Evaluation criterias

I. Group
КРИТЕРИИ ЗА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПРОЕКТНОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е подадено в ИСУН 2020 в срока, определен в поканата.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е по образец.
Yes
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с Квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата.
No
4.
Когато формулярът за кандидатстване не е подписан с КЕП от законния представител на кандидата е прикачено нотариално/и заверено/и пълномощно/и от съответното/ите упълномощено/и лице/а, а за кандидат- община - Заповед на кмета на общината, във формат „рdf“ или друг формат, подписано с КЕП на упълномощеното/ите лице./а.
От текста на пълномощното/ите става ясно, че лицето/лицата с право да представляват кандидата упълномощава/т пълномощника да подаде от негово/тяхно име формуляра за кандидатстване, като го подпише с КЕП и приложи документите, които са неразделна част от формуляра.
No
5.
Документите към формуляра за кандидатстване са прикачени във изискуемият формат.
Yes
6.
случаите, когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той е придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален, по смисъла на Гражданския процесуален кодекс, той е легализиран или с апостил.
Yes
7.
Формуляра за кандидатстване е придружен от всички изискуеми документи
Yes
II. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ ОБЩИ ДОКУМЕНТИ
Criteria Leads to rejection
1.
Основната информация за проектното предложение
(Приложение 1). Формулярът се попълва, разпечатва и подписва от кандидата. Представя се във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg
Yes
2.
Таблица за допустимите инвестиции и дейности (Приложение 2). Представя се във формат „pdf” и електронен вариант на документа във формат .xls, .xlsx, .pdf, .jpg;
Yes
3.
Анализ разходи-ползи (финансов анализ), изготвен по образец (Приложение 3 и 3А). Представя се във формат  .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Yes
4.
Формуляр за мониторинг по подмярка 19.2 "Прилагане на операции в рамките на стратегии за ВОМР" (Приложение 4). Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Yes
5.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата, а за кандидат- община - Заповед на кмета на общината. Представя се във формат pdf, .jpg;
No
6.
Учредителен акт или устав, или дружествен договор когато кандидат/получател е лице, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел, включително читалищата (не е приложимо за кандидати общини). Представя се във формат pdf, .jpg;
No
7.
Декларация съгласие и информираност за обработване на лични данни (Приложение 5). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Yes
8.
Декларация за нередности от представляващия/те кандидата, както и от лицата с правомощия за вземане на решения или контрол по отношение на кандидат (Приложение 7). Представя се във форматpdf, .jpg;
Yes
9.
Свидетелство за съдимост от представляващия/те кандидата, издадено не по-късно от 6 месеца преди представянето му. Представя се във формат pdf, .jpg;
Yes
10.
Решение за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда/решение по оценка на въздействие върху околната среда/решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка/становище по екологична оценка/решение за преценка на вероятната степен на значително отрицателно въздействие/решение по оценка за съвместимостта/писмо/ разрешително от компетентния орган по околна среда (Регионална инспекция по околната среда и водите/Министерство на околната среда и водите/Басейнова дирекция), издадени по реда на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие и/или Закона за водите (когато е приложимо) Представя се във формат pdf, .jpg;
No
11.
Лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията за дейностите и инвестициите по проекта, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство. Представя се във формат .xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;.
No
12.
Договор за финансов лизинг с приложен към него погасителен план за изплащане на лизинговите вноски, в случай че проектът включва разходи за закупуване на активи чрез финансов лизинг (когато е приложимо); Представя се във формат pdf, .jpg;
No
13.
Справка за дълготрайните активи и инвентарна книга към датата на подаване на проектното предложение с разбивка по вид на актива, дата и цена на придобиване (важи за проекти, включващи инвестиции за закупуване на оборудване и/или обзавеждане). Представя се във формат .pdf, .jpg, .xls, .xlsx ;
No
14.
Декларация за минимални и държавни помощи (Приложение 7), когато е приложимо. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
15.
Декларация по чл. 4а, ал. 1 от ЗМСП и справката за обобщените параметри на предприятието, което подава декларация, по образец, утвърден от министъра на икономиката и енергетиката (Приложение 9), приложимо за ЮЛНЦ, включително читалища), не важи за общини;  Представя се във формат .pdf, .xlsx .xls, .xlsx, .jpg.
