|
|
Criteria |
Leads to rejection |
1. |
ОБЩА ДОПУСТИМОСТ
Проектното предложение допринася за постигане на следните цели: Развитие на туризма и туристическите ресурси на територията на МИГ – Елхово – Болярово. Интегрирано и устойчиво развитие чрез ефективно използване на ресурсите на територията – природни, исторически и културни.
Извършва се оценка на приноса на проектното предложение към целите на мярката на база на представената във формуляра за кандидатстване информация, т. 1. Основни данни, поле „Цели на проектното предложение“. В случай на несъответствие проектното предложение се отхвърля.
|
Yes
|
2. |
ІІ.1. ДОПУСТИМОСТ НА КАНДИДАТА
Допустими кандидати по настоящата процедура са:
1. Общините от територията на МИГ – община Елхово и община Болярово;
2. Юридически лица с нестопанска цел със седалище на територията на МИГ, включително МИГ – Елхово - Болярово.
|
Yes
|
3. |
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица на територията на МИГ – Елхово – Болярово.
Извършва се проверка по ЕИК / БУЛСТАТ. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
4. |
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.1. Условия за допустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура
Извършва се проверка на представените документи за съответствие с изискванията. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
5. |
Кандидатът отговаря на изискванията, описани в т. 11.2. Критерии за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение № 3 ДЕКЛАРАЦИЯ
за липса на основания за отстраняване, свидетелство за съдимост, удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК и удостоверение за липса на задължения от общината по седалището на кандидата. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
6. |
Кандидатът отговаря на изискванията на чл.25 ал.1 от ЗУСЕСИФ
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение №7 ДЕКЛАРАЦИЯ НА БЕНЕФИЦИЕНТА за отсъствие на обстоятелствата по чл. 25, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, свидетелство за съдимост, удостоверение от НАП по чл.162, ал. 2, т.1 от ДОПК и удостоверение за липса на задължения от общината по седалището на кандидата. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
7. |
Кандидатът отговаря на изискванията за липса на свързаност: (когато е приложимо)
1. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролен орган на местната инициативна група или кмета на съответната община на територията на МИГ.
2. Не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не е свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
3. Не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
Обстоятелствата се доказват с декларация Приложение № 4 ДЕКЛАРАЦИЯ за свързаност и проверка на декларираните обстоятелства в официални регистри. В случай на констатирано по документи несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
8. |
ІІ.2. ДОПУСТИМОСТ НА ПРОЕКТА
Одобреният проект ще се изпълнява в срок до 24 месеца от датата на подписването на договора за предоставяне на БФП, но не по-късно от 30 юни 2023 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
9. |
Минималният размер на допустимите разходи за проект - левовата равностойност на 5 000 евро (9 779 лева).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
10. |
Максималният размер на допустимите разходи за проект - левовата равностойност на 150 000 евро (293370 лева).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
11. |
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект по настоящата процедура е левовата равностойност на 5000 евро (9779 лева).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
12. |
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект е левовата равностойност на 150 000 евро (293370 лева).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
13. |
Във формуляра за кандидатстване е въведен индикаторът „Брой жители, които се ползват от подобрени услуги/инфраструктура“
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
14. |
Индикатор „Брой създадени работни места“ се попълва от кандидата в случай, че чрез проектното предложение се създават работни места (в резултат от изпълнението му), като се попълва техния брой. В случай, че не се създават работни места, във Формуляра за кандидатстване в Индикатора се попълва стойност „0“.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
15. |
Проектът включва някоя от следните дейности:
1. Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на туристически информационни центрове;
2. Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на посетителски центрове за представяне и експониране на местното природно и културно наследство;
3. Изграждане, реконструкция, ремонт, закупуване на оборудване и/или обзавеждане на центрове за изкуство и занаяти с туристическа цел;
4. Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристически атракции, които са свързани с местното природно, културно и/или историческо наследство и предоставящи услуги с познавателна или образователна цел;
5. Изграждане, реконструкция, ремонт и закупуване на съоръжения за туристическа инфраструктура (информационни табели и пътепоказатели за туристическите места и маршрути, съоръжения за безопасност, велоалеи и туристически пътеки).
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
16. |
Проектът ще се осъществява на територията на общините Елхово и Болярово, формиращи територията на „МИГ - Елхово-Болярово”.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
17. |
Поради определения по настоящата процедура режим на „непомощ” са допустими само дейности, които отговарят на следните условия:
• интервенциите са върху публични общински сгради, които са общинска собственост;
• интервенциите са върху обекти, свързани с туризъм, които са общинска собственост, туристически центрове и др.;
• туристическата инфраструктура е за услуги със свободен обществен достъп и с неикономически характер;
• дейностите в тези обекти са организирани по нетърговски начин и са от нестопанско естество;
• и интервенцията има изключително локално въздействие и е предназначена за ползване само от населението в границите на населени места от общината от територията на МИГ.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
18. |
За проекта са проведени съгласувателните процедури по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за защитените територии и/или Закона за биологичното разнообразие със съответния компетентен орган по околна среда и по реда на Закона за културното наследство (ЗКН) с Министерството на културата за защитените територии за опазване на недвижимото културно наследство.
