Evaluation criterias

I. Group
I. КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Кандидатът е подал само едно  проектно предложение по процедурата /за общинска образователна инфраструктура/
Yes
3.
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан  с квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата
Yes
4.
Текстът  на  проектното  предложение  е  на български език, с изключение на текстовете, за които  се  изисква информация  на  английски език
Yes
5.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Yes
6.
Целите на проекта съответстват на приоритетите и целите на СВОМР
Yes
7.
Целите на проектното предложение съответстват на целите на мярка 7.2 и  процедурата за предоставяне на БФП, като целите  и задачите и на проекта са ясно и последователно описани и структурирани
Yes
8.
Проектът е в съответствие със следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1. Подобряване условията на живот в селския район посредством формулирани конкретни цели на проектното предложение в контекста на общите цели и приоритети на местно ниво;
2. Равнопоставеност и недопускане на недискриминацията;
3. Устойчиво развитие.
Yes
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на  МИГ – НОВА ЗАГОРА
Yes
10.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението съгласно Условията за кандидатстване - продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца или 36 (тридесет и шест)  месеца, ако са предвидени СМР дейности. Времевият график на проекта попада в периода на изпълнение на стратегията за ВОМР
Yes
11.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта. Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 9 779,15  лева и по-нисък или равен на 391 166,00  лева
Yes
12.
Проектното предложение отговаря на изискванията за максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по проекта – заявеният от кандидата размер на БФП по проекта е по-нисък или равен на 391 166,00  лева
Yes
13.
Приложена е Декларация за свързаност съгласно Търговския закон - Приложение 32 (не се изисква за кандидати общини)
Yes
II. Group
II. АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Основна информация за проектното предложение, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината - Приложение 8 към Документи за попълване
Yes
2.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2, подписан от представляващия кандидата/кмета на общината - Приложение № 3 към Документи за попълване
Yes
3.
Налице е съответствие относно представената информация за  индикаторите/показателите за изпълнение и резултат във Формуляра за кандидатстване, Приложение 8  „Основна информация за проектното предложение“ и Приложение  3 „Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2“
Yes
4.
Таблица за допустими инвестиции и дейности по подмярка 19.2, подписана от представляващия кандидата/кмета на общината  - Приложение № 9
Yes
5.
Декларация за съгласие и информираност за обработване на лични данни - Приложение № 10
Yes
6.
Декларация по чл. 25 от ЗУСЕСИФ (Приложение № 4 за кандидати общини, № 5 – за кандидати ЮЛНЦ, Читалища и Вик оператор) и Декларация Приложение № 6 към чл.24, ал.1, т.8  от Наредба №22/2015 г. (Приложение № 6 – от всички кандидати)
Yes
7.
Свидетелство за съдимост на представляващия/представляващите кандидата/кмета на общината, издадено не по-рано от 1 месец  преди датата на подаване на проектното предложение
Yes
8.
Удостоверение за липса на публични задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК и Удостоверение за липса на задължения към общината по седалището на кандидата, издадени не по-рано от 1 месец преди датата на представянето им  /неприложимо за кандидати общини/
Yes
9.
Декларация за нередности Приложение № 7
Yes
10.
Нотариално заверено изрично пълномощно или заповед на кмета за кандидат – община, за подписване с КЕП на Формуляра за кандидатстване при подаване на проектното предложение в ИСУН 2020 (ако е приложимо)
Yes
11.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ, Читалището или Вик оператора за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ, Читалища и ВиК оператор
Yes
12.
Копие от учредителен акт или устав приложимо само за кандидати ЮЛНЦ,Читалища и ВиК оператор (не се изисква за кандидати общини)
Yes
13.
Удостоверение за актуално правно състояние, издадено не по-рано от месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение – приложимо само за кандидати ЮЛНЦ, Читалища и  ВиК оператор (не се изисква за кандидати общини и от кандидати пререгистрирани в Регистъра на ЮЛНЦ към Агенция по вписванията)
Yes
14.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура – приложимо за кандидати – общини
Yes
15.
Решение на общинския съвет, че дейностите, включени в проектното предложение, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на съответната община – приложимо за всички кандидати
Yes
16.
Декларация по чл. 3 и 4 ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката - Приложение № 18 – за кандидати Читалища, ЮЛНЦ и ВиК оператор, ако е  приложимо/
Yes
17.
Справка за дълготрайните активи или инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане и/или транспортни средства и/или мобилен  обект)
Yes
18.
