Evaluation criterias

I. Group
Общи изисквания
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН в срока, определен в поканата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата
No
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата, е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/те упълномощено/и лице/а

От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
5.
Документите към формуляра са прикачени в изискуемия формат
Yes
6.
Документите, качени в ИСУН, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а, когато документът е официален по смисъла на Граждански процесуален кодекс, той е легализиран с апостил.
Yes
II. Group
Придружаващи общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции във формат "jpg" „pdf”, "подписан и сканиран от кандидата (Приложение № 1)
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции във формат „xlsx“ "xls" (Приложение № 1).
Yes
3.
Декларация  съгласие и информираност за обработване на лични данни.във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, .doc, .docs (Приложение № 18)
Yes
4.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат .pdf, jpg.
No
5.
Свидетелство за съдимост на всички лица с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на представянето му. Представя се във формат .pdf, .jpg.
Yes
6.
Декларация    за липса на основания за отстраняване. Представя се във формат . pdf, .zip, .rar,.7z. Приложение  № 17
Yes
7.
Декларация за нередности от представляващия/те кандидата. Представя се във формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s. Приложение  № 11.
Yes
8.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД)
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган, само в случаите когато проектното предложение не включва СМР
Представя се във формат .pdf, jpg.
Yes
9.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат .pdf, jpg.
No
10.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски 
Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. Представя се във формат .pdf, jpg.
No
11.
Бизнес план – с подпис/и и печат на всяка страница. Представя се във формат .pdf, jpg. .doc, .docx.Приложение № 5
Yes
12.
Таблици към Бизнес план.Представя се във формат.xls, xlsx . Приложение № 5а
Yes
13.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Yes
14.
Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по реда на настоящите условия. Представя се във формат .pdf, .jpg
No
15.
Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период. Представя се от кандидати ЮЛ и ЕТ. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
16.
Декларация за двойно финансиране. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z. Приложение № 13
No
17.
Фактури, придружени с платежни нареждания за извършени разходи преди подаване на проектното предложение – важи в случаите на разходи, свързани с проекта, Представя се във формат .pdf , .jpg,
No
18.
Една независима оферта, която съдържа наименованието на оферента,срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС. Офертата е придружена с отправено от кандидата Запитване за оферта
(Приложение № 9). Задължително в случаите, когато кандидатът:
1. планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, или по Закона за обществените поръчки след сключване на административен договор за предоставяне на финансова помощ. 
Към офертата оферентите следва да представят и декларация „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.‖
ИЛИ
2.не е възложител по реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ или ЗОП Задължително само в случай, че разходът е включен в списъка с референтни цени на ДФЗ . Представя се във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m
No
19.
Документация за възложената обществена поръчка за изпълнение на дейностите по проекта (важи в случай, че проектът включва разходи по т.14 от раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“, извършени преди подаване на проектното предложение от кандидат, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от ЗОП) . Представя се въвформат .pdf,.jpg, .zip,.rar, .7z
No
20.
Най-малкотри съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в лева с посочен ДДС ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти по образец съгласно Приложение № 9, протокол за избор на изпълнител/доставчик и предварителен/окончателен договор с изпълнителя доставчика.  В случаите на инвестиции за СМР към договорите се прилагат и КСС.
Не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, за нормативно регламентирани такси, както и в случаите, когато кандидатът не се явява възложител по Закона за обществените поръчки, не планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на чл. 50, а.л 2 от ЗУСЕСИФ и разходът не е включен в списъка с референтни цени на ДФЗ