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
19. |
В случай на проект с кандидат за подпомагане община, дейностите по проекта трябва да отговарят на приоритетите на актуалния към момента на кандидатстване документ на Общински план за развитие на общините на територията на МИГ-Елхово-Болярово периода 2014-2020 г., доказано с решение на общинския съвет на съответната община.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложенията към него. В случай на несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
20. |
Подпомагат се проекти, които доказват социални-икономически ползи за развитието на селския район и устойчивост на инвестицията, както и че не генерира приходи, обосновано в Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ, когато е приложимо;
Извършва се проверка на информацията в приложените документи към Формуляра за кандидатстване, включително в Анализ разходи-ползи (Приложение 6а и 6б).
В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
21. |
Подпомагат се проекти, които се изпълняват върху имот – собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, трябва да е учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 9 години, считано от датата на подаване на проектното предложение (при СМР, за които се изисква разрешение за строеж съгласно ЗУТ) или право на ползване на имота за срок не по-малко от 9 години (при дейности, свързани със закупуване и/или инсталиране на оборудване и/или съоръжения и/или строително-монтажни работи, за които не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно ЗУТ).
Съгласно изискванията на т.6 от раздел 13.2 на УК.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него. В случай на неяснота и/или несъответствие, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено.
|
Yes
|
22. |
За проектното предложение не са валидни обстоятелствата описани в раздел 13.3. Недопустими дейности от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване и приложените документи към него.
В случай, че се установи липса на документ, комисията изпраща на кандидата уведомление чрез ИСУН 2020 за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. В случай на представяне на документа в срока, условието за допустимост се счита за изпълнено. В случай на непредставяне на изискуемия документ и/или при несъответствие с изискванията, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
23. |
ІІ.3 ПРОВЕРКА ЗА ЛИПСА НА ДВОЙНО ФИНАНСИРАНЕ
Извършва се проверка за липса на двойно финансиране:
На база на декларирани данни от кандидата (Декларация за двойно финансиране) и чрез проверка в официални информационни системи (публичния модул в ИСУН и други източници) се установява дали дейностите по проекта не са финансирани / не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма. В случай на установяване на двойно финансиране, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
24. |
ІІ.4 ПРОВЕРКА ЗА НАЛИЧИЕ НА ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕНИ УСЛОВИЯ
Проверката за наличие или липса на изкуствено създадени условия е извършена на база проверка на всички представени документи към пoдаденото проектно предложение (заявление) и представена декларация от кандидата. В представените документи не са констатирани изкуствено създадени условия съгласно § 5 от допълнителните разпоредби на Наредба № 22 от 14.12.2015 г. на МЗХ.
|
Yes
|
25. |
ІІ.5 ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО ЗА ЗАЯВЛЕНИЯ, ВКЛЮЧВАЩИ РАЗХОДИ ЗА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ И ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ТРАЙНИ НАСАЖДЕНИЯ (когато е приложимо)
Съгласно протокола от посещение на място (Приложение 6 ПРОТОКОЛ ОТ ПОСЕЩЕНИЕ НА МЯСТО, към Документи за информация от Условията за кандидатстване), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
В случай на констатирано несъответствие при проверката на място, проектът се отхвърля.
|
Yes
|
26. |
ІІ.6 ДОПУСТИМОСТ НА РАЗХОДИТЕ
В проектното предложение са включени разходи, които са допустими, съгласно чл.20, ал. 1 от Наредба № 22 от 14.12.2015 г., са:
• инвестиционни разходи по чл. 45 от Регламент (EC) № 1305/2013 ;
• други допустими разходи, свързани с изпълнението на операции по Регламент (EC) № 1305/2013 и приоритетите на стратегията за ВОМР;
• определени в Постановление № 189 от 2016 г. на Министерския съвет за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014 - 2020 г.;
• определени като допустими разходи в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС № 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират на УО на ПРСР 2014 -2020 г.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай че при проверката се установи наличие на недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
Yes
|
27. |
Проектното предложение включва някои или всички от следните разходи:
Допустими за подпомагане по настоящата процедура са следните разходи:
1. Изграждане, включително отпускането на лизинг, или подобренията на недвижимо имущество;
2. Закупуване или вземането на лизинг на нови машини и оборудване, обзавеждане до пазарната цена на актива;
3. Общи разходи, свързани с изброените по-горе, например хонорари на архитекти, инженери и консултанти, хонорари, свързани с консултации относно екологичната и икономическата устойчивост;
4. Следните нематериални инвестиции: придобиването или развитието на компютърен софтуер и придобиването на патенти, лицензи, авторски права, търговски марки.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи наличие на несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи, дублиране на разходи и недопустими дейности и/или разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
28. |
Дейностите и разходите по проекта с изключение на разходите по т. 3 от Раздел 14.1. „Допустими разходи” са допустими, ако са извършени след подаване на проектното предложение, независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
29. |
Разходите по т. 3 от Раздел 14.1 са допустими, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Разходите за разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на Аанализ- разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5 на сто от сумата на разходите по т. „1“, „2“ и „4“ от Раздел 14.1.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай на констатиране на разходи, извършени преди 1 януари 2014 г., Комисията извършва корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
30. |
Допустимите разходи по точка 3 от раздел 14.1. не трябва да надхвърлят 12% от сумата на разходите по точки 1, 2 и 4.
