Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ  ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Формулярът за кандидатстване по процедурата за подбор на проектни предложения е подаден в ИСУН 2020 в срока, определен в обявата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния/те представител/и на кандидата или от упълномощено лице.
Yes
3.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с  КЕП от законния/ните  представител/и на кандидата, е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и, и то е подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице/а.
No
4.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представлява/т кандидата, упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени в указания формат.
No
6.
Документите, прикачени в ИСУН 2020, са представени на български език. В случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, изготвен съгласно указанията по т.23. от Условията за кандидатстване.
Yes
7.
Във формуляра за кандидатстване е попълнена цялата изискуема информация.
No
8.
Представени са всички задължително изискуеми документи по мярката.
No
9.
Представена е Таблица за допустими инвестиции, подписана от кандидата и сканирана във формат .pdf, .jpg и електронен вариант на документа във формат .xls, .xlsx; (по образец, Приложение № 1 от документи за попълване към Условията за кандидатстване).
Yes
10.
Представена е Основна информация за проектното предложение – (по образец, Приложение № 2 от Документи за попълване към Условията за кандидатстване) с подпис, печат и сканиран.
Yes
11.
Представена е Декларация за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА.
No
12.
Представена е Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни.
No
13.
Представено е Свидетелство за съдимост от представляващия/ представляващите кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му – прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
14.
Представено е Удостоверение, издадено от Национална агенция за приходите, че ползвателят на помощта няма просрочени задължения, издадено не по-рано от 1 месец, предхождащ датата на подаване на проектното предложение и Удостоверение за липса на задължения към общината - прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
15.
Представена е Декларация от представляващия/те кандидата за липса на основания за отстраняване.
No
16.
Представена е Декларация за двойно финансиране по проекта от представляващия/те кандидата с подпис/и, печат и сканирана.
No
17.
Представена е Декларация за нередности, съгласно Приложение № 10 от Наредба 22 от представляващия/те кандидата.
No
18.
Представен е Бизнес план, за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за строително-монтажни работи за 10-годишен период с подпис и печат на всяка страница.
Yes
19.
Представени са Таблиците от бизнес плана (по образец Приложение № 8А) попълнени и във формат „xls” или „xlsx”.
Yes
20.
Представена е Декларация по чл. 4а, ал. 1 ЗМСП (по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката, Приложение № 9а и Справка Приложение № 9б от документи за попълване към УК) с подпис/и, печат и сканирани.
No
21.
Представена е Декларация за изкуствено създадени условия и/или наличие на функционална несамостоятелност от кандидата – (по образец, Приложение № 10 от документи за попълване към Условията за кандидатстване) прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
22.
Представена е декларация за минимални и държавни помощи с подпис, печат и сканирана – (по образец приложение №11 от документи за попълване към Условията за кандидатстване).
No
23.
Представена е Декларация за свързаност от лицата  с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидата – (по образец, Приложение № 16 от документи за попълване към Условията за кандидатстване)- прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
24.
Представена е Декларация по чл.25, ал.2 от ЗУСЕСИФ – (по образец приложение №15 от документи за попълване към Условията за кандидатстване) - прикачено сканирано копие на подписания документ.
No
25.
25.	Представено е Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/разрешително от компетентния орган по околна среда (РИОСВ/МОСВ/БД). издадени по реда на Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и/или Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и Закона за водите. 
или е представен входящ номер на искане за издаване от съответния орган, но само при  проектни предложения, които не включват строително-монтажни работи. В случай че е представен само входящ номер, е необходимо кандидатът да представи Решението преди приключване на оценката.
No
26.
Представени са Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността или инвестицията съгласно българското законодателство - прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
27.
Представено е Решение на компетентния орган на юридическото лице за кандидатстване по настоящата процедура (или на физческото лице, регистрирано по Закона за занаятите) - прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
28.
Представен е Отчет за приходи и разходи за предходната финансова година или за последен приключен междинен период. (Приложимо е за кандидати, регистрирани в годината на кандидатстване или ако отчетът за предходната година не е публикуван в Търговския регистър.)- прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
29.
Представена е Инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актив, дата и цена на придобиване в (случай на разходи, които представляват дълготрайни материални активи съгласно Закона за счетоводството) - прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
30.
Представена е Справка за дълготрайните активи – приложение към счетоводния баланс за предходната финансова година и/или за последния отчетен период /за кандидати юридически лица/ - прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
31.
