Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът е подаден в ИСУН 2020 в срока определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и  на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и  лице/а във формат .pdf.  или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
4.
Представени са всички изискуеми документи към формуляра за кандидатстване в съответните формати съгласно Условията за кандидатстване
No
5.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
No
6.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
Yes
7.
Представена е таблица за допустими инвестиции в електронен формат по образец – Приложение  № 1  във формат xls“ или “xlsx”  и подписана и подпечатана от кандидата във формат„pdf“ или „jpg“
Yes
8.
Представена е декларация в оригинал съгласно Приложение № 2 Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.  
Yes
9.
Представен е документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, получена по реда на тази наредба.
No
10.
Представено е нотариално заверено изрично пълномощно – в случай, че документите не се подават лично от кандидата
No
11.
Представено е свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата, ,издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му
Yes
12.
Представено е Удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК за наличие или липса на задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Удостоверение се представено за кандидата и представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата
Yes
13.
Представени са удостоверения от община Айтос за наличие или липса на публични задължения, издадено не по-рано от един месец преди подаване на проектното предложение. Удостоверение се представено за кандидата и представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата
Yes
14.
Представена е декларация  съгласно Приложение № 3 от Документи за попълване (Приложение № 6 от Наредба № 22) от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата ; 
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
15.
Представена е декларация за нередности съгласно Приложение № 4 от Документи за попълване от представляващия/те кандидата и от  лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата ; 
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
16.
Представено е решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо).
Yes
17.
Представено е становище от съответната басейнова дирекция, доказващо, че обектите, предмет на инвестицията, не противоречат на плановете за управление на речните басейни (когато е приложимо).
No
18.
Представено е разрешително за водовземане и/или разрешително за ползване на воден обект в случаите, предвидени в Закона за водите (когато е приложимо).
No
19.
Представени  са лицензи, разрешения и/или друг документ, удостоверяващ регистрацията, в случаите на предвидени разходи за дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство и неупоменати изрично в настоящия списък; (когато е приложимо)
No
20.
Представен е договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг. (когато е приложимо)
No
21.
Представен е Бизнес План по образец по Подмярка 19.2 „Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие”, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ  с подпис и печат на всяка страница – Приложение № 5а и Приложение5б от Документи за попълване в изискуемите формати.
Yes
22.
Представено е решение на компетентния орган на кандидата-юридическо лице за кандидатстване по реда на настоящата процедура .
Yes
23.
Представен е Отчет за приходите и разходите и Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности  за последната приключена финансова година, заверен от НСИ.
No
24.
Представена е годишна данъчна декларация за предходната  финансова година, заверена от съответната ТД на НАП
No
25.
Представена е инвентарна книга към датата на подаване на проектно предложение към стратегията за ВОМР с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване - в случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството. (когато е приложимо).
No
26.
Представена е Справка за дълготрайните активи - приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година , заверена от НСИ  и/или за последния отчетен период
No
27.
Представена е Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП - Приложение № 12 и справка за обобщените параметри на предприятието - Приложение № 12а
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.	
No
28.
Представени са фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, ведно с банкови извлечения  (когато е приложимо
No
29.
Представени са изискуемите съгласно точка 5 от раздел 14.2 на Условията за кандидатстване документи за доказване основателността на предложените за финансиране разходи:
В случаите на разходи, включени в списъка с референтни разходи: Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС (важи в случаите по т.5.1 от Раздел 14.2 „Условия за допустимост на разходите“
В случаите на разходи, които не са включени в списъка с референтни разходи: Най-малко три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро, с посочен ДДС.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертата са приложени и количествено-стойностни сметки, сканирани във формат „pdf или „jpg” “ и във формат „xls” или „xlsx”
No
30.
Представено е Решение на кандидата за избор на оферта с най- ниска цена.                             
