Evaluation criterias

I. Group
Административно съответствие – общи критерии:
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено от него лице, в случаите на упълномощаване. В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан с КЕП от всички представляващи кандидата лица или упълномощени лица.
Yes
2.
Всички текстове на проектното предложение въведени в ИСУН 2020 са на български език, с изключение на текстовете, за които изрично се изисква информация на английски език.
Yes
3.
Всички изискуеми документи към формуляра за кандидатстване са прикачени в съответния изискуем формат.
Yes
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
II. Group
Административно съответствие - общи документи:
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции и дейности по образец - Приложение № 1 от Условията за кандидатстване. Документа се представя задължително в два формата. Подписан от кандидата и сканиран във формат .pdf или .jpg и във формат .xls или .xlsх.
Yes
2.
Нотариално заверено изрично пълномощно в случай че документите не се подава лично от кандидата. Представя се сканирано и подписано с КЕП на упълномощеното лице във формат .pdf или .jpg.
Yes
3.
Заповед на кмета в случай, че документите не се подават лично от него. Представя се сканирана и подписана с КЕП на упълномощеното лице във формат .pdf или .jpg.
Yes
4.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и удостоверение за липса на задължения към общината по постоянен адрес за кандидати физически лица и по седалище за кандидати юридически лица. Представят се сканирани във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
No
5.
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни по образец – Приложение № 2 от Условията за кандидатстване. Представя се от кандидата и упълномощеното лице, в случай че има такова, подписана и сканирана във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, .doc или .docs.
Yes
6.
Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Свидетелството се представя от всички лица, с право да представляват кандидата независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин, сканирано във формат .pdf или .jpg.
No
7.
Декларация за липса на основания за отстраняване по образец - Приложение № 3 от Условията за кандидатстване. Декларацията се представя от всички лица с право да представляват предприятието-кандидат, независимо от това дали го представляват заедно и/или поотделно, и/или по друг начин. Представя се подписана и сканирана във формат .pdf, .zip, .rar или .7z.
Yes
8.
Декларация за нередности по образец - Приложение № 5 от Условията за кандидатстване. Декларацията се представя задължително от кандидата - ФЛ, от представляващия и управляващия кандидата ЕТ, търговско дружество или юридическо лице. Когато управляващите кандидата са повече от едно лице, декларацията се попълва и подава по един екземпляр за всички лица от управителните органи на кандидата, а в случай че членове са юридически лица, от техния представител в съответния управителен орган и от прокуристите и търговските пълномощници, когато има такива. Представя се подписана и сканирана във формат . pdf, .jpg, .doc, .docx или .p7s.
Yes
9.
Декларация за двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата по образец - Приложение № 6 от Условията за кандидатстване. Представя се подписана от кандидата и сканирана във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
Yes
10.
Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност по образец - Приложение № 7 от Условията за кандидатстване. Представя се подписана от кандидата и сканирана във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
Yes
11.
Декларация за държавни помощи независимо от тяхната форма и източник по образец - Приложение № 8 от Условията за кандидатстване. Представя се подписана от кандидата и сканирана във формат .doc .docx, .pdf, .jpg или .p7s.
Yes
12.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ по образец - Приложение № 9 от Условията за кандидатстване. Декларацията се подава от всички лица, които са овластени да представляват кандидата, независимо дали го представляват заедно и/или поотделно. Представя се подписана от кандидата и сканирана във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx или .p7s.
Yes
13.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА по образец - Приложение № 10 от Условията за кандидатстване. Представя се подписана от кандидата и сканирана във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx или .p7s.
Yes
14.
Декларация по чл. 3 и чл. 4 от ЗМСП и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларацията по образец - Приложения № 13 и № 13А от Условията за кандидатстване във формат .pdf или .jpg. Декларацията се изисква от кандидати микро, малки и средни предприятия, като се попълва и подписва от лице с право да представлява кандидата. В случаите, когато кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, се попълват данните и декларациите се подписват от всяко от тях. Декларацията се подписва с КЕП при подаването й. Указания за попълване на декларацията и справката към нея са дадени в Приложение № 19 от Условията за кандидатстване. Когато тези документи не са представени към датата на подаване на проектното предложение, на етап оценка за АСД следва да бъдат изискани и представени от кандидата.
