|
|
Criteria |
Leads to rejection |
1. |
Проектното предложение допринася за постигане на следните цели: Подобряване ефективността на земеделските стопанства в конкурентни за територията отрасли и развитие на селско стопанство с висока добавена стойност.
Извършва се оценка на приноса на проектното предложение към целите на мярката. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
|
Yes
|
2. |
Кандидатът е регистриран земеделски стопани съгласно чл. 7, ал. 1 от Закона за подпомагане на земеделските производители
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
3. |
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица и за физическите лица – имат постоянен адрес на територията на МИГ – Елхово – Болярово.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
4. |
За кандидати - юридически лица, трябва да отговарят на следните условия:
а) да са получили за предходната или текущата финансова година приход от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция или услуги, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ;
б) да са регистрирани по Търговския закон, Закона за кооперациите, Закона за вероизповеданията или създадени по Закона за Селскостопанската академия.
в) да са признати групи производители и признати организации на производители на земеделски продукти или такива, одобрени за финансова помощ по мярка 9 „Учредяване на групи и организации на производители“ от ПРСР 2014 – 2020 г.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ за статута на кандидата. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
5. |
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.1. Условия за допустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Обстоятелствата се доказват с Декларация (по образец) за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата стопанска година към момента на кандидатстване, документ за собственост или ползване на земята, анкетните формуляри от анкетна карта/анкетни карти на земеделския стопанин, справка – декларация за обработваната земя/отглежданите животни от членовете на групата/организацията на производители. В случай на констатирано несъответствие по документи с условията за допустимост,
|
Yes
|
6. |
Кандидатът отговаря на изискванията на чл.12 ал.3 и ал.10 от Наредба № 22/2015, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение 4, свидетелство за съдимост и удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК, В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията на чл.12, ал. 3 и 10
от Наредба № 22 от 14 декември 2015 г., проектът се отхвърля.
|
Yes
|
7. |
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2023 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
8. |
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение за проекти НЕ е по-малък от 7500 евро (14668,72 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
9. |
Максимален размер на общите допустими разходи за стандартен проект (не „малък“ според дефиницията в УК т. 9) е до левовата равностойност на 160 000 евро (312932,80 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
10. |
Максимален размер на общите допустими разходи за малък проект („малък“ според дефиницията в УК т. 9) е до левовата равностойност на 30 000 евро (58 674,90 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на надвишаване на тази сума при изрично заявяване от страна на кандидата, че кандидатства за „малък“ проект, Комисията изпраща на кандидата уведомление за това несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата като какъв да се разглежда проекта: дали проектът да не се счита за малък, и се разглежда и оценява заедно със стандартните проекти. В случай, че кандидатът заяви изрично проектът да се разглежда като „стандартен“, се извършват съответните проверки за съответствие по т. 10 и 12. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
11. |
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на 3750 евро (7334,36 лева)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
12. |
Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ (БФП) на стандартен проект (не „малък“ според дефиницията в УК т. 9) по Стратегията за водено от общностите местно развитие на МИГ – Елхово – Болярово не надвишава левовата равностойност на 50 000 евро (97791,50 лева).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай, че заявеният от кандидата размер на БФП надвишава левовата равностойност на 50 000 евро (97791,50 лева), Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на корекции в бюджета. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията и/или продължаващо несъответствие с критерия, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
13. |
Максималният размер на заявената безвъзмездна финансова помощ на малък проект („малък“ според дефиницията в УК т. 9) по Стратегията за водено от общностите местно развитие на МИГ – Елхово – Болярово не надвишава левовата равностойност на 15 000 евро (29337,45 лева).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на надвишаване на тази сума при изрично заявяване от страна на кандидата, че кандидатства за „малък“ проект, Комисията изпраща на кандидата уведомление за това несъответствие и дава разумен срок за отговор от кандидата като какъв да се разглежда проекта: дали проектът да не се счита за малък, и се разглежда и оценява заедно със стандартните проекти. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията и/или продължаващо несъответствие с критерия, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
14. |
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР за територията на МИГ – Елхово - Болярово и Насоките за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата с оглед извършване на корекции в бюджета. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в проектното предложение, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
15. |
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът „брой работни места, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
16. |
Проектът включва някоя от следните дейности:
1. внедряване на нови продукти, процеси и технологии и обновяване на наличните производствени материални и/или нематериални активи;
2.насърчаване на сътрудничеството с производителите и преработвателите на земеделски продукти;
4. повишаване на енергийната ефективност в земеделските стопанства;
5. подобряване условията на труд, подобряване на хигиенните, ветеринарните, фитосанитарните, екологичните и други условия на производство;
6. подобряване качеството на произвежданите земеделски продукти;
7. осигуряване на възможностите за производство на биологични земеделски продукти.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
17. |
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване. В случай, че се установи нередовност, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
18. |
Проектът ще се осъществява на територията на общините Елхово и Болярово, формиращи територията на „МИГ – Елхово – Болярово”
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и в Приложение 1 към него на мястото на изпълнение на проекта и на инвестиция – дали е на територията на МИГ. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
19. |
Инвестициите по проекта са свързани с производството на селскостопански продукти включени в приложение I на Договора или памук, с изключение на риба и рибни продукти.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и в Приложение 1 дали инвестициите отговарят на този критерий. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
20. |
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
21. |
В случай на проект, представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9 "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014-2020, инвестициите са пряко свързани с основната земеделска дейност на всеки член и с основната земеделска дейност за групата или организацията.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
22. |
Проектът се изпълняват върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, да е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (в случай на проект със СМР, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ) или право на ползване на имота за срок не по-малко от 6 години (в случай на проект с дейности, свързани със закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ, и/или създаване и презасаждане на трайни насаждения).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи. В случай, че се установи несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
23. |
За проектното предложение НЕ са валидни следните обстоятелства (раздел 13.3 Недопустими дейности от УК):
1. Проекти, за които има постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/несъгласуване на инвестиционното предложение /плана /програмата /проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейни;
2. Проекти, които след изпълнение на дейностите по проекта няма да доведат до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно ЗУТ и подзаконовите актове за неговото прилагане;
4. Дейности, разходите за които са включени в оперативните програми на кандидати – организации на производители на плодове и зеленчуци съгласно Наредба № 11 от 2007 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на плодове и зеленчуци и на техните асоциации и за условията и реда за одобряване и изменение на одобрените оперативни програми (ДВ, бр. 42 от 2007 г.);
5. Финансова помощ не се предоставя за проекти, включващи инвестиции, които не отговарят на Европейското и национално законодателство.
