Evaluation criterias

I. Group
Административно съответствие
Criteria Leads to rejection
1.
Заявлението е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец, съгласно приложение № 2 от насоките.
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на МИГ.
Yes
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на МИГ е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а. 
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Yes
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във формат „рdf“ или друг формат.
Yes
6.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
7.
Представена е стратегия за ВОМР.
Yes
8.
Представен е устав или учредителен акт на МИГ.
Yes
9.
Представено е удостоверение от Централния регистър на юридическите лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност за вписване на юридическото лице.
Yes
10.
Представено е решение на общото събрание на МИГ за одобрение на стратегията за ВОМР.
Yes
11.
Представено е решение или становище, издадено по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие.
Yes
12.
Представена е декларация/и от председателя/ите на общинския/те съвет/и, че стратегията за ВОМР е разработена въз основа на местните потребности и потенциал и съответства на политиките на национално, регионално и местно ниво, включително и с политиките по десегрегация и деинституционализация.
Yes
13.
Представено е удостоверение за наличие или липса на задължение по чл. 87, ал. 6 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, издадено от компетентния орган по приходите не по-рано от 1 месец преди датата на кандидатстване.
Yes
14.
Представена е декларация от законния представител на МИГ, от членовете на колективния управителен орган и от представляващите по закон и пълномощие членове на колективния управителен орган на МИГ, когато същите са юридически лица съгласно приложение № 1 от насоките.
Yes
15.
Представена е декларация от членовете на контролния орган, ако такъв орган е предвиден в устава на МИГ, съгласно приложение № 1 от насоките.
Yes
16.
Представена е декларация от служителите на МИГ, съгласно приложение № 1 от насоките.
Yes
17.
Представен е подписан от представляващия МИГ списък на членовете на колективния върховен орган и на колективния управителен орган на МИГ съдържащ:
а) за юридическите лица: наименование на юридическото лице, седалище и адрес на управление, сектор и заинтересована страна, на които лицето е представител, две имена на представляващия лицето (по закон и по пълномощие), телефон за контакт и електронен адрес;
б) за физическите лица: две имена, данни за постоянен адрес или месторабота, сектор и заинтересована страна, на които лицето е представител, телефон за контакт и електронен адрес.
Yes
18.
Представени са удостоверения за постоянен адрес на физическите лица - членове на колективния върховен орган и на колективния управителен орган на МИГ, издадени от съответната община не по-рано от 6 месеца от датата на подаване на формуляра за кандидатстване или документи, доказващи заетост на територията на действие на МИГ.
Yes
19.
Представени са документи, доказващи принадлежността на членовете на органите на МИГ към съответния сектор, в това число заповеди, решения, пълномощни (за представляващите юридически лица), както и такива, които доказват принадлежността на физическите лица.
Yes
20.
Представени са доказателства за консултиране на проекта на стратегия за ВОМР със заинтересованите страни и доказателства за представителност на заинтересованите страни, включително уязвими групи и малцинства (когато е приложимо): отделни списъци за участие в обучения, срещи, семинари, конференции и обществени обсъждания, съдържащи поне две имена на участника, данни за адресна регистрация или седалище и адрес на управление на юридическо лице, заинтересована страна, към която лицето се причислява, телефон за контакт електронен адрес и подпис на участника.
Yes
21.
Представен е списък на населението, което подкрепя стратегията за ВОМР, съдържащ поне две имена на лицето, данни за адресна регистрация, данни за контакт – телефон и/или електронен адрес и подпис на лицето (ако е приложимо за електронния адрес) - документът служи за оценка на стратегията.
No
22.
Представено е писмено споразумение с лицата, посочени за позициите изпълнителен директор и експерт за последващо наемане по трудов договор, в случай на одобрение на формуляра за кандидатстване.
Yes
23.
Представено е споразумение с всяко допълнително лице, когато МИГ предвижда да наеме и други служители, освен служителите по т. 22.
Yes
24.
Представени са документи, доказващи изпълнение на изискванията за изпълнителния директор на МИГ.
Yes
25.
Представени са документи, доказващи изпълнение на изискванията за експерта по прилагане на стратегията за ВОМР.
Yes
26.
Представени са документи, доказващи изпълнение на изискванията за служителите по т. 23 (с изключение на лице на длъжност „счетоводител“).
Yes
27.
При наемане на служител на длъжност „счетоводител“ са представени документи, доказващи спазване на изискванията на чл. 18 от Закона за счетоводството – диплома за завършено икономическо образование и документ, доказаващ професионален опит (когато е приложимо).
Yes
28.
Представени са документи, доказващи допълнителен опит на изпълнителния директор на МИГ и на експерта по прилагане на стратегията за ВОМР (когато е приложимо - документът служи за оценка на стратегията).
No
29.
Представени са длъжностни характеристики за позициите „изпълнителен директор на МИГ“, „експерт по прилагане на стратегията за ВОМР“, както и за позициите на допълнителните служители, когато има такива.
Yes
30.