Yes
15.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР по образец – Приложение № 4 от Условията за кандидатстване. Декларацията се представя от собственика, представляващия по закон или пълномощие или управителя на юридическото лице кандидат, всеки от съдружниците в търговското дружество, всеки член на органа за управление на месното поделение на вероизповеданието, както и от кандидатите физически лица. Декларацията не се представя от кандидати общини. Представя се подписана и сканирана във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
Yes
16.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите. Представя се в случаите, когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите. Представя се във формат .pdf или .jpg. Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган, като на етап оценка за АСД следва да бъде изискан и представен и самия документ.
Yes
17.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, когато това обстоятелство не е проверимо в публични регистри. Представя се във формат .pdf или .jpg. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, на етап оценка за АСД следва да бъде изискан и представен от кандидата.
No
18.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия. Представя се подписано от кандидата и сканирано във формат .pdf или .jpg.
Yes
19.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване. Представя се подписано от кандидата и сканирано във формат .pdf или .jpg.
Yes
20.
Бизнес план по образец - Приложение № 11 от Условията за кандидатстване с подпис/и печат на всяка страница. Представя се във формат pdf, .jpg, .doc или .docx. Таблиците от бизнес плана по образец - Приложение № 12 от Условията за кандидатстване се представят се във формат .xls или .xlsx. Бизнес план не се изисква в случай на дейности по т. 1.4 от Раздел 13 „Дейности допустими за финансиране“.
Yes
21.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или за последен приключен междинен период. Представя се от кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър. Не се предоставя от кандидати общини, местни поделения на вероизповеданията и физически лица. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, на етап оценка за АСД следва да бъде изискан и представен от кандидата. Или годишна данъчна декларация за годината предхождаща годината на кандидатстване. (Представя се от кандидати физически лица). Документите се представят във формат .pdf.
Yes
22.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Не се изисква в случай на дейности по т. 1.4 от Раздел 13 „Дейности допустими за финансиране“. Документа се представя подписан и сканиран във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, на етап оценка за АСД следва да бъде изискан и представен от кандидата.
Yes
23.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. Предоставя от кандидати юридически лица и еднолични търговци. Документа се представя подписан и сканиран във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z. Когато този документ не е представен към датата на подаване на проектното предложение, на етап оценка за АСД следва да бъде изискан и представен от кандидата.
Yes
24.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР“ по образец - Приложение № 14 от Условията за кандидатстване. Представя се подписан от кандидата и сканиран във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
Yes
25.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта. Документите от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура следва да бъдат номерирани в долния десен ъгъл. Изискват се, в случай че проектът включва разходи по буква „ж“ от т. 1 на Раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки. При извършени плащания преди датата на кандидатстване и след 1.01.214 г. се представят фактури, платежни нареждания и банкови извлечения за извършените разходи (разходи за хонорари, архитекти, инженери и консултанти, свързани с проекта, извършени преди подаване на проектното предложение) Представят се сканирани във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar или .7z.
No
26.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски. Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се сканиран във формат .pdf или .jpg.
No
27.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в лева или евро с посочен ДДС. Може да бъде представена електронно подписана с КЕП от издателя. Представя се, в случай че разходът за който се кандидатства е включен в списъка с наименованията на активите, дейностите и услугите, за които ДФЗ-РА има определени референтни разходи съгласно Приложение № 20 от Условията за кандидатстване и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси. За кандидати възложители по реда на чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки, освен оферта е допустимо и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строител. Представената оферта следва да е придружена с отправено от кандидата запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 16 от Условията за кандидатстване. Допустимите формати за представяне на документите са .pdf, .jpg, .rar, .7z, .zip, .xls, .xlsx, .p7s или .p7m.