Представя се във формат .pdf,.jpg,.rar,.7z,.zip,.xls,.xlsx,.p7s,.p7m
No
21.
Документи за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията 
Представя се в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот-собственост на кандидата. Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z
No
22.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 календарни години (за кандидати микро-, малки или средни предприятия)  и 8 календарни години (за кандидати големи предприятия), считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж
Важи в случаи по т. 14 от раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“ Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z
No
23.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от от 6 календарни години (за кандидати микро-, малки или средни предприятия)  и 8 календарни години (за кандидати големи предприятия), считано от датата на подаване на проектното предложение
Важи в случаи по т. 15 от раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“ Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z
No
24.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, когато за предвидените СМР не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР Представя се във формат .pdf, .jpg, .rar, .7z, .zip
No
25.
Одобрен инвестиционен проект във фаза „Технически проект“ или „Работен проект (работни чертежи)“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4/2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти
Представя се в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
26.
Разрешение за строеж
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ
Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган
Представя се във формат .pdf, .jpg
No
27.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице
Важи в случай, че проектът включва разходи за СМР във формат .pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z, .zip. Приложение № 14
No
28.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ
Важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти или мобилни преработвателни съоръжения
Към датата на кандидатстване може да се представи Вх. № на искане за издаване от съответния орган- формат.pdf, .jpg 
No
29.
Одобрен технически проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице  - формат „pdf”
За инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници
No
30.
Технологичен/технически проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице
- формат.pdf, .jpg .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Yes
31.
Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието изготвен и съгласуван от правоспособно лице
Важи в случите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на био- и течни горива от биомаса- формат .pdf, .jpg
No
32.
Документ, удостоверяващ, че предприятието отговаря на изискванията за хигиена на храните/фуражите и тяхната безопасност, издаден от БАБХ - формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
В случай на производство и/или маркетинг на хранителни стоки/фураж
No
33.
Декларация за изчисление на минималния СПО на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване - формат .pdf, .jpg. Приложение № 8
Не се представя от признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти и ЮЛ, които не са земеделски стопани
No
34.
Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители. Представя се във формат .pdf, .jpg.  Приложение № 2
Важи в случаите на кандидат група/организация на производители
No
35.
Приложение към Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители. формат  .pdf, .jpg.Приложение 2а
Важи в случаите на кандидат група/организация на производители
No
36.
Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар, не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на СПО участват животни - формат .pdf, .jpg.
Не се представя от ЮЛ, които не са земеделски стопани, а за признати групи/организации на производители се изискват на всички членове, в случай, че преработват собствена суровина
No
37.
Документ за собственост или ползване на земя или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния СПО. формат  .pdf, .jpg.
Представя се в случай, че няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година
No
38.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ. формат .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s
Приложение № 3
Yes
39.
Отчет за приходи и разходи за предходна финансова година – формат  .pdf, .jpg, 
Представя се в случай, че отчетът не е публикуван в Търговски регистър. Представя се от кандидат с приключена финансова година 
ИЛИ
Отчет за приходи и разходи за последен приключен междинен период . 
Представя се от кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване
No
40.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на основните суровини и/или декларация по образец от кандидата– формат  .pdf, .jpg, 
Задължително само в случай, че се предвижда преработка на собствена земеделска продукция и/или използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност
Важи в случаите на проекти, включващи инвестиции по т. 10 от Раздел 13.2 „Условия за допустимост на дейностите“.
No
41.
Предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция, като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50 % от продуктите на преработвателното предприятие съгласно производствената му програма за първата прогнозна година от бизнес плана след изплащане на финансовата помощ, като в случаите на производство на гранулиран фураж, договорите следва да доказват осигурена реализация на 100 % от произведения гранулиран фураж съгласно предвижданията на производствената програма за целия периода на изпълнение на бизнес плана. - формат .pdf, .jpg,
Yes
42.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца предхождащ датата на подаване на проектното предложение - формат.pdf, .jpg.
Важи в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост
No
43.
Декларация за  за държавни или минимални помощи- формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, Приложение № 6
Важи за кандидати с проекти за преработка на продукти от Приложение № 1 от ДЕФС в продукти извън Приложение № 1 от ДФЕС или памук
No
44.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта - формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Yes
45.
Декларация за двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата  - формат  .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
Приложение № 13
Yes
46.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност от кандидата - формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z,  Приложение № 16
Yes
47.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР“ - формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z, Приложение № 19
Yes
48.
Декларация  Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА- формат  .pdf, .jpg, .doc, .docx, .p7s, Приложение № 20
Yes
49.
Декларация и справка за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - формат .pdf, .jpg , Приложение № 12 и Приложение № 12а
No
III. Group
Придружаващи специфични документи
Criteria Leads to rejection
1.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 1 „Инвестиции за преработка на суровини от чувствителни сектори съгласно Приложение № 23“от Критериите за оценка 

За присъждане на точки по Критерия, КПП ще разглежда представените документи от раздел 24.1 „Списък с общи документи“. Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 1
Декларация за видовете и количествата суровини, Приложение № 10
No
2.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 2.1 "Проектът предвижда дейности и инвестиции, които водят до повишаване на енергийната ефективност с минимум 10 % за предприятието"            
                                                                                                    
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съгласно Наредба № Е-РД-04-05/2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятията, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне н условията и реда за извършване на обследване на енергийната ефективност и изготвяне на оценка на енергийно спестяване (Обн. ДВ бр. 81 от 2016 г.), издадено от лица, които отговарят на изискванията на чл. 59, ал. 1 от ЗЕЕ и вписани в регистъра на чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ, формат  .pdf, .jpg
No
3.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 2.2 "Над 30 % от допустимите инвестиционни разходи по проекта са свързани с иновации в предприятието"    
                                                                    
