Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е някое от изброените лицa:
 a) Юридически лица с нестопанска цел (ЮЛНЦ), регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел, вкл. училищни настоятелства със седалище на територията на МИГ
б)Читалища, регистрирани по Закона за народните читалища, със седалище на територията на МИГ
в)Образователни институции с регионално и местно значение – училища и детски градини
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има постоянен адрес - за физическите лица, и седалище и адрес на управление - за еднолични търговци и юридическите лица, на територията на действие на МИГ – Чирпан (територията на община Чирпан) и осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ – Чирпан (територията на община Чирпан).
Yes
3.
Кандидатът/получателят на помощта и/или негов законен или упълномощен представител трябва да отговаря на следните условия:
1.Не е свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или с кмета на съответната община на територията на МИГ.
2.Не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3.Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Yes
4.
Кандидатът отговаря на  условията посочени в Приложение към Заповед № РД 09-359 от 27.04.2020 г. 

Yes
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА  АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение се отнася  за обявената процедура за подбор на проекти
Yes
2.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока , определен в обявата за откриване на процедурата.
Yes
3.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
No
4.
Формулярът за кандидатстване отговаря  на всички изисквания и на одобрения образец в системата ИСУН 2020
Yes
5.
Формулярът за кандидатстване е подписан от поне едно от лицата с право да представляват кандидата или от  упълномощено/оправомощено лице.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Yes
6.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
Yes
7.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура
Yes
8.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на Община Чирпан.
Yes
9.
Проектното предложение включва поне една, допустима за финансиране  дейност съгласно  от Условията за кандидатстване
Yes
10.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности и разходи  съгласно   Условията за кандидатстване
Yes
11.
Проектното предложение включва разходи допустими съгласно  от Условията за кандидатстване.
Yes
12.
Проектното предложение  НЕ включва разходи недопустими съгласно  от Условията за кандидатстване.
Yes
13.
Размерът на минимално допустимите разходи не е по-малък от - 2 450.00  лв. и не е по-голям от – 20 000.00  лв.
Yes
14.
Минималният и максимален размер на общите допустими разходи и безвъзмездната финансова помощ е в съответствие с определения в т.9 от Условията за кандидатстване.
Yes
15.
Интензитетът на заявената финансова помощ е в съответствие с определения в т. 10 от Условията за кандидатстване.
No
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
Заявеният за финансиране разход е обоснован  чрез някой от следните начини:



1.Кандидатът е представил„оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя”. Важи в случай че разходът, за който се кандидатства с проектното предложение,  Е включен в списък с референтни разходи наличен на сайта на ДФЗ
 
2.Кандидатът е представил най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. Кандидатът е представил и решение за избор на доставчика/изпълнителя, запитване за оферта , а когато не е избрал най-ниската оферта – писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. Важи в случай , когато за заявеният разход няма определена референтна цена.

3.Кандидатът при подаване на проектното предложение е представил заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура за избор на изпълнител/и. Важи в случаите когато кандидатът  се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки.
Yes
2.
Установено е , че разходите са необходими, обосновани  и основателни за изпълнение на проекта.
Yes
3.
За проектното предложение е/не е  направена корекция в бюджета. Попълва се Таблица 1 - одобрен размер на допустимите разходи. Приложение 4 от Документи за информация към условия за кандидатстване
No
IV. Group
ПРИЛОЖЕНИ КЪМ ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
1.	Таблица за допустими инвестиции , подписанa и сканиранa, Приложение № 10 от  Документи за попълване към Условия за кандидатстване. Представя се във формат .pdf  .jpg,  , както и във формат .xls или .xlsx;
Yes
2.
2.	Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат - община - заповед на кмета. Представя се във формат .pdf  или .jpg ;
No
3.
3.	Учредителен акт или устав,или дружествен договор, когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по Закона за народните читалища; (не се изисква за кандидати, вписани в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ). Представя се във формат .pdf, или .jpg ;
No
4.
4.	Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата; когато кандидат е община от кмета, а когато кандидат е ЮЛНЦ, свидетелство за съдимост се предоставя и от членовете на колективния им управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, свидетелство за съдимост се представя от неговия представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - ЮЛНЦ, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат .pdf, или .jpg ;
Yes
5.