No
28.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в лева или евро с посочен ДДС. Могат да бъдат представени електронно подписани с КЕП от издателя. Документите се представят с случай на заявен разход, който не е включен в списъка с наименованията на активите, дейностите и услугите, за които ДФЗ-РА има определени референтни разходи съгласно Приложение № 20 от Условията за кандидатстване и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за нормативно регламентирани такси. Офертите следва да са придружени с отправени от кандидата запитвания за оферти по образец съгласно Приложение № 16 от Условията за кандидатстване. Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, трябва да бъдат вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите. В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. В случаите на заявени разходи по букви „б“ и „г“ от т. 1 на Раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“ в техническите спецификации на активите следва да се включват и данни за производителността на техниката, машините и/или оборудването. Допустимите формати за представяне на документите са .pdf, .jpg, .rar, .7z, .zip, .xls, .xlsx, .p7s или .p7m.
No
29.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена се представя и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му (важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки) или решение за определяне на стойността за разхода, за който се кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му (важи в случай, че кандидата планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки и не е избрал най-ниската ценова оферта). Документите се представят подписани от кандидата и сканирани във формат .pdf или .jpg. Всички приложими документи по настоящата точка се прикачат заедно.
No
30.
Предварителни или окончателни договори за услуги и/или доставки обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел (когато е приложимо), цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. Важи в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. Документите се представят сканирани във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z или .zip.
No
31.
Количествено – стойностни сметки за всички предвидени разходи по проекта с изключение на общите разходи. Документите се представят както във формат .xls или .xlsx, така и подписани лично от кандидата и сканирани във формат .pdf или .jpg по образец от Условията за кандидатстване – Приложение № 15.
No
32.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, или документ за ползване върху имота, или документ за учредено право на строеж върху имота. Кандидата следва да представи документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията, когато проектът ще се изпълнява върху собствен имот. Когато имотът не е собственост на кандидата и в проектното предложение има предвидени разходи за СМР, за които съгласно националното законодателство се изисква учредено право на строеж, кандидата представя документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години от датата на подаване на проектното предложение. В случаите, когато имотът не е собственост на кандидата и в проектното предложение има предвидени разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството и/или в проектното предложение има предвидени разходи за СМР, за които не се изисква учредено право на строеж съгласно националното законодателство, кандидатът представя документ за ползване на сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение. Документа се представя сканиран във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar или .7z.
No
33.
Документ за собственост на горите, с които се кандидатства за подпомагане, придружени със скици на поземлените имоти. Изисква се в случаите на проектни предложения подадени от кандидати по точки 1.1, 1.2, 1.3 и 1.5 на Раздел 11 „Допустими кандидати“. Представят се сканирани във формат .pdf, .jpg, .rar, .7z или .zip.
No
34.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение. Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост. Представя се сканиран във формат .pdf или .jpg. Когато към датата на подаване на проектното предложение този документ не е представен или е представен входящ номер на искане за издаване на документа от съответния орган, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно на етап оценка за АСД, след изискването му от КППП.
No
35.
Предварителен договор за покупко-продажба на земя и/или сгради и други недвижими активи. Изисква се, в случай че с проектното предложение се кандидатства за закупуването на земя и/или сгради и други недвижими активи по буква „а“ от т. 1 на Раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, и в случай че ще бъдат закупени след кандидатстването по реда на настоящата процедура. Представя се сканиран във формат .pdf или .jpg.
No
36.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект", или заснемане, или архитектурен план на обекта/съоръжението, който ще се изгражда, ремонтира или обновява. Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ (работни чертежи и детайли) в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти се представя в случай че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява се представя  в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията. Документите се представят във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z. Когато към датата на подаване на проектното предложение тези документи не са представени, а е представен входящ номер на искане за издаване от съответния орган, кандидатът трябва да представи документите най-късно на етап оценка за АСД, след изискването му от КППП.
No
37.
Разрешение за строеж. Разрешението трябва да е влязло в сила и се изисква се, в случай че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Документа се представя сканиран във формат .pdf или .jpg. Когато към датата на подаване на проектното предложение този документ не е представен, а е представен входящ номер на искане за издаване на документа от съответния орган, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно на етап оценка за АСД, след изискването му от КППП.
