (важи в случаите, когато не се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) и/или декларация от кандидата с описани вид и количества на суровините (важи в случаите, когато се предвижда използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата) като доказателство, че са осигурени 100 на сто от необходимите суровини за производството на биоенергия за собствени нужди на преработвателното предприятие за целия период на изпълнение на бизнес плана. Представя се във формат „pdf“.
No
22.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
23.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване (когато е приложимо).
No
24.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
No
25.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“.
No
26.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“ и „rar”.
No
27.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията. Представя се във формат „pdf“.
No
28.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ – важи в случай, че проекта включва разходи за  преместваеми обекти. Документът следва да е издаден на името на кандидата. Представя се във формат„pdf“.
No
29.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато инвестицията по проекта е част от технологичен процес); Представя се във формат „pdf“ .
No
30.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представя се във формат „pdf“ и „xls”.
No
31.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство(когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“ .
No
32.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Представя се във формат „pdf“. Важи в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг
No
33.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
34.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи за случаите когато има инвестиции с определени референтни разходи). Представя се във формат „pdf“. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат "xls"  или „xlsx“.
No
35.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на офертата, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС  /важи в случаите на заявени разходи, за които няма референтини цени/. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Кандидатът представя запитване за оферта по образец. Документа се представя се във формат „pdf“.
No
36.
Фактури придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение, ведно с банкови извлечения. Документи, доказващи извършените разходи, преди подаване на формуляра за кандидатстване. Представя се във формат „pdf“.
No
37.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост). Представя се във формат „pdf“.
No
38.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки (когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
39.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител. Когато избраната оферта не е с най-ниска цена в решението се включва и писмена обосновка за мотивите. обусловили избора. Документът се предоставя в случаите, при които кандидатът е избрал доставчик/изпълнител чрез подбор от най-малко три оферти Представя се във формат „pdf“.”.
No
40.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Представя се във формат „pdf“.
No
41.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за  хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от Българската агенция по безопасност на храните, в случай на производство и/или маркетинг на хранителни  стоки/фураж. Представя се във формат „pdf“.
No
42.
Декларация за размера на получените държавни помощи (когато е  приложимо).
No
43.
Декларация за нередности
Yes
44.
Декларация за неприложими документи
Yes
45.
Декларация съгласно Приложение № 6 към чл. 24, ал. 1, т. 8  от Наредба  № 22
Yes
46.
Декларация  за защита на личните данни (Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2  от Наредба № 22 )
Yes
47.
Декларация  НСИ (Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21 от Наредба  № 22)
Yes
48.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР". Представя се във формат „pdf“
Yes
49.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта. Представя се във формат „pdf“.
Yes
50.
Декларация за изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност. Представя се във формат „pdf“.
Yes
51.
Декларация за кандидати, които не са публични органи на основание  Заповед РД09-647/03.07.2019г. на  Зам. Министъра и ръководител на УО на ПРСР 2014-2020г. ( когато е приложимо). Представя се във формат „pdf“.
No
III. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Предварителни договори с описани количества и цени на биологични суровини като доказателство, че са осигурени от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първите три или пет прогнозни години от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, придружени със сертификат за биологично производство на суровината, придружени с копие от сертификат/и от контролиращо лице, като доказателство, че кандидатът ще преработва биологична суровина – не се отнася за пазари на производители. Представя се във формат „pdf“
No
2.
Предварителни договори за реализация от обема на производствената програма на преработвателното предприятие като биологично производство за срок минимум три години за МСП и минимум пет години за големи предприятия след изплащане на финансовата помощ, придружени с копие от сертификат/и от контролиращо лице, като доказателство, че кандидатът ще произвежда биологична продукция – за съществуващи предприятия, и не се отнася за пазари на производители. Представя се във формат „pdf“ .
No
3.
Становище на БАБХ, от което да е видно кои от предвидените инвестиции в проекта са насочени към постигане на стандартите на ЕС . Представя се във формат „pdf“ .
No
4.
Документ, издаден от производителя, удостоверяващ съответствието с изискванията на Регламент (ЕС) 2015/1189 на Комисията от 28 април 2015 г. за прилагане на Директива 2009/125/ЕО на Европейския парламент и на Съвета по отношение на изискванията за екопроектиране на котли на твърдо гориво (OB L 193, 21 юли 2014 г.). Представя се във формат „pdf“(когато е приложимо) .