No
16.
Фактури, придружени с платежни нареждания, за извършени разходи преди подаване на проектното предложение към стратегията за ВОМР за разходи за предпроектни проучвания, такси, възнаграждение на архитекти, инженери и консултантски услуги, извършени след 1 януари 2014 г. съгласно чл. 21, ал. 2, т. 14 от Наредба № 22, ведно с банкови извлечения (когато е приложимо); Представят се във формат .pdf, .jpg.
No
17.
Най-малко три съпоставими оферти и/или извлечение от каталог на производител/ доставчик/строител и/или проучване в интернет за всяка отделна инвестиция в дълготрайни активи - с предложена цена от производителя/доставчика/строителя, когато кандидатът планира да провежда процедура за избор на изпълнител по реда на ПМС № 160 или по Закона за обществените поръчки след сключване на договор за предоставяне на финансова помощ (когато е приложимо); Представят се във формат .pdf, .jpg, .rar, .7z, .zip, .xls, .xlsx,.p7s,.p7m.
No
18.
Документ за правосубектност съгласно националното им законодателство (В случаите, когато оферентите са чуждестранни лица) (когато е приложимо); Представя се във формат .pdf, .jpg.
No
19.
Документи за проведен избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки за кандидати, които са възложители по Закона за обществените поръчки или по реда на ПМС №160 в случаите, когато проекта включва разходи по точка 15 от Раздел 14.1 Общи допустими разходи, извършени преди подаване на проектното предложение (когато е приложимо); Представят се във формат xlsx, .xls, .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
No
20.
Справка за предприятието от Годишен отчет за дейността на предприятията (когато е приложимо); Представя се във формат .pdf, .jpg.
No
21.
Декларацията за съгласие данните на кандидата да бъдат предоставени от НСИ на УО и ДФЗ-РА (Приложение 11). Декларацията се попълва и подписва от кандидата. Представя се във формат .pdf, .jpg.
No
22.
Удостоверение за наличие или липса на задължения по смисъла на чл. 162, ал.2, т.1 от ДОПК от Национална агенция по приходите и Удостоверение за липса на задължения към общината; Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
No
23.
Удостоверение за актуално състояние, издадено от съответния съд не по-рано от 1 месец преди подаване на проектното предложение .pdf, .jpg;;
No
24.
Декларация за липса или наличие на двойно финансиране по проекта (Приложение 14) . Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Yes
25.
Декларация за изкуствено създадени условия и липса на функционална несамостоятелност (Приложение 15). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
Yes
26.
Декларация за свързаност съгласно Заповед № РД 09-647/03.07.2019 г. на РУО на ПРСР. (Приложение 8). Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
Yes
27.
Декларация за липса на основания за отстраняване (Приложение 12). Приложение към Заповед № РД09-359/27.04.2020г., изменена със Заповед № РД 09-442/04.06.2020 г.  Представя се във формат.pdf, .zip, .rar, .7z;
Yes
28.
Решение на компетентния орган на ЮЛНЦ, решение на общото събрание /за кандидати читалища/ за кандидатстване по реда на настоящите Условия  за кандидатстване.  Решение на общинския съвет за кандидатстване по реда на настоящата процедура (за кандидати – общини). Представя се във формат .pdf, .jpg. ;
No
29.
Решение на общински съвет, че дейностите по проекта отговарят на приоритетите на общинския план за развитие, в случай на проект с кандидат за подпомагане Община (когато е приложимо); Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
III. Group
ПРИДРУЖАВАЩИ СПЕЦИФИЧНИ ДОКУМЕНТИ
Специфични документи в случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи: строителство, реконструкция, ремонт, рехабилитация:
Criteria Leads to rejection
1.
Документ за собственост на земя и/или друг вид недвижими имоти, обект на инвестицията или Учредено право на строеж върху имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията или Документ за ползване на имота за срок не по-малко от 6 години, считано от датата на подаване на заявлението за подпомагане, когато е учредено срочно право на строеж – в случай на кандидатстване за разходи за строително-монтажни работи, за възстановяване, реставрация, ремонт и/или реконструкция на сгради и/или помещения, дейности по вертикалната планировка и подобряване на прилежащите пространства, за които се изисква Разрешение за строеж съгласно Закона за устройство на територията; Представя се във формат .pdf, .jpg, .zip, .rar, .7z;
No
2.