No
38.
Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж. Становището трябва да съдържа подробно описание на инвестиционното намерение. Изисква се, в случай че проектът включва разходи за СМР и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ. Документа се представя сканиран във формат .pdf или .jpg. Когато към датата на подаване на проектното предложение този документ не е представен, а е представен входящ номер на искане за издаване на документа от съответния орган, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно на етап оценка за АСД, след изискването му от КППП.
No
39.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. Изискват се, в случай че проектът включва разходи за СМР. Представят се във формат .xls или .xlsx и подписани от кандидата и сканирани във формат .pdf или .jpg. Също така документите могат да бъдат представени и електронно подписани или архивирани във формати .7z, .rar или .zip.
No
40.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ. Изисква се, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти или съоръжения и е приложимо съгласно националното законодателство. Представя се във формат .pdf или .jpg. Когато проектното предложение включва разходи за СМР и към датата на кандидатстване този документ не е представен, а е представен входящ номер на искане за издаване на документа от съответния орган, кандидатът трябва да представи изискуемият документ най-късно на етап оценка за АСД, след изискването му от КППП.
No
41.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. Изисква се в случаите, когато същия не е представен в част „Технологична“ на техническия/работния проект, тъй като проектното предложение не включва разходи за СМР по буква „а“ от т. 1 на Раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“, а само разходи по буква „б“ от същия раздел и свързаните с тях. Представя се сканиран във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar или .7z.
No
42.
Утвърден горскостопански план или програма(обяснителна записка), включително и планът за дейностите по опазване на горските територии от пожари или лесоустройствен проект, план или програма за гората(обяснителна записка), с която се кандидатства, включително частта с таксационните описания на горите, планираното средногодишно ползване на дървесина от тях и горскостопанските карти. Изисква се в случаите на проектни предложения включващи дейности по т. 1.4 от Раздел 13 „Дейности допустими за финансиране“. Представя се във формат .pdf, .jpg, .rar, .7z или .zip.
No
III. Group
Административно съответствие - Специфични документи изискуеми за местни поделения на вероизповеданията:
Criteria Leads to rejection
1.
Решение на компетентния орган на местното поделение на вероизповеданието за кандидатстване по реда на настоящите условия за кандидатстване. Представя се във формат .pdf или .jpg.
Yes
2.
Заповед, протокол за избор или решение, издадени или утвърдени от компетентния орган съгласно Устава на БПЦ, които да доказват легитимността на органа за управление. Представя се във формат .pdf или .jpg.
Yes
3.
Удостоверение от съответния окръжен съд за вписване на местно поделение на вероизповеданието, регистрирано по чл. 20 от Закона за вероизповеданията, когато то не е вписано в Търговския регистър. Представя се във формат .pdf или .jpg.
Yes
IV. Group
Административно съответствие - Специфични документи доказващи съответствие с Критерий 1 „Кандидатът е осъществявал дейност на територията най-малко 2 години преди датата на кандидатстване“:
Criteria Leads to rejection
1.
Заверено копие от НСИ на Справка за предприятието от Годишен отчет за дейността на предприятията, подаден от кандидата за всяка от предходните 2 финансови години, предхождащи датата на кандидатстването. Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по Критерий за подбор №1 „Кандидатът е осъществявал дейност на територията най-малко 2 години преди датата на кандидатстване“. Документите се представят сканирани във формат .pdf или .jpg.
No
2.
Заверено копие от НСИ на годишните отчети за последните 2 завършени финансови години, преди датата на кандидатстване, заедно с всички техни задължителни реквизити съгласно чл. 25 от Закона за счетоводството (представят се, в случай че те не са публикувани в Търговски регистър на Агенция по вписванията) или Заверено копие от териториалната дирекция на Националната агенция по приходите (ТД на НАП) на годишна данъчна декларация (ГДД) за последните 2 финансови години на физическите лица, собственици на кандидата ЕТ в случаите на кандидати ЕТ, за които се признават обстоятелствата на собственика физическо лице. Представят се, в случай че кандидатът заявява точки по Критерий за подбор №1 „Кандидатът е осъществявал дейност на територията най-малко 2 години преди датата на кандидатстване“. Документите се представят сканирани във формат .pdf или .jpg.