No
5.
Декларация за видовете и количества суровини (Декларацията се попълва в случаите, когато се предвижда преработка на собствена земеделска продукция и/или използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата). Декларацията се представя от предприятието-кандидат и/или от членовете на групата/организацията на производители. В случаите на преработка на биологични суровини, декларацията се придружава със сертификат за биологично производство, в който фигурират изрично посочените за преработка суровини.
No
6.
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година.
No
7.
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно НАРЕДБА № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (Обн. ДВ. бр. 81 от 2016 г.) издадено от лица, които отговарят на изискванията на 59, ал. 1 от ЗЕЕ и са вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. Представя се във формат „pdf“ .( когато е приложимо) .
No
8.
Справка за актуално състояние на всички трудови договори, заверена от НАП към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година и отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година. Представя се във формат „pdf“ .
No
9.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд към датата на кандидатстване, заверена от кандидата . Представя се във формат „pdf“. Кандидатите, които са признати групи/организации на производители представят този документ за всеки един от членовете.
No
10.
Декларация от кандидата, че не е получавал подкрепа от европейската общност за подобна инвестиция (свободен текст) .
No
11.
Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието,изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област. Представя се във формат „pdf“.(когато е приложимо)
No
IV. Group
Обща допустимост:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение  попада в обхвата на мярка 4.2.1  и може да бъде включено за финансиране
Yes
2.
Проектното предложение допринася за постигане на общата цел за подобряване на цялостната дейност, 
1.	по-добро използване на факторите за производство
2.	въвеждане на нови продукти, процеси и технологии, включително къси вериги на доставка
3.	подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост
4.	постигане на съответствие със стандартите на Европейския съюз (ЕС);
5.	подобряване опазването на околната среда.
Yes
3.
Проектното предложение показва необходимост от финансова подкрепа
Yes
4.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 4.2.1
Yes
5.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 4.2.1  и ще се изпълняват на територията на МИГ Нови пазар - Каспичан
Yes
V. Group
Допустимост на кандидата
Кандидатът е:
Criteria Leads to rejection
1.
1.	земеделски стопани;
2.	признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители” от ПРСР 2014 - 2020 г.;
3.	еднолични търговци и юридически лица, различни от кандидатите по т. 1 и 2;
Кандидатите по т. 1, 2 и 3 трябва да са регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ
Yes
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ , отговарят на следните изисквания:
1.не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. 
2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението. 
5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
9. не е доказано, че е виновен за неизпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10. не са констатирани при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет, Европейската служба за борба с измамите или Европейската сметна палата, значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от Европейските инвестиционни и структурни фондове, на договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, което е довело до предсрочното им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции;
11.не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
16. Не съм осъден с влязла в сила присъда, освен ако не съм реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви от "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. Не съм лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. Не съм лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
Yes
4.
На основание  Заповед РД09-647/03.07.2019г. на  Зам. Министъра и ръководител на УО на ПРСР 2014-2020г. към момента на кандидатстване се попълва Декларация по образец  от кандидати, които не са публични органи, съгласно текста(Приложение № 11 от  УК) :
1. Не е свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна гpyпa или е кмета на съответната община на територията на МИГ.
2.Не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и е съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган  на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Yes
VI. Group
Допустимост на проекта:
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовата помощ по проекта е в размер е 50%  от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, представени от микро-, малки или средни предприятия
No
2.
Минималния   размер на общите допустими разходи за проекта  29 337 лева
Yes
3.
Максималния   размер на общите допустими разходи проекта  е  391 166   лева.
Yes
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Нови пазар и/или Каспичан.
Yes
5.
Финансовата помощ по проекта е в размер на 40 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, които са представени от големи предприятия.
No
6.
Размерът на финансовата помощ се увеличава с 10 % от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти с дейности, подпомагани по линия на ЕПИ
No
VII. Group
Допустимост на  дейностите по проектa:
Подпомагат се:
Criteria Leads to rejection
1.
