Evaluation criterias

I. Group
	
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
2.
Кандидатът е подал само едно проектно предложение по процедурата.
No
3.
	
Електронният формуляр за кандидатстване е подписан квалифициран електронен подпис от лице с право да представлява кандидата.
No
4.
Текстът на проектното предложение е на български език, с изключение на текстовете, за които се изисква информация на английски език.
No
5.
Проектното предложение отнася ли се за обявената процедура за подбор на проекти.
Yes
6.
Целите на проекта са в съответствие с целите на конкретната процедура и приоритетите на СВОМР.
Yes
7.
Проектното предложение отговаря на изискванията за териториален обхват - дейностите се изпълняват на територията на „МИГ– Лясковец-Стражица“.
Yes
8.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца или 36 (тридесет и шест) месеца, ако са предвидени СМР дейности.
Yes
9.
Проектното предложение отговаря на изискванията за минимален и максимален размер на общите допустими разходи по проекта. Общият размер на допустимите разходи е по-висок или равен на 10 000 лева. и по-нисък или равен на 200 000 лева.
Yes
10.
Проектът е в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС.
Yes
11.
Налице е съответствие относно представената информацията за индикаторите/показателите за изпълнение и резултат в проектното предложение.
Yes
II. Group
АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА – ПОДКРЕПЯЩИ ДОКУМЕНТИ ОТ КАНДИДАТА.
Criteria Leads to rejection
1.
Таблица за допустими инвестиции в електронен формат, по образец на ДФЗ  - Приложение №1
Yes
2.
Декларация (съгласно чл.19 и 20 от ЗЗЛД), към чл. 47, ал. 2, т. 2 от Наредба № 22 за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение № 2). Подава се лично от кандидата и от упълномощеното лице.
Yes
3.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат община - Заповед на кмета на общината.
No
4.
Учредителен акт и устав, или дружествен договор когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел (не е приложимо за кандидати общини).
No
5.
Удостоверение, издадено от Национална агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения и Удостоверение за липса на задължения към общината по регистрация на кандидата, вкл. представляващия лицето, съдружници и др. лица с правомощия за вземане на решение или контрол издадени не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение.
Yes
6.
Свидетелство за съдимост от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата (съгласно чл. 61д, т. 1 от Наредба № 22 от 2015 г.), издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му.
Yes
7.
Декларация за свързаност от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата - Приложение № 3.
Yes
8.
Декларация за нередности съгласно Приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидат (Приложение 4).
Yes
9.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение № 5).
Yes
10.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение 6).
Yes
11.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите.
Yes
12.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство.
No
13.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец (Приложение 7 и 7А)
Yes
14.
Декларация за получените за минимални  и държавни помощи /Приложение № 8/.
Yes
15.
Декларация за МСП, съгласно чл.3 и 4 от ЗМСП – Приложение № 9
No
16.
Декларация за изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност /Приложение 10/.
Yes
17.
Справка за дълготрайните активи и инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане).
No
18.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ за кандидатстване по реда на настоящите Условия за кандидатстване.
No
19.
Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура (за кандидати – общини).
No
20.
Сканирано, заверено от възложителя копие на всички документи от проведената, съгласно изискванията по ЗОП процедура за пазарни проучвания или пазарни консултации за изпълнение на дейностите по проекта, придружени с най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС.В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „xls“/“xlsx“. (важи в случаите на заявени разходи, за които няма референтини цени и къндидатът е възложител по ЗОП).
No
21.
Най-малко три съпоставими независими оферти, които имат най-малко следното минимално съдържание – наименование на офертата, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, техническо предложение, ценово предложение в левове с посочен ДДС ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 11 от документите за попълване. В случаите на инвестиции за строително-монтажни работи към офертите се прилагат и количествено-стойностни сметки във формат „xls“/“xlsx“ /(важи в случаите на заявени разходи, за които няма референтини цени и кандидатът не се явява възложител по ЗОП).