Одобрен инвестиционен проект, изработен във фаза „Технически проект“ или „Работен проект“ в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти или Заснемане на обекта/съоръжението и/или архитектурен план на сградата, съоръжението, обекта, който ще се изгражда, ремонтира или обновява и когато за предвидените строително-монтажни работи не се изисква одобрен инвестиционен проект съгласно ЗУТ. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z
No
3.
Разрешение за строеж, когато издаването му се изисква съгласно ЗУТ или Становище на главния архитект, че строежът не се нуждае от издаване на разрешение за строеж, когато издаването му не се изисква съгласно ЗУТ; Представя се във формат .pdf, .jpg
No
4.
Подробни количествени сметки, заверени от правоспособно лице. За инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности, за дейности по реставрация количествените сметки трябва да са заверени от лица, вписани в регистъра по чл. 165 от Закона за културното наследство. Представя се във формат.pdf, .jpg, .xlsx, .xls, .rar, .7z, .zip
No
5.
Съгласуване с Министерството на културата с писмено становище и заверка с печат върху графичните материали на проектната документация, изготвена по реда на глава 23 от Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (изисква се само за инвестиционни проекти, които включват обекти недвижими културни ценности); Представя се във формат Представя се във формат .pdf, .jpg.
No
6.
Удостоверение от НИНКН за статута на обекта като недвижима културна ценност (само в случаите, когато дейността включва – реконструкция и/или рехабилитация и/или ремонт и/или реставрация и/или обновяване); Представя се във формат „pdf“.
No
7.
Разрешение за поставяне, издадено в съответствие със ЗУТ (важи в случай, че проектът включва разходи за преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане); Представя се във формат „pdf“.
No
8.
Удостоверение за ползван патент и/или удостоверение за полезен модел или внедряване на инвестиции, когато е приложимо; Представя се във формат „pdf“.
Yes
9.
Специфични документи в случай на проект с инвестиции свързани с провеждане на народни обичаи, традиционни и фолклорни събития, фестивали, събори, театрални поставки и др:

1.График за провеждане на планираните дейности; Представя се във формат.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
2. Обосновка на предвидените за закупуване артикули (брой и прогнозна стойност); Представя се във формат.pdf, .jpg;
3. В случай на закупуване на народни носии и/или друго сценично облекло, декор, реквизит и/или сценично оборудване - писмено становище от сценограф/художник; Представя се във формат.jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z;
4. В случай на организиране на фестивали, събори и други подобни събития - писмено становище от етнограф относно значимостта на събитието за местната културна идентичност. Представя се във формат .jpg, .jpeg, .pdf, .zip, .rar, .7z.
No
IV. Group
ПРОВЕРКА ЗА ДОПУСТИМОСТ
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение попада в обхвата на мярка 19.05. и може да бъде включено в категория интервенции, заложени в СВОМР
Yes
2.
Интензитетът на помощта заявен от кандидата е в съответствие с представения анализ „разходи – ползи“.
Yes
3.
Дейностите по проекта съответстват на дейностите, предвидени в Стратегията за Водено от общностите местно развитие по Мярка 19.05
Yes
4.
Допустимите разходи за проекта са определени в съответствие със Стратегията за Водено от общностите местно развитие по мярка 19.05
Yes
5.
Съгласно доклада от посещение на място (Приложение № 1 към настоящия документ), изготвен на основание на чл. 49 ал. 1 от Наредба № 22, съществува съответствие между заявените от кандидата и реалните данни.
Yes
6.
Дейностите по проекта не са финансирани/ не се финансират по друг проект, програма или каквато и да е друга схема с източник националния бюджет, бюджета на ЕС или друга донорска програма
Yes
V. Group
Допустимост на кандидата:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът е:
1. Община Главиница;
2. Община Ситово;
3. Юридическо лице с нестопанска цел, регистрирано по Закона за юридическите лица с нестопанска цел;
4. Читалище, вписано по Закона за народните читалища;
5. Юридическо лице, регистрирано по Търговския закон, Закона за кооперациите или Закона за занаятите.