Представен е документ, удостоверяващ наличие на правно основание за предоставяне на помещение/я за самостоятелен офис, съдържащ описание на характеристиките на помещението/ята.
Yes
31.
Представени са документи, удостоверяващи наличието на офис оборудване и техника, в това число принтер, оборудвани работни места и компютри, съответстващи на броя на осигурените служители (договор за наем, за покупко-продажба, за предоставяне на право на ползване и др.).
Yes
32.
Представена е декларация за съгласие да бъдат предоставяни данни от Националния статистически институт на Управляващия орган на ПРСР 2014-2020 съгласно приложение № 6 от насоките.
Yes
33.
Представен е документ, доказващ наличие на финансов ресурс за изпълнение на стратегията (ако е приложимо - документът служи за оценка на стратегията).
No
34.
Представени са други документи, доказващи административен капацитет на кандидата (ако е приложимо - документите служат за оценка на стратегията).
No
35.
Представени са проучвания и анализи на територията, изготвени при подготовката на стратегията за ВОМР.
Yes
II. Group
Допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Стратегията за ВОМР се прилага на ниво община или обединение на съседни общини и/или съседни населени места - част от община/и.
Yes
2.
Територията, на която се предоставя подпомагане е с непрекъснати граници.
Yes
3.
Територията включва най-малко всички населени места на една община с изключение на населените места посочени, като недопустими в приложение № 2 на Постановление № 161.
Yes
4.
Територията, на която се предоставя подпомагане е с население между 10 000 и 150 000 жители по данни от Националния статистически институт към 31 декември 2016 г. - за заявления, подадени през 2017 г.
Yes
5.
Стратегията за ВОМР обхваща територия, която включва селски район, съгласно приложение № 3 от Постановление № 161.
Yes
6.
Териториите, включени в обхвата на стратегията, са посочени в приложение № 2 от Постановление № 161.
Yes
7.
Териториите, на които са допустими операции, финансирани от ЕФМДР са определени съгласно критериите за избор на потенциални рибарски райони посочени в приложение № 1 от Постановление № 161.
Yes
8.
Територията включена в обхвата на стратегията за ВОМР не включва градовете, подпомагани по приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие” от Оперативна програма „Региони в растеж” за периода 2014 – 2020 г. с изключение на териториите на градовете Велинград, Гоце Делчев, Карлово, Лом, Панагюрище и Петрич, когато те са допустими за подпомагане като част от територия на местна инициативна група (МИГ).
Yes
9.
На териториите на градовете Велинград, Гоце Делчев, Карлово, Лом, Панагюрище и Петрич, подходът се прилага за дейности, които не са включени в инвестиционни програми по процедура по приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие” на Оперативна програма „Региони в растеж“ за периода 2014-2020 г.
Yes
10.
Когато стратегията за ВОМР е подкрепена от повече от един фонд, в нея са включени мерки, финансирани от ЕЗФРСР.
Yes
11.
За територията кандидатства само една МИГ със стратегия за ВОМР, финансирана само от ЕЗФРСР.
Yes
12.
За територията кандидатства само една МИГ със стратегия за ВОМР, финансирана от повече от един фонд, но без участие на ЕФМДР.
Yes
13.
За територията кандидатства само един МИГ със стратегия за ВОМР, финансирана от повече от един фонд, но без участие на ЕФМДР и на нея съществува МИРГ, който прилага стратегия финансирана от ЕФМДР.
Yes
14.
За една територия кандидатства/е одобрена в рамките на първия прием за подбор, само една МИГ, която изготвя и изпълнява една стратегия за ВОМР, подкрепена от ЕЗФРСР или от повече фондове.
Yes
15.
Максималният размер на общия публичен принос във финансовия план за изпълнение на проекти на една стратегия за ВОМР от ПРСР 2014-2020 е в размер до левовата равностойност на 1 000 000 евро, когато МИГ обхваща територия с население от 10 000 до 15 000 жители (включително); 
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1.9558 лева.
Yes
16.
Максималният размер на общия публичен принос във финансовия план за изпълнение на проекти на една стратегия за ВОМР от ПРСР 2014-2020 е в размер до левовата равностойност на 1 500 000 евро, когато МИГ обхваща територия с по-голямо население от 15 000 жители.
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1.9558 лева.
Yes
17.
Максималният размер на общия публичен принос във финансовия план за изпълнение на проекти на една стратегия за ВОМР от ПМДР е в размер до левовата равностойност на 50 000 евро.
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1.9558 лева.
Yes
18.
Максималният на общия публичен принос във финансовия план на в бюджета за изпълнение на проекти на една стратегия за ВОМР от ОПРЧР е в размер до левовата равностойност на 760 000 евро.
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1.9558 лева.
Yes
19.
Максималният размер на общия публичен принос във финансовия план за изпълнение на проекти на една стратегия за ВОМР за изпълнение на проекти от ОПИК е в размер до левовата равностойност на 500 000 евро, когато МИГ обхваща територия с население от 10 000 до 15 000 жители.
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1.9558 лева.
Yes
20.
Максималният размер на общия публичен принос във финансовия план за изпълнение на проекти на една стратегия за ВОМР от ОПИК е в размер до левовата равностойност на 1 000 000 евро, когато МИГ обхваща територия с население от 15 001 до 45 000 жители включително
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1.9558 лева.
Yes
21.
Максималният размер на общия публичен принос във финансовия план за изпълнение на проекти на една стратегия за ВОМР от ОПИК е в размер до левовата равностойност на 1 500 000 евро, когато МИГ обхваща територия население с над 45 000 жители.