В случай, че избраната оферта не е с най – ниска цена в решението е дадена обосновка на мотивите за този избор, след проведено пазарно проучване, преди сключване на предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки ( важи във всички случаи на направено пазарно проучване с три оферти)
Важи за всички кандидати, заявили инвестиционни разходи, които са извън списъка с референти разходи, съгласно условията от Раздел 14.2.
No
31.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство/услуги/доставки – за всеки обект на 
инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, вкл. с посочени марка и модел, цена в левове или евро, срок за изпълнение, количество и на доставка и срок за изпълнение, ведно с подробна количествено-стойностна сметка, с описан ДДС.
В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите са приложени и количествено-стойностни сметки, които се представят  сканирани във формат „pdf“ или „jpg”  и  във формат „xls” или “xlsx”.
(Важи в случаите на договори, за дейности по строителство/доставки/ услуги, когато за конкретния проект не се прилага ЗОП и реда на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ или след подписване на Административен договор не се изисква провеждане на  процедура за избор на изпълнител по ЗОП или с публична покана по реда на ПМС 160 от 01.07.2016г.)
No
32.
Представена е Документация от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура за избор на изпълнител/и за разходите по т. 11 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“, извършени преди датата на подаване на проектното предложение (важи за кандидати, които се явяват възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП);
No
33.
Представена е Документация от проведените пазарни консултации, вкл. решение за обосноваността  и  определянето на прогнозна стойност на разхода, за който ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП след сключването на административния договор за предоставяне на БФП (важи за кандидатите, които се явяват възложители по чл. 5 и 6 от ЗОП и набират офертите по т.5.1 и т.5.2  от раздел 14.2  чрез провеждането на пазарни консултации по реда на ЗОП  за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/ услуга/ );
No
34.
Представена е	Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта – Приложение № 6 от указанията за кандидатстване.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
35.
Представена е	Декларация за липса на изкуствено създадени условия – Приложение № 7 от указанията за кандидатстване.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
36.
Представен е Формуляр за мониторинг съгласно Приложение № 8 в изискуемите формати.
Формулярът е датиран, подписан и подпечатан.
Yes
37.
Представена е	Декларация НСИ  - Приложение № 9
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
No
38.
Представена е Декларация за неприложими документи – Приложение № 10
В декларацията са описани всички неприложими  за проектното предложение документи, включени в „Списък с общи документи“  и „Списък със специфични документи” от Условия за кандидатстване.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
No
39.
Представено е Удостоверение за данъчна оценка на имота, който се придобива, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (когато е приложимо).
No
40.
Представена е Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване (по образец, Приложение №16 от документи за попълване).
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
41.
Представена е Справка-декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители, с които участват в групата/организацията -по образец, Приложение №13.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана
No
42.
Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни.
Yes
43.
Представен е документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ, която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем (когато е приложимо.)
No
44.
Представена е Справка-декларация за приходите от продажба от земеделска дейност, производство на преработена земеделска продукция и услуги, директно свързани със земеделската дейност - по образец, Приложение №17 от документи за попълване.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
No
45.
Представена е Декларация за отсъствието на обстоятелства по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерския съвет от 2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от ЕСИФ -  по образец, Приложение № 18.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
46.
Представена е Декларация по образец съгласно т. 1, буква ”б”  от Заповед № РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020. Приложение № 19 от документи за попълване.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
Yes
47.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР (когато е учредено срочно право на строеж) или документ за ползване върху имота, валиден за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР, вписан в районната служба по вписванията, а в случай на договор за аренда на земя - и регистриран в съответната общинска служба по земеделие на Министерството на земеделието, храните и горите, в случаите на обновяване на сгради и/или помещения, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно Закона за устройство на територията.
No
48.
Представен е одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект (работни чертежи и детайли)", в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ, бр. 51 от 2001 г.) или заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява, в случаите на проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията.
No
49.
Представено е разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно Закона за устройство на територията, или становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно Закона за устройство на територията.
No
50.
Представени са подробни количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице - в изискуемите формати: „xls”или„xlsx” и  сканирани във формат „pdf“ или „jpg“;
No
51.
