Evaluation criterias

I. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Общи критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко лица, формулярът за кандидатстване е подписан от всички представляващи кандидата лица или упълномощено/оправомощено лице.
Yes
3.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език. 
В случаите, когато когато са приложени документи на чужд език, те са придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документьт е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
4.
Проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти.
Yes
5.
Всички задължителни секции във Формуляра за кандидатстване са попълнени.
Yes
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Окомплектовка на проектното предложение - Общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат, по образец на ДФЗ, наличен на интернет сайта на ДФЗ (http://dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/merki-podpomagane-ISUN ), в раздел Подмярка 19.2 Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР
Таблицата за допустими инвестиции се подава във формат „xls”/„xlsx и във формат "pdf", съгласно указанията по раздел 23 от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни по чл. 47, ал. 2, т.2 от Наредба № 22, Приложение №6 към Условията за кандидатстване
Yes
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата, или заповед на кмета за кандидат община Марица
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата следва да се прикачи нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а или заповед на кмета за кандидат община Марица във формат .pdf.
От текста на пълномощното/ите/заповедта на кмета трябва да става ясно, че представляващия/представляващите кандидата упълномощава/т/определя съответното лице, което  да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
Yes
4.
Учредителен акт или устав, или дружествен договор (не се изисква за кандидати община или за кандидати, за които документът е проверим в ТРРЮЛНЦ)
Yes
5.
Декларация за липса на основания за отстраняване, Приложение №1 към Условията за кандидатстване
Yes
6.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР от кандидати, които не са публичноправни организации по смисъла на §2, т.43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки, Приложение №2 към Условията за кандидатстване
Yes
7.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия, Приложение №3 към Условията за кандидатстване
Yes
8.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата и от всички лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата  /Необходимо е предоставеното свидетелство да е в шестмесечния срок на валидност и към датата на извършване на проверката за Административно съответствие и допустимост на проектното предложение. Кандидатите следва да имат предвид, че срокът за работа на Комисията за подбор на проектни предложения е тридесет работни дни от приключването на приема по процедурата./
Yes
9.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо)
Yes
10.
Становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни в случаите на инвестиции с дейности по напояване, водовземане, водоснабдяване (когато е приложимо)
Yes
11.
Разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект, в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо)
Yes
12.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство (когато е приложимо)
Yes
13.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо)
Yes
14.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от Анализа във формат  „xls”/„xlsx – по образец утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, наличен на интернет сайта на ДФЗ (http://dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/merki-podpomagane-ISUN ), в раздел Подмярка 19.2
Yes
15.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към СВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството
Yes
16.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия
Yes
17.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане община Марица
Yes
18.
Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период
Yes
19.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта, например за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22 (когато е приложимо)
Yes
20.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя
Кандидатът представя една независима оферта от производител/доставчик, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС в случай, че разходът за който се кандидатства с проектното предложение е включен в списъка с референтни разходи,  и/или извлечение от каталог на производител/доставчик и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика.
Yes
21.
Най-малко три съпоставими независими оферти
Кандидатът представя най-малко три съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС в случай, че разходът, за който се кандидатства не е включен в списъка с референтни разходи на ДФ „Земеделие“, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 7 към Условията за кандидатстване.
Yes
22.
Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство (В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица)
Yes
23.
Решение за определяне на стойността на разхода, за който кандидатства, с включена обосновка за мотивите, обусловили избора му  и/или решение на кандиата за избор на доставчик/изпълнител
Yes
24.
Предварителни или окончателни договори за услуги и доставки – обект на инвестицията 
В договорите следва да са посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение (когато е приложимо). 
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки, които се представят във формат „pdf“ и „xls”/“xlsх”.
Yes
25.
Документация за възложена обществена поръчка за изпълнение на дейности по проекта  в случаите, когато проекта включва разходи по подточка Г от Раздел 14 Допустими разходи, извършени преди подаване на проектното предложение (когато е приложимо)
Yes
26.
Декларация за неикономически дейности – в декларацията следва да е посочена дейността на кандидата (икономическа, неикономическа), както и че по проекта ще се финансират само нестопански дейности. Към декларацията кандидатът следва да приложии годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност.
Yes
27.
Формуляр за мониторинг по чл. 47, ал. 2, т.3 от Наредба № 22, Приложение №8 към Условията за кандидатстване
Yes
28.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината за кандидата и всички лица с правомощия за вземане на решение или контрол по отношение на кандидата, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение
Yes
29.