Разходите за разработване на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на Аанализ- разходи-ползи (финансов анализ), извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта не следва да надхвърлят 5 на сто от сумата на разходите по т. „1“, „2“ и „4“ от Раздел 14.1
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката допустимост се установи надвишаване на тези ограничения, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
31. |
Не е допустимо финансиране на разходи:
1. определени като недопустими в ПМС No 189 от 2016 г.;
2. за инвестиция или дейност, получила финансиране от друг ЕСИФ;
3. за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт съгласно чл. 3, т. 2 и 3, както и други, за които са посочени ограничения в Регламент No 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г. относно прилагането на членове 107 и 108 от Договора за функционирането на Европейския съюзкъм помощта de minimis (ОВ, L 352/1 от 24 декември 2013 г.);
4. определени като недопустими в указанията по § 3 от заключителните разпоредби на ПМС No 161 за общите изисквания към стратегиите, които ще се финансират по съответните програми.
По настоящата процедура от стратегията за ВОМР не са допустими за финансиране от ЕЗФРСР разходи:
1.за лихви по дългове;
2.за закупуването на незастроени и застроени земи с пазарна стойност над 10 на сто от общите допустими разходи за съответната операция;
3. За данък добавена стойност, освен невъзстановимия;
4.за обикновена подмяна и поддръжка;
5.за лихви и комисиони, печалба на лизинговата компания, разходи по лихви за рефинансиране, оперативни и застрахователни разходи по лизингов договор;
6.за лизинг,освен финансов лизинг, при който получателят на помощта става собственик на съответния актив не по-късно от датата на подаване на искане за междинно или окончателно плащане за същия актив;
7.за режийни разходи;
8.за застраховки;
9.за закупуване на оборудване втора употреба;
10.извършени преди 1 януари 2014 г.;
11.за принос в натура;
12.за инвестиции в селското стопанство -закупуване на права за производство и плащане, закупуване на животни, закупуване на едногодишни растения и тяхното засаждане;
13.за инвестиция, за която е установено, че ще оказва отрицателно въздействие върху околната среда;
14.извършени преди подаването на проектното предложение, независимо дали всички свързани плащания са извършени, с изключение на разходите за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г.;
15.за строително-монтажни работи и за създаване на трайни насаждения, извършени преди посещение на място от МИГ;
16.надвишаващи определените по реда на чл.41 от ПМС No 189 референтни разходи;
17. определени в мярка 7.5от ПРСР 2014-2020, извън посочените в т.1 -15
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи наличие на някои от изброените по-горе недопустими разходи, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
32. |
Разходите за ДДС са допустими в случаите, когато не подлежат на възстановяване в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи.В случай на включени разходи за ДДС в проекта, се извършва проверка дали те подлежат на възстановяване на кандидата в съответствие с националното законодателство в областта на ДДС. В случай, че се констатира наличие на разходи за ДДС, които подлежат на възстановяване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
33. |
ІI.7 ПРОВЕРКА ЗА ОСНОВАТЕЛНОСТ НА ЗАЯВЕНИТЕ РАЗХОДИ
Предложените за финансиране разходи по Раздел 14.1. „Допустими разходи” на Условията за кандидатстване по настоящата процедура са основателни след съпоставяне на предложените разходи с представени от кандидатите оферти и други документи съгласно раздел 14.2 от Условията за кандидатстване.
Извършва се проверка на информацията във Формуляра за кандидатстване, приложенията към него и приложените документи. В случай, че при проверката се установи неспазване на изискванията за доказване на основателност на разходите от 14.2 от Условията за кандидатстване, Комисията може да изиска допълнителна информация от кандидата. В случай, че и след представянето на допълнителна информация е налице несъответствие, Комисията може да извърши корекции в бюджета на проекта, които се отразяват в документите за работата й по оценка на АСД.
|
No
|
|