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1.9558 лева.
Yes
22.
Максималният размер на общия публичен принос във финансовия план за изпълнение на проекти на една стратегия за ВОМР от ОПНОИР 2014 - 2020 г. е в размер до левовата равностойност на 500 000 евро.
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1.95583 лева.
Yes
23.
Максималният размер на допустимите разходи за проект към стратегия за ВОМР е в съответствие с размера посочен в указанията по § 3 от ЗР на Постановление № 161 на УО на ОПОС 2014 - 2020 г. 
При проверката на стойността се прилага курс за 1 евро 1.95583 лева.
Yes
24.
За мярка от стратегията за ВОМР, финансирана изцяло или частично от ЕЗФРСР, която е включена в ПРСР 2014-2020 или е част от Регламент (EC) № 1305/2013 интензитетът на помощта не надвишава определения за съответната мярка в Регламента.
Yes
25.
За мярка, от стратегията за ВОМР, финансирана изцяло или частично от ЕЗФРСР, която не е включена в ПРСР 2014-2020 и не е част от Регламент (EC) № 1305/2013 интензитетът е в размер на:
а) до 100 на сто - когато получател е публично лице, читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход съгласно Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
б) до 70 на сто - когато получател е публично лице и проектът генерира приход съгласно представения Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
в) до 60 на сто - когато получател е частно лице;
г) до 70 на сто - когато получател е частно лице и проектът е в обществена полза.
Yes
26.
Интензитетът на помощта за проекти към стратегия за ВОМР, финансирани от фонд, различен от ЕЗФРСР, е определен в стратегията в съответствие с указанията по § 3 от ЗР на Постановление № 161 за общите изисквания към стратегиите на съответната програма.
Yes
27.
Местната инициативна група е юридическо лице с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност, регистрирано като сдружение по реда на Закона за юридическите лица с нестопанска цел или реда на чл. 33 от Закона за юридическите лица с нестопанска цел, ако към момента на подаване на формуляра за кандидатстване представи доказателства, че е в процес на преобразуване в сдружение.
Yes
28.
Местната инициативна група съдържа в наименованието си обозначението „Местна инициативна група” или съкратено МИГ и наименованието на общината/ите, на територията на действие на МИГ.
Yes
29.
Местната инициативна група има седалище и адрес на управление на територията на селския район на която МИГ осъществява дейността си.
Yes
30.
Местната инициативна група има колективен върховен орган, в чийто състав задължително е включена общината/ите от територията на действие на МИГ.
Yes
31.
Член на колективния върховен орган на МИГ има:
а) постоянен адрес и/или работят на територията на действие на МИГ, за физическите лица или;
б) седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ , за юридическите лица или;
в) седалище и адрес на управление в областен град, когато член на МИГ е община включена в приложение № 3 от Постановление № 161 или;
г) седалище и адрес на управление в града, център на общината, когато член на МИГ е община, посочена в приложение № 2 от Постановление № 161 и в територията на МИГ са включени само населените места на общината, извън строителните граници на града или;
д) клон на юридическо лице, ако клонът е регистриран на територията на действие на МИГ, най-малко 5 години преди подаване на формуляра за кандидатстване.
Yes
32.
Местната инициативна група има колективен управителен орган в състав:
а) от не по-малко 5 лица;
б) с постоянен адрес и/или работят на територията на действие на МИГ, когато са физически лица;
в) имат седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ, когато са юридически лица.
Yes
33.
Местната инициативна група има дял на представителите на публичния сектор, на представителите на стопанския сектор и на представителите на нестопанския сектор в колективния върховен орган на сдружението, непревишаващ 49 на сто от имащите право на глас, съгласно чл. 28, ал. 1 от Закона за юридическите лица с нестопанска цел.
Yes
34.
Местната инициативна група има дял на представителите на публичния сектор, на представителите на стопанския сектор и на представителите на нестопанския сектор в колективния управителен орган на сдружението, непревишаващ 49 на сто от имащите право на глас, съгласно чл. 28, ал. 1 от Закона за юридическите лица с нестопанска цел.
Yes
35.
Местната инициативна група включва в колективните си органи представители на различни заинтересовани страни от местната общност, идентифицирани в анализа на стратегията за ВОМР, включително уязвими групи и малцинства (когато е приложимо).
Yes
36.
Местна инициативна група, член на колективния й управителен орган, представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ, включително и когато член e юридическо лице, член на контролния орган на МИГ, ако такъв орган е предвиден в устава на МИГ са декларирали, че отговарят на всички изисквания от декларацията в приложение № 1 от насоките.
Yes
37.
Местната инициативна група е осигурила за срока на изпълнение на стратегията за ВОМР самостоятелен офис.
Yes
38.
Местната инициативна група е осигурила за срока на изпълнение на стратегията за ВОМР служители на пълен работен ден за позициите изпълнителен директор и експерт по прилагане на стратегията за ВОМР.
Yes
39.
Местната инициативна група е осигурила за срока на изпълнение на стратегията за ВОМР офис оборудване за осъществяване на дейността, в това число принтер, оборудвани работни места и компютри, съответстващи на броя на осигурените служители.
Yes
40.