Влязъл в сила административен акт, издаден по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и/или Закона за биологичното разнообразие или писмо, издадено по реда на чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (ДВ, бр. 73 от 2007 г.), с който/което се одобрява осъществяването на инвестиционното предложение, респективно се съгласува планът/програмата/проектът и/или разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите) (ако е приложимо)
Yes
19.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията - важи в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата (не се изисква за обекти посочени в чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост)
Yes
20.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 10 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж –  приложимо в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
Yes
21.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 10 години, считано от датата на подаване на проектното предложение -  в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията
Yes
22.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). 
За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата
Yes
23.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти 
(важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията)
Yes
24.
Подписани технически спецификации за съоръженията и принадлежности/оборудването и/или обзавеждането/транспортни средства/мобилни обекти, включени в проекта (ако е приложимо)
Yes
25.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи)
Yes
26.
Разрешение за строеж  - влязло в сила (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
Yes
27.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)
Yes
28.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (приложимо само в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане)
Yes
29.
Количествено-стойностни сметки, подписани от кандидата
Yes
30.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (ако е приложимо)
Yes
31.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ако е приложимо)
Yes
32.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (ако е приложимо)
Yes
33.
Сканирано копие на всички документи от проведената съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта (важи за възложители по ЗОП за разходи, извършени преди подаване на проектното предложение)
Yes
34.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба №22/2015 г., ведно с банкови извлечения (ако е приложимо)
Yes
35.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг)
Yes
36.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание –  наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват не са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие и събират оферти чрез прилагане на принципа на пазарни консултации съгласно ЗОП)
Yes
37.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/
доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строител (важи в случаите, когато кандидатите са възложители по ЗОП, разходите, за които кандидатстват са включени в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие“ и в случай, че   възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост)
Yes
38.
Най-малко три съпоставими независими индикативни оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, запитване до конкретни лица за представените оферти (Приложение 17 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване) - (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП и ще провеждат процедура за избор на изпълнител  по реда на ПМС №160 и разходът, за който  кандидатстват не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”)
Yes
39.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя (важи в случаите, когато кандидатите не са възложители по ЗОП и ще провеждат процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС №160 и разходът, за който кандидатстват е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” и  в случай, че  възлагането на услугата на друго лице е невъзможно поради наличие на авторски или други права на интелектуална собственост)
Yes
40.
Документ за правосубектност съгласно националното  законодателство, в случаите, когато оферентите са чуждестранни лица (ако е приложимо)
Yes
41.
Анализ „разходи-ползи“ (финансов анализ), изготвен по образец, съгласно Приложение № 13 и 14 към Условията за кандидатстване или индивидуален анализ „разходи- ползи“ за кандидат ВиК оператор.
Yes
42.
Декларация, подписана от кандидата, в която се изброяват подадени проектни предложения за дейности, допустими за подпомагане съобразно демаркационната линия с Оперативна програма "Региони в растеж", Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014 - 2020" и Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" (само в случаите на подадени проектни предложения)
Yes
43.
Декларация за наличие/липса на двойно финансиране  - Приложение 19
Yes
44.
Декларация за наличие/липса на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност  - 
Приложение 20
Yes
45.
Декларация за съгласие за предоставяне на данни от НСИ – Приложение 11
Yes
46.
Декларация по раздел 24.1 „Списък с общи документи“ от Условия за кандидатстване за неприложими към кандидата документи - Приложение 12
Yes
47.
Придружаващи специфични документи за дейност „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях“:
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ
Yes
48.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина
Yes
49.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти)
Yes
50.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
Обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга – в свободна форма
Yes
51.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият
Yes
52.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност
Yes
53.
Придружаващи специфични документи за дейност „Реконструкция и/или ремонт на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“:
Обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради
Yes
54.
Придружаващи специфични документи за дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на спортна инфраструктура“ - Неприложимо
За дейност „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства“:
Декларация за минимални и държавни помощи
- Приложение № 15 към Условията за кандидатстване/Документи за попълване (ако е приложимо)
Yes
55.
Придружаващи специфични документи за дейност „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган
Yes
56.
Придружаващи специфични документи за дейност „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“:
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина
Yes
57.
Придружаващи специфични документи за дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Становище на Басейнова дирекция, че инвестициите по проекта не противоречат на плановете за управление на речните басейни
Yes
58.
