Evaluation criterias

I. Group
Оценка за допустимост на проектното предложение
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН в срок
Yes
2.
Електронният формуляр за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата е прикачено/и нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а или заповед на кмета за кандидати общини във формат „pdf“.
No
4.
Съответствие на кандидата с изискванията на СВОМР:
Кандидатът има постоянен седалище и адрес на управление на територията на МИГ Луковит-Роман
Yes
5.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на МИГ Луковит-Роман.
Yes
6.
Проектното предложение отнася ли се за обявената процедура
Yes
7.
Целите на проекта съответстват на поне една от целите на мярката от СВОМР
Yes
8.
Дейностите по проекта съответстват с обхвата и условията по мярката от СВОМР
Yes
9.
В електронния формуляр за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
10.
Времевият график на проекта попада в периода на действие на СВОМР.
Yes
11.
Проектното предложение е с финансови параметри на допустимите разходи съгласно СВОМР
Yes
II. Group
Проверка за окомплектованост на проектното предложение
Criteria Leads to rejection
1.
Формуляр за кандидатстване
Yes
2.
Таблица за допустимите инвестиции
(Приложение №1 от документи за попълване)
Yes
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно
No
4.
Решение на компетентния орган на юридическото лице (включително ЕТ) за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване
No
5.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите условия
No
6.
Свидетелство за съдимост от бенефициента на представляващия бенефициента едноличен търговец, търговско дружество или юридическо лице и член/ове на управителния им орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
No
7.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината – изискват се от всички кандидати.
No
8.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/ решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/ решение по оценка за съвместимостта /писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите
No
9.
Бизнес план за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи - за 10-годишен период. 
(Приложение № 2 от документите за попълване)
Yes
10.
Таблиците от бизнес плана 
(Приложение № 2 а от документите за попълване). 
Yes
11.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период (представя се в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър).
No
12.
Инвентарна книга и/или Справка за дълготрайни материални активи към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството
No
13.
Справка за дълготрайни материални активи – за предходната финансова година и/или последния отчетен период.
No
14.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА 
(Приложение № 3 от документи за попълване) 
Yes
15.
Декларация за липса на основания за отстраняване, Приложение към заповед № РД 09-365 от 27.04.2020 г., изменена със Заповед № РД 09-441/04.06.2020 г. (Приложение № 4 от документи за попълване)
Yes
16.
Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
(Приложение № 5 от документи за попълване)
Yes
17.
Декларация за размера на получените държавни помощи независимо от тяхната форма и източник 
(Приложение № 6 от документи за попълване)
Yes
18.
Декларация по чл. 3 и чл.4   от ЗМСП и справка
(Приложение № 7 и Приложение № 7а от документи за попълване)
No
19.
Декларация за нередности 
(Приложение № 8 от документи за попълване)
Yes
20.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта 
(Приложение № 9 от документи за попълване)
Yes
21.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност
(Приложение № 10 от документи за попълване)
Yes
22.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 
(Приложение № 11 от документи за попълване) 
Yes
23.
Справка за съществуващия и нает персонал 
(Приложение № 12 от документи за попълване)
No
24.
Запитване за оферта 
(Приложение № 13 от документи за попълване)
Yes
25.
Декларация за свързаност по Заповед № 09-647/03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 – (Приложение № 14 от документи за попълване)
Yes
26.
Документ за собственост или ползване на имота 
(за кандидати микро, малки или средни предприятия)
No
27.
Документ за ползване на сградата/помещението 
(за кандидати микро, малки или средни предприятия)
No
28.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти
No
29.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице
No
30.
Влязло в сила Разрешение за строеж
No
31.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж
No
32.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ
No
33.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години
(за кандидати микро, малки или средни предприятия)
No
34.
Заснемане на обекта/съоръжението или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява.
No
35.
Документ за собственост върху за горите с приложени 
скици на поземлените имоти
No
36.
Копие на сключени договори за добив на дървесина или за покупко-продажба на стояща дървесина на корен
No
37.
Технологичен проект, ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице
No
38.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение
No
39.
Предварителен договор за покупко-продажба на земя и/или сгради и други недвижими активи
No
40.
Сканирано копие на документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта 
(за кандидат, който се явява възложител по ЗОП) 
No
41.
Една независима оферта, съдържаща наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС, ведно с направено от кандидата  запитвание за оферта, съгласно Приложение № 13 от документи за попълване