Yes
2.
Кандидатът/получателят на финансова помощ има седалище и адрес на управление за юридическите лица, на територията на действие на „МИГ Главиница-Ситово Крайдунавска Добруджа”
Yes
3.
Кандидатът не е свързано лице по смисъла на § 1, от допълнителните разпоредби на Търговския закон с представляващ по закон и/или пълномощие, с член на управителния или контролния орган на местната инициативна група или с кмета на съответната община на територията на МИГ.
Yes
4.
Кандидатът не е член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон.
Yes
5.
Кандидатът не е свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с друг член на колективния управителен или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ
Yes
6.
1. не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс;
2. не съм осъден/а с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1, в друга държава членка или трета страна;
3. нямам задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата, или аналогични задължения, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е не повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.;
4. не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
5. не е установено с акт на компетентен орган, че:
а) съм представил/а документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
б) не съм предоставил/а изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост и/или подбор/избор;
6. не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен;
7. не е налице конфликт на интереси по смисъла на Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 година за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012, който не може да бъде отстранен.
8. не съм обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, не съм в процедура по ликвидация, не съм сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, не съм преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице – не се намирам в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която съм установен;
9. не е установено, че не съм изпълнил/а разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставена неправомерна и несъвместима държавна помощ.
10. не съм лице, което лично или в качеството си на собственик, управител или контролиращ друго лице предоставя или е предоставяло консултантски услуги на същата МИГ, свързани с разработването и прилагането на стратегия за ВОМР;
11. не съм свързано лице по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон с член на колективния управителен орган или представляващ по закон и пълномощие член на колективния управителен орган на МИГ и/или на контролния орган на МИГ, или представляващ по закон и пълномощие член на контролния орган на МИГ.
12. не съм член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ и не съм свързано лице с член на колективния управителен орган или на контролния орган на МИГ по смисъла на § 1 от допълнителните разпоредби на Търговския закон;
13. не съм общински съветник, кмет, заместник-кмет или служител на централна или териториална администрация на изпълнителната власт, на местната власт или на публично лице.
Yes
VI. Group
Допустимост на проекта:
Criteria Leads to rejection
1.
Финансовата помощ по проекта е в размер:
- до 100 на сто - когато получател е публично лице, читалище или юридическо лице с нестопанска цел и проектът не генерира приход съгласно „Анализ разходи-ползи (финансов анализ)“, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
- до 70 на сто - когато получател е публично лице и проектът генерира приход съгласно представения „Анализ разходи-ползи (финансов анализ)“, изготвен по образец, утвърден от изпълнителния директор на ДФЗ;
- до 60 на сто - когато получател е частно лице;
- до 70 на сто - когато получател е частно лице и проектът е в обществена полза.
Yes
2.
Размерът на общите допустими разходи за проекта >= 3 000 евро – 5867,40 лева.
Yes
3.
Размерът на общите допустими разходи проекта е <= 200 000 евро - 391 160 лева.
Yes
4.
Проектът ще се осъществява на територията на общините Главиница и/или Ситово.
Yes
5.
Размерът на финансовата помощ не е повече от левовата равностойност на 35 000 евро за един проект – 68 453 лева.
Yes
VII. Group
Допустимост на дейностите по проектa:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът включва допустима за подпомагане дейност:
1. Изготвяне на проучвания и планове за опазване, реставрация, рехабилитация, защита и управление на места по НАТУРА 2000 или други места с висока природна стойност (пейзаж, екологична, геоложка и геоморфоложка), както и с културна, археологическа и архитектурна стойности.
2. Подготовка и прилагане на програми за информиране за проблемите на околната среда и устойчивото развитие.
3. Инвестиции, свързани с поддръжката, възстановяването и подобряването на природното наследство:
а) Прилагане на дейности от утвърдени Планове за управление на защитени територии, обявени по Закона за защитените территории;
б) Прилагане на дейности в Защитени територии, които нямат одобрени Планове за управление, съобразени със заповедите им за обявяване, след съгласуване с компетентни органи;
в) Дейности, свързани с опазване и възстановяване на популациите на видове, включени в Закона за биологичното разнообразие;
г) Дейности, свързани с опазване и възстановяване на местообитанията, включени в закона за биологичното разнообразие;
д) Дейности, свързани с опазване на вековни дървета;
е) Дейности, свързани с опазването на територии, животни, растения, природни образувания, които не са защитени със закон, но са от особено значение за местната общност, свързани със селския фолклор и обичаи, или са част от селския пейзаж.