Придружаващи специфични документи за дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Съгласувателно писмо от съответния консолидиран ВиК оператор ( приложимо за кандидати общини)
Yes
59.
Придружаващи специфични документи за дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Решение на общински съвет за съгласуване на проекта и инвестицията (приложимо за кандидат ВиК оператор)
Yes
60.
Придружаващи специфични документи за дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Решение на общинския съвет или на ВиК оператора, с което се задължават да спазват законодателството в областта на държавните помощи при сключване на договор за предоставяне на финансова помощ.
Yes
61.
Придружаващи специфични документи за дейност  „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“:
Съгласие на ВиК оператора за участие във всеки етап на изпълнението на одобрения инвестиционен проект и извършване на мониторинг чрез наблюдение и оценка на изпълнението на проекта – приложимо за кандидати общини.
Yes
62.
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Декларация, че всяко новосъздадено работно място след изпълнение на инвестициите по проекта ще бъде запазено за период не по-малко от 5 години/3 години , считано от датата на окончателно плащане по проекта (ако е приложимо)
Yes
63.
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Справка за съществуващия и нает от кандидата персонал за последния отчетен период за предприятия, създадени през текущата стопанска година (когато е приложимо).
Yes
64.
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд, заверена от кандидата и НСИ за предходните три финансови години към датата на подаване на проектното предложение (когато е приложимо).
Yes
65.
ДОКУМЕНТИ, ДОКАЗВАЩИ СЪОТВЕТСТВИЕ С КРИТЕРИИТЕ ЗА ПОДБОР НА ПРОЕКТИ
Декларация, с описание на предвидените в проектното предложение допълнителни съоръжения за хора с увреждания, извън законово изискуемите съгласно вида на строежа (ако е приложимо)
Yes
III. Group
III. КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е Община Нова Загора, юридическо лице с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или читалище, регистрирано по Закона за народните читалища на територията на община Нова Загора или ВиК оператор
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление на територията на МИГ -  Нова Загора и предвижда да осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ – Нова Загора
Yes
3.
В случай, че кандидатът е община или ВиК оператор, който кандидатства  за допустима дейност 2 за агломерации под 2 000 е.ж., на територията е налице консолидиран ВиК оператор (ако е приложимо)
Yes
4.
В случай, че кандидатът е клон на юридическо лице или на едноличен търговец, юридическото лице или едноличният търговец, открил клона имат седалище и адрес на управление на територията на МИГ – Нова Загора и осъществява дейност на територията на действие на МИГ (ако е приложимо)
Yes
5.
Кандидатът/представляващия/представляващите кандидата не попада/т по което и да е от условията, посочени в чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162/2016 г., описани в Декларация съгласно Приложение № 4/Декларация съгласно Приложение 5
Yes
6.
Кандидатът/и/или негов законен представител, отговаря на условията определени в чл. 12, ал. 3 на Наредба № 22/14.12.2015 г. на МЗХГ
Yes
IV. Group
IV. КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНИТE ДЕЙНОСТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие на община Нова Загора, удостоверено с решение на общинския съвет
Yes
2.
Дейностите включени в проектите съответстват на приоритетите и целите на одобрената стратегията за Водено от общностите местно развитие, целите на мярка 7.2 от Стратегията за ВОМР. Дейностите по проекта са обвързани с целите на проекта и очакваните резултати от изпълнение на проекта
Yes
3.
Проектните дейности отговарят на общите условия за допустимост на проектните дейности,  посочени в  точка 13 от Условията за кандидатстване
Yes
4.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 1 „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински пътища, улици и тротоари, и съоръженията и принадлежностите към тях“:
1. Включеният в проекта обект е  част от съществуващ общински път, съгласно Решение № 236 на МС от 2007 г. / приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръжения-та и принадлежностите към тях /;
 2. Инвестиционните проекти включват изграждане на защитни тръби и защитени шахти, положени в подземна инфраструктура /приложимо за проекти за реконструкция и/или рехабилитация на общински пътища и съоръжения-та и принадлежностите към тях/; 
3. Под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период от седем години, считано от датата на сключване на административния договор /приложимо за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на улици/
Yes
5.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 2 „Изграждане, реконструкция и/или рехабилитация на водоснабдителни системи и съоръжения в агломерации с под 2 000 е.ж. в селските райони“, съгласно Раздел 13 Условия за допустимост на дейностите.
