Evaluation criterias

I. Group
Административно съответствие – общи критерии
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е попълнен съгласно указанията
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или от  упълномощено лице, за което е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а във формат „рdf“.
Yes
4.
Документите качени в ИСУН 2020 са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
II. Group


Административно съответствие - придружаващи общи документи
Criteria Leads to rejection
1.
ОСНОВНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ във формат .pdf, подписан и сканиран от кандидата и във формат „doc“ или „docx“
Yes
2.
Таблица за допустими инвестиции и дейности подписана с КЕП от кандидата във формат .xls или .xlsx
Yes
3.
Декларация в оригинал по чл. 19 и 20 от Закона за защита на личните данни с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ - (Приложение № 3)
Yes
4.
Декларация за нередности в оригинал с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ - (Приложение № 4)
Yes
5.
Декларация в оригинал (съгласно приложение № 6 към чл.24, ал. 1, т. 8 на Наредба №22/14.12.2015г., кандидатът декларира липсата на обстоятелства по т. 1 до 18.) с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“ - (Приложение № 5)
Yes
6.
Документ, издаден от обслужващата банка за банковата сметка на кандидата, по която ще бъде преведена финансовата помощ, с подпис/и, печат от банката и сканирана във формат „pdf“.
No
7.
Нотариално заверено изрично пълномощно - в случай че документите не се подават лично от кандидата във формат „pdf“.
Представеното пълномощно  е изрично,  съдържа подпис на упълномощителя и нотариална заверка. Данните на упълномощеното лице  съответстват на посочените в поле "Упълномощено лице" в Приложение №1 „Основна информация“.
No
8.
Решение на компетентния орган на ЮЛ за кандидадтстване по подмярка 6.4 от СВОМР на МИГ Сандански във формат „pdf“. (Важи за кандидати ЮЛ)
Yes
9.
Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството по образец съгласно Приложение № 6. Представена е във формат “pdf“.
No
10.
Справка-декларация за приходите от земеделски дейности или участие и подпомагане по схемата за единно плащане на площ, включително приход от получена публична финансова помощ, директно свързана с извършването на тези дейности, или приход от преработка на земеделска продукция, директно свързани със земеделски дейности, или получена публична финансова помощ, получени за предходната финансова година. Представя се само от кандидати, които не са микропредприятия. Представена е във формат “pdf“.
No
11.
Регистрационна карта, издадена по реда на Наредба № 3 от 1999 г. и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри се прилага опис, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на формуляра за кандидатстване, когато в изчислението на минималния производствен обем участват животни (когато е приложимо). Представена е във формат “pdf“.
Yes
12.
Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), която участва при изчисляването на минималният стандартен производствен обем. (когато е приложимо)  Представен е във формат “pdf“.
No
13.
Документ за регистрация на физическо лице по Закона за занаятите (когато е приложимо). Представен е във формат “pdf“.
Yes
14.
Свидетелство за калфа или майсторско свидетелство, или свидетелство за придобита II или III степен на професионална квалификация в институции от системата на професионалното образование и обучение или диплома за висше образование, съответстващо на занаята, който иска да упражнява. (когато е приложимо) Представенo е във формат “pdf“.
No
15.
Удостоверение, издадено от Националната агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане. Представенo е във формат “pdf“.
Yes
16.
Удостоверение за липса на задължения към общината по седалище на кандидата, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане. Представенo е във формат “pdf“.
Yes
17.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представенo е във формат “pdf“.
Yes
18.
Декларация в оригинал по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката) (когато е приложимо) – Представена е във формат “pdf“.
No
19.
Бизнес план по образец (Приложение № 9а) с подпис/и, печат на всяка страница и сканиран във формат „pdf“ и таблиците от бизнес плана (Приложение № 9б) във формат .xls или .xlsx.
Yes
20.
Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или последен приключен междинен период за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване, за юридически лица. (Представен е, в случай че отчетът не е публикуван в Търговския регистър). Представен е във формат “pdf“.
No
21.
Справка за дълготрайни материални активи – приложение към счетоводния баланс  за предходната финансова година и/или за последния отчетен период (за юридически лица и ЕТ). Представена е във формат “pdf“.
No
22.
Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване. (когато е приложимо) Представена е във формат “pdf“.
No
23.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС), Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите. Представенo е във формат “pdf“.
Yes
24.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията (представен е в случаите, когато проектът ще се изпълнява върху имот - собственост на кандидата) или Документ за учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение, когато е учредено срочно право на строеж или документ за ползване на имота и/или сградата/помещението за срок не по-малко от 6 години считано от датата на подаване на проектното предложение (което е приложимо). Представен е във формат “pdf“.