Yes
22.
Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти съгласно Приложение № 11 (офертата се прилага за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане е включен в списъка с активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и не се отнася при кандидатстване за разходи за закупуване на земя, сгради и друга недвижима собственост, както и за разходи за извършени услуги от държавни или общински органи и институции).
No
23.
Предварителни или окончателни договори за услуги, работи, доставки – обект на инвестицията, включително с посочени марка, модел, цена в левове или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение.
No
24.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г., в едно с банкови извлечения.
No
25.
Сканирано, заверено от възложителя копие на всички документи от проведената, съгласно изискванията по ЗОП процедура за изпълнение на дейностите по проекта  (важи, в случай, че проекта включва разходи за хонорари на архитекти, инженери и консултанти, извършени преди подаване на проектното предложение, за бенефициент, който се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки).
No
26.
Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена - и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора му /когато кандидатът не следва да извършва процедура по ЗОП или ПМС № 160 .
No
27.
В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица, следва да представят документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
No
28.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията(не се изисква за обекти посочени в чл.56, ал.2 от Закона за общинската собственост. Важи в случаите когато проекта ще се изпълнява върху имот собственост на кандидата.)
No
29.
Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, за които се изисква разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията).
No
30.
Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане (за проектни предложения, включващи разходи за закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или обновяване на сгради и/или помещения и строително-монтажни работи, за които не се изискваиздаване на разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията).
No
31.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които  се  изисква  одобрен  инвестиционен  проект  съгласно  Закона  за  устройство на територията).
No
32.
Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява (за проектни предложения, включващи разходи за строително-монтажни работи, за извършването на които не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). За инвестиционни проекти, които включват обекти – недвижими културни ценности, се представя и графично и фотозаснемане на обекта и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата.
No
33.
Разрешение за строеж (важи в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тяхното извършване се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
No
34.
Становище на главния архитект с подробно описание на инвестиционното намерение, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж (важи, в случай че проектът включва разходи за строително-монтажни работи и за тях не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ)“.  Когато обектите са недвижими културни ценности се представя и съгласувателно становище, издадено от Министерството на културата.
No
35.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения за територията, която е включена в проектното предложение (ако е приложимо).
No
36.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
No
37.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (за проектни предложения, които включват разходи за строително-монтажни работи, свързани с обекти които представляват недвижими културни ценности, за извършването на които се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно Закона за устройство на територията). Към датата на кандидатстване може да се представи входящ номер на искане за издаване от съответния орган.
No
38.
Удостоверение от Национален институт за недвижимо културно наследство (НИНКН), за статута на обекта като недвижима културна ценност (не се представя за дейности включващи обекти, които представляват ново строителство).
No
39.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията (за проектни предложения, които включват разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане).
No
40.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение 12).
Yes
41.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта /Приложение 13/.
Yes
42.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (важи, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
No
43.
Декларация за дейността, както и годишен финансово-счетоводен отчет, от който да е видно финансово-счетоводно (в т.ч. аналитично) обособяване на икономическата и неикономическа дейност.
Yes
III. Group
Списък със специфични документи за дейността “Инвестиции за строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи общински улици, тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях“:
Criteria Leads to rejection
1.
Декларация от кмета на общината, че под терена, в който ще се изпълнят дейностите по проекта, са изградени или реконструирани водоснабдителните и/или канализационните системи (ВиК) или не се предвижда да се изграждат или реконструират ВиК системи за период седем години считано от датата на сключване на административния договор.
No
IV. Group
Списък със специфични документи за дейността „ Инвестиции в благоустрояване и подобряване облика на населените места в общините Лясковец и Стражица“:  За проектите, които включват улично озеленяване и площади не са предвидени специфични документи. Документите се прилагат само за проекти които включат парк или градина.