Правомощията на изпълнителния директор са определени в устава на МИГ.
Yes
41.
Предложеното лице за длъжност „Изпълнителен директор” има:
1. завършено висше образование, най-малко степен „бакалавър“ и;
2. професионален стаж най-малко 5 години и; 
3. управленски опит най-малко две години (опит в управлението на юридическо лице или на ръководна длъжност в администрацията) и;
4. опит в реализиране на проект, програма или стратегия със стойност над 100 хиляди лева, финансирани от ЕС или от други международни донори.
Yes
42.
Предложеното лице за длъжност „Експерт по прилагане на стратегията за ВОМР” има:
1. завършено висше образование, най-малко степен „бакалавър“ и;
2. професионален стаж най-малко две години.
Yes
43.
Останалите служители, които МИГ е предложила за наемане на трудов договор, освен изпълнителния директор и експерта по прилагане на стратегията за ВОМР (с изключение на служителя на длъжност „счетоводител“) отговарят на следните изисквания:
1. имат завършено висше образование, най-малко степен „бакалавър“ и;
2. имат професионален стаж най-малко две години.
Yes
44.
Когато МИГ е планирала наемане на трудов договор на лице на длъжност „счетоводител“, са приложени доказателства за изпълнение на изискванията на чл. 18 от Закона за счетоводството, а именно:
1. да има придобита задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него действителен стаж по специалността, както следва:
а) висше счетоводно-икономическо образование и стаж в областта на счетоводството, външния и вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол, съответно:
аа) при магистърска степен - две години;
бб) при бакалавърска степен - три години;
вв) при степен „професионален бакалавър“ - четири години;
б) друго висше икономическо образование и 5 години стаж в областта на счетоводството, външния и вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол;
в) средно икономическо образование и 8 години стаж като счетоводител;
2. да не е осъждан за престъпление от общ характер по глава пета и по глава шеста, раздел I от Особената част на Наказателния кодекс.
Yes
45.
Избраните за служители на МИГ са физически лица, които са декларирали, че отговарят на всички изисквания от декларацията в  приложение № 1 от насоките.
Yes
46.
Стратегията за ВОМР е разработена за период до 31 декември 2020 г. в съответствие с минималното посочено в приложение № 3 съдържание от насоките.
Yes
47.
Проектът на стратегия за ВОМР е одобрен от колективния върховен орган на МИГ след публично проведени консултации, обсъждания, информационни срещи и др. със заинтересованите страни.
Yes
48.
При съгласуване на проекта на стратегия за ВОМР е проведено обществено обсъждане (съгласно представени списък на участниците и протоколи от проведени срещи, снимки и др.).
Yes
49.
Избраните в стратегията за ВОМР мерки съответстват на идентифицираните в проучванията и анализите на територията нужди, включително на нуждата от финансиране от конкретна програма.
Yes
50.
Мерките в стратегия за ВОМР са разработени спазвайки координацията и липсата на припокриване по всички програми, финансирани със средства на ЕС.
Yes
51.
Всяка мярка, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на целите на мярката.
Yes
52.
Всяка мярка, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на обхвата на мярката.
Yes
53.
Всяка мярка, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на допустимите получатели и те съответстват на указанията за допустимост на финансиращата програма.
Yes
54.
Всяка мярка, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на допустимите дейности и те съответстват на указанията за допустимост на финансиращата програма.
Yes
55.
Всяка мярка, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на допустимите разходи и те съответстват на указанията за допустимост на финансиращата програма.
Yes
56.
Всяка мярка, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на определените финансови параметри за проектите.
Yes
57.
Всяка мярка, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на интензитет на финансовата помощ и те съответстват на указанията за допустимост на финансиращата програма.
Yes
58.
Всяка мярка, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на размера на финансовата помощ.
Yes
59.
Всяка мярка, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа описание на обективни критерии за оценка на проекти и тяхната тежест.
Обективни са критериите за подбор на проекти, когато осигуряват най-малко:
•	съответствие на проектите с характеристиката на територията, нуждите и потребностите на местната общност,   
        общинските и секторни политики за развитие;
•	подкрепа за дейности, които са пряко свързани с постигането на целите на стратегията за ВОМР на МИГ;
•	подкрепа за проекти с положително въздействие върху социалната среда и/или околната среда и/или заетостта.
Yes
60.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „брой работни места, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен.
Yes
61.
Всяка мярка, предложена в стратегията за ВОМР, съдържа други елементи, когато е приложимо, според указанията по § 3 от ЗР на Постановление № 161 за общите изисквания към стратегиите за ВОМР на всяка от финансиращите съответната мярка програми.
Yes
62.
Максималният размер на допустимите разходи за проект към стратегия за ВОМР е до левовата равностойност на 200 000 евро за проекти, финансирани със средства от ПРСР 2014 - 2020 г., от ПМДР, от ОПРЧР, от ОПИК и от ОПНОИР 2014 - 2020 г.
Yes
63.
Операциите в рамките на стратегии за ВОМР, финансирани от ЕЗФРСР, се изпълняват на територията на селските райони или на друга територия обхваната от МИГ, когато проектите допринасят за развитието на съответния селски район.