Допустими са само дейности на територията на МИГ и са за:
1.	внедряване на нови и/или модернизиране на наличните мощности и подобряване на използването им, и/или 
2.	внедряване на нови продукти, процеси и технологии, и/или
3. намаляване на себестойността на произвежданата продукция, и/или 
4. постигане на съответствие с ново въведени стандарти на ЕС, и/или 
5. подобряване на сътрудничеството с производителите на суровини, и/или 
6. опазване на околната среда, включително намаляване на вредните емисии и отпадъци, и/или 
7. подобряване на енергийната ефективност в предприятията, и/или 
8. подобряване на безопасността и хигиенните условия на производство и труд, и/или 
9. подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост, и/или 
10.подобряване на възможностите за производство на биологични храни чрез преработка на първични земеделски биологични продукти
Yes
VIII. Group
Допустимост на разходите:
Criteria Leads to rejection
1.
1. изграждане, придобиване и модернизиране на сгради и други недвижими активи, свързани с производството и/или маркетинга, включително такива, използвани за опазване компонентите на околната среда;
2. закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на производствения процес по преработка и маркетинга, в т.ч. за:
а) преработка, пакетиране, включително охлаждане, замразяване, сушене, съхраняване и др. на суровините или продукцията;
б) производство на нови продукти, въвеждане на нови технологии и процеси;
в) опазване компонентите на околната среда;
г) производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствените нужди на предприятието, включително чрез преработка на растителна и животинска първична и вторична биомаса;
д) подобряване на енергийната ефективност и за подобряване и контрол на качеството и безопасността на суровините и храните;
3. закупуване на земя, необходима за изпълнение на проекта във връзка с изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи, предназначени за производствени дейности;
4. закупуване на сгради, помещения и други недвижими имоти, необходими за изпълнение на проекта, предназначени за производствени дейности на територията на МИГ;
5. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани транспортни средства, включително хладилни такива, за превоз на суровините или готовата продукция, използвани и произвеждани от предприятието;
6. изграждане/модернизиране, включително оборудване на лаборатории, които са собственост на кандидата, разположени са на територията на предприятието и са пряко свързани с нуждите на производствения процес, включително чрез финансов лизинг;
7. материални инвестиции за постигане на съответствие с новоприети стандарти на Съюза съгласно приложение № 8 на Наредба № 20/27.10.2015 г. за прилагане на подмярка 4.2. „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“: , включително чрез финансов лизинг;
8. разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти за системи за управление, разходи за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация в предприятията само когато тези разходи са част от общ проект на кандидата;
9. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
10. за ноу-хау, придобиване на патентни права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
11. разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1 - 10.
Допустимите разходи по т. 11 не може да превишават следните стойности:
1. за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта, като част от разходите по т. 11 не могат да превишават 5 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10, но не повече от левовата равностойност на 35 000 евро;
2. разходите за изготвяне на технически и работен проект в случаите на строително-монтажни дейности, като част от разходите т. 11 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10;
3.разходите за изготвяне на технологичен проект, когато не е включен в разходите по т. 2, като част от разходите по т. 11 не могат да превишават 2,25 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10;
4. разходите за строителен надзор като част от разходите по т. 11 не могат да превишават едно на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10;
5. разходите за пред проектни проучвания, правни услуги и хонорари за архитекти и инженери, извън тези по т. 1, 2, 3 и 4, като част от разходите по т. 11 не могат да превишават 1,5 на сто от допустимите разходи по т. 1 - 10.
Разходите за закупуване на земя, сгради и други недвижими имоти по т. 3 и 4 не могат да надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т. 1 и 2 и т. 5 - 10.
Разходите по т. 11 са допустими, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Дейностите и разходите по проекта, с изключение на разходите по т. 11, са допустими, ако са извършени след подаване на заявлението за подпомагане, независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Разходите за закупуване на земя, сгради и други недвижими имоти - недвижима собственост, са допустими за финансиране до размера на данъчната им оценка, валидна към датата на подаване на заявлението за подпомагане. В случай че към датата на придобиването данъчната оценка е с по-ниска стойност, допустими за финансиране са разходи до този размер.
Закупуването чрез финансов лизинг на активите е допустимо, при условие че ползвателят на помощта стане собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявката за междинно или окончателно плащане за същия актив.
Yes
IX. Group
Оценка на съответствието
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР  чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности .
Yes
2.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта .
Yes
3.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост .
Yes
4.
Проектното предложение отговаря на критериите за  административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021