Представени са: Удостоверение за данъчна оценка, издадено в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на заявлението за подпомагане (приложимо в случай, че проектът включва разходи за закупуване на земя, сгради и/или друга недвижима собственост), Удостоверение за тежести върху имота, издадено от служба по вписванията, към Агенция по вписванията, в рамките на месеца, предхождащ датата на подаване на проектното предложение и Декларация, попълнена и подписана от продавача на земята, че не е придобил земята с публична безвъзмездна помощ дори и частично в периода за последните 10 години преди подаване на проектното предложение – прикачени сканирани копия на оригиналните документи.
No
32.
Представен е Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР"
No
33.
Представени са Фактури, придружени с платежни нареждания и банкови извлечения, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. – приложимо е, в случай че в Таблицата на допустимите инвестиции са включени такива разходи – прикачени сканирани копия на оригиналните документи.
No
34.
Представен е Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски (приложимо е,  в случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг).
No
35.
Представени са Предварителни или окончателни договори за строителство, услуги и доставки – обект на инвестицията (когато е приложимо), включително с посочени марка, модел, цена в лева или евро с посочен ДДС и срок за изпълнение - прикачени сканирани копия на оригиналните документи.
No
36.
Представени са количествено-стойностни сметки към договорите за строителство (по образец, Приложение №20 от документи за попълване към условията за кандидатстване) – прикачени сканирани копия на оригиналния документ във формат „.pdf, .jpg“, както и в електронен вариант във формат „xls” или „xlsx”.  Приложимо е само при представен договор за строително-монтажни работи.
No
37.
Представена е една Една независима оферта в оригинал, която съдържа наименованието на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти, съгласно Приложение № 17 от документи за попълване към Условията за кандидатстване (приложимо е за всеки допустим разход, включен в ТДИ и в случай, че разходът, за който се кандидатства е включен в Списък с референтни цени на ДФЗ, приложен към Условията за кандидатстване, Приложение № 45 от Документи за информация към Условията за кандидатстване) - прикачени сканирани копия на оригиналните документи.
No
38.
Представени са най-малко по три съпоставими независими оферти в оригинал, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС, ведно с направени от кандидата запитвания за оферти, съгласно Приложение №17 от документите за попълване към Условията за кандидатстване. (Офертите се прилагат за всеки допустим разход, който към датата на подаване на заявлението за подпомагане не е включен в Списъка с референтни цени на ДФЗ за активите, дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи и когато не се предвижда провеждане на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ) - прикачени сканирани копия на оригиналните документи.
No
39.
Представено е Решение на кандидата за избор на доставчик/изпълнител  за всеки разход, за който НЕ Е посочен код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции, а когато избраната оферта не е с най-ниска цена, е приложена и писмена обосновка за мотивите, обусловили избора (когато е приложимо) - прикачени сканирани копия на оригиналните документи.
No
40.
Представена е Декларация за изчисление на минималния стандартен производствен обем на стопанството през текущата и или предходната стопанска година (по образец, Приложение № 13 от документи за попълване) (В случай, че е приложимо. Представя се само от кандидат  земеделски производител) - прикачено сканирано копие на подписания документ.
No
41.
Представена е Регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея. Към анкетните формуляри е приложен Опис на животните, заверен от официален ветеринарен лекар не по-рано от 4 месеца преди датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато в изчисляването на стандартния производствен обем участват животни/ или регистрационна карта, издадена по реда на наредбата по § 4 ЗПЗП, и анкетни формуляри към нея за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение за засаждане/засяване (В случай, че е приложимо. Представя се само от кандидат  земеделски производител) - прикачени сканирани копия на оригиналните документи.
No
42.
Представен е Документ за собственост или ползване на земята или заповеди по чл. 37в, ал. 4, 10 и 12 ЗСПЗЗ , която участва при изчисляването на минималния стандартен производствен обем. Кандидатът представя същите документи или заповеди и за предходната стопанска година, когато минималният стандартен производствен обем се доказва с намерение по чл. 8, ал. 3 и когато съответствието с изискването по чл. 8, ал. 1, т. 2 се доказва с документите по чл. 8, ал. 2, т. 2. (в случай, че кандидатът няма регистрирана обработваема земя в ИСАК за текущата към датата на кандидатстване стопанска година). (В случай, че е приложимо. Представя се само от кандидат  земеделски производител) - прикачени сканирани копия на оригиналните документи.
No
43.
Представен е документ за регистрация на физическо лице по Закона за занаятите (В случай, че е приложимо. Представя се само от кандидат занаятчия) – прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
44.