ЕЗФРСР
Yes
64.
В стратегията за ВОМР МИГ са включени мерки, финансирани от ЕЗФРСР, които:
1. са избрани в ПРСР 2014-2020 и/или;
2. не са включени в ПРСР 2014-2020, но са част от Регламент (EC) № 1305/2013 и/или;
3. са извън обхвата на мерките от Регламент (EC) № 1305/2013, но съответстват на целите на регламента.;


ЕЗФРСР
Yes
65.
Когато в стратегията за ВОМР са избрани мерки, включени в ПРСР 2014-2020 и за тези мерки са определени условия, различни от ПРСР 2014-2020, мерките от стратегията отговарят на условията на Регламент (EC) № 1305/2013.

ЕЗФРСР
Yes
66.
Когато в стратегията за ВОМР са избрани мерки, включени в Регламент (EC) № 1305/2013, които не са част от ПРСР 2014-2020, тези мерки съответстват на приложимите условия на регламента.

ЕЗФРСР
Yes
67.
Когато в стратегията за ВОМР е избрана мярка, извън обхвата на Регламент (EC) № 1305/2013, финансирана от ЕЗФРСР, мярката трябва да допринася за постигане на приоритетите на ПРСР 2014-2020 и на стратегията за ВОМР.

ЕЗФРСР
Yes
68.
В стратегия за ВОМР не са избирани мерки, финансирани от ЕЗФРСР, предвиждащи фиксирани плащания и мерки, свързани със схеми за плащания на площ, в т. ч., подмерки 6.1 „Стартова помощ за млади земеделски производители”, 6.2 „Стартова помощ за неземеделски дейности” и 6.3 „Стартова помощ за развитие на малки стопанства“ на мярка 6 „Развитие на стопанства и предприятия“ от ПРСР 2014-2020.

ЕЗФРСР
Yes
69.
В стратегиите за ВОМР не са включени дейностите по подмярка 16.1 „Подкрепа за сформиране и функциониране на оперативни групи в рамките на Европейското партньорство за иновации за селскостопанска производителност и устойчивост”, подмярка 16.2 „Подкрепа за пилотни проекти и за развитие на нови продукти, практики, процеси и технологии“ и подмярка 16.4 „Подкрепа за хоризонтално и вертикално сътрудничество между участниците във веригата на доставки за изграждането и развитието на къси вериги на доставки и местни пазари. Подкрепа за дейности на местно равнище за популяризиране, свързани с развитието на късите вериги на доставки и местните пазари“ от мярка 16 „Сътрудничество” от ПРСР 2014 – 2020 г.

ЕЗФРСР
Yes
70.
В стратегия за ВОМР не са избирани мерки, финансирани от ЕЗФРСР, предвиждащи инвестиции в държавна или общинска инфраструктура за здравеопазване.

ЕЗФРСР
Yes
71.
В мерките от стратегията за ВОМР, са определени за допустими дейности по проектите към стратегията, които ще се осъществяват на територията на действие на МИГ.