No
V. Group
Административно съответствие - Специфични документи доказващи съответствие с Критерий 2 „Доставяната техника по проекта притежава валиден сертификат за съответствие с одобрения тип (сертификат за одобрение на типа на Европейската общност)“:
Criteria Leads to rejection
1.
Сертификат за съответствие с одобрения тип (сертификат за одобрение на типа на Европейската общност). Представя се във формат .pdf или .jpg. Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по Критерий за подбор № 2 „Доставяната техника по проекта притежава валиден сертификат за съответствие с одобрения тип (сертификат за одобрение на типа на Европейската общност)“ и не се предвижда процедура по реда на ЗОП.
No
2.
Декларация в свободен текст, че при закупуване на специализирана горска техника или производствено оборудване/машина/съоръжение ще се представи Сертификат за одобрение на типа на Европейската общност. Представя се във формат .pdf или .jpg. Представя се в случай че са заявени точки по Критерий за подбор № 2 „Доставяната техника по проекта притежава валиден сертификат за съответствие с одобрения тип (сертификат за одобрение на типа на Европейската общност)“от кандидати възложители, по реда на ЗОП, че при закупуването на производствено оборудване/машина/съоръжение, ще се представи Сертификат за одобрение на типа на Европейската общност.
No
VI. Group
Административно съответствие - Специфични документи доказващи съответствие с Критерий 3 „Проектът създава работни места“:
Criteria Leads to rejection
1.
Заверено копие от кандидата и НСИ на Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд (за нефинансови предприятия съставящи баланс) или Справка заети лица (за нефинансови предприятия несъставящи баланс) за предходната спрямо кандидатстването календарна година или Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение (за предприятия, които нямат приключила финансова година). Документа се изисква в случай че кандидатът заявява точки по Критерий 3 „Проектът създава работни места“. Представя се сканиран във формат .pdf или .jpg.
No
2.
Справка за съществуващия и нает персонал по образец съгласно Приложение № 17 от Условията за кандидатстване. Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по Критерий 3 „Проектът създава работни места“. Документа се представя сканиран във формат .pdf или .jpg.
No
VII. Group
Допустимост на кандидата:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
1. Физическо или юридическо лице или местно поделение на вероизповеданията, собственик на горска територия;
2. Община, собственик на горска територия;
3. Сдружение на частни собственици на горски територии или общини;
4. МСП;
5. Горски стопанин, доставчик на услуги.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, или съответно постоянен адрес за физическите лица, на територията на общините Борино, Доспат или Сърница.
Yes
3.
Кандидатът по точки 1.1, 1.2, 1.3 и 1.5 на Раздел 11 „Допустими кандидати“ от Условията за кандидатстване е собственик на горска територия.
Yes
4.
Кандидатът Едноличен търговец и кандидатът юридическо лице е регистриран по Търговския закон (ТЗ) или Закона за кооперациите (ЗК) и е вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписванията.
Yes
5.
Кандидатът Местно поделение на вероизповеданията е регистриран съгласно чл. 20 от Закона за вероизповеданията (ЗВ) или е признат за юридическо лице по силата на чл. 10 от същия закон.
Yes
6.