Представен е документ (по т.24.2. /38/ от Условията за кандидатстване, удостоверяващ образованието и квалификацията на кандидат занаятчия, съответстващо на занаята, който иска да упражнява. (В случай, че е приложимо. Представя се само от кандидат занаятчия) – прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
45.
Представен е документ за собственост на земя и/или друг вид недвижим имот, обект на инвестицията, или документ за учредено право на строеж върху имота или документ за ползване върху имота за срок не по-малък от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, вписан в районната служба по вписванията  (което е приложимо  за проекта, в зависимост от това дали включва строително-монтажни работи и/или закупуване на нови машини, оборудване и съоръжения) - прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
46.
Представен е Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза "Технически проект" или "Работен проект, или Архитектурно заснемане на обекта/съоръжението и/или Архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.  (Приложимо е само  за проекти, които включват строително-монтажни работи) - прикачени сканирани копия на оригиналните документи.
No
47.
Представено е Разрешение за строеж или Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, (Приложимо е само за проекти, които включват строително-монтажни работи) - прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
48.
Представени са подробни Количествени сметки за предвидените строително-монтажни работи, заверени от правоспособно лице.  (Приложимо е само за проекти, които включват строително-монтажни работи) – прикачени сканирани копия на оригиналния документ във формат „.pdf, .jpg“, както и в електронен вариант във формат „xls” или „xlsx”.
No
49.
Представено е Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (Приложимо е в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти) - прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
50.
Представен е Технологичен проект ведно със схема и описание на технологичния процес, изготвен и заверен от правоспособно лице. (Приложимо е в случай, че проектът включва разходи за машини, съоръжения, оборудване, които са част от технологичен процес) - прикачени сканирани копия на оригиналните документи.
No
51.
Представена е Техническа спесификация за всяка машина, съоръжение, оборудване и обзавеждане, включени в проектното предложение. (Приложимо е в случай, че проектът включва разходи за машини, съоръжения, оборудване).
No
52.
Представен е одобрен Технически/технологичен проект, придружен от предпроектно проучване, изготвен и съгласуван от правоспособно лице. (Приложимо е за проекти, включващи инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници за собствено потребление) - прикачени сканирани копия на оригиналните документи.
No
53.
Представена е Декларация за наличието на суровини за периода на изпълнение на бизнес плана при производство на енергия от биомаса и/или при производство на биоенергия (по образец, Приложение №14 от документи за попълване към Условията за кандидатстване) - прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
54.
Представен е Анализ, удостоверяващ подобряването на енергийната ефективност в предприятието, изготвен и съгласуван от правоспособно лице с компетентност в съответната област. (Приложимо е за проекти, включващи инвестиции за производство на електрическа и/или топлинна енергия или енергия за охлаждане и/или производство на биогорива и течни горива от биомаса) - прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
55.
Представена е Справка за съществуващия и нает персонал към края на предходната спрямо кандидатстването календарна година (по образец, Приложение №18 от документи за попълване към Условията за кандидатстване) и към справката е представен Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд, или Ведомост за заплати (което е приложимо). (и за доказване на съответствие с критерий за подбор) - прикачени сканирани копия на оригиналните документи.
No
56.
Приложено е Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на иновации, за инвестиции изпълнени по чл. 35 от Регламент 1305/2013, издадено в рамките на четири години преди датата на подаване на заявлението за подпомагане. (Представя се, в случай че кандидатът заявява точки по критерии за подбор №7) - прикачено сканирано копие на оригиналния документ.
No
57.
Представено е Удостоверение от НСИ за определяне на кода на основната и допълнителните икономически дейности на кандидата за предходната спрямо датата на кандидатстването година/ или Копие от трудови, осигурителни книжки, трудови или граждански договори, удостоверения/ или Копие от диплома за завършено средно или по-високо образование, свидетелство за  професионална квалификация,  удостоверение за професионално обучение, свидетелство за валидиране на професионална квалификация, удостоверение за валидиране на професионална квалификация за част от професия,  удостоверение за ключова компетентност. /Представя се, в случай, че кандидатът заявява приоритет по критерий за подбор №11/ - прикачено сканирано копие на оригиналния документ
No
II. Group
КРИТЕРИИ ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът отговаря на критериите за видовете допустими кандидати по процедурата, описани в т. 11.1. от Условията за кандидатстване.
Yes
2.
Кандидатът отговаря на критериите за допустимост на кандидати по процедурата, описани в т. 11.2. от Условията за кандидатстване.
Yes
3.