4. Дейности за опазване и възстановяване на традиционния селски пейзаж.
5. Разработване на интерпретационни програми и подготовка на водачи и аниматори за тяхното прилагане.
6. Дейности по съхраняване, идентифициране, възстановяване и обновяване на природното и културно наследство на територията.
7. Инвестиции в нематериално културно наследство: изследване, документиране и съхраняване на елементи от нематериалното културно наследство, в т.ч. местния фолклор; опазване на природни пространства и мемориални места; популяризиране, предаване и възраждане на различни аспекти на културното наследство.
8. Дейности свързани с промотиране и популяризиране на проектите.
Yes
VIII. Group
Допустимост на разходите:
Criteria Leads to rejection
1.
Разходите се свеждат до:
1. Разходи за полева инвентаризация/проучване на физически блокове в територии с висока природна стойност.
2. Разходи, свързани с проучване, провеждане на археологически разкопки, консервиране и/или възстановяване на паметници на културата с местно значение.
3. Разходи за устройство и развитие инфраструктурата на туристически зони.
4. Разходи за обучение и подготовка на водачи и аниматори.
5. Разходи за почистване на териториите от ТБО.
6. Разходи за създаване на местна туристическа и културна инфраструктура, извън тези, които са допустими по мярка 7.5 от Стратегията на МИГ.
7. Реконструкция на съществуващите характерни елементи на територията на МИГ, реставриране и консервиране.
- Разходи, свързани с прякото изпълнение на реставрационните, строително-ремонтните и строително-монтажните дейности;
- Непредвидени разходи в размер до 5% от стойността на одобрените разходи.
8. Разходи за създаване, съхраняване и обогатяване на сбирки (природни, исторически, етнографски и др.).
9. Разходи за почистване, съхраняване, възстановяване и поддържане на значими природни и културно-исторически обекти, в т.ч. археологически, както и терените около тях.
10. Разходи за изготвяне на информационни материали – плакати, статии, радио и телевизионни предавания, атласи и карти на територията, табели и др.
11. Закупуване на оборудване и обзавеждане на сгради, които са част от културното наследство.
12. Разходи за проучвания и изработване на материали за идентифициране, документиране, изследване и/или съхраняване на нематериалното културно наследство.
13. Разходи за провеждане на фестивали, събори, организиране на изложби, семинари.
14. Разходи за изграждане на партньорства и създаване на мрежи между различни културни институции/музеи, музейни сбирки, читалища, общини, НПО и частни лица/.
15. Общи разходи, свързани с: консултации, проучвания, стратегии, хонорари за правни услуги,архитекти, инженери, разработване на продукти, разработване и въвеждане на системи за управление, разработване и разпространение на рекламни и информационни материали, придобиване на патентни права и лицензи, такси и разходи, необходими за изготвяне и изпълнение на дейностите по проекта в общ размер на 12 % от допустимите разходи.
16. Консултациите, пред-проектните изследвания, подготовка и окомплектоване на пакета от документи за кандидатстване и консултантските услуги, свързани с изпълнението и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта, като не могат да надвишават 5 % от сумата на допустимите разходи.
No
2.
Налага се корекция в бюджета на проекта поради:
а) наличие на недопустими дейности и/или разходи;
б) несъответствие между предвидените дейности и видовете заложени разходи;
в) дублиране на разходи;
г) неспазване на други изисквания за допустимост от условията за кандидатстване;
д) несъответствие с правилата за държавните помощи;
е) неоснователност на разходите.
No
IX. Group
Оценка на съответствието
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът показва постигане на една или повече от целите на СВОМР чрез прилагане на планираните инвестиции и дейности.
Yes
2.
Проектът доказва икономическата жизнеспособност на кандидата за периода за който е изготвен и доказва постигането на показателите.
Yes
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021