Представена е подробна количествено стойностна сметка за предвидените строително-монтажни работи съгласно  Приложение № 11 от Документи за попълване в изискуемите формати: формат „xls“ или “xlsx” и сканирани във формат „pdf“ или „jpg“
No
52.
Представено е разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията за разходи за преместваеми обекти (важи, в случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
No
53.
Представен е технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато е приложимо)
No
54.
Представена е  Техническа спецификация за: земеделска техника, специализирано транспортно средство  машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане.
No
55.
Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството, придружена с копия на свидетелство за регистрация на земеделска и горска техника и талон за технически преглед за наличната в стопанството самоходна техника на възраст до 7 години  и Оценка на капацитета на земеделската техника, планирана за закупуване – приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата. (по образец, Приложение № 14 и Приложение № 14а от документи за попълване). Представени са във формат „pdf“ или „jpg“, а Приложение 14а и във формат „xls“ или “xlsx”.
Декларацията е датирана, подписана и подпечатана.
No
56.
Представен е одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници
No
57.
Представен е Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване, изготвени от правоспособно лице.
No
58.
Представен е  Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в стопанството, изготвен от правоспособно лице
No
59.
Представен е документ за собственост или за ползване на земята (договор за аренда или за наем за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение, вписан в районната служба по вписванията).
No
60.
Представен Агроплан и/или Технологична карта за създаване и отглеждане на трайни насаждения, изготвени от правоспособно лице.
No
61.
Представено е Удостоверение за регистрация на животновъден обект по смисъла на чл. 137 от Закона за ветеринарномедицинската дейност
No
62.
Представен е Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на проектното предложение, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни.
No
63.
Представен е документ, доказващ наличието на професионални умения и компетенции на кандидата в областта на земеделие: диплом за завършено образование, свидетелство а професионална квалификация, удостоверение за професионално обучение или друг относим нормативно регламентиран документ, издаден от компетентна институция. (когато е приложимо).
No
64.
Представена е справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година -по образец, Приложение №15 от документи   за  попълване (когато е приложимо).
Справката е датирана, подписана и подпечатана
No
65.
Представен е отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и другите разходи за труд от Годишния отчет за дейността (ГОД) за последната приключена  финансова  година, заверен от НСИ   или ведомост за заплати ( което и когато е приложимо).
No
66.
Представено е резюме и доклад за отразяване на резултатите от енергийно обследване, съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 08.09. 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания., изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 34, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ). (когато е приложимо).
No
67.
Представени са документи, проучвания, сертификати, патенти, свидетелства за регистрация на полезен модел и други приложими документи, които показват, че чрез инвестициите по проекта ще се  въведе нова за територията на МИГ – Айтос практика / продукт / услуга и/или нови за предприятието  продукти и/или услуги. (когато е приложимо).
No
68.
Представено е становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда и вида на компонента засегнат от инвестицията. Представя се сканирано във формат "pdf“ или „jpg”; (когато е приложимо).
No
69.
Представен е документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации, използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/. (когато е приложимо).
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът  се осъществява на територията на община Айтос, формираща територията на  „МИГ – Айтос”.
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи
Yes
2.
Проектното предложение е за се инвестиции, свързани с производството на селскостопански продукти, включени в Приложение I на Договора за функциониране на Европейския съюз, включително памук, с изключение на риба и рибни продукти. 
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Yes
3.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда 
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Yes
4.
В случай, че проектът е представен от признати групи или организации на производители или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020, той е  пряко свързан с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
Yes
5.