Yes
25.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ (работни чертежи и детайли) в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (представени са в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията) или Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (представени са в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията).  Представен е във формат “pdf“.
No
26.
Подробни количествени сметки заверени от правоспособно лице (представени са в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи). Представени са във формат “pdf“ и „xls“или “xlsx”.
No
27.
Разрешение за строеж (представено е в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ) или Становище на главния архитект, с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (представено е в случай, че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж, съгласно ЗУТ). Представено е във формат “pdf“.
No
28.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (представено е в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти). Представено е във формат “pdf“.
No
29.
Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице (когато е приложимо). Представен е във формат “pdf“.
No
30.
Одобрен технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице - за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (когато е приложимо). Представен е във формат “pdf“.
No
31.
Декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на електроенергия от биомаса и/или при производство на биоенергия. (по образец, Приложение №10 от документи за попълване) (когато е приложимо)  Представена е във формат “pdf“.
No
32.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. (когато е приложимо)  Представени са във формат “pdf“.
No
33.
Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятито, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област (представен е в случаите на инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса). Представен е във формат „pdf“.
No
34.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (представен е в случай, че проектът включва разходи за  закупуване на активи чрез финансов лизинг). Представен е във формат “pdf“.
No
35.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки - обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към договорите се прилагат и количествено-стойностни сметки. КСС са предоставени във формат „pdf“ и в „xls“ или “xlsx”. КСС съответстват на КС в проектната документация. Представени са във формат “pdf“.
No
36.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи.  Представена е във формат „pdf“.  В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи са приложени и количествено-стойностни сметки във формат "xls" или “xlsx”. (Представена е  за разходи, които са включени в референтния списък)
Yes
37.
Най-малко три съпоставими независими оферти за всяка отделна инвестиция в актив/услуга/ строителство – с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, цена в левове или евро с посочен ДДС - за разходи, които не са включени в референтния списък. “ В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи са приложени и количествено-стойностни сметки във формат "xls" или “xlsx”. Кандидатът представя запитване за оферта по образец съгласно Приложение № 12. Представени са във формат „pdf“.
Yes
38.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му. (когато е приложимо) Представено е във формат „pdf“.
No
39.
Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение (представено е в случай, че проектът включва разходи за закупуване на недвижимо имущество). Представено е във формат „pdf“.
No
40.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., ведно с банкови извлечения. (когато е приложимо) Представени са във формат „pdf“.
No
41.
Техническа спесификация за: машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане. (когато е приложимо)  Представени са във формат „pdf“ и .xls или .xlsx .
No
42.
Декларация минимални и държавни помощи - приложение №13а и 13б. Представена е във формат „pdf“.
Yes
43.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. (Приложение № 14а)
Yes
44.
Декларация за липса на изкуствено създадени условия с подпис/и, печат и сканирана във формат „pdf“. Представя се от всички кандидати. (Приложение № 14б)
Yes
45.
Формуляр за мониторинг по образец във формат „pdf“. (Приложение № 15)
Yes
46.
Декларация неприложими документи по образец във формат „pdf“. (Приложение № 21)
No
47.
Декларация НСИ по образец във формат „pdf“. (Приложение № 22).
Yes
III. Group
Административно съответствие - придружаващи специфични документи
Criteria Leads to rejection
1.
По критерий за подбор № 3 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или доказателство за внедряване на иновации, за създаване на нов продукт или услуга. Представя се във формат „pdf“.
No
2.
По критерий за подбор № 4 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности на кандидата за предходната финансова година.  Представя се във формат „pdf“.
No
3.
По критерий за подбор № 4 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Копие от диплома за придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока степен (образователна или научна) или копие на свидетелството за правоспособност за професии, упражняването на които изисква правоспособност, или копие на документ за професионално образование, доказващ придобиването на средно образование и на квалификация по професия на представляващия кандидата или на собственика/ците на най-малко 50% от дяловете/капитала на кандидата.
No
4.
По критерий за подбор № 4 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Копие от трудова/осигурителна книжка на представляващия кандидата или собственика/ците на най-малко 50% от дяловете/капитала на кандидата.
No
5.
По критерий за подбор № 5 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (Приложение № 19 от документи за попълване). Представена е във формат „pdf“.
No
6.
По критерий за подбор № 5 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд за предходната финансова година, заверен от НСИ. В случай на новосъздадени предприятия се подава ведомост за заплати за месеците в периода от вписването в Търговския регистър до деня преди подаване на проектното предложение. Представен е във формат „pdf“.
No
7.
По критерий за подбор № 6 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Справка за дейността на предприятието кандидат за всяка от предходните 3 финансови години, предхождащи кандидатстването, заверени от НСИ. Представена е във формат „pdf“.