Към момента на кандидатстване кандидата и неговия представляващ отговарят на следните изисквания:
1. Представляващия/те кандидата не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. Представляващия/те кандидата не е осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1 по горе, в друга държава членка или трета страна;
3. Кандидата няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв;
4. За кандидатът не са налице неравнопоставености в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. За кандидатът не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) е представил документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6. За кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушения на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7. За представляващия/те кандидата не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8. Кандидатът не е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не е в процедура по ликвидация, не е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не е преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;
9. За кандидатът не е установено, че не е изпълнил разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
10. Представляващия/те кандидата не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
11. Кандидатът физическо лице, ЕТ, всеки един от собствениците на капитала на юридическото лице, представляващите по закон или пълномощие или управители на юридическото лице кандидат, всеки от съдружниците в търговско дружество кандидат, всеки член на настоятелството на читалище или всеки член на управителния съвет на юридическо лице с нестопанска цел кандидати по подмярката:
а). не са свързани лица по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или с кмета на съответната община на територията на МИГ;
б). не са членове на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не са свързани лица с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;
в). не са свързани лица по смисъла на §1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Основанията по т. 3 не се отнасят за кандидати общини и кандидати местни поделения на вероизповеданията, признати за юридически лица по силата на чл. 10 от Закона за вероизповеданията. Основанията по точка 8 не се отнасят за кандидати общини и кандидати физически лица.
Yes
7.
Кандидатът/бенефициентът на помощта е независимо предприятие по смисъла на чл. 4, ал. 2 от ЗМСП и не е учредено или преобразувано след 1 януари 2014 г. с цел получаване на предимство в противоречие с целта на подмярката по ПРСР 2014 – 2020 г., включително с цел получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените по тези условия максимални размери.
Yes
8.
Кандидата не  попада в някоя от категориите, определени в чл. 1, параграфи 5 и 6 от Регламент (ЕС) № 702/2014 от 25 юни 2014 година относно деклариране на някои категории помощи в секторите на селското и горското стопанство и в селските райони за съвместими с вътрешния пазар в приложение на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз и за отмяна на Регламент (ЕС) № 1857/2006 на Комисията (OB L 193, 1 юли 2014 г.)(Регламент (ЕС) № 702/2014).
Yes
VIII. Group
Допустимост на проекта:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
2.
Във формуляра за кандидатстване Раздел 8 „Индикатори“ е въведена информация за индикатор „Създадени работни места“.
Yes
3.
Проектът отговаря на разпоредбите на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие или/и Закона за водите и съответните подзаконови нормативни актове. Ако проектното предложение ще се реализира в територии от Натура 2000, то предвидените дейности в него съответстват на разпоредбите на Закона за биологичното разнообразие и съответните подзаконови нормативни актове за неговото прилагане.
Yes
4.
Проектите се изпълняват върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е негова собственост, кандидата е представил:
а) документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи за изграждане на нов строеж, надстрояване и/или пристрояване на съществуващ строеж, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ);
б) документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, нотариално заверен и вписан в районната служба по вписванията – в случай на кандидатстване за разходи за дейностите по т. 1.1, 1.2 и 1.3 от Раздел 13 „Дейности, допустими за финансиране“ на Условията за кандидатстване, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ или не се изисква учредено право на строеж;
Документите по буква б) на предходния абзац не се изискват при кандидатстване за подпомагане за закупуване или вземането на лизинг на щадящи почвата и ресурсите специализирана горска техника и оборудване за сеч, извоз, товарене и транспорт на дървесина за едно или повече стопанства, които:
а) не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията;
б) поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения.
Yes
5.
Размерът на допустими разходи по проекта е не по-голям от 195 580,00 лева и не по-малък 9 779,00 лева.
Yes
6.
Кандидата подробно е описал планираните инвестиции и дейности в представения Бизнес план и Таблици към него.
Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на горското стопанство или предприятието на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта за 5 годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи за 10 годишен период съгласно представения бизнес план.
Бизнес планът следва да води до постигане на една или повече от целите на мярката и да e в съответствие с принципите на добро финансово управление, публичност и прозрачност.
Изброените изисквания не се отнасят за дейности по т. 1.4, „Разходи за инвестиции в подобряване на икономическата стойност на горите, в т.ч.: отгледни сечи във високостъблени и семенно възобновени издънкови гори до 40 годишна възраст“ на Раздел 13 от Условията за кандидатстване.
Yes
7.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Yes
8.
Проекта не включва инвестиции, които са в противоречие с европейското и национално законодателство.