No
42.
Най-малко три съпоставими независими оферти, съдържащи наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС, ведно с направените от кандидата  запитвания за оферти, съгласно Приложение № 13 от документи за попълване
No
43.
Документ за правосубектност,
съгласно националното законодателство за оферент чуждестранно лице
No
44.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки, с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение
No
45.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски
No
46.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител
(за кандидат, който не се явява възложител по ЗОП)
No
47.
Документи от проведени пазарни консултации за определяне на прогнозна стойност на разходите за подготовка за възлагане на обществена поръчка по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по ЗОП (когато е приложимо).
No
48.
Решение за определяне стойността на разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обосновали избора. Представя се във формат „pdf“ или „jpg”.
Важи в случаите, когато кандидатът е възложител по Закона за обществените поръчки или планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160.

No
49.
Копие от утвърден горскостопански план или програма,  или лесоустройствен проект, план или програма за горите, включително частта с таксационните описания на горите, планираното средногодишно ползване на дървесина от тях и горскостопанските карти
No
50.
Годишна данъчна декларация за годината предхождаща годината на кандидатстване
(за кандидати физически лица) 
No
51.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на суровините
No
52.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50 % от продуктите получени в резултат на първична преработка на дървесината, както и други работни операции, предхождащи индустриалната преработка на дървесина
No
53.
Лицензи, разрешения или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите
No
54.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени преди подаване на проектното предложение разходи за подготовката му, ведно с банкови извлечения
No
55.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година.
No
56.
Декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ (Приложение №15 от документи за попълване)
Yes
III. Group
Проверка за съответствие с изискванията на мярката
Criteria Leads to rejection
1.
Съответствие на кандидата и допустимите дейности по проекта
Yes
2.
Приложени са всички изискуеми документи, съгласно раздел ІІ Проверка за окомплектованост на проектното предложение от настоящия контролен лист
Yes
3.
Кандидатът е частен собственик, който притежава минимум 0.5 ха горски територии, попадащи в териториалния обхват на МИГ
No
4.
Кандидатът е Сдружение на частните собственици и притежава горски територии с площ минимум 1.0 ха, попадащи в териториалния обхват на МИГ
No
5.
Кандидатът е Община и притежава минимум 10 ха гори, попадащи в териториалния обхват на МИГ
No
6.
За Кандидатът и представляващия кандидата НЕ са налице основания за отстраняване по чл. 54 от ЗОП
Yes
7.
За Кандидатът липсват данни в Системата за ранно откриване и отстраняване
Yes
8.
Проектът съответства на изискването за  минимален и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ по мярката.
Yes
9.
Декларациите, приложени към проекта са попълнени по образец/и, приложен/и към условията за кандидатстване и подписани лицето/лицата с право да представляват кандидата
Yes
10.
Не е установено несъответствие с разпоредбите на чл. 18, ал. 4, т. 1 от Наредба № 22/14.12.2015 г.
Yes
11.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5 годишен период, а при инвестиции за извършване на строително-монтажни работи – за 10 годишен период.
Yes
12.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1, 14.3 и 14.4 от Условията за кандидатстване
Yes
13.
Планираните разходи са необходими, основателни и обосновани за постигането целите на проекта/ мярката и са в съответствие с предвидените дейности. 
За всеки заявен за финансиране разход са представени три съпоставими независими оферти, придружени от:
Запитване за оферта по образец, 
Решение за избор на доставчика/изпълнителя, 
Когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му
или
Документи от проведено пазарно проучване,
Решение за определяне стойността на разхода (за възложители по ЗОП).
Yes
14.
Проектното предложение НЕ включва недопустими разходи
No
15.
Не е установено дублиране на разходи
No
16.
Проектното предложение отговаря на изискванията за допустимост на разходите
Yes
17.
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
Yes
IV. Group
Проверка за липса на двойно финансиране
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма
Yes
2.
За дейностите/ разходите по проекта липсва двойно финансиране в публичния модул на ИСУН (за двата програмни периода 2007-2013 и 2014-2020)
Yes
V. Group
Проверка за наличие на изкуствено създадени условия
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация за липса на изкуствено създадени условия
Yes
2.
По проекта липсват данни за наличие на изкуствено създадени условия
Yes
3.
По проекта липсват данни за наличие на „функционална несамостоятелност“
Yes
VI. Group
Проверка за държавни помощи
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация за държавни помощи
Yes
2.
Проверка за държавни помощи
Yes
VII. Group
Проверка от посещение на място за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи
Criteria Leads to rejection
1.
Съгласно протокол от посещение на място съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021