Важно! Не се подпомагат като самостоятелен проект:
1. събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
2. инвестициите в нематериални активи.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документи, доказващи съответствие с критерия в срока,условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
24. |
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране:
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
25. |
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
|
Yes
|
26. |
Съгласно протокола от посещение на място (Приложение 7 ПРОТОКОЛ ОТ ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
27. |
В проектното предложение са включени разходи, които са:
1. инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (ЕС) № 1305/2013;
2. други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (ЕС) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
3. определени в Постановление № 189 на Министерски съвет от 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. (обн., ДВ, бр. 61 от 2016 г.), наричано по-нататък „ПМС № 189“
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими разходи, Комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай на непредставяне на допълнителна информация след поискване от Комисията и/или несъответствие с изискването, проектът се отхвърля.
|
No
|
28. |
Проектното предложение включва следните разходи:
1. строителство или обновяване на сгради и на друга недвижима собственост, използвана за земеделското производство, включително такава, използвана за опазване компонентите на околната среда;
2. закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително за опазване компонентите на околната среда, получаване на топлинна и/или електроенергия, необходими за земеделските дейности на стопанството и подобряване на енергийната ефективност, съхранение и подготовка за продажба на земеделска продукция;
3. създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, други бързо растящи храсти и дървесни видове, използвани за биоенергия;
4. разходи за достигане съответствие с ново въведените стандарти на ЕС;
закупуване на: съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг;
6. разходи за достигане на съответствие със съществуващи стандарти на ЕС – за млади земеделски стопани, получаващи финансова помощ по подмярка 6;
7. закупуване на земя, необходима за изпълнение на проекта във връзка с изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи, предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения на територията на МИГ – Елхово - Болярово;
8. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на специализирани земеделски транспортни средства, като например: камиони, цистерни за събиране на мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици;
9. разходи за достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация;
10. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг;
11. за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта;
12. разходи, свързани с проекта, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, които не могат да надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в т. 1 – 12.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД. В случай, че нередовностите и несъответствията не са отстранени и/или не могат да се извършат промени в бюджета на проекта, които да позволяват неговото изпълнение, проектът се отхвърля.
|
No
|
29. |
В случай на включени разходи за консултантски услуги, свързани с подготовката и управлението на проекта, те НЕ превишават:
1. едно на сто от допустимите разходи – за проекти с инвестиции само за земеделска техника и/или разходи по т. 10 – 12;
2. пет на сто от допустимите разходи по т. 1 – 12 – за проекти с включени инвестиции за създаване на трайни насаждения и/или строително-монтажни дейности и/или оборудване и/или машини.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката за допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
30. |
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на земя, те не надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите разходи по т. 1 – 6 и т. 9 – 12.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
31. |
Разходите по т. 12 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” от УК са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени (когато е приложимо)
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
32. |
В случай на включени в проекта разходи за закупуване на транспортни, включително превозни средства, те отговарят на определението за специализирани земеделски транспортни средства, например: камиони, цистерни за събиране мляко, хладилни превозни средства за транспортиране на продукция, превозни средства за транспортиране на живи животни и птици, и др.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи неяснота по отношение на тези разходи или включени недопустими разходи за закупуване на транспортни средства, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
33. |
Проектното предложение не включва някой от следните разходи, които не се финансират от ЕЗФРСР:
1. за лихви по дългове;
2. за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. за обикновена подмяна и поддръжка;
4. за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
5. лизинг освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
6. за режийни разходи;
7. за застраховки;
8. за закупуване на оборудване втора употреба;
9. извършени преди 1 януари 2014 г.;
10. за принос в натура;
11. за инвестиции в селското стопанство - закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
12. за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
13. извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
14. за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
15. надвишаващи определените по реда на чл. 41 от ПМС № 189 референтни разходи;
16. определени в мерките от ПРСР 2014 - 2020 г., извън посочените в т. 1 - 15.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
34. |
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
35. |
Проектното предложение не включва за финансиране недопустими разходи, определени в Постановление № 189.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на недопустими разходи, определени в Постановление № 189, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
36. |
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2, т.5 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
|