При проверка на представените документи, както и при извършените служебни проверки в публични регистри, за кандидата не са установени обстоятелства за недопустимост на кандидат, описани в 11.3. от Условията за кандидатстване.
Yes
4.
Дейностите, за които се кандидатства с проектното предложение, включва една или повече от допустимите за финансиране дейности, описани в т.13.1. от  Условията за кандидатстване.
Yes
5.
Планираните инвестиции отговарят на разпоредбите на законодателството в областта на околната среда и за проектното предложение има положително становище/решение по отношение на съответствието му с това законодателство, издадено от РИОСВ и/или друг компетентен орган.
Yes
6.
Дейностите/инвестициите по проекта ще се изпълняват на територията на МИГ- Момчилград и Крумовград, съвпадаща с административно териториалните граници на общините Момчилград и Крумовград.
Yes
7.
Проектното предложение съответства на изискванията относно продължителност на изпълнението, съгласно Условията за кандидатстване – до 36 месеца от сключване на административен договор за предоставяне на помощта и не по-късно от 30.06.2023 г.
Yes
8.
Във формуляра за кандидатстване задължително е въведен индикаторът  за „брой създадени работни места”, разкрити в подпомогнати проекти в рамките на стратегия за ВОМР“ и той е количествено определен.
Yes
9.
Във формуляра за кандидатстване е описано и обосновано съответствието на проектното предложение с „хоризонталните политики” на ЕС, заложени в стратегията за ВОМР на МИГ- Момчилград и Крумовград
Yes
10.
В случай на проектно предложение, предвиждащо дейности за изграждане на помещения за туристическо настаняване, са изпълнени условията за допустимост по т.13.2 /3/. В останалите случаи е неприложимо.
Yes
11.
Бизнес планът съдържа подробно описание на планираните инвестиции и дейности за 5 годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи– за 10 годишен период.
No
12.
Представените от кандидата документи, съответстват на вида на планираните дейности и инвестиции по проекта, и отговарят на критериите за допустимост на дейностите в съответствие с описаното в подраздел 13.2. от условията за кандидатстване, вкл. по отношение на изискванията за вид/тип и съдържание на документите по съответния вид дейност.
No
13.
Проектното предложение НЕ включва недопустими дейности, описани в точка 13.3. от Условията за кандидатстване.
No
14.
Проектното предложение не предвижда само дейности за:
 1/ събарянето на стари сгради и производствени съоръжения;
Yes
15.
В проектното предложение са включени дейности за придобиване на земя, сграда или друг вид недвижим имот, които не надхвърлят 10 на сто от общия размер на допустимите инвестиционни разходи.
No
16.
Включените в проектното предложение разходи са в съответствие с допустимите за финансиране категории разходи, описани в точка 14.1. от условията за кандидатстване.
No
17.
Видовете разходи, посочени в бюджета на проекта и Таблицата на допустимите инвестиции са в обхвата на мярката и съответстват на „Допустими видове разходи“, описани в точка 14.2. на условията за кандидатстване.
No
18.
В проектното предложение не са включени за закупуване транспортни, вкл. превозни средства, освен машини, описани като допустими в т.1 от подраздел 14.2. на Условията за кандидатстване, или ако са включени, те са изцяло за сметка на кандидата
No
19.
Разходите са в съответствие с условията за допустимост и обоснованост, описани в т. 14.2. от условията за кандидатстване.
No
20.
Проектното предложение не включва финансиране от ЕЗФРСР на разходи, които са недопустими съгласно раздел 14.3. от Условията за кандидатстване.
No
21.
Минималният размер на допустимите разходи за проектното предложение е не по-малък от  15 000,00 лева.
Yes
22.
Интензитетът на помощта е съгласно определения в СВОМР и Условията за кандидатстване за мярка 6.4.1 и не превишава 75 %, а в случай на проект за туристически дейности, заявената финансова помощ не надвишава 5 %.
Yes
23.
Максималният размер на общите допустими разходи по проекта не надвишава 100 000,00 лева.
Yes
24.
Заявеният размер само на безвъзмездната финансова помощ /субсидията/ не превишава левовата равностойност на 75 000,00 лева, а в случай на проект за изграждане или обновяване на места за туристическо настаняване, заявената финансова помощ не надвишава 5 000 лева с ДДС.
Yes
25.
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ /субсидията/ за проект, свързан с туристически дейности е 750,00 лева (до 5 % от стойността на минималния размер на общите допустими за подпомагане разходи)
Yes
26.