ЕЗФРСР
Yes
72.
По отношение на допустимите кандидати/получатели на финансова помощ, определени в мерките от стратегията за ВОМР, финансирани от ЕЗФРС, има изискване за:
а) постоянен адрес на територията на действие на МИГ - за физическите лица или;
б) седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица на територията на действие на МИГ или;
в) седалище и адрес на управление на община, включена в приложение № 3 от Постановление № 161, която има седалище в съответния областен град или;
г) седалище и адрес на управление на община, посочена в приложение № 2 от Постановление № 161, когато в територията на МИГ са включени населените места на общината, без града, център на общината, в строителните му граници или;
д) седалище и адрес на управление на община, когато в обхвата на стратегията за ВОМР е включена част от територията й.

ЕЗФРСР
Yes
73.
Когато в мярка от стратегията за ВОМР, финансирана от ЕЗФРСР е определен за допустим кандидат/получател на финансовата помощ - клон на юридическо лице или на едноличен търговец, юридическото лице или едноличния търговец, открил клона, отговаря на изискванията за седалище и изпълнение на дейностите на територията на МИГ.

ЕЗФРСР
Yes
74.
Предвиденият максимален размер на финансовата помощ за МИГ е в размер до 10 на сто от бюджета за проекти от ЕЗФРСР в стратегията, когато МИГ е включена като допустим получател на финансова помощ по мерки от стратегията за ВОМР, финансирани от ЕЗФРСР.

ЕЗФРСР
Yes
75.
В мерките от стратегията за ВОМР са включени разходи, които са:
1. инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (EC) № 1305/2013;
2. други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (EC) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР; 
3. определени в Постановление № 189 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014 - 2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“.

ЕЗФРСР
Yes
76.
Използването на опростени разходи е предвидено само за мерки в стратегията за ВОМР, за които използването на опростени разходи е допустимо в съответните мерки по програмите, включени в подхода ВОМР или в указанията за подбор на проекти на съответните програми.

ЕЗФРСР
Yes
77.
Стратегията за ВОМР не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи:
1. за лихви по дългове; 
2. за закупуването на незастроени и застроени земи на пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция; 
3. за данък върху добавената стойност, освен невъзстановимия;
4. за обикновена подмяна и поддръжка;
5. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6. за лизинг, освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на заявка за междинно или окончателно плащане за същия актив.
7. за режийни разходи;
8. за застраховки;
9. за закупуване на оборудване втора употреба;
10. извършени преди 1 януари 2014 г.;
11. за принос в натура;
12. за инвестиции в селското стопанство – закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14. извършени преди подаването на заявлението за предоставяне на финансова помощ, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16. заявени за финансиране, когато надвишават определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 от 2016 г. референтни разходи; 
17. определени в мерките от ПРСР 2014-2020, извън посочените в т. 1 - 15.

ЕЗФРСР
Yes
78.
Стратегията за ВОМР не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189. 

ЕЗФРСР
Yes
79.
Стратегията не включва предоставяне на финансова помощ за проект, финансиран от ЕЗФРСР за закупуване на превозни средства.

ЕЗФРСР
Yes
80.
Стратегията не включва предоставяне на финансова помощ в рамките на проект, финансиран от ЕЗФРСР за изграждане и обновяване на места за настаняване с повече от 20 помещения за настаняване и стойност на финансовата помощ над 50 000 лева с ДДС.

ЕЗФРСР
Yes
81.
Стратегията не включва разходи за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3 от Регламент 1407 /2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.).

ЕЗФРСР
Yes
82.
Предвиденият краен срок за изпълнение на дейностите по проектите към стратегия за ВОМР е до 30 юни 2023 г., когато е предвиден такъв срок.

ЕЗФРСР
Yes
83.
За мерки от стратегията за ВОМР, финансирани от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ за периода 2014 - 2020 г. (ОПРЧР) са приложени условия от указанията по § 3 от ЗР на Постановление № 161 за общите изисквания към стратегиите от УО на ОПРЧР:
•	Посочен/и са допустим/и за ВОМР инвестиционен/ни приоритет/и и специфична/и цел/и;
•	Посочените целеви групи са допустими за избраните специфични цели;
•	Избрани са индикатори от ОП, съответстващи на специфичните цели;
•	Предвидени са специфичните условия за мерките, произтичащи от избраните инвестиционни приоритети;
•	Посочено е, че ще се прилагат актуалните критерии за оценка на проектни предложения, одобрени от КН на ОПРЧР;
•	Не са налице несъответствия на текстове от мерките с указанията на управляващия орган на ОПРЧР.

