Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване по процедурата за подбор на проектни предложения е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от упълномощено лице.
Yes
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и на кандидата, е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и.
No
4.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представлява/т кандидата, упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във формат ,,pdf“ или  друг указан формат.
No
6.
Документите, прикачени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, изготвен съгласно указанията по т.23. от Условията за кандидатстване
Yes
7.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация
Yes
8.
Представена е Таблица за допустими инвестиции, подписана от кандидата и сканирана във формат „pdf”, както и във формат „xls“ или „xlsх“ (по образец, Приложение № 1 от документи за попълване).
Yes
9.
Представена е Декларация данни НСИ съгласно Приложение № 8 към чл. 24, ал. 1, т. 21  от Наредба № 22 (по образец, Приложение №2 от документи за попълване).
Yes
10.
Представена е Декларация по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни съгласно Приложение № 12 към чл. 47, ал. 2, т. 2  от Наредба № 22 (по образец, Приложение №3 от документи за попълване)
Yes
11.
Представено е Свидетелство за съдимост на всички лица, с право да представляват кандидата (независимо от това дали заедно и/или поотделно, и/или по друг начин), издадено не по-рано от 6 месеца преди датата на представянето му – оригинал или копие, заверено от кандидата.
Yes
12.
Представено е Удостоверение от Национална агенция по приходите, че кандидатът няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец преди датата на подаване на проекта, както и Удостоверение от общината по седалище на кандидата.
Yes
13.
Представено е Удостоверение от органите на Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда" във връзка с обстоятелствата по чл. 54, ал.1, т.6 от ЗОП
Yes
14.
Представена е Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата
Yes
15.
Представена е Декларация за липса на обстоятелства за остраняване от представляващия/те кандидата
Yes
16.
Представен е Бизнес план (по образец, Приложение № 7а от документите за попълване) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран.
Yes
17.
Представени са Таблиците от бизнес плана (по образец Приложение № 7б) попълнени и във формат „xls” или „xlsx”.
Yes
18.
Представена е Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, с подпис/и, печат и сканирани.
Yes
19.
Представена е Декларация за липса на изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност от кандидата
Yes
20.
Представена е декларация за държавни помощи
Yes
21.
Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/ становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за водите (когато издаването на документа се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите).
No
22.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността или инвестицията съгласно българското законодателство.
Yes
23.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по процедурата.
Yes
24.
Представен е Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или за последен приключен междинен период. (Приложимо е за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър.)
Yes
25.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване.
Yes
26.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР"
Yes
27.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения – приложимо е, в случай че в Таблицата на допустимите инвестиции са включени такива разходи.
Yes
28.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (приложимо е,  в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
Yes
29.
Представени са предварителни или окончателни договори за строителство, услуги и доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение, с подписи/печати и сканирани във формат „pdf“.
Yes
30.
Представени са количествено-стойностни сметки към договорите за строителство (по образец, Приложение №14 от документи за попълване към условията за кандидатстване) във формат „pdf“ и „xls” или „xlsx”.  Приложимо е само при представен договор за строително-монтажни работи
No
31.
Представена е по една оферта за всеки разход, за който е посочен код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции (приложимо е в случай че разходът, за който се кандидатства е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ, приложен към Условията за кандидатстване, Приложение № 2 от Документи за информация).
No
32.
Представени са най-малко по три оферти за всеки разход, за който НЕ Е посочен код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции, ведно с отправени от кандидата запитвания за оферти съгласно образеца  Приложение № 16
Yes
33.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител  за всеки разход, когато са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ или ЗОП , а когато избраната оферта не е с най-ниска цена, е приложена и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора
Yes
34.
Представени са предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на суровините,  като доказателство, че е осигурена най-малко 50 % от суровината за първична преработка, съгласно производствената програма на дървопреработващото предприятие за първата прогнозна година.   (приложимо в случаите, когато не се предвижда преработка на дървесина от собствени гори).
No
35.
Представени са предварителни или окончателни договори с описани вид, количества и цени на готовата продукция като доказателство, че е осигурена реализацията на най-малко 50 % от продуктите, получени в резултат на първичната преработка на дървесина, както и други работни операции, предхождащи индустриалната преработка на дървесина, съгласно производствената му програма за първата прогнозна година.
Yes
36.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота
Yes
37.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект, или Архитектурно заснемане на обекта/съоръжението и/или Архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява.
No
38.
Представено е Разрешение за строеж или Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж
No
39.
Представени са подробни Количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице.  (Приложимо е само за проекти, които включват строително-монтажни работи).
No
40.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (Приложимо е в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти).
No
41.
Представен е Технологичен проект, ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (изисква се в случаите, когато същия не е представен като част „Технологична“ към техническия/работния проект, тъй като проектното предложение не включва разходи за СМР по точка 1.1 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“, а само разходи по точка 1.2 от същия раздел и свързаните с тях).
No
42.
Приложено е Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на иновации. Представя се в случай, че кандидатът заявява точки по критерий за подбор № 1 – Иновации.
No
43.