Разходите за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за икономическа устойчивост на проекти, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на заявлението за подпомагане, така и по време на неговото изпълнение, не надхвърлят 12 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в подраздел 14.1., т. 1-3 от Условията за кандидатстване, а разходите само за консултации не надхвърлят 5 на сто от общия размер на допустимите разходи по проект, включени в подраздел 14.2., т. 1-3 от Условията за кандидатстване.
No
27.
В случай, че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг, от представения договор за лизинг и погасителния план към него е видно, че бенефициентът на помощта ще стане собственик на съответния актив в рамките на срока на изпълнение на проекта и не по-късно от датата на подаване на заявката за плащане за същия актив.
No
28.
В случай на разход, за който се кандидатства с проектното предложение, включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие”, Приложение №45 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е попълнил посочения код на референтния разход в Таблицата за допустими инвестиции и дейности и посочената в таблицата стойност на разхода съответства на цената по представената оферта и/или извлечение от каталог на производител/доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя.
No
29.
В случай че разход, за който се кандидатства, не е включен в списък с референтни разходи на ДФ „Земеделие” - Приложение № 45 от Документи за информация към условията за кандидатстване, то кандидатът е извършил пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответния актив/услуга/строителство чрез осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни оферти. Събраните оферти са представени в оригинал, заедно с изпратено запитване за индикативна оферта.
No
30.
Всички представени оферти съдържат най-малко информация относно: наименование на оферента, срок на валидност на офертата, дата на издаване на офертата, подпис и печат на оферента, подробна техническа спецификация на активите/услугите, цена в левове или евро, с посочен ДДС
Yes
31.
Приложените оферти са актуални към датата на подаване на проектното предложение – в срок на валидност.
No
32.
Оферентите, когато са местни лица, са вписани в Търговския регистър към Агенцията по вписвания, а от оферентите – чуждестранни лица, е представен документ за правосубектност съгласно националното им законодателство.
No
33.
Оферентите на строително-монтажни работи, местни и чуждестранни лица, са вписани в Централен професионален регистър на строителя съгласно Закона за  Камарата на строителите и да могат да извършват строежи и/или отделни видове строителни и монтажни работи от съответната категория съгласно изискванията на чл.3, ал. 2 от Закона за Камарата на  строителите и за това е приложен документ.
No
34.
За офертите е установено, че са независими съгласно определението от Условията за кандидатстване, че „Независими оферти" са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата: а) едното участва в управлението на дружеството на другото;  б) съдружници;  в) съвместно контролират пряко трето лице; г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните; д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;  е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице - физическо или юридическо;  ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
No
35.
В случай, че не са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, т.е. кандидатът не е задължен да извърши оценка на офертите и да сключи договор по правилата на ПМС № 160 с публична покана, то кандидатът след получаване на индикативните оферти е извършил сравняване на предложенията и е сключил договор (предварителен/окончателен) с избрания доставчик/изпълнител за услуги/работи/доставки за всеки обект на инвестицията/предмет на дейността с детайлно описание на техническите характеристики, цена в левове или евро, срок, количество и начин на доставка, ведно с подробна количествено-стойностна сметка. В договорите е описан ДДС.
No
36.
Изборът на изпълнител е протоколиран с решение и то е представено, като  кандидатът е избрал икономически най-изгодна оферта на основание на един от следните критерии за възлагане на поръчката за доставка: а) най-ниска предложена цена, б) ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл, в) оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на поръчката.
No
37.
В случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове, и кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г. след сключване на административен договор, е приложено пояснение в този смисъл, а към представените оферти е приложена Декларация от оферентите – (Приложение 19 от документи за попълване към Условията за кандидатстване), „че са информирани, че нямат предимство пред останалите участници при провеждането на процедура за избор на изпълнител съгласно Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г., в случай, че са изпълнени условията на чл. 50, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.”
No
III. Group
ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТТА НА ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ЗА ФИНАНСИРАНЕ РАЗХОДИ
Criteria Leads to rejection
1.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение е установено, че разходите съответстват на дейностите, необходими и са основателни за изпълнението на проекта, и са обосновани.
No
2.
Предложените от кандидата разходи съответстват на изискванията за допустимост и основателност на разходите по раздел 14. от Условията за кандидатстване.
No
3.
Стойността на разходите, попълнена в бюджета на проектното предложение във Формуляра за кандидатстване и в Таблицата на допустимите инвестиции, съответства на стойността, описана в представените от кандидата  договори, фактури и др. документи, с които е обоснован съответния разход.
No
4.
Не е установено дублиране на разходи.