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013, издадено в рамките на 4 години преди датата на подаване на проектното предложение
формат  .pdf, .jpg
No
4.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 3 „Над 75 % от обема на преработваната суровина и произведена продукция, посочена в бизнес плана, ще бъде биологично сертифицирана“ от Критериите за оценка

Сертификат/и за биологичните продукти и предварителни или окончателни договори с описани количества и цени на биологични суровини като доказателство, че са осигурени над  75 % от суровините за преработвателното предприятие съгласно производствената му програма от бизнес плана за срок минимум 3 години за микро-, малки или средни предприятия и минимум 5 години за големи предприятия след изплащане на финансовата помощ
Когато не се преработва собствена биологично сертифицирана земеделска продукция
Не се отнася за пазари на производители

И/ИЛИ

Декларация за видовете и количествата на основните суровини, като доказателство, че са осигурени над 75 % от суровините за преработвателното предприятие.
В случай, че се предвижда преработка на собствена биологично сертифицирана земеделска продукция и/или използване на биомаса, получена в резултат на земеделската или преработвателната дейност на кандидата.
Представя се от преприятието-кандидат и/или членовете на групата/организацията на производители.
В случаите на преработка на биологични суровини, декларацията се придружава със сертификат за биологично производство, в който фигурират изрично посочените за преработка суровини.

Предварителни договори за реализация на над 75 % от обема на производствената програма на преработвателното предприятие, като биологично производство за срок минимум 3 години за микро-, малки или средни и минимум 5 години за големи предприятия след изплащане на финансовата помощ като доказателство, че кандидатът ще произвежда най-малко 75 % биологична продукция
Към договорите се прилага копие от сертификат/и от контролиращо лице – за съществуващи предприятия.
Не се отнася за пазари на производители

Всички документи се представят във формат .pdf, .jpg
No
5.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 4 “Инвестиции за насърчаване на кооперирането и интеграцията между земеделските стопани и предприятия от преработвателната промишленост (Предприятието на кандидата предвижда в бизнес плана преработката на минимум 65% собствени или на членовете на групата/организация на производители или на предприятието суровини (земеделски продукти)“                                                                                                                             

За присъждане на точки по Критерия, КПП ще разглежда представените документи от раздел 24.1 „Списък с общи документи“. Т.е. кандидатът не прилага повторно документи, доказващи изпълнението на Критерий 4
За доказване на съответствие се проверяват: Декларацията за собствена продукция, когато предприятието е и регистриран ЗП; и/или представените предварителнни или окончателни договори с регистрационни карти на регистрирани земеделски производители. Проверява се КИД на кандидата и на дейността, за която кандидатства. Извършват се изчисления за процентното съотношение между количествата суровини, предвидени в бизнес плана за първата прогнозна година, и количествата декларирани/договорени суровини, за които има доказателства, че ще бъдат осигурявани от регистрирани земеделски стопани на територията на МИГ.
No
6.
Документи, доказващи изпълнението на Критерий 5 “Проекти, чието изпълнение води до осигуряване на устойчива заетост на територията на селските райони“ от Критериите за оценка.
Справка „Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната спрямо кандидатстването календарна година“, заверена от кандидата 
Кандидатите, които са признати групи-организации на производители представят този документ за всеки един от членовете
ИЛИ
Ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение.
Представя се в случай на предприятие, което няма приключила финансова година. 
Кандидатите, които са признати групи-организации на производители представят този документ за всеки един от членовете