В случай на инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, включително проекти с инвестиции за  производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса са спазени   следните условия: 
a.	Тези инвестиции са допустими за подпомагане, ако са за собствено потребление и същите не надхвърлят необходимото количество енергия за покриване нуждите на земеделските стопанства. 
b.	По мярката няма да се предоставя подкрепа за продажба на електрическа, топлинна енергия и/или енергия за охлаждане.
c.	Капацитетът на инсталациите не трябва да надвишава мощност от 1 мегават.  При комбинирано топло- и електропроизводство, капацитетът на инсталацията трябва да съответства на необходимата за дейностите на земеделското стопанство полезна топло- енергия. 
d.	При производство на електроенергия от биомаса инсталациите трябва да произвеждат най-малко 10 на сто топлинна енергия.  
e.	Проекти с инвестиции за производство на биогорива и течните горива от биомаса се подпомагат при условие, че отговарят на критериите за устойчивост, определени в чл. 37 до 40 от Закона за енергията от възобновяеми източници.  
f.	Използваните за производство на биоенергия, включително биогорива, суровини от зърнени и други богати на скорбяла култури, захарни и маслодайни култури и суровини, които се използват за фуражи, не трябва да надхвърлят 20 на сто от общия обем суровини, използвани за това производство.
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи. В случай на несъответствие,  планираните дейности се отхвърлят. Ако това са единствени дейности, предвидени в проекта се отхвърля проектното предложение
No
6.
В случай, че се кандидатства за земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколта, капацитетът  на земеделската техника трябва е в съответствие с обработваните площи.  
1.	Извършва се оценка на  база на представената към формуляра за кандидатстване информация и документи: Техническа спецификация за: земеделска техника, специализирано транспортно средство,  машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане, Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството и Оценка на капацитета на земеделската техника, планирана за закупуване – приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата. (по образец, Приложение № 14 и Приложение № 14а от документи за попълване).
 В случай на несъответствие,  планираните дейности се отхвърлят. Ако това са единствени дейности, предвидени в проекта, се отхвърля проектното предложение
No
7.
Кандидатът е  :
1. Земеделски стопанин, чието стопанство е със стандартен производствен обем над 8 000 евро; 
2. Призната групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020 г. 

Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. Извършва се проверка на представените документи, доказващи допустимостта на кандидата.
В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля. 
Yes
8.
Кандидатът е със седалище и адрес на управление за Едноличен търговец и Юридическо лице  и постоянен адрес за физическите лица на територията на МИГ-Айтос.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
9.
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.1. Условия за допустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване 
Извършва се оценка на  база на представената във формуляра за кандидатстване информация и документи и проверка в публични регистри.
Yes
10.
Кандидатът отговаря на изискванията на чл.12 ал.3 и ал.10 от Наредба № 22/2015, изискванията, посочени в декларацията за отсъствие на обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 7 от Постановление № 162 на Министерския съвет от 2016 г  и на  условията, посочени в  т.1, т.2 и т.3 от Декларацията, утвърдена като приложение по т. 1, буква ”б”  от Заповед  №РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО на ПРСР 2014-2020 г. (Приложение № 19 от документи за попълване).   описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение № 4, декларация –Приложение № 17 декларация - Приложение № 19 свидетелство за съдимост и удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК, Удостоверения от общините Айтос. Извършват се и проверки в публично достъпни регистри и масиви информация.  В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията на чл.12, ал. 3 и 10 от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г. и декларираните обстоятелства в Декларацията, утвърдена като приложение по т. 1, буква ”б”  от Заповед  №РД 09-647 от 03.07.2019 г. на Ръководителя на УО Приложение № 19, проектът се отхвърля.
Yes
11.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца за  проекти, включващи разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения и до 24 месеца за всички  останали проекти.
Крайният срок по т. 1 е не по-късно от 30 юни 2023 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.

Yes
12.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение за проекти е не по-малък от  10 000 лева
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
13.
Максимален размер на общите допустими разходи за  проектното предложение е до 200 000  лева
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
14.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е 5000,00  лева 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
15.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за  проект  140 000,00 лева.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай, че заявеният от кандидата размер на БФП надвишава  140 000 лева  КППП може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на корекции в бюджета. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта и ТДИД по отношение на размера на БФП, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията проектът се отхвърля
Yes
16.