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост от който да е видно, че обекта притежава статут на парк или градина. В случай, че в документа за собственост не е посочено, че обекта притежава статут на парк или градина се представя одобрен общ или подробни устройствени планове на урбанизираните територии, от които да е видно, че имотите са със статут на парк или градина
No
2.
План схема за разполагане на преместваеми обекти и съоръжения (представя се ако има такива обекти).
No
V. Group
Списък със специфични документи за дейността „Ивестиции за ремонт/изграждане на социална инфраструктура“:
Criteria Leads to rejection
1.
Положително становище от Министерството на труда и социалната политика по предложение на Агенцията за социално подпомагане за необходимостта, целесъобразността и спазването на изискванията по чл. 21, т. 3 за социалните услуги, които ще се разкрият;
No
2.
Положително становище от Агенцията за социално подпомагане за бъдещо финансиране на социалните услуги като държавно делегирана дейност.
No
VI. Group
Списък със специфични документи за дейността „Инвестиции за ремонт/изграждане на спортна инфраструктура“:
Criteria Leads to rejection
1.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. 
No
2.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. 
No
VII. Group
Списък със специфични документи за дейност „Инвестиции за реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на образователна инфраструктура с местно значение“:
Criteria Leads to rejection
1.
Заповед на министъра на образованието и науката за откриване, преобразуване или промяна на основното общинско училище или средното общинско училище или писмо от  министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута му и финансиращия орган. 
No
2.
Заповед на кмета на общината и решение на общинския съвет за откриване, преобразуване или промяна на общинската детска градина или писмо от министъра на образованието и науката, удостоверяващо статута и финансиращия орган на детската градина. 
No
VIII. Group
Критерии за допустимост - Изисквания към кандидатите
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът има седалище и адрес на управление на територията на община  Лясковец и община Стражица с изключение на кандидат община  Стражица и община Лясковец.
Yes
2.
Кандидатът е община Лясковец, или община Стражица, юридическо лице с нестопанска цел или читалище.
Yes
3.
За кандидатът не са налице обстоятелствата в Декларация Приложение № 3 и Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР, от кандидати, които не са публичноправни организации по смисъла на §2, т.43 от допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки - Приложение № 5.
Yes
4.
Кандидатът е посочил, че е осигурил разликата между пълният размер на одобрените разходи и размера на финансовата помощ, като участието на кандидата може да бъде само в парична форма, определено въз основа на анализ „разходи – ползи“.
Yes
5.
Кандидатът не е получил финансиране за същите дейности със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или чрез други инструменти на Европейския съюз в съответствие с чл. 65, параграф 11 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с други публични средства, различни от тези на бенефициента.
Yes
6.
Кандидатът не се явява възложител по чл. 5 от Закона за обществените поръчки.
No
IX. Group
Критерии за допустимост - Изисквания към проектните предложения.
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта се осъществяват на територията на община Лясковец и община Стражица.
Yes
2.
	
Проектът включва поне една от допустимите дейности по Мярката в СВОМР.
Yes
3.
Изпълнението на проекта допринася за изпълнение целите на мярката.
Yes
4.
Дейностите, включени в проекта, съответстват на приоритетите на Общинския план за развитие на община Лясковец и община Стражица, удостоверено с решение на общинския съвет, в случай на проект с кандидат за подпомагане община Лясковец и община Стражица.
Yes
5.
В случаи на проекти за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, включително транспортни средства, се кандидатства за социални услуги;
Yes
6.
При проекти за изграждане, реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на социална инфраструктура за предоставяне на услуги, които не са част от процеса на деинституционализация на деца и възрастни, когато проектното предложение предвижда закупуването на транспортни средства, транспортните средства се използват за целите на инвестицията. Важно: Не се предоставя финансова помощ по финансиран изцяло или частично от ЕЗФРСР проект за закупуване на транспортни, включително превозни средства освен когато са допустими за финансиране съгласно наредбите по прилагане на съответните мерки/подмерки на ПРСР 2014 – 2020 г. и са оборудвани за целите на инвестицията!