5.	Декларация за нередности от представляващия/те кандидата; когато кандидат е Община от кмета, а когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата с подпис/и, печат и сканирана, Приложение № 3 от  Документи за попълване към Условия за кандидатстване. Представя се във формат .pdf, или .jpg ;
Yes
6.
6.	Декларация за липса на основания за отстраняване от представляващия/те кандидата; когато кандидат е община от кмета,а когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата с подпис/и, печат и сканирана. Приложение № 5 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване . Представя се във формат .pdf, .zip, .rar или.7z;
Yes
7.
7.	Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни от представляващия/те кандидата; когато кандидат е община от кмета, а  когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата с подпис/и, печат и сканирана.  Приложение № 4 от  Документи за попълване към Условия за кандидатстване. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, .doc или .docs;
Yes
8.
8.	Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. (когато е приложимо). Представя се във формат .pdf  или .jpg ;
No
9.
9.	Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия, важи за регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел и Читалища, вкл. училищни настоятелства със седалище на територията на МИГ  за кандидатстване по  настоящата процедура. Представя се във формат .pdf  или .jpg;
No
10.
10.	Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване /за кандидати образователни институции с регионално и местно значение –детски градини/. Представя се във формат .pdf, или .jpg;
No
11.
11.	Решение на общинския съвет,  че дейностите, включени в проектите, съответстват на приоритетите на общинския план за развитие 2014-2020.  Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
No
12.
12.	Декларация от Председателя на колективния управителен орган на Местната инициативна група, че дейностите, включени в проектите, са съгласувани с одобрената стратегия, декларация от Председателя на колективния управителен орган на Местната инициативна група. Представя се във формат .pdf, или .jpg ;
Yes
13.
13.	Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо); Представя се във формат .pdf, или .jpg ;
Yes
14.
14.	Лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък/ когато е приложимо/; Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или.7z;
No
15.
15.	Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг/ когато е приложимо/; Представя се във формат .pdf, или .jpg ;
No
16.
16.	Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към Стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи/ДМА/ съгласно Закона за счетоводството; / когато е приложимо/; Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
No
17.
17.	Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и еднолични търговци); Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z;
No
18.
18.	Анализ разходи –ползи ( финансов анализ) Приложение № 8 от  Документи за попълване към Условия за кандидатстване. Представя се във формат. .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z.
Yes
19.
19.	Анализ разходи –ползи. Анализ за социално-икономическите ползи за развитието на селския район и устойчивостта на инвестицията.  Приложение № 9 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване. Представя се във формат .pdf или  .jpg.
Yes
20.
20.	Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 Закона за малките и средните предприятия по образец, когато е приложимо; Декларацията се попълва само от кандидати НПО и читалища. Приложение № 12 и 12а Справка МСП от  Документи за попълване към Условия за кандидатстване. Представя се във формат .pdf, или .jpg ;
Yes
21.
Една оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо); Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z/когато е приложимо/.
No
22.
22.	Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна, подписана техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 15  Документи за попълване към Условия за кандидатстване (важи в случаите, когато за всеки заявен за финансиране разход, за който към датата на подаване на заявлението за подпомагане, няма определени референтни стойности. Когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно Националното им законодателство. Представят се  във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s или .p7m/когато е приложимо/
No
23.
23.	Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител за определяне на разхода , а когато избраната оферта не е с най-ниска цена – и писмена обосновка за мотивите. Представя се формат .pdf  или .jpg;
No
24.
24.	Предварителни или окончателни договори за всеки обект на инвестицията/предмет   на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове, количество и начин на доставка в едно с подробно количествено – стойностната сметка с описано ДДС – важи, в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по ЗОП и ПМС 160/2016 г., Представя се във формат .pdf,.jpg,.xlsx,.xls,.rar,.7z или .zip
No
25.
25.	Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота. В случай на договор за наем/ползване, той трябва да бъде за срок не по-малък от 6 г.,  считано от датата на кандидатстване. Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar или .7z.
No
26.
26.	Декларация за държавни или минимални помощи с подпис/и, печат и сканирана Приложение № 13 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z
Yes
27.