Интензитетът на помощта е посочен, съгласно определения в СВОМР  на МИГ -Айтос и  т.10 от Условията за кандидатстване- 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на корекции в бюджета. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в проектното предложение, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията, проектът се отхвърля.
Yes
17.
Във формуляра за кандидатстване са  въведени  индикаторите по процедурата и те са количествено определени, когато съответния индикатор е приложим.  Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на необходимите корекции.
В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията, проектът се отхвърля.
Yes
18.
Проектът включва някоя от следните дейности: 
1. Внедряване на нови продукти, процеси и технологии и обновяване на наличните производствени материални и/или нематериални активи; или
2.Насърчаване на сътрудничеството с производителите и преработвателите на земеделски продукти; или
3. Повишаване на енергийната ефективност в земеделските стопанства; и/или
4.Подобряване условията на труд, подобряване на хигиенните, ветеринарните, фитосанитарните, екологичните и други условия на производство; или
5. Подобряване качеството на произвежданите земеделски продукти; или
6. Осигуряване на възможностите за производство на биологични земеделски продукти.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
19.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда 
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. В случай, че се установи нередовност, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
20.
Проектът ще се осъществява на територията на община Айтос, формиращи територията на  „МИГ – Айтос
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и на мястото на изпълнение на проекта и на инвестиция – дали е на територията на МИГ. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
21.
Инвестициите по проекта са свързани с производството на селскостопански продукти включени в приложение I на Договора или памук, с изключение на риба и рибни продукти.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и документите, приложени към него.
В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
22.
В случай на проект, представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020, инвестициите са пряко свързани с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
23.
Проектът се изпълнява върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата,  да е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (в случай на проект със СМР, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ) или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години (в случай на проект с дейности, свързани със закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
24.
За проекти, включващи само заявени за подпомагане разходи за закупуване и/или инсталиране на нови машини, оборудване и съоръжения, необходими за подобряване на производството, за които съгласно технологичен проект се изисква поставяне в затворени помещения, кандидатът е предоставил  документ за собственост или документ, доказващ правно основание за ползване за не по-малко от 6 години от датата на подаване на проектното предложение, на сградите или помещенията, където новите машини, оборудване и съоръжения ще бъдат поставени или монтирани
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
25.
За проектно предложение,  предвиждащо инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници, включително проекти с инвестиции за  производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса са спазени на  изискванията, посочени в т. ІІ.1  на раздел 13.2 от УК
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
26.
За проектно предложение, предвиждащо   инвестиции за закупване на  земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколта е  спазено   изискването, посочено в т. ІІ.2  на раздел 13.2 от УК
2.	Извършва се оценка на  база на представената към формуляра за кандидатстване информация и документи: Техническа спецификация за: земеделска техника, специализирано транспортно средство,  машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане, Декларация за наличната самоходна земеделска техника в стопанството и Оценка на капацитета на земеделската техника, планирана за закупуване – приложимо при кандидатстване за закупуване на земеделска техника за обработка на почвата и прибиране на реколтата. (по образец, Приложение № 14 и Приложение № 14а от документи за попълване).
 В случай на несъответствие,  планираните дейности се отхвърлят. Ако това са единствени дейности, предвидени в проекта, се отхвърля проектното предложение
Yes
27.
За проектното предложение НЕ са валидни следните обстоятелства (раздел 13.3 Недопустими дейности от УК):
1. Проекти, за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. Проекти, които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
3. Дейности, разходите за които са включени в оперативните програми на кандидати – организации на производители на плодове и зеленчуци съгласно Наредба № 11 от 2007 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на плодове и зеленчуци и на техните асоциации и за условията и реда за одобряване и изменение на одобрените оперативни програми (ДВ, бр. 42 от 2007 г.);
4.Финансова помощ не се предоставя за проекти, включващи инвестиции, които не отговарят на Европейското и национално законодателство.