Представена е Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №15 от документи за попълване) и към справката е представен Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд, или Ведомост за заплати (което е приложимо). Представя се в случай, че кандидатът заявява точки по  критерий за подбор № 2- разкриване на работно място/работни места.
No
44.
Представена е Декларация относно „свързаност” (по образец Приложение №17 от документи за попълване).
Yes
45.
Представени са документи, доказващи опит или образование в сектора:
Диплома за придобита образователно-квалификационна степен (образователна или научна) или копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност, или копие на документ за професионално образование, доказващ придобиването на средно образование и на квалификация по професия на представляващия кандидата или на собственика/ците на най-малко 50% от дяловете/капитала на кандидата ;
-	Копие от трудова/осигурителна книжка на представляващия кандидата или собственика/ците на най-малко 50% от дяловете/капитала на кандидата, и/ или  Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности на кандидата през предходната финансова година, предхождаща датата на кандидатстване, за доказване на опит в сектора, за който кандидатства.  
Представят се при заявени точки по критерий № 3.  
No
46.
46.	Бенефициентът е представил експертно становище от правоспособно лице, че с проекта се въвеждат нови процеси и технологии в съответствие с „Насоки за интеграция на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата в Европейските структурни и инвестиционни фондове – фаза Изпълнение на Споразумението за партньорство и програмите в периода 2014 – 2020“.
Представя се в случай, че кандидатът заявява точки по  критерий за подбор № 4 С проекта се въвеждат процеси и технологии, целящи опазването на околната среда
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът отговаря на критериите за видовете допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1. от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Кандидатът отговаря на критериите за допустимост на кандидати по процедурата, описани в т. 11.2. от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидата, описани в 11.3. от Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Планираните инвестиции отговарят на разпоредбите на законодателството в областта на околната среда и за проектното предложение има положително становище/решение по отношение на съответствието му с това законодателство, издадено от РИОСВ и/или друг компетентен орган.
Yes
5.
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ- Самоков, съвпадаща с административно-териториалните граници на община Самоков.
Yes
6.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване – до 36 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2023 г.
Yes
7.
Във формуляра за кандидатстване е описано и обосновано съответствието на проектното предложение с „хоризонталните политики” на ЕС.
Yes
8.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности. Проектното предложение включва една или повече от допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1. от  Условията за кандидатстване.
Yes
9.
Бизнес планът е изготвен  за 5 годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи– за 10 годишен период.
Yes
10.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на критериите за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в подраздел 13.2. от условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за вид/тип и съдържание на документите по съответния вид дейност.
Yes
11.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в точка 13.3. от Условията за кандидатстване.
Yes
12.
Проектното предложение не предвижда само дейности за:
 1/ събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
 2/ инвестиции в нематериални активи.
Yes
13.
Включените в проектното предложение разходи са в съответствие с допустимите за финансиране категории разходи, описани в точка 14.1. от условията за кандидатстване.
Yes
14.
Видовете разходи, посочени в бюджета на проекта и Таблицата на допустимите инвестиции са в обхвата на мярката и съответстват на „Допустими видове разходи“, описани в точкка 14.2. на условията за кандидатстване
Yes
15.
Разходите са в съответствие с условията за допустимост и обоснованост, описани в т. 14.3. от условията за кандидатстване.
Yes
16.
Минималният размер на общо допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от  10 000,00 лева.
Yes
17.
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта не надвишава 193 700,00 лева.
Yes
18.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за мярка 8.6. и не превишава 50 %.
Yes
19.
Разходите за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проекта. 
 Разходи за разработване на бизнес план, вкл. предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ-разходи-ползи (финансов анализ), окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитане на дейностите по проекта  са до 5% от стойността на допустимите разходи.
No
20.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата на подаване на заявката за плащане за същия актив.
No
21.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя.
No
22.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта.
No
23.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС.
Yes
24.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – във срок на валидност.
Yes
25.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
Yes
26.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за  Камарата на строителите и могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл. 3, ал. 2  от Закона за Камарата на строителите .
No
27.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;  е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;  ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
Yes
28.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да избира изпълнител/ доставчик по правилата на ПМС № 160 с публична покана/ или ЗОП, то кандидатът след получаване на индикативните оферти е извършил сравняване на предложенията и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
Yes
29.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено като  кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката.
Yes
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и основателни са за изпълнението на проекта и са обосновани.
Yes
2.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  оферти, договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
Yes
4.
Не е установено дублиране на разходи.
Yes
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
Yes
2.
В публичния модул в ИСУН  и в публичните регистри на ДФЗ/ ИСУН  и МИГ-Самоков липсват данни за двойно финансиране.
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност
Yes
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри на МФ.
Yes
2.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията по т.16 от условията за кандидатстване.
Yes
VII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ПРОЕКТИ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ
Criteria Leads to rejection
1.
При посещение на място е установено  съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 3-а към Условията за кандидатстване – документи за попълване. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения
No
VIII. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта. За установяване на съответствие с критерия се извършва проверка на бизнес плана /Приложение №7 и 7а/ като се използва Работен лист за оценка на бизнес план  /Приложение 3-б към Условията за кандидатстване, документи за информация/.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0).
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са:
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.
Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 3-б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021