Всички документи се представят във формат  .pdf, .jpg .
No
IV. Group
Допустимост на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът спада към някоя от следните категории:
1.	 земеделски стопанин;
2.	признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители” от ПРСР 2014 - 2020 г.;
3.	еднолични търговци и юридически лица, различни от кандидатите по т. 1 и 2;
Кандидатите по т. 1, 2 и 3 са регистрирани по Търговския закон или Закона за кооперациите.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление (за ЮЛ) и адресна регистрация (за ФЛ) на територията на действие на МИГ
Yes
3.
Кандидатът/получателят на финансова помощ , отговарят на следните изисквания:
1.не е обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си. 
2. няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към община, или аналогични задължения, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила; видът и размерът на задълженията следва да са установени с влязъл в сила акт на компетентен орган;
3. не е лишен от правото да упражнява определена професия или дейност, установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
4. не е предоставил документ с невярно съдържание или не е представил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отказ за финансиране, критериите за подбор или изпълнението на договор, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението. 
5. не е сключил споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
6. не е нарушил правата на интелектуалната собственост, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението;
7. не е опитал, когато нарушението е установено с влязъл в сила акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която е извършено нарушението:
а) да повлияе на лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от Държавен фонд "Земеделие" (ДФЗ), свързано с одобрението за получаване на финансова помощ, чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация;
б) да получи информация от лице с правомощие за вземане на решения или контрол от УО на някой от Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР, и/или от ДФЗ, която може да му даде неоснователно предимство, свързано с одобрението за получаване на финансова помощ;
8. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че е нарушил чл. 118, 128, 245 и 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
9. не е виновен за неизпълнение на договор с влязло в сила съдебно решение за предоставяне на финансова помощ от ЕСИФ, договор за обществена поръчка, на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, което е било разкрито, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;
10. при проверка, одит или разследване, проведено от разпоредител с бюджет ЕСБИ или ЕСП не са констатирани значителни недостатъци при спазването на основните задължения по изпълнение на договор за предоставяне на финансова помощ от СИФ, договор за обществена поръчка, договор за концесия за строителство или за услуга, на който е страна или представлява лицето, което е довело до предсрочното му/им прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции 
11. не е извършил нередност, която е установена с влязъл в сила акт на компетентните органи, съгласно законодателството на държавата, в която е извършена нередността;
12. няма изискуеми и ликвидни задължения към ДФЗ;
13. не е включен в системата за ранно откриване на отстраняване по чл. 108 от Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (ЕО, Евратом) № 1605/2002 на Съвета (обн., ОВ, L 298/1 от 26 октомври 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012";
14. не е свързано лице по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице на ръководна длъжност в УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР или в ДФЗ;
15. не е лице, което е на трудово или служебно правоотношение в ДФЗ или УО на някоя от програмите, отговорни за управление на Европейските структурни и инвестиционни фондове, включен в стратегията за ВОМР до една година от прекратяване на правоотношението;
16. Не е осъден с влязла в сила присъда, освен ако не съм реабилитиран, за:
а) участие в организирана престъпна група по чл. 321 и 321а от Наказателния кодекс;
б) подкуп по чл. 301 - 307 от Наказателния кодекс;
в) престъпление против финансовата, данъчната или осигурителната система, включително изпиране на пари, по чл. 253 - 260 от Наказателния кодекс;
г) престъпление против стопанството по чл. 219 - 252 от Наказателния кодекс;
д) престъпление против собствеността по чл. 194 - 217 от Наказателния кодекс;
е) престъпление по чл. 108а от Наказателния кодекс;
ж) престъпление по чл. 159а - 159г от Наказателния кодекс;
з) престъпление по чл. 172 от Наказателния кодекс;
и) престъпление по чл. 192а от Наказателния кодекс;
й) престъпление по чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
к) престъпление, аналогично на тези по букви от "а" до "й", в друга държава членка или трета страна;
17. Не е лице, което не е изпълнило разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ;
18. Не е лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
19. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ, или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ;
20. Не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;
21. Към момента на подписване на трудов договор се ангажира да не е общински съветник, кмет, заместник-кмет или служител на централна или териториална администрация на изпълнителната власт, на местната власт или на публично лице.
Yes
V. Group
Допустимост на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовата помощ по проекта е в размер на 50%  от общия размер на допустимите за финансово подпомагане разходи за проекти, представени от микро-, малки или средни предприятия и 40 % от общия размер на допустимите разходи за проекти, които са представени от големи предприятия
Yes
2.
Минималния  размер на общите допустими разходи за проекта  39 116, 00 лв.
Yes
3.
Максималния размер на общите допустими разходи проекта  е  97 790, 00 лв.
Yes
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Белене и/или Никопол.
Yes
VI. Group
Допустимост на дейностите по проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите, включени в проектното предложение отговарят на указанията съгласно раздел 13.1, 13.2 и 13.3 от Условията за кандидатстване
Yes
VII. Group
Допустимост на разходите по проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1 и 14.2 от Условията за кандидатстване
Yes
VIII. Group
Оценка на съответствието
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите подмярка 4.2 "Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти" от СВОМР  на МИГ Белене-Никопол чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Yes
2.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието
Yes
IX. Group
Посещение на място за заявления, включващи разходи за СМР
Criteria Leads to rejection
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 29а към Условията за кандидатстване – документи за информация. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи
No
X. Group
Изискани/представени от кандидата документи в хода на оценката на проектното предложение
Criteria Leads to rejection
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор
No
XI. Group
Заключение
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение отговаря на критериите за  административно съответствие и допустимост
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021