5. Не се подпомага като самостоятелен проект събаряне на стари сгради и производствени съоръжения.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. 
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока,условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
Yes
28.
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране: 
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за наличие или липса на  двойно финансиране –Приложение № 6) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля. 
Yes
29.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация (Приложение №7) от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
Yes
30.
Съгласно протокола  от посещение на място (Приложение 6 Протокол от посещение на място, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни. 
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
Yes
31.
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1.	инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2.	други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3.	определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими разходи, Комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията и/или несъответствие с изискването, проектът се отхвърля.
Yes
32.
Проектното предложение включва някои от следните разходи: 
1. строителство или обновяване на сгради и на друга недвижима собственост, използвана за земеделското производство, включително такава, използвана за опазване компонентите на околната среда; 
2. закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително за опазване компонентите на околната среда, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности на стопанството и подобряване на енергийната ефективност, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция;
3. създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, други бързорастящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на биоенергия; 
4. разходи /включително чрез финансов лизинг/ за достигане съответствие с нововъведените стандарти на ЕС, чиито крайни дати за задължително въвеждане и гратисни периоди, са в рамките на срока на прилагане на СВОМР.
5. закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг; 
6. разходи за достигане на съответствие със съществуващи стандарти на ЕС – за млади земеделски стопани, получаващи финансова помощ по подмярка 6; 
7. закупуване на земя, необходима за изпълнение на проекта във връзка с изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи, предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения; 
8. закупуване на сгради, помещения и друга недвижима собственост, необходими за изпълнение на проекта, предназначени за земеделските производствени дейности на територията на МИГ- Айтос; 
9. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани земеделски транспортни средства, като например: камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици; 
10. разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация; 
11. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг; 
12. за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта; 
13. разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение.

Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай, че нередовностите и несъответствията не са отстранени и/или не могат да се извършат промени в бюджета на проекта, които да позволяват неговото изпълнение, проектът се отхвърля. 
Yes
33.
Разходи по т.13 – разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надвишават  12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1 – 12.
Допустимите разходи за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта не могат да превишават: 
1. едно на сто от допустимите разходи – за проекти с инвестиции само за земеделска техника и/или разходи по т. 10 – 12; 
2. пет на сто от допустимите разходи по т. 1 – 12 – за проекти с включени инвестиции за създаване на трайни насаждения и/или строително-монтажни дейности и/или оборудване и/или машини.
Разходите за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост не могат да надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т. 1 – 6 и т. 9 – 12. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Yes
34.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на недвижима собственост те не  надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т. 1 – 6 и т. 9 – 12. 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
Yes
35.
Разходите по т. 13 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо) 
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
36.
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на специализирани транспортни средства те отговарят на дефиницията за специализирани  транспортни средства, дадена в УК
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи или включени недопустими разходи за закупуване на транспортни средства, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
37.
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1.	за лихви по дългове;
2.	за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3.	за обикновена подмяна и поддръжка;
4.	за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5.	лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6.	за режийни разходи;
7.	за застраховки;
8.	за закупуване на оборудване втора употреба;
9.	извършени преди 1 януари 2014 г.;
10.	за принос в натура;
11.	за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12.	за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13.	извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14.	за строително-монтажни работи и създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15.	надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
16.	определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
38.
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
39.
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на недопустими разходи,  определени в Постановление № 189, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
No
40.
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т.5 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. 
No
41.
Бизнес планът доказва подобряване на дейността на земеделското стопанство или на стопанствата на членовете на групата/организацията на производителите, както и икономическата жизнеспособност на проекта
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №5а и 5б като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
Показателите за оценка доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта чрез прилагане на планираните инвестиции.
Бизнес планът, представен от група/организация на производители, трябва да доказва, че инвестициите и дейностите са от полза на цялата група/организация на производители.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 1а към Условията за кандидатстване, документи за информация.Несъответствието с това условие за допустимост води до отхвърляне на проекта 

Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021