Yes
IX. Group
Допустимост на дейностите:
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите включени в проекта са за:
1 Инвестиции в преработка и маркетинг на горски продукти, в т.ч.: изграждане, придобиване или подобрение на сгради и други недвижими активи необходими за първичната преработка на дървесината, както и закупуването на земя, когато са пряко свързани с изпълнението на проекта;
2. Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване за първична преработка на дървесината, както и други работни операции, предхождащи промишлената преработка, до пазарната цена на актива;
3. Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване за преработка на недървесни горски продукти;
4. Разходи за инвестиции в подобряване на икономическата стойност на горите, в т.ч.: отгледни сечи във високостъблени и семенно възобновени издънкови гори до 40 годишна възраст;
5. Закупуване или вземането на лизинг на щадящи почвата и ресурсите специализирана горска техника и оборудване за сеч, извоз, товарене и транспорт на дървесина за едно или повече стопанства.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ ще осъществява дейностите по проекта на територията на МИГ.
Yes
3.
Когато проектното предложение включва дейности по т. 1.2 „Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване за първична преработка на дървесината, както и други работни операции, предхождащи промишлената преработка, до пазарната цена на актива“ на Раздел 13 „Дейности, допустими за финансиране“, от Условията за кандидатстване, то тези дейности са за активи участващи в производствения процес на предприятието преди индустриалната преработка на дървесината съгласно Приложение № 21 от Условия за кандидатстване.
Yes
4.
Когато проектното предложение включва дейности по т. 1.1 „Инвестиции в преработка и маркетинг на горски продукти, в т.ч.: изграждане, придобиване или подобрение на сгради и други недвижими активи необходими за първичната преработка на дървесината, както и закупуването на земя, когато са пряко свързани с изпълнението на проекта“ или по т. 1.2 „Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване за първична преработка на дървесината, както и други работни операции, предхождащи промишлената преработка, до пазарната цена на актива“ на Раздел 13 „Дейности, допустими за финансиране“, от Условията за кандидатстване използваната суровина е дървесина и това ползване е ограничено до производства, преди индустриалната преработка и без производството на мебели, съгласно Приложение № 21 от Условията за кандидатстване.
Yes
5.
Когато проектното предложение включва дейности по т. 1.1 „Инвестиции в преработка и маркетинг на горски продукти, в т.ч.: изграждане, придобиване или подобрение на сгради и други недвижими активи необходими за първичната преработка на дървесината, както и закупуването на земя, когато са пряко свързани с изпълнението на проекта“, по т. 1.2 „Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване за първична преработка на дървесината, както и други работни операции, предхождащи промишлената преработка, до пазарната цена на актива“ или по т. 1.3 „Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване за преработка на недървесни горски продукти“ на Раздел 13 „Дейности, допустими за финансиране“, от Условията за кандидатстване е приложен технологичен проект, схема и описание на технологичния процес и описание на годишния капацитет на преработвателното предприятие по видове продукция, заложени в производствената и търговска програма на бизнес плана.
Yes
6.
Когато проектното предложение включва дейности по т. 1.4 „Разходи за инвестиции в подобряване на икономическата стойност на горите, в т.ч.: отгледни сечи във високостъблени и семенно възобновени издънкови гори до 40 годишна възраст“ на Раздел 13 „Дейности, допустими за финансиране“, от Условията за кандидатстване, предвидените дейности се изпълняват в горски територии за които е представен утвърден лесоустройствен план, проект или програма/горскостопански план или програма или план-извлечение.
Yes
7.
Когато проекта включва дейности и инвестиции за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, кандидата е представил съответните лицензи, разрешения и/ или документи, удостоверяващи регистрацията.
Yes
8.
Дейностите по проекта допринасят за постигане на поне по една от двете групи цели на подхода ВОМР съгласно Таблици Б1 и Б1А от Приложения № 11 и № 12 от Условия за кандидатстване.
Yes
9.
В проектното предложения не са включени дейности и разходи стартирали или извършени преди подаване на проектното предложение и преди извършване на проверка на място от страна на КППП (при дейности и разходи за СМР), с изключение на разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги.
Yes
X. Group
Допустимост на разходите:
Criteria Leads to rejection
1.