No
5.
Предложение за редуциране на разходи от страна на оценителя ......................................................
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил декларация, че не е получил подпомагане за същата инвестиция по друга програма.
No
2.
В публичния модул в ИСУН, и в публичните Регистри за получено финансиране на МИГ-Момчилград и Крумовград и на ДФЗ липсват данни за двойно финансиране. 
/проверката обхваща програмен период 2007-2013 година и програмен период 2014-2020 година/.
Yes
V. Group
ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ И/ИЛИ ФУНКЦИОНАЛНА НЕСАМОСТОЯТЕЛНОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е декларирал липса на изкуствено създадени условия  и/или функционална несамостоятелност.
No
2.
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от  допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. за прилагане на подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за Водено от общностите местно развитие" на мярка 19 "ВОМР" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г., издадена от Министъра на земеделието и храните, обн., ДВ, бр. 100 от 18.12.2015 г., в сила от 18.12.2015 г., изм. и доп. ДВ. бр.38 от 20 Май 2016г. , изм. и доп. ДВ. бр. 69 от 25 Август 2017 г. (Наредба № 22).
Yes
3.
На база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение, не са установени обстоятелства, съответстващи на определението за "Функционална несамостоятелност" в декларацията, а именно – „изкуствено разделяне на производствените и технологичните процеси в различни проекти с цел усвояване на средства над максималния размер на общо допустимите разходи по мярката”.
Yes
VI. Group
ПРОВЕРКА ЗА МИНИМАЛНИ И ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ
Финансовата помощ се предоставя при спазване на правилата за „минимална помощ“ и условията на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 година относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюз към помощта de minimis, публикуван в Официален вестник на ЕС (OJ L 352, 24.12.2013).
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е представил коректно попълнена декларация за минимални/държавни помощи и данните в нея съответстват на установеното в публичните регистри на МФ и ДФЗ.
No
2.
При извършената проверка на декларираните и установените при проверката в публични регистри данни е установено съответствие с изискванията по т.16 от условията за кандидатстване.
No
VII. Group
ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Отговор „ДА“ се нанася при установено съответствие между заявените от кандидата и реалните данни съгласно протокола от посещение на място, изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22 по образеца Приложение № 24 А към Условията за каниддатстване – документи за информация. 
Отговор „НЕ” се нанася, ако е установено несъответствие. 
Протоколът с констатациите от посещението се прилага към Контролния лист за оценка на етап АСД.
Отговор „НЕПРИЛОЖИМО” се нанася, в случай, че проектното предложение не включва разходи за строително-монтажни работи.
Yes
VIII. Group
РЕЗУЛТАТИ ОТ АНАЛИЗА НА БИЗНЕС ПЛАНА
Criteria Leads to rejection
1.
Извършва се проверка на бизнес плана Приложение №8 и 8А като се използва Работен лист за оценка на бизнес план - Приложение 24 Б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Отговор „ДА“се нанася, в случай че е установено следното: 
1.	Стойността на показателя «Нетна настояща стойност» е по-голяма от 0 (NPV>0)
2.	Стойността на показателя «Вътрешна норма на възвръщаемост е по-голяма от 6%  (IRR > r (6 %) и IRR1> r (6 %).
3.	Индексът на рентабилност (PI) има стойност по-голяма от 1(PI>1).
4.	Срокът на откупуване на инвестицията (PBP) е в рамките на периода на бизнес плана. 
5.	Изводите по отношение на бизнес плана и проекта са
5.1.	Показателите за оценка на ефективността на инвестицията и финансовите показатели доказват подобряване на цялостната дейност на кандидата и икономическата жизнеспособност на проекта.
5.2.	Реализацията на дейностите, описани в бизнес плана, ще допринесе за постигане на целите на мярката и на приоритетите и целите на стратегията като цяло.

Прилага се попълнен и подписан от оценителя работен лист Приложение 24 Б към Условията за кандидатстване, документи за информация.
Yes
IX. Group
ИЗИСКАНИ/ПРЕДСТАВЕНИ ОТ КАНДИДАТА ДОКУМЕНТИ В ХОДА НА ОЦЕНКАТА НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Отстраняването на нередовностите не води до подобряване качеството на проектното предложение. Важи в случай на изпратено уведомително писмо за отстраняване на нередовности и/или липса на документи, и предоставен от кандидата отговор.
Yes
X. Group
ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение, състоящо се от представен Формуляр за кандидатстване и приложени към него документи, отговаря на критериите за административно съответствие и допустимост.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021