Yes
6.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 3 „Изграждане и/или обновяване на площи за широко обществено ползване, предназначени за трайно задоволяване на обществените потребности от общинско значение“:
1. Представен е документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк , градина, площад и др. площи за широко обществено ползване. 
2. Представена е план-схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения  (ако е приложимо)
Yes
7.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 4 „Изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства“:
1. С проектното предложение се кандидатства за социални услуги съгласно чл. 36, ал. 2 или 5 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ДВ, бр. 133 от 1998 г.);
2. Представена е обосновка за необходимостта и устойчивостта от съответната социална услуга;
3. Представеният инвестиционен  проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект" и техническите спецификации на оборудването и/или обзавеждането, включени в проекта, отговаря на критериите и стандартите за местоположение и материална база, определени с Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, а когато социалните услуги са за деца, отговаря и на изискванията на Наредбата за критериите и стандартите за социални услуги за деца (ДВ, бр. 102 от 2003 г.);
4. Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане е издало положително становище за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият;
5. Закупуването на транспортни средства е допустимо, ако проектът включва разходи за строително-монтажни работи и максималният размер на общите допустими разходи за закупуването на едно транспортно средство не надхвърля пазарната им стойност и транспортните средства са оборудвани за целите на инвестицията.
Yes
8.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 5 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност: Представено е обследване за енергийна ефективност придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от Закона за енергийната ефективност и Наредба № Е-РД-04-1 от 2016 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради (ДВ, бр. 10 от 2016 г.)
Yes
9.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 7 „Изграждане, реконструкция, ремонт, реставрация, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на обекти, свързани с културния живот, включително мобилни такива, включително и дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства: 
Предвидените за закупуване мобилни обекти, свързани с културния живот не надхвърлят пазарната им стойност  и обектът е оборудван за целите на инвестицията
Yes
10.
Проверка за спазване на допустимостта на проектните дейности за дейност 8 „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони“, която включва основно или средно училище, или детска градина, финансирани чрез бюджета на общината са представени документи удостоверяващи статута на основното общинско училище или средното общинско училище или на детската градина
Yes
11.
В проектното предложение не са включени недопустими дейности, съгласно Условията за кандидатстване.
Yes
V. Group
V. ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Заложените в проектното предложение разходи отговорят на изискванията за допустимост на разходите – предвидените в проекта разходи съответстват на категориите разходи допустими за финансиране по Процедура за подбор на проекти съгласно Условията за кандидатстване
Yes
VI. Group
VI. ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Инвестицията, включена в проектното предложение или части от нея не са стартирали или завършени към момента на посещението на място (приложимо за проекти включващи СМР)
Yes
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Yes
VII. Group
VII. ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
По проекта липсват изкуствено създадени условия*

* “Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Yes
VIII. Group
VIII. ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовото подпомагане  представлява „минимална помощ“ по смисъл на чл.107, параграф 1 от ДФЕС и дейността/ите, която/ито ще се финансира/т с настоящия проект, попада/т в приложното поле на Регламент (ЕС) №1407/2013 (ако е приложимо)
Yes
2.
Финансовата помощ за един кандидат/ползвател, заедно с другите получени минимални помощи не  надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро за период от три последователни бюджетни години, включително текущата (ако е приложимо)
Yes
IX. Group
IX. ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИТЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверка  на основателността на предложените за финансиране разходи, включени в проектното предложение чрез съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и/или други документи, при прилагане на метода посочен  в т. 14 Категории разходи, допустими за финансиране.
Yes
X. Group
X. ПРОВЕРКА НА АНАЛИЗ „РАЗХОДИ – ПОЛЗИ“
Criteria Leads to rejection
1.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“:
За всички допустими кандидати - общини, ЮЛНЦ и читалища финансирането е 100% в случай, че проектът не генерира нетни приходи или проектът генерира нетни приходи, но размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта не надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/.
2. В случай, че проектът генерира нетни приходи и размерът на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекта надхвърля 97 790,00 лв. /или 50 000 евро/, размерът на финансовата помощ се определя въз основа на анализ „разходи – ползи“ (финансов анализ).
3. Заявената от кандидата БФП е в съответствие с определения  интензитет на помощта, съгласно анализ „разходи  - ползи“/индивидуален анализ „разходи – ползи“ за региона за кандидати - ВиК оператори.
4. Проверката на анализ на анализ „разходи – ползи“ по показатели, определени от ДФЗ.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021