Предвидените в проекта разходи са за:
а) прякото изпълнение на строително-монтажните работи за изграждане или подобрение на сгради и други недвижими активи, както и разходи, свързани с придобиване на сгради и други недвижими активи, необходими за първичната преработка на дървесина, съгласно допустимите за подпомагане дейности по настоящите Условия за кандидатстване;
б) закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване за първична преработка на дървесината и други работни операции, предхождащи индустриалната преработка съгласно Приложение № 21 от тези Условия за кандидатстване или разходи за закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване за преработка на недървесни горски продукти до пазарната стойност на активите;
в) отгледни сечи във високостъблени и семенно възобновени издънкови гори до 40 годишна възраст;
г) закупуване или вземането на лизинг на щадящи почвата и ресурсите специализирана горска техника и оборудване за сеч, извоз, товарене и транспорт на дървесина за едно или повече стопанства;
д) закупуване на земя, когато са пряко свързани с изпълнението на проекта и не надхвърлят 10 % от общите допустими разходи по проекта;
е) нематериални инвестиции: разходи за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, разходи за регистрация на търговски марки и процеси необходими за изготвяне и изпълнение на проекта, разходи за закупуване на софтуер, необходим за изпълнение на проектното предложение, разходите за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация;
ж) общи разходи свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта.
Yes
2.
Общите разходи, по буква „ж“ на т. 1 от Раздел 14 на Условията за кандидатстване не надхвърлят 12 на сто от сумата на допустимите разходите по букви от „а“ до „е“ от същата точка на раздела.
No
3.
Разходите за консултации, като част от допустимите разходи по буква „ж“ на т. 1 от Раздел 14 на Условията за кандидатстване не надхвърлят 5 на сто от стойността на допустимите разходи по букви от „а“ до „е“ от същата точка на раздела.
Разходите за консултации са разходите за разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта.
No
4.
Разходите за закупуване на земя и сгради или други недвижими активи по букви „а“ и „д“ от т. 1 на Раздел 14 от Условията за кандидатстване са допустими за финансиране до размера на данъчната им оценка, валидна към датата на подаване на проектното предложение, а в случаите на закупуване на земя разходите не трябва да надхвърлят десет на сто от общите допустими разходи по проекта, сумата на разходите по букви от „а“ до „ж“ от т. 1 на Раздел 14 от Условията за кандидатстване. В случай, че към датата на придобиването данъчната оценка е с по-ниска стойност, допустими за финансиране са разходите до този размер.
No
5.
Разходите по буква „ж“ на т. 1 от Раздел 14 на Условията за кандидатстване са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г.
No
6.
Включените в проектното предложение допустими разходи са основателни и обосновани.
No
7.
Оферентите, местни лица са вписани в Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ към Агенцията по вписвания. Оферентите чуждестранни лица са представили документ за правосубектност съгласно националното им законодателство. Оферентите на СМР, местни и чуждестранни лица са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за Камарата на строителите и могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите. Изискването за вписване в Търговския регистър към Агенцията по вписванията не се прилага за физически лица, предоставящи услуги по буква „г“ на т. 1 от раздел 14 „Категории разходи, допустими за финансиране“ на настоящите Условия за кандидатстване.
No
8.
Разходите за ДДС са допустими т.к. те не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
No
9.
Проекта не включва разходи:
1. за лихви по дългове;
2. за обикновена подмяна и поддръжка;
3. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
4. за лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
5. за режийни разходи;
6. за застраховки;
7. за закупуване на оборудване втора употреба;
8. за принос в натура;
10. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
11. надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
12. определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 11.
13. за текущи разходи;
14. за закупуване на транспортни, включително превозни средства, с изключение на допустимите инвестиции, описани в т. 1.5 на раздел 13 „Дейности допустими за финансиране“ от Условията за кандидатстване.
Yes
XI. Group
Проверки за липса на двойно финансиране, наличие на изкуствено създадени условия и/или функционална несамостоятелност и минимални помощи:
Criteria Leads to rejection
1.
Извършване на проверка за двойно финансиране:
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма.
Yes
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021