Yes
7.
Във формуляра за кандидатстване са включени индикаторите, съгласно т.7 от Условията за кандидатстване и съответната целева стойност, която се очаква да бъде постигната с изпълнението на конкретното проектно предложение .
Yes
8.
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и за проекта няма постановен административен акт по реда на Закона за опазване на околната среда и/или по чл. 31 от Закона за биологичното разнообразие за неодобряване осъществяването/ несъгласуване на инвестиционното предложение/плана/програмата/проекта или за прекратяване на процедурата, включително и поради недопустимост спрямо режими, определени в утвърдени планове за управление на речните басейнип (когато е приложимо).
Yes
9.
В случай, че инвестиционният проект, включва обекти недвижими културни ценности, проектната документация е съгласувана с Министерството на културата по реда на Закона за културното наследство.
Yes
10.
Дейностите по проектиране и изпълнение на инвестиционните проекти за обектите - недвижими културни ценности, в които ще се извършват дейности по реставрация се осъществяват от лица или под непосредственото ръководство на лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство.
Yes
11.
Дейностите по проекта не се извършват на терени, които подлежат на рекултивация съгласно чл. 11, ал. 1 от Закона за опазване на земеделските земи, и не се изпълняват мерките, предвидени в проекта по чл. 11, ал. 2 или 3 от същия закон.
Yes
12.
Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
Yes
13.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи съгласно ЗУТ.
Yes
14.
Представени са съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрация, когато проектът включва дейности и инвестици, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/ инвестицията съгласно българското законодателство.
No
15.
Продължителността на проекта не надхвърля 36 месеца и крайният срок за изпълнение на дейностите по проекта е до 30 юни 2025 г.
Yes
16.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики на ЕС
Yes
17.
Проектното предложение демонстрира ясна връзка между цели, дейности и резултати.
Yes
18.
Всички разходи, включени в бюджета на проектното предложение съответстват изцяло на дейностите, предвидени за изпълнение.
Yes
19.
	
Съотношението между предвидените разходи и планираните резултати е оптимално, като е съобразено с реалните пазарни цени, съгласно приложените оферти.
Yes
20.
	
Кандидатът е спазил изискванията по отношение на финансовите параметри на размера на допустимите разходи и размера на БФП.
Yes
21.
Кандидатът е посочил, че изпълнението на дейностите по проекта ще доведе до използване на обекта на инвестицията по предназначение и/или въвеждане на обекта на инвестицията в експлоатация в случаите, когато това е задължително съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовите актове за неговото прилагане;
Yes
22.
Стойността на показателя „ Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е отрицателна или равна на нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 100%.
Yes
23.
Стойността на показателя „ Финансова нетна настояща стойност на инвестицията“ (FNPV) е по-голяма от нула и кандидатът е заявил интензитет на подпомагане 75%.
Yes
24.
В случай, че проектът генерира печалба, стойността на показателя „Финансова норма на възвращаемост на инвестицията“ (FRR) е по-малка или равна на дисконтовата норма (равна на 4%).
Yes
25.
СМР, в случай, че проектното предложение включва такива, не са физически започнати и/или извършени преди подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания не са извършени.
Yes
26.
Кандидатът/ползвателят на помощта не е създал изкуствено условията, необходими за получаване на предимство, в противоречие с целите на европейското право и българското законодателство в областта на допустимите за подпомагане дейности.
Yes
27.
Максималният размер на помощта по режим de minimis, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи, не може да надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро и съответно левовата равностойност на 100 000 евро, в случай на едно и също предприятие, което осъществява шосейни товарни превози за чужда сметка или срещу възнаграждение, за период от три данъчни години.
Yes
28.
За проектното предложение няма необходимост от корекция на бюджета.
No
29.
За проектното предложение е налице необходимост от корекция на бюджета и такава е извършена от оценителната комисия.
No
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021