No
8.
По критерий за подбор № 7 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Доклад и Резюме за отразяване на резултатите от енергийно обследване на промишлената система съобразно изискванията на Наредба № Е-РД-04-05 от 2016 г. за определяне на показателите за разход на енергия, енергийните характеристики на предприятия, промишлени системи и системи за външно изкуствено осветление, както и за определяне на условията и реда за извършване на обследване за енергийна ефективност и изготвяне на оценка на енергийни спестявания (ДВ, бр. 81 от 2016 г.), изготвени от правоспособни лица, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ). Представен е във формат "pdf".
No
9.
По критерий за подбор № 7 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Становище, издадено от правоспособно лице, от което да е видно кои от инвестициите в проекта са свързани с опазване компонентите на околната среда. Представено е във формат „pdf“.
No
10.
По критерий за подбор № 7 от раздел 22 „Критерии и методика за оценка на проектните предложения“:
Документ, издаден от правоспособно лице /производител на съответната инсталация/, удостоверяващ наличието на технологии, които водят до намаляване на емисиите съгласно Регламент за изпълнение на Директива 2009/125/ЕС /само за инсталации използващи биомаса за производство на енергия за собствено потребление/. Представен е във формат „pdf“.
No
IV. Group
Проверка за допустимост - обща допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение допринася за постигане на една от  следните специфични цели на подмярка 6.4 от СВОМР: 
1. разнообразяване към неземеделски дейности;
2. насърчаване на предприемачеството на територията;
3. насърчаване развитието на туризма на територията;
4. развитие на „зелена икономика“ и иновации;
5. създаване на възможности за заетост и повишаване на качеството на живот.
Yes
2.
Проектното предложение съответства на изискванията за продължителност на изпълнението.
Yes
V. Group
Допустимост на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
•	земеделски стопанин;
•	микропредприятие, регистрирано като едноличен търговец или юридическо лице по Търговски закон, Закона за кооперациите или Закона за вероизповеданията;
•	физическо лице, регистрирано по Закона за занаятите.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на МИГ Сандански.
Yes
3.
Кандидатът не попада в някое от обстоятелствата декларирани в Приложение № 5 към Условията за кандидатстване.
Yes
VI. Group
Допустимост на  дейностите
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта ще се осъществяват на територията на действие на МИГ Сандански.
Yes
2.
Проектното предложение включва поне една допустима за финансиране  дейност от подмярка 6.4 от СВОМР.
Yes
3.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности включени в раздел 13.3 от Условията за кандидатстване.
Yes
VII. Group
Допустимост на разходите
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите, включени в проектното предложение са допустими за финансиране и отговарят на условията за допустимост съгласно раздел 14.1 и 14.2 от Условията за кандидатстване.
No
2.
Разходите, включени в проектното предложение НЕ включват недопустими разходи, съгласно раздел 14.3 от Условията за кандидатстване.
No
3.
Размерът на общите допустими разходи за проекта е по-голям или равен на левовата равностойност на 10 000 евро
Yes
4.
Размерът на общите допустими разходи проекта  е по-малък или равен на левовата равностойност на 200 000 евро
Yes
VIII. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите съответстват на дейностите, обосновани и  основателни са за изпълнението на проекта. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №20в)
No
2.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение в ИСУН и в Таблица на допустимите инвестиции и дейности, съответства на стойността, описана в представените от кандидата договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход. (Попълва се работен лист за обоснованост на разходите – Приложение №20в)
No
3.
Не е установено дублиране на разходи
No
IX. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ И ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Criteria Leads to rejection
1.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. По проекта липсват изкуствено създадени условия*. 

*“Изкуствено създадени условия" са инвестиции, за които е установена функционална несамостоятелност и/или изкуствено създадени условия за получаване на помощта с цел осъществяване на предимство в противоречие с целите на мярката.
Yes
2.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. (Представена декларация)
Yes
3.
В публичния модул в ИСУН липсват данни за двойно финансиране
Yes
X. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Финансовата помощ се предоставя при спазване на правилата за „минимална помощ“ и условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis.
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за минимални/държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри.
No
2.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията по т. 16 от условията за кандидатстване.
Yes
XI. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО
Criteria Leads to rejection
1.
Посещението на място установи, че представената в проектното предложение информация съответства на констатираното действително състояние и дейностите по проекта не са физически започнали. (Попълва се протокол от посещение на място – Приложение № 20г)
Yes
XII. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ ОЦЕНКА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Бизнес планът показва подобряване на дейността на стопанство или предприятието, както и икономическата жизнеспособност на проекта (Попълва се работен лист оценка на бизнес плана – Приложение № 20б)
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021