Удостоверение, че кандидата не е в открито производство по несъстоятелност или не е обявен в несъстоятелност, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ)
Yes
30.
Удостоверение, че кандидата не е в процедура по ликвидация, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ)
Yes
31.
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение. (Не се представя от общини. Не се представя за кандидати, за които това  обстоятелство е проверимо в ТРРЮЛНЦ)
Yes
32.
Удостоверение от Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство или аналогичен документ на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, във връзка с обстоятелствата по чл.12, ал. 3, т.8 от Наредба 22
Yes
33.
Декларация за нередности по чл.36, ал. 1, т.2 от Наредба №22, Приложение №9 към Условията за кандидатстване
Yes
34.
Документ за собственост или документ за ползване върху имота, върху който се изпълнява проекта. 
Когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите се прилагат документи за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към СВОМР,  вписан в районната служба по вписванията, когато е учредено срочно право на строеж - в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията; 

или документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към СВОМР, вписан в районната служба по вписванията - в случай на кандидатстване за разходи за закупуване и/или инсталиране на машини, оборудване, обзавеждане или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията.
Yes
III. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ - Окомплектовка на проектното предложение-Специфични документи в случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи
Criteria Leads to rejection
1.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти  или Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ (когато е приложимо)
Yes
2.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ или Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ (когато е приложимо)
Yes
3.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство (когато е приложимо)
Количествените сметки се подават освен във формат "pdf" и във формат „xls”/„xlsx.
Yes
4.
Количествено-стойностни сметки, включително и във формат „xls“ (когато е приложимо)
Количествено-стойностните сметки се подават освен във формат "pdf" и във формат „xls”/„xlsx.
Yes
5.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности)
Yes
6.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва – реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване)
Yes
7.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане)
Yes
8.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо (когато е приложимо)
Yes
9.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на договора за предоставяне на финансовата помощ (когато е приложимо)
Yes
IV. Group
Критерии за допустимост - Изисквания към кандидатите
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на община Марица с изключение на кандидат   община Марица.
Yes
2.
Кандидатът е община Марица или юридическо лице с нестопанска цел или читалище.
Yes
3.
Кандидатът отговаря на условията за допустимост, посочени в раздел 11 от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Yes
4.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента.
Yes
5.
Кандидатът не се явява възложител по чл. 5 от Закона за обществените поръчки.
No
V. Group
Критерии за допустимост - Изисквания към проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на община Марица.
Yes
2.
Проектът включва поне една от допустимите дейности по Мярката в СВОМР.
Yes
3.
Изпълнението на проекта допринася за изпълнение целите на мярката.
Yes
4.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно раздел 7 от Условията за кандидатстване, които се очаква да бъдат постигнати с конкретното проектно предложение.
Yes
5.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и за проекта няма постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/ несъгласуване на инвестиционното предложение/плана/програмата/проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни
Yes
6.
В случай, че инвестиционният проект, включва обекти недвижими културни ценности, проектната документация е съгласувана с Министерството на културата по реда на Закона за културното наследство.
Yes
7.
Дейностите по проекта не се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи, и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон.
Yes
8.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Yes
9.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи съгласно ЗУТ.
Yes
10.
Представени са съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрация, когато проектът включва дейности и инвестици, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
Yes
11.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025г.
Yes
12.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
Yes
13.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Yes
14.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение са в съответствие с изискванията посочени в т.14 от Условията за кандидатстване.
No
15.
На база проверка на всички представени документи към подаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни са за изпълнението на проекта.
No
16.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проекта съответства на стойността на разходите в описанието на дейностите по проекта във Формуляра за кандидатстване, на стойността на разходите в Таблицата за допустими инвестиции и на стойността в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
No
17.
Съотношението между предвидените разходи и планираните резултати е оптимално, като е съобразено с реалните пазарни цени, съгласно приложените оферти.
No
18.
Кандидатът е спазил изискванията по отношение на финансовите параметри на размера на допустимите разходи и размера на БФП.
Yes
19.
Кандидатът е посочил, че изпълнението на дейностите по проекта ще доведе до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовите актове за неговото прилагане.
Yes
20.
Стойността на показателя „ Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100% .
Yes
21.
СМР, в случай, че проектното предложение включва такива, не са  физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени.
Yes
22.
Кандидатът/ползвателят на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности.
Yes
23.
Финансовото подпомагане по проектното предложение представлява „не помощ“.
Yes
24.
За проектното предложение няма необходимост от корекция на бюджета.
No
25.
За проектното предложение е налице необходимост от корекция на бюджета и такава е извършена от оценителната комисия.
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021