27.	Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА, от представляващия/те кандидата ; когато кандидат е община от кмета, а когато кандидат е ЮЛНЦ, декларация се представя и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, декларация се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата с подпис/и, печат и сканирана  Приложение № 2 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване. Представя се във формат .pdf или  .jpg.
Yes
28.
28.	Декларация за  липса двойно финансиране с подпис/и, печат и сканирана. Приложение № 6 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
Yes
29.
29.	Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност Приложение № 1 от Документи за попълване към Условия за кандидатстване. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
No
30.
30.	Декларация за неикономически дейности, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т. ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност. с подпис/и, печат и сканирана.  Представя се във формат .pdf.
No
31.
31.	Удостоверение за актуално състояние и удостоверение за ликвидация и несъстоятелност – за физически и юридически лица, чиито данни не подлежат на вписване в Регистър БУЛСТАТ и за юридически лица, чийто данни не подлежат на вписване в Търговски регистър и регистъра на Юридическите лица с нестопанска цел, издадено  не-по рано от 1 месец преди датата на подаване на проектното предложение. Представя се във формат .pdf, или .jpg.
No
32.
32.	Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината за данъци и/или задължителни осигурителни вноски, или аналогични задължения, издадени не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение(Удостоверение от НАП и удостоверение от съответната община по адрес на кандидата ). Когато кандидат е ЮЛНЦ или Читалище, документи се представят и от членовете на колективния му управителен орган, а когато член на колективния управителен орган е юридическо лице, документ се представя от техния представител по закон и/или пълномощие, както и временно изпълняващ такава, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата. Удостоверението за липса на задължения към община за данъци и/или аналогични задължения е приложимо само за кандидати Читалища и ЮЛНЦ. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
Yes
33.
Формуляр за   мониторинг по под мярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на Стратегии за ВОМР от Наредба 22  Приложение № 10 от  Документи за попълване към Условия за кандидатстване. Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
Yes
34.
Декларация за свързаност / с подпис/и, печат и сканирана. Приложение № 13 от Документи за попълване  към Условия кандидатстване. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
Yes
35.
Удостоверение от  Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда” за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен. Представя се сканиран във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar или .7z.
Yes
36.
График за  провеждане на планираните дейности. с подпис/и, печат и сканиран. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
No
37.
Обосновка на  предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност), с подпис/и, печат и сканиран. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или  .7z.
No
38.
В случай на  закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник или лице с друга подобна квалификация/ лица в областта на културата, музейно дело и др. /и, печат и сканирано. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
No
39.
В случай на организиране  на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф или лице с друга подобна квалификация/ лица в областта на културата, музейно дело и др./, относно значимостта на събитието за местната културна идентичност, с подпис/и, печат и сканирано. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
No
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или наличие на функционална несамостоятелност.
Yes
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране.
Yes
VII. Group
ПРИЛОЖИМ РЕЖИМ НА МИНИМАЛНИ/ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е попълнил и представил Декларация за минимални и държавни помощи.
Yes
2.
Финансовото подпомагане представлява „минимална помощ“ при условията на Регламент 1407/2013.Кандидатите и дейностите, които ще се финансират, попадат в приложното поле на чл.1 на Регламент 1407/2013/ако е приложимо/.
В случай, че кандидатите и дейностите не попадат в приложното поле на чл.1 на  Регламент 1407/2013, проектното предложение ще бъде отхвърлено.
No
3.
Проектното предложение съответства на изискванията на Регламент 1407/2013. 
Проверява се прагът на помощта  в: Информационната система "Регистър на минималните помощи", Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България 2007-2013 (ИСУН), Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020), Търговския регистър и чрез Декларацията за минимални помощи
No
4.
Финансовата помощ за един кандидат в условията на чл.2, пар.2 на Регламент 1407/2013(едно и също предприятие), заедно с другите получени минимални помощи и съгласно изискванията на  чл.5 на Регламент 1407/2013, не надхвърлят левовата равностойност на 200 000 евро (100 000 евро в случай на едно и също предприятие, което осъществява автомобилни товарни превози за чужда сметка) за период от три последователни години, включително текущата.
В случай , че се установи, че с финансовата помощ, за която се кандидатства, ще бъде надхвърлен прагът на допустимите минимални помощи, Комисията намалява служебно размера на БФП до максимално допустимия размер. 
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021