ОПРЧР
Yes
84.
За мерки от стратегията за ВОМР, финансирани от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ за периода 2014 - 2020 г. (ОПРЧР) са приложени условия от указанията по § 3 от ЗР на Постановление № 161 за общите изисквания към стратегиите от УО на ОПРЧР:
•	Посочен/и са допустим/и за ВОМР инвестиционен/ни приоритет/и и специфична/и цел/и;
•	Посочените целеви групи са допустими за избраните инвестиционни приоритети и специфични цели;
•	Посочените дейности са допустими за избрания инвестиционен приоритет;
•	Посочените бенефициенти са допустими за избрания инвестиционен приоритет;
•	Посочените категории разходи са допустими;
•	Посочен е интензитет на помощта;
•	За всяка мярка са определени индикатори, съобразени с мярката; 
•	Избрани са поне един индикатор за изпълнение и поне един за резултат от съответната специфична цел на ОПРЧР, съобразно планираното въздействие върху целевите групи чрез избраните дейности;
•	Предвидени са специфичните условия за мерките, произтичащи от избраните инвестиционни приоритети (ако е приложимо);
•	В стратегията са включени критерии за оценка на проектни предложения, в съответствие с указанията на управляващия орган на ОПРЧР;
Не са налице несъответствия на други текстове от мерките с указанията на управляващия орган на ОПРЧР.

ОПИК
Yes
85.
За мерки от стратегията за ВОМР, финансирани от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ за периода 2014 - 2020 г. (ОПНОИР 2014 - 2020 г.) са приложени условия от указанията по § 3 от ЗР на Постановление № 161 за общите изисквания към стратегиите от УО на ОПНОИР 2014 - 2020 г.:
•	Специфични цели;
•	Допустими мерки;
•	Интензитет на помощта;
•	Допустими получатели и партньори;
•	Допустими целеви групи;
•	Допустими дейности;
•	Категории допустими разходи;
•	Индикатори - задължителни за изпълнение и за резултат по ОПНОИР 2014 - 2020 г.;
•	Срок за изпълнение на проектите по мерките от ОПНОИР 2014 - 2020 г.;
•	Демаркация между операции в рамките на ОПНОИР 2014 - 2020 г., между ОПНОИР 2014 - 2020 г. и ОПРЧР и др. програми по ЕСИФ;
•	Критерии за избор на проекти - специфични за територията, разработени от МИГ/МИРГ в стратегията, допълващи Методология 
•	за техническа и финансова оценка на проектно предложение по процедура за подбор на проекти от МИГ при прилагане на мерки от ОПНОИР 2014 - 2020 г.  в стратегия за ВОМР;
•	Други специфични изисквания на програмата,  когато е приложимо.

ОПНОИР
Yes
86.
В т. 5 от стратегията е включена мярка „Подобряване на природозащитното състояние на видове и/или местообитания  от мрежата Натура 2000 чрез подхода ВОМР“
Попълва се текстът „и местообитания“ в случай, че в обхвата на стратегията са включени и мерки за местообитания съгласно Указанията на УО на ОПОС.

Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
87.
Описаната в мярката цел е „Подобряване на природозащитното състояние на видове и/или местообитания от мрежата Натура 2000 на територията на МИГ …………, докладвани в неблагоприятно-незадоволително състояние“

Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
88.
Информацията за обхвата на мярката по т. 5. от стратегията е попълнена в табличен вид като са включени:
•	код на защитена зона;
•	име на защитена зона;
•	приоритет;
•	номер и наименование на мярка;
•	таксономия;
•	код на вид/местообитание;
•	име на вид/местообитание;
•	площ на вид/местообитание (ха).


Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
89.
Информацията в таблицата отговаря на информацията за съответния МИГ  в Приложение № 1 към Указанията на УО на ОПОС 2014 - 2020 г. (код на защитена зона, име на защитена зона, приоритет, номер и наименование на мярка, таксономия, код на вид/местообитание, име на вид/местообитание, площ на вид/местообитание (ха).
Наименованието на регистрирания МИГ може да не отговаря на наименованието в Приложение № 1 от Указанията на УО на ОПОС. От значение е обхватът на МИГ – като се извършва проверка на общините и населените места от т. 1.1 от стратегията с населените места и общините в Приложение № 1, лист „МИГ“.


Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
90.
Площта за отделните видове и/или местообитания, както и общата площ са посочени до втори знак след десетичната запетая.

Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
91.
Общата площ на включените мерки за видовете и/или местообитанията е изчислена коректно и съгласно Указанията на УО на ОПОС.

Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
92.
Предвидените в т. 5. от стратегията допустими дейности са:
•	Извършване на преки консервационни дейности за видове и/или местообитания, докладвани в неблагоприятно-незадоволително състояние;
•	Изграждане/реконструкция/рехабилитация на инфраструктура, пряко необходима за подобряване на природозащитното състояние на видове и/или местообитания, докладвани в неблагоприятно-незадоволително състояние.


Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
93.
Посочените в т. 5. от стратегията допустими бенефициенти са:
•	Юридически лица с нестопанска цел, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел за осъществяване на общественополезна дейност със седалище и адрес на управление на територията на МИГ.
•	Общини със седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ (съгласно разпоредбите на чл. 18, ал. 1 и 2 на Наредба № 22/2015 г.)


Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
94.
Посочените допустими разходи в т. 5. от стратегията са:
І. РАЗХОДИ ЗА СМР /СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ/
II. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ
ІІІ. РАЗХОДИ ЗА НЕМАТЕРИАЛНИ АКТИВИ
IV. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ
V. РАЗХОДИ ЗА ТАКСИ
VI.  РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛИ
VІІІ. РАЗХОДИ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ И УЧАСТИЕ В МЕРОПРИЯТИЯ
ІХ. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ
X. НЕВЪЗСТАНОВИМ ДДС
ХІ. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ.


Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
95.
В случай, че в т. 5. от стратегията са включени недопустими разходи, те не са други освен посочените в чл. 26 на ПМС 189/2016 г.

Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
96.
В т. 5. от стратегията е указано, че максималният размер на допустимите разходи за проект ще е съобразен с насоките за кандидатстване по ОПОС 2014 – 2020 г.

Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
97.
В т. 5. от стратегията е посочено, че процентът на съ-финансиране се определя в насоките за кандидатстване по ОПОС 2014 – 2020 г.

Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
98.
В т. 5. от стратегията са включени като минимум всички критерии за оценка на проектни предложения съгласно посочените критерии в Приложение № 3 към указанията на УО на ОПОС 2014 – 2020 г.

Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
99.
Информацията за ОПОС 2014 – 2020 г. в т.6.1. е попълнена и изчислена коректно съгласно указанията на УО на ОПОС 2014 – 2020 г. за:
- име на мярката;
- общите средства за периода на стратегията;
- дял на средствата, избрани по ОПОС 2014 – 2020 г. спрямо общия размер на всички средства по избраните програми.


Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
100.
В стратегията по т. 9.2. са включени индикатори, приложими спрямо избраните видове и/или местообитания съгласно указанията на УО на ОПОС 2014 – 2020 г.

Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
101.
Целевите стойности на индикаторите в т.9.2. отговарят на съответните стойности за видовете и/или местообитанията, включени в таблицата по т.5 „Описание на мерките“.

Когато стратегията за ВОМР включва финансиране от ОПОС 2014 - 2020 г. по този критерий „Неприложимо“ не се избира

ОПОС
Yes
102.
Операциите в рамките на стратегии за ВОМР, финансирани от ЕФМДР се изпълняват на територията на рибарски райони обхванати от МИГ.

ПМДР
Yes
103.
В стратегията за ВОМР на МИРГ са включени мерки от чл. 63 от Регламент (ЕО) № 508/2014 за ВОМР, финансирани от ЕФМДР, които са избрани в ПМДР 2014-2020 г.

ПМДР
Yes
104.
В стратегията за ВОМР са избрани мерки, които допринася за постигане на приоритетите на ПМДР 2014-2020 г. и на стратегията за ВОМР.

ПМДР
Yes
105.
В мерките от стратегията за ВОМР са определени за допустими дейности по проектите към стратегията, които ще се осъществяват на територията на действие на МИГ.

ПМДР
Yes
106.
За мярка, от стратегията за ВОМР, финансирана от ЕФМДР, интензитетът на помощта не надвишава:
-	За частни бенефициенти до 50 %;
-	За публични бенефициенти до 100%.

ПМДР
Yes
107.
Допустимите за финансиране проекти, ще се изпълняват в рибарски райони, отговарящи на критериите от приложение № 1 от Постановление № 161. 

ПМДР
Yes
108.
Допустимите кандидати за безвъзмездна финансова помощ са: 
1. Юридически лица или еднолични търговци (ЕТ), регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите; 
Клонове на юридически лица, регистрирани в България, не могат да участват в процедурата за подбор на проекти поради липсата на самостоятелна правосубектност. С оглед извършване на плащания по настоящата процедура, към датата на сключване на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, кандидатът/бенефициентът следва да е регистриран по реда на Закона за търговския регистър или съответно Закона за кооперациите.
2. Общини или държавни организации.

ПМДР
Yes
109.
Допустимите дейности по всяка от допустимите мерки отговарят на посочените в условия от указанията по § 3 от ЗР на Постановление № 161 за общите изисквания към стратегиите от УО на ПМДР 2014 - 2020 г. (приложение № 13).

ПМДР
Yes
110.
След посещение на място:

Съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 30, ал